Uskomatonta settiä taas täällä. Jos sopivaa pelaajaa ei ole niin ei ole ja Kalle ei maksa turhista vain hankkimisen ilosta.
Joillekin se vaan näyttää olevan vitunmoinen pelaajaruletti tärkeintä, ihan sama onko mitään logiikkaa vai ei.
Itsekin olen sitä mieltä että tätä joukkuetta pitäisi vahvistaa mutta siltikin olen sitä mieltä että kritiikki Kallen joukkueen kasaamista kohtaan on kohtuuton näyttöihin nähden.
Ei nyt ihan näinkään. Kyllä asioista voi ja pitää sanoa suoraan jos aihetta on.
Kalle on hoitanut hommansa hyvin, eikä viimeistä mestaruutta olisi tullut ilman häntä. Kallen johdolla 2020-luku tulee olemaan Lukon historian menestyksekkäin. Tästä on kirjoiteltu jo 2017-18 kun Kallen tulo julkaistiin.
Suurin kritiikki on noussut nyt viimeisten kahden kauden aikana. Jos joukkue jätetään "tietoisesti" vajaaksi ja koitetaan kauden aikana lapioida sitä lämmintä housuista, niin metsään mennään. Toinen asia on se miten asiaa kommentoidaan julkisuuteen. Jos markkinoiden kuivuutta tai tyhjyyttä selitetään kausi toisensa perään, menee uskottavuus.
Nykyisellä materiaalilla voidaan rallatella runkosarjan voittoon. Hienoa, mutta ei loppupeleissä lämmitä yhtään jos poffeissa tulee turpaan 0-1-2-3/4. Puutteet ja rosterin kapeus näkyy kauas. Jossei sitä halua myöntää tai tunnustaa, niin kausi loppuu lyhyeen. Vertailua pitää tehdä aina absoluuttiseen huippuun, joka nyt sattuu olemaan kausi toisensa perään Tampereella.
Paperilla tai spekulaatioissa näitä pelejä ei voiteta, mutta onhan se päivän selvää että paperilla laajemman / tasokkaamman rosterin omaava on vahvemmilla. Laajuus tuo lisäksi kilpailua, kaikki haluavat pelata. Jos sinulla on varma paikka kokoonpanossa , voidaanko olettaa että vedät joka ikisen treenin veitsenterällä versus tilanne jossa selkääsi ja paikkaasi metsästää vaikka 2-3 pelaajaa?
Entä loukkaantumiset, jos Lukolta tippuu kärjestä pelaaja tai kaksi, onko tilalle edes 75% samalla tasolla (paperilla) olevaa korvaajaa? Nämä seikat kääntävät pitkät sarjat voitoiksi tai tappioiksi. Väsymys, kierrätys, lepo.
Itse haluan että Lukko voittaa mestaruuden. Yllä olevat seikat pitää silloin hoitaa kuntoon / edes lähelle pahimpia kilpailijoita. Näin mahdollisuudet / todennäköisyydet paranevat. Jos joku kutsuu sitä itkemiseksi, niin by all means. Minusta vain voitto merkitsee ja sen eteen pitää tehdä kaikki mahdollinen. Selittäjät selittää.