Lukko kaudella 2019–2020

  • 291 605
  • 1 591

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en näe mitään syytä miksi Vainion sopparia pitäisi jatkaa siitä 2.11. eteenpäin. Kukkonen on terve, Laitinen 1-3 viikon päästä ja eiköhän kohta puoliin Reunasen ja Heinolan tilanne selviä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Luulen että jos Tarmo palaa, ei pakkihankintoja tehdä ainakaan heti. Vainio saattaa jatkaa.

Tämä juurikin on se mitä itse ajattelin ja mikä saattaa olla todennäköisin skenaario. En hiuksiani lähde päästäni repimään, jos Tarmon palatessa ilmoitetaan Vainion jatkavan vielä vähän aikaa joukkueessa. Nykyinen puolustus on kuitenkin pelannut lähtökohdiin nähden mielestäni ihan hyvin ja kehityskäyrä on kokoajan ollut ylöspäin. Kuitenkin siellä on vielä Laitinenkin tulossa takaisin ja uskon, että Kalle sekä kumppanit haluavat katsoa rauhassa tilanteen. Jos Heinola Winnipegiin jää, mikä on mielestäni nyt todennäköisin vaihtoehto, niin mahdollinen korvaaja ei varmaan tule olemaan pelillisesti yhtä kova pelaaja.

No katsotaan mitä tapahtuu.
 

Haka Maori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikeasti selitettävissä
On kyllä molemmissa veljeksissä Ramstedtin näköä. Melkoiset posket kiekkoilijaksi.

Mutta mikäs siinä kun homma toimii kaukalossa.

Mitä itse kuullut niin kaksoset on todella urheilullisia kavereita. Näkeehän Ponthuksestakin että on jämäkkä kiekon kanssa ja vahva luistelija.
Ei ne posket taida hirveästi siihen peliin vaikuttaa.
 

Jukisto

Jäsen
Mitä itse kuullut niin kaksoset on todella urheilullisia kavereita. Näkeehän Ponthuksestakin että on jämäkkä kiekon kanssa ja vahva luistelija.
Ei ne posket taida hirveästi siihen peliin vaikuttaa.

Jep. Phil Kessel sanoo "moi!". Ramstedtin kohdalla tosiaan hänen suolistosairautensa vaatii kortisonin käyttöä, mikä kerää kudoksiin nestettä ja aiheuttaa merkittävääkin turvotusta.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Matias Lehtonen sai kahden ottelun pelikiellon taklauksesta Vainioon. Olisi voinut antaa myös sen 5+20.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Matias Lehtonen sai kahden ottelun pelikiellon taklauksesta Vainioon. Olisi voinut antaa myös sen 5+20.

Jos joku muu kuin Koistinen olisi pillin päässä perjantaina heilunut, olisi tullut se 5+20. En ymmärrä miten viime kaudella mestiksessä ihan vihkoon viheltänyt konkeli voi siirtyä liigaan ja olla vielä enemmän hukassa.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Matias Lehtonen sai kahden ottelun pelikiellon taklauksesta Vainioon. Olisi voinut antaa myös sen 5+20.
Taas tuli todistettua se, että ainoa oikea tapa menetellä tuollaisen taklauksen jälkeen on jäädä makaamaan useammaksi minuutiksi jäälle. Kun pomppaat ylös, "ei se ollutkaan niin paha", ja 2+10. Liiga on tehnyt tämän ihan itse, seuraus määrittelee rangaistuksen.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Taas tuli todistettua se, että ainoa oikea tapa menetellä tuollaisen taklauksen jälkeen on jäädä makaamaan useammaksi minuutiksi jäälle. Kun pomppaat ylös, "ei se ollutkaan niin paha", ja 2+10. Liiga on tehnyt tämän ihan itse, seuraus määrittelee rangaistuksen.
Toisaalta esimerkiksi Jokinen nappasi itselleen ulosajon ja 8 pelin pannan vaikka kohde ei juuri edes käynyt maissa. Ja Laatikainen ajettiin ulos samalla lailla. Taitaa se että kuka siellä on tuomarina vaikuttaa myös aika paljon. Mikä tietysti on todella huono juttu.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisaalta esimerkiksi Jokinen nappasi itselleen ulosajon ja 8 pelin pannan vaikka kohde ei juuri edes käynyt maissa. Ja Laatikainen ajettiin ulos samalla lailla. Taitaa se että kuka siellä on tuomarina vaikuttaa myös aika paljon. Mikä tietysti on todella huono juttu.
Juu ja tulihan tästäkin jälkikäteen pelikieltoa, mutta juuri itse pelissä tuomarin ratkaisuun se tuntuu vaikuttavan liikaa. Lukkohan ei tästä hyödy, että Tapparan pelaaja saa jälkikäteen kakkua, mutta pelissä 5min yv olisi voinut olla käänteen tekevä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taas tuli todistettua se, että ainoa oikea tapa menetellä tuollaisen taklauksen jälkeen on jäädä makaamaan useammaksi minuutiksi jäälle. Kun pomppaat ylös, "ei se ollutkaan niin paha", ja 2+10. Liiga on tehnyt tämän ihan itse, seuraus määrittelee rangaistuksen.
Toisaalta näinkin, mutta olen myös miettinyt että tuomareilta voisi ottaa kokonaan pois mahdollisuuden antaa 5+20. Ainakin niin kauan kun ei ole videotarkistusta. 5 min ylivoima ja ulosajo jostain väärin vihelletystä tilanteesta on pelille pahempi kuin kakkonen kun olisi ollut perusteet vitoselle. Tärkeintä on että jälkikäteen annettava pelikielto on linjakas ja tuntuva, vaikka se rikottu joukkue ei siitä varsinaisesti hyödykään.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän kauden mittaan tuomarivirheet menevät varmaan yksi yhteen joukkueiden kohdalla. Lehtonen vs Vainio tilanne on ollutta ja mennyttä, eikä sitä sen enempää mielestäni tarvitse murehtia. Jonain toisena päivänä saattaa Pospisil selvitä 2+10 minuuttisella ja Lukolle jäädä pisteet tämän turvin. Etiäpäi, sanoi mummo lumessa.
 

senilix

Jäsen
Tulipa tuossa Reunasen ja Heinolan ketjuja lueskellessani mieleen kysymys. Mikä mahtaa olla Virran ajatus Laitisen roolista hänen paluunsa jälkeen suunnilleen parin viikon kuluttua.
Hänhän stunttasi Heinolaa harjoitusotteluissa loukkaantumiseensa asti.
Voisi olla yllättävän hyvä, vaikka ei tietenkään tänne kirjoittaville kelpaakaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tulipa tuossa Reunasen ja Heinolan ketjuja lueskellessani mieleen kysymys. Mikä mahtaa olla Virran ajatus Laitisen roolista hänen paluunsa jälkeen suunnilleen parin viikon kuluttua.
Hänhän stunttasi Heinolaa harjoitusotteluissa loukkaantumiseensa asti.
Voisi olla yllättävän hyvä, vaikka ei tietenkään tänne kirjoittaville kelpaakaan.
Mulle ainakin kelpaa Laitinen, ja siksi en lähtisikään missään nimessä pakkikaupoille jos vain toinen änärikaksikosta palaa, ja jos kumpikaan ei palaa niin siinäkin tapauksessa hyvin harkiten.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Jos ja kun Reunanen palaa, en missään tapauksessa erottaisi Press-Sevänen paria. Selkeästi Lukon paras pakkipari. Seväsen puolustuspelaaminen tukee hienosti Pressin hyökkäyspään avuja.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Siitä Pekalle valmiit hyökkäysketjut:

Elo-Pathrik-Ponthus
Nyman-Danforth-Sopanen
Pospisil-Koivistoinen-Tammela
Liedes-Laakso-Koivisto

Ykkösessä ja kakkosessa reilusti maalintekotaitoa, pelisilmää ja hyviä miehiä suojaamaan kiekkoa, pyörittämään pitkiä hyökkäyksiä. Kaksi viimistä kenttää enemmän suoraviivaisia, voittavat tappelut maalinedustalla jne. Löytyy myös yllättävyyttä. Kolmosessa Pospisil ottaa aloitukset.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siitä Pekalle valmiit hyökkäysketjut:

Elo-Pathrik-Ponthus
Nyman-Danforth-Sopanen
Pospisil-Koivistoinen-Tammela
Liedes-Laakso-Koivisto

Muuten samaa mieltä, mutta itse ehkä vaihtaisin Pospisilin ja Koiviston paikkoja. Mielestäni Pospisilin anti on jäänyt hyökkäyspäässä melko laihaksi, Koivistolla olisi varmaan enemmän annettavaa tuohon kenttään.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Muuten samaa mieltä, mutta itse ehkä vaihtaisin Pospisilin ja Koiviston paikkoja. Mielestäni Pospisilin anti on jäänyt hyökkäyspäässä melko laihaksi, Koivistolla olisi varmaan enemmän annettavaa tuohon kenttään.
Sitten ei ole aloittajaa kolmosessa. Mietin sitä, että eivät aina joutuisi jahtaamaan kiekkoa. Pospisil oli ainakin aiemmin kova aloituksissa.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitten ei ole aloittajaa kolmosessa. Mietin sitä, että eivät aina joutuisi jahtaamaan kiekkoa. Pospisil oli ainakin aiemmin kova aloituksissa.
Rautakorpihan kunnostautuu koutsina siten, että käyttää monesti spesiaalialoittajaa aloittajana joka sitten aloituksen tehtyään kirmaa vaihtoon ja sieltä ketjun varsinainen mies sitten tilalle. Näin kävi monesti esimerkiksi Lukkoa vastaan napatussa voitossa.

JyP pelissä taas hirvittämällä hirvitti Lukon ollessa johdossa ja kyyristytään puolustusalueella aloitukseen niin vierailijoiden aloittaja on Immonen kun taas Pekan vastaava on Koivistoinen. Kaksi tappiota putkeen aloituksessa eikä merkkiäkään siitä, että oltaisiin vaihdettu aloittajaa kotijoukkueen toimesta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Rautakorpihan kunnostautuu koutsina siten, että käyttää monesti spesiaalialoittajaa aloittajana joka sitten aloituksen tehtyään kirmaa vaihtoon ja sieltä ketjun varsinainen mies sitten tilalle. Näin kävi monesti esimerkiksi Lukkoa vastaan napatussa voitossa.
Kyllä tällä Lukko-puolella voi sanoa että Rautakorpi käytti aloittajana Jasua, joka meni aloituksen jälkeen heti vaihtoon.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni viikko sitten Jasu kävi muutaman 5v5 aloituksenkin ottamassa ja sitten meni vaihtoon. Ihan 100% varma en ole, mutta jotenkin tälläinen muistikuva jäi
Kyllä kävi. Rautakorvella oli heti kaikki keinot käytössä voittoa tavoitellessa kun meidän Pekka keskittyi enemmän purukumin tuhoamiseen. Vitsi.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ai kävi siinä niin sitten. Olen kyllä tykännyt Rautakorvestakin aina. Näyttää hänkin, että voiton eteen tehdään joka ilta töitä. Vituttaa valmentajat, jotka eivät edes jaksa käyttää aikalisää ottelun aikana vaan otetaan turpaan ja hyväksytään se.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Vituttaa valmentajat jotka tietävät että peli on hävitty mutta haaskaavat kaikkien aikaa ottamalla aikalisän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös