Lukko kaudella 2018–2019

  • 245 961
  • 1 218

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viimeiset 29 viestiäisi olet jauhanut Setäsestä, eiköhän mielipiteesi ole kaikille jo harvinaisen selvä! Jos noin paljon ahdistaa, niin kukaan ei käsittääkseni ase ohimolla pakota sinua seuraamaan Rauman Lukon 2018-2019 otteita?

Minähän seuraan ilolla Lukon peliä. Ja edellisessä viestissäni kysyin sitä, miksei edes nimimerkki @Puke saa keskustella Lukon maalivahti-tilanteesta? Me jaamme selvästi yhteisen huolen siitä, että Lukolla on surkea maalivahti. Lukko on ainakin itselleni tärkeä seura, ja siksi toivon heidän heräävän siihen, miten todella heikko tilanne tällä hetkellä on maalivahtien suhteen. Toisaalta minulla on vahva luotto siihen, että näin tulee tapahtumaan vielä syyskuun aikana.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minähän seuraan ilolla Lukon peliä. Ja edellisessä viestissäni kysyin sitä, miksei edes nimimerkki @Puke saa keskustella Lukon maalivahti-tilanteesta? Me jaamme selvästi yhteisen huolen siitä, että Lukolla on surkea maalivahti. Lukko on ainakin itselleni tärkeä seura, ja siksi toivon heidän heräävän siihen, miten todella heikko tilanne tällä hetkellä on maalivahtien suhteen. Toisaalta minulla on vahva luotto siihen, että näin tulee tapahtumaan vielä syyskuun aikana.
Ja sitten te kaksi muskettisoturia tarjoatte lääkkeeksi AHL-arpa Comrieta, jonka tilastot vähemmilläkin peleillä ovat jopa paskat Setäseen verrattuna. Voisitteko palata maalivahtitilanteeseen vaikkapa 10 kierroksen päästä ja antaa mahdollisuuden?
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tai jos mahdollisuutta ei suoda niin jauhakaa siitä Setäsen ketjussa. Jos näitä muita pystyisi sitten lukemaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitä en ymmärrä, miksi Nurmi ei ole saanut näyttöpaikkoja pitsin jälkeen? Joo, aika lyhyt otanta, mutta kuitenkin virheetön suoritus.
Harjoituspeleissä olisi ollut riskittömämpää testata vielä. Sitten ei enää uskalleta kun liigassa tökkii.

Max. viiden matsin verran voi antaa Oskarille armoa, sitten Keupaan tms. hakemaan motivaatioa. Voihan se olla, että Oskari on liekeissä heti alusta, jota tietysti toivon.

Lukossahan ei motinhakureissuilua pahemmin harrasteta, vaikka ois kovat puheet ennen kautta. Tästä vois ottaa Tapparalta mallia. Laaja runko ja paskat vaihtoon.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Onpa heikkotasoinen tuo Jatkoajan analyysi Lukon joukkueesta. Täynnä asia- ja kirjoitusvirheitä.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
"Analyysi: Lukon korjausliike jatkuu ulkomaalaisvahvistusten siivittämänä"

Toivottavasti siellä Eepi, Sahlstedt tai joku kolmosvalmentaja osaa englantia?
 

Jukisto

Jäsen
"Analyysi: Lukon korjausliike jatkuu ulkomaalaisvahvistusten siivittämänä"

Toivottavasti siellä Eepi, Sahlstedt tai joku kolmosvalmentaja osaa englantia?

Voihan Jeesus tätä äidinkielen osaamista täällä. Mistä lähtien "siivittävänä" on ollut synonyymi sanalle "valmentamana"?
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Voihan Jeesus tätä äidinkielen osaamista täällä. Mistä lähtien "siivittävänä" on ollut synonyymi sanalle "valmentamana"?
täh? Peki no english talky talky. njet, molotov. pipe man is he. bara phinish.

"käykää joku sanomassa sille, että se voi lähtee täältä". -Pekka Virta try out-pelaaja Dan Charlestonin esityksiä katseltuaan valmentajien palaverissa ehkä 2009
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
täh? Peki no english talky talky. njet, molotov. pipe man is he. bara phinish.

"käykää joku sanomassa sille, että se voi lähtee täältä". -Pekka Virta try out-pelaaja Dan Charlestonin esityksiä katseltuaan valmentajien palaverissa ehkä 2009

Hyvin se Dufvakin pärjäsi pelkällä Mikkelillä vaikka taisi miehen ekalla kaudella olla puolet joukkueesta ulkomaalaisia ja oliko 6 vai 7 eri kansalaisuuttakin?

EDIT: Tarkistettu. Eli 7 eri maan passit löytyi tuon kauden rosterista, mikäli Azevedon Portugali lasketaan erikseen. Tanska, Ranska, Kanada, USA, Slovakia, Tsekki ja Portugali.
 

Jukisto

Jäsen
täh? Peki no english talky talky. njet, molotov. pipe man is he. bara phinish.

"käykää joku sanomassa sille, että se voi lähtee täältä". -Pekka Virta try out-pelaaja Dan Charlestonin esityksiä katseltuaan valmentajien palaverissa ehkä 2009

Jos alkuperäisen viestisi pointti oli kertoa Pekka Virran kielitaidottomuudesta, niin pahoitteluni. Se oli hyvin taitavasti piilotettu!
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Lukko tänään aamujäillä.

Keränen-Ilomäki-Gordon
DeFazio-Laakso-Danforth
Koivisto-Liedes-Nyman
Koivistoinen-Vidgren-M.Petman

Niskala-Krejcik
Ahonen-Sevänen
Marttinen-Auk
Reunanen-Heinola

Vuorio piti Setäsen kanssa puolen tunnin sulkeiset ennen muun joukkueen tuloa.

Jalka on raikas ja vauhti kova.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Kertookas liigapörssin pyörittäjälle, miltä tuo Gordonin ja Ilomäen yhteistyö on näyttänyt. Paperilla nimittäin yksi sarjan kovimmista ykköstutkapareista. Onko Gordon ollut vakuuttava?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukko tänään aamujäillä.

Keränen-Ilomäki-Gordon
DeFazio-Laakso-Danforth
Koivisto-Liedes-Nyman
Koivistoinen-Vidgren-M.Petman

Liedes sentterinä? Mitä vi**ua?
Vaikka Friberg onkin tulossa suhteellisen pian takaisin, niin kyllä tuo siltä näyttää että keskelle vielä joku jossain kohtaa tulee.

Niskala-Krejcik
Ahonen-Sevänen
Marttinen-Auk
Reunanen-Heinola

Tää näyttää jopa hyvältä. Jos Sevänen ei paranna pian ja reilusti, niin sitten vaan Reunasta ja Heinolaa tilalle asap.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos alkuperäisen viestisi pointti oli kertoa Pekka Virran kielitaidottomuudesta, niin pahoitteluni. Se oli hyvin taitavasti piilotettu!
Miten mulla on elävä muistikuva että olisin kuullut Pekan puhuvan englantia. Ehkä olen nähnyt unta. Kaunista unta.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kertookas liigapörssin pyörittäjälle, miltä tuo Gordonin ja Ilomäen yhteistyö on näyttänyt. Paperilla nimittäin yksi sarjan kovimmista ykköstutkapareista. Onko Gordon ollut vakuuttava?
Yhden treenipelin ehtisivät pelaamaan tuolla koostumuksella ja tuloksena Gordon 0+2, Keränen 2+1 ja Ilomäki 1+0. Vastassa oli toki päin persettä pelannut Sport, joten ei siitä vielä mitään kovin isoja johtopäätöksiä kannata tehdä. Gordon kuitenkin vakuutti allekirjoittaneen jo siinäkin mielessä kun pelasi ekan pelinsä Maaliskuun jälkeen ja heti sai vauhtia ja tehoja irti Keräsestä. Olis nuo voinut muutaman lisääkin tuossa pelissä vielä tehdä.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Hyvin ykkönen ainakin reeneissä toimii.
Liedeksen ketjussa on ainakin vauhtia ja Vidgren pelaa hyvin keskellä. Luulen, että Friberg palatessaan ottaa 3 sentterin paikan ja Hese siirtyy 4 laidalle. Gordonin poistuessa tulee toki taas pöytä uusiksi.

Mitä tulee Peksin Lontoon murteeseen niin ainakin nyt jäällä antaa ohjeet ensiksi suomeksi ja perään tulee Lontooksi. Ei nyt mitään Alex Stubb tasoa, mutta itse ainakin turisti englanti tasolla ymmärrän.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Liedes sentterinä? Mitä vi**ua?
Vaikka Friberg onkin tulossa suhteellisen pian takaisin, niin kyllä tuo siltä näyttää että keskelle vielä joku jossain kohtaa tulee.

Samaa ihmettelin ja eikös Koivistoinen ole sentteri tai ainakin pelannut sentterinä? Miksei häntä peluuteta keskellä? Itse vaihtaisin Laakson ja Vidgrenin paikkaa, kuten myös Koivistoisen ja Liedeksen, mutta en olekaan koutsi.

Ja aivan varmasti tulee jossain kohtaa Pekalla/johtoportaalla taas viime kauden vauhtisokeus ja ukkoa lappaa viikoittain sisään, vaikka sanoikin, että tällä kaudella näin ei kävisi. "Pohjattoman" kassan kirous/hyve(jokainen päättäköön itse), kuten joka vuosi.

Itse jos lähtisin veikkaamaan niin kanukkimaalivahti (Setäsen otteista riippuen), "Ramstedt", ja joku pakki tulee vielä kauden aikana.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Yluvoimat reeneissä:

Keränen-Ilomäki-Koivisto
Gordon-Niskala

DeFazio-Laakso-Danforth
Nyman-Krejcik

Ykkös yyveessä Ilomäki ja Koivisto seikkailee pyörittämässä. Kakkonen pelaa ns. Tupla maskilla. Faabio keskellä ja on muuten vihainen veto kaverilla.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samaa ihmettelin ja eikös Koivistoinen ole sentteri tai ainakin pelannut sentterinä? Miksei häntä peluuteta keskellä? Itse vaihtaisin Laakson ja Vidgrenin paikkaa, kuten myös Koivistoisen ja Liedeksen, mutta en olekaan koutsi.
Danforthista saa varmaan enemmän irti laidassa, Koivistoinen on pelannut joskus sentterinä mutta ei juurikaan Lukossa ja Vidgrenistä näköjään tehdään väkisin nyt sentteriä. Liedes menee sentterinä vähän hukkaan mun mielestä, jos hänen tehtäväkseen tulee tasapainottaa peliä. Voihan se toki olla että tuossa ketjussa Nyman on se tasapainottava pelaaja, kun Koivisto se ainakaan ole. Toki se vaikeuttaa viikonlopun pelien kokoonpanojen tekemistä kun A:lla on huomenna ja Lauantaina myös pelit ja näin ollen ei sieltäkään voi esim. Ruotsia tai Saarelaa mukaan ottaa. M. Petman ja Heinola tuolla jo ovatkin, vaikka toki Heinola varmaankin ainakin huomenna A:n mukaan Turkuun lähteekin ja Reunanen on varmaan sitten 7. pakki.


Ja aivan varmasti tulee jossain kohtaa Pekalla/johtoportaalla taas viime kauden vauhtisokeus ja ukkoa lappaa viikoittain sisään, vaikka sanoikin, että tällä kaudella näin ei kävisi. "Pohjattoman" kassan kirous/hyve(jokainen päättäköön itse), kuten joka vuosi.

Itse jos lähtisin veikkaamaan niin kanukkimaalivahti (Setäsen otteista riippuen), "Ramstedt", ja joku pakki tulee vielä kauden aikana.
Mä taas luulen että Gordonin häivyttyä Ruotsiin tulee sentteri sisään, viimeistään Marraskuun tauolla. Pakkeja ei ainakaan määrällisesti tarvitse. Jos joku kolmikosta Krejcik, Ahonen, Marttinen pamahtaa pidemmäksi aikaa saikulle, niin sitten on eri asia. Niskala vaikka tärkeä mies onkin, pitäisi ainakin aluksi koittaa korvata kokoonpanossa jo olevilla miehillä, eli Auk ja/tai Reunanen sitten vaan siihen rooliin ylivoimille.

Maalivahtia tuskin hankkivat, ellei jompikumpi sitten hajoa pidemmäksi aikaa. Virran KalPa esim. joutui hankkimaan kaudelle 2014-2015 Andy Chiodon loppu kaudeksi ja kaudelle 2016-2017 Niko Hovisen stunttaamaan joksikin aikaa kun Kilpeläinen sanoi rikspoks.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä mitä hyvää voi seurata pakkiparista Krejcik-Niskala. Mulle tuli Krejcikistä sellainen fiilis, että liikkuu hyvin molempiin suuntiin ja hyökkäysintoakin löytyy. Toisin sanoen vähän samankaltainen kuin Niskala, joten kuvitelkaa tuo pakki pari omissa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samaa ihmettelin ja eikös Koivistoinen ole sentteri tai ainakin pelannut sentterinä?

Koivistoinen on pelannut junnuista saakka sentterinä, mutta parin viime kauden aikana Lukossa istutettu laidalle. Eri pelaajalistauksissakin Koivistoinen merkitään nykyään laitahyökkääjäksi, Eliteprospectissa nykyään LW/C.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kauteen on hyvät lähtökohdat, kun ainakaan media ei odota Lukolta mitään. Kovasti puhutaan, että rosteri on heikentynyt valtavasti.

Nyman, Heinola, Petmanit eivät mahdu ennakkokaavailuissa "seuraa näitä junioreita" - osiohin. Danforth, DeFazio, Gordon, Krejcik, Auk eivät ole myöskään "kiinnostavien ulkomaalaisten" joukossa. Ainakin omaan silmään on osunut vain ennakkoja joissa lähes kaikkia Lukon hankintoja pidetään arpoina.

Mutta jos isossa kuvassa mietitään niin millaisia korvaajia on hommattu verrattuna vaikka viime kauden alun "kärkiosaamiseen". Alkukausihan oli viime vuonna sitä parasta lätkää. Hankintoja tuli, ja varmaan tälläkin kaudella ollaan talvella jollain markkinoilla.

Ainut missä tullut lähtökohtaisesti takkiin on Mv-osasto. Puolustuksessa Auk tuskin on huonompi, kuin Mäkinen. Gordon saanee saman verran aikaiseksi, kuin viime kauden Fleury.

Lähtijät:
Mv: Kähkönen, Ylönen
Puolustus: Motin, Mäkinen
Hyökkäys: Hillding, Fleury, Tiivola, Suuronen + Keupajämät

Tulijat:
Mv: Setänen, Lehtinen (Keupasta)
Puolustus: Krejcik, Auk, Heinola
Hyökkäys: Laakso, DeFazio, Danforth, Gordon (laina), Nyman + omat junnut

Edit: Tarkennettu listausta, lisätty Nyman ja junnut.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
En tiedä mitä hyvää voi seurata pakkiparista Krejcik-Niskala. Mulle tuli Krejcikistä sellainen fiilis, että liikkuu hyvin molempiin suuntiin ja hyökkäysintoakin löytyy. Toisin sanoen vähän samankaltainen kuin Niskala, joten kuvitelkaa tuo pakki pari omissa.
Mä olisin pitänyt Ahonen-Krejcik parin kasassa. Ja Marttinen-Sevänen ehkä. Niskalan kanssa pitäis olla joku Hal Gill...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös