![www.jatkoaika.com](https://www.jatkoaika.com/sites/default/files/styles/art_1200/public/media/IMG_5619_0.jpg)
Luvut kertovat: TPS ei veny enää – Lukko jättisuosikkina loppuottelusarjaan
Rauman Lukko voittaa Liiga-mestaruuden 78 prosentin todennäköisyydellä.
![www.jatkoaika.com](https://www.jatkoaika.com/sites/all/themes/custom/jatkoaika/img/android-icon-192x192.png)
Tuossa on hyvin kuvattuna tilastofaktoilla, miksi Lukko on niin iso suosikki.
Lukko ensimmäisen finaalipäivän aamujäillä.
Hakulinen-Audette-Saarela
Nyman-Koivistoinen-Repo
Pospisil-Mattila-Skalicky
Tammela-Liedes-Petman
Koivisto 13. Hyökkääjä
Press-Klok
Gregoire-Kukkonen
Saarijärvi-Sevänen
Laitinen-Piipponen
Ihan niin kuin noilla olisi merkitystä, kotijoukkueena Lukko saattaa peluuttaa tiettyjä ketjuja tiettyjä ketjuja vastaan.
Tepsin pakkipareja ei kannata hirveesti katsella, TPS pelaa seitsemällä pakilla aika tasaisesti joten aika harvoin on Viro-Rafkin parina.Uskoisin, että voimalaitureita Skalicky - Pospisil peluutetaan TPS:n junnupakkiparia Viro - Rafkin vastaan. Muuten en usko suurempaa peluutusta tapahtuvan, TPS varmasti pyrkii käyttämään Jasua oman pään aloituksissa. Lukko operoi niin laajalla materiaalilla ja luottaa omaan peliin.
Tuo tasainen peluutus johtuu paljon myös siitä, että Lukon pelit ovat olleet todella vähä jäähyisiä. Lukko on ottanut esimerkiksi vain vajaat kaksi pikkukakkosta per peli ja vastustajatkin ovat ottaneet vain 3 x 2min per peli.Hyökkääjien peluutus on ollut erittäin tasaista poffeissa. Jos jätetään enimmäkseen 13. hyökkääjänä ollut Koivisto pois, niin kaikkien peliaika asettuu välille 12:25 (Petman) ja 17:38 (Repo). Kun ottaa vielä erikoistilanteet huomioon, niin 5-5 pelissä menty vieläkin tasaisemmin. Tepsilläkin hajonta vain hieman suurempaa. Sitä vaan vertaa viime vuosikymmeneen, jolloin VahaGags pelasi sen +20 min tai Mclean & kumppaneiden kova kuorma jo runkkarissa.
Kyllä mä ihan vollotin sohvallaMeinas mennä roska silmään, ku katto ton insertin Raumasta ja Lukosta tossa lähetyksessä...
Pakko sanoo, mut roskia oli silmissä täälläkin, aikuisella äijällä.Kyllä mä ihan vollotin sohvalla
Meinas mennä roska silmään, ku katto ton insertin Raumasta ja Lukosta tossa lähetyksessä...
Ihan samat fiilikset. Toivottavasti huomisenkin jälkeen. Huomenna samanlainen tulos, niin loppuja pelejä ei tarvi edes katsoa. (Katson kumminkin)En mä tiedä oliko Lukolla jotain luuloja omasta erinomaisuudestaan mutta sekin hyvä puoli tässä on että enää niitä ei ole.
Kyllä mä uskon että tästä ihan hyvä sarja vielä saadaan.