Varvio -96... Näin mentiin ohi otsikon kovaa.
Ja lisää mennään. Muistellaan nyt kun Lukon kannattajana on niin harvoin aihetta muistella play off-pelejä, loppujen lopuksi.
Varviohan niittasi eteensä yllättäen tupsahtaneen kiekon HPK:n maalin yläpesään 11 sekuntia ennen loppua. Meillä oli silloisen istumapaikkani takana olleiden HPK:n kannattajien kanssa pitkin peliä lievähköä sanasotaa, ihan hyvässä hengessä tosin kun tietysti omiemme puolta jokainen pidettiin.
Ainoa asia mistä seurueemme ja takana olleet HPK:n kannattajat olivat yksimielisä, oli se että samaan aikaan pronssiottelun kanssa alkaneen finaalisarjan Jokerit-TPS saisi kernaasti voittaa TPS. Tai mita ma paskaa puhun, liki yksimielisiähän siitä Tepsin voitosta oltiin, mitä nyt eräs, ette varmaan arvaa kuka, oli Jokerien puolella.... kun vitutti kaiken maailman Hannes Hässikäiset, Antti Aallot, Rintaset ja omituisesti säksättävät ja ahkerasti filmaavat Grönmanit.
No. Ilmeisesti minä en kumminkaan ollut tarpeeksi selväksi tuota omaa TPS-kammoani tehnyt, sillä kun tiukka ja tuima pronssitaisto oli päättynyt, HPK:n miehet siitä takaa lähtivät kotio niin tottahan me heidän kanssaan paiskattiin tassuakin ja toivotettiin puolin ja toisin hyvät jatkot ja kesälomat, ja yhtäkkiä ämyreistä kuului lopputulos Helsingin pelistä: helvetin perkeleen Aalto oli tehnyt ihan muutama minuutti ennen täyttä aikaa Tepsille voittomaalin. Poistumassa olleet HPK:n kannattajat sekä likimain koko muukin halli antoi suuret aplodit lopputulokselle.
No mua tietysti vitutti ja sen suureen ääneen maailmalle huusinkin. Yhtäkkiä kaikki, ne pois jo lähdössä olleet HPK:n kannattajat kuin omakin seurueeni muodosti ikäänkuin semmoisen oudon kehän siihen ympärilleni ja kaikki tuijottivat mua ja kesti jonkin aikaa ennen kuin rupesi sieltä täältä kuulumaan soraääniä mielipiteelleni.
Jos tuo lopun kättely HPK:n kannattajien ja oman seurueeni välillä otetaan pois, niin ensimmäistä kertaa he ja minun seurueeni (minua lukuunottamatta) olivat koko illan aikana samaa mieltä: TPS:n kuuluisi voittaa mestaruus ja sulla on kusta päässä kun Jokerien voittoa toivot.