Lukko kaudella 2016–2017

  • 406 144
  • 1 793
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Itse Gagnonin. Tosin siihen ei taida pelkkä raha riittää. No ehkä Tommilakin, riippuen tietysti ketä sinne pakistoon nyt oikeasti on tulossa.

Pääsääntöisestihän nuo kotimaiset lähtijät aika puukäsiä ja ihan hyvä kokeilla muita kloppeja niiden tilalla.


Sekö Gagnonin lähtö Lukosta on varmistunut?
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Sekö Eero Elo iskee tulevalla kaudella maaleja Lukossa Lukon vastustajien verkkoon?

Vai hakeeko uutta haastetta KHL:stä? Vai Meneekö Alppiliigaan? Ruotsiin? Poriin?

Mää toivoisin, että palaisi Lukkoon.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kai Gagnonin jatkosta vielä mitään varmaa tietoa ole. Saattaa jatkaa Lukossa, saattaa olla että ei.

Mistä nuo jutut Elon paluusta ovat alkaneet?
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä se Gagnonin jatko sieltä julkastaan kun sen aika on.

Elo sen sijaan ei onneksi ole tulossa. Jonkun heitto taas alkanut elää jonain palstatotuutena. Menee Sveitsiin tai Ruotsiin. Mitä kauemmas sen parempi.
 
Elo sen sijaan ei onneksi ole tulossa. Jonkun heitto taas alkanut elää jonain palstatotuutena. Menee Sveitsiin tai Ruotsiin. Mitä kauemmas sen parempi.

Joo Lukolla on varmasti ensi kaudella niin kova nippu, ettei kaivata kahteen viime kauteen lähes 50 maalia Liigassa ja KHL:ssä tehnyttä omaa kasvattia takaisin.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Nyt en kyllä ymmärrä tuota Elon dissaamista.

Saarela, Elo, Heikkinen. Ehkä mä olen joku kotiseuturomantikko, mutta voi morjens. Ihan koska vaan, tervetuloa kotiin!
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo Lukolla on varmasti ensi kaudella niin kova nippu, ettei kaivata kahteen viime kauteen lähes 50 maalia Liigassa ja KHL:ssä tehnyttä omaa kasvattia takaisin.

Minulle pelaaja joka kantaa minulle rakkaan seurani pelipaitaa on paljon muutakin kuin merkinnät maalipörssissä ja kentällä nähdyt peliesitykset.

En minä unohda niitä ylimielisiä kommentteja tai raumalaisten edessä patapaita päällä tehtyjä provosoivia tuuletteluja vaikka tekisi sata maalia.
 
Minulle pelaaja joka kantaa minulle rakkaan seurani pelipaitaa on paljon muutakin kuin merkinnät maalipörssissä ja kentällä nähdyt peliesitykset.

Elo sanonut pahasti sinulle jossain Rauman yössä? Vai johtuuko siitä, että tuuletti hattutemppua Äijänsuolla kolme vuotta sitten?
Mulle taas vaan otteet kentällä ratkaisee. Ihan sama kuinka mulkku Elo on siivilissä, jos tekisi Lukon paidassa 25 maalia, niin siinäpähän etuilisi narikkajonossa. Ja kyllä itse näkisin Rauman Lukossa mielelläni raumalaisiakin pelaajia enemmän välillä.
Toimii toki toisinkin päin. Nessu Lähteet ja Anakonda Jaatiset voivat olla ihan saatanan mukavia heppuja siviilissä, ja varmasti kovia panemaankin, mutta kentällä täysiä turhakkeita, joita en halua enää koskaan nähdä Lukossa.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@Lone Wanderer sinulla on omat arvosi ja minulla omani. Ei siinä mitään. Minulle seura kuitenkin merkitsee paljon muutakin kuin pelaajien esitykset jäällä.

Ei kuitenkaan tukita ketjua näillä sen enempää. Tietojeni mukaan Elo ei onneksi Raumalle kuitenkaan tule ja jos joku on eri mieltä kertonee siitä sitten vaikka huhuketjussa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jokaisella on toki oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta on sekin vähän erikoista että laittaa omat antipatiansa Rauman Lukon edun edelle. Eli että toivoo että Elo ei tule koska ei pidä pelaajasta vs toivoo että Elo tulee koska on parhaita Euroopassa pelaavia suomalaisia maalintekijöitä. Varsinkin kun kyse on omasta kasvatista. Tai saahan sitä tietysti sitäkin mieltä olla että Elo ei pelillisesti mahtuisi Lukkoon.
Ja en väitä olevani yhtään parempi sikäli että olen dumannut mm Vahalahden hankinnan ulkopelillisistä syistä, mutta hiukan erikoiselta tää silti tuntuu, kun muistaakseni ei mistään hirveän dramaattisesta toiminnasta ollut aikanaan kyse, ja aika paljon kuraa esim tällä palstalla Elo sai siirron aikaan.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Kun Elo lähti Ässiin, niin olikohan Rajala tai joku muu pamppu sanoi, että siirto tehtiin Eeron parhaaksi. Eli korkoa kasvamaan Ässiin. No sehän tapahtui, ja jos nyt KHL tai muu rahaliiga ei ota tulta, niin todella mielelläni toivon tervetulleeksi takaisin omaan kasvattajaseuraansa. Ei niitä nimimiehiä Lukolla ole liikaa, jos niitä ei lasketa, jotka ovat jo lopettaneet uransa! Siitä, mikä on Eeron todellinen tilanne, ei minulla ole hajuakaan, tietenkään.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä nykyinen Eero Elo mahtuu mihin tahansa Liiga-joukkueeseen. Silloin kun Eeron lähtö Lukosta Ässiin tapahtui, niin Elo kentällä täysi turhake. Vuoden 2012 Marraskuun ja kuluvan vuoden välille mahtuu paljon kehitystä niin jääkiekkoilijana kuin ihmisenäkin. Liigan Elo kuitenkaan tuskin tulee vielä vuosiin joten antaa olla.

Onko Rajala tai joku muu Lukosta ilmoittanut että milloin joukkuetta aletaan julkaisemaan?
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Eiköhän tuo 14.5. olisi sellainen päivä, jonka ympärille julkaisut keskittyy. Sinä päivänä on Lukko-risteily.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Kyllä nykyinen Eero Elo mahtuu hienosti myös minun Lukkoon, muutenkin näkisin mielelläni että seuraa viedään pikkuisen enemmän Raumalaiseen suuntaan, hankkimalla mahdollisuuksien mukaan omia poikia takaisin, niin että sopivassa suhteessa joukkueessa on Raumalainen leima, tietenkään koko joukkuetta ei voi omista pojista rakentaa. Omille pojille olisi myös maksettava se sama markkinahinta kuin muillekin pelaajille. Olisi tosi hienoa jos ensikauden pakistossa olisi, Niskalan ja Virtasen lisäksi, Heikkinen, Nordlund ja Tommilakin, siihen Ahonen ja joku Amerikan apu, Seigolle en lämpene kun on "köyhänmiehen " Kousa sillä että on surkea omassa päässä (ks edellisten kausinen tilastoja) ja heikompi myös hyökkäyspäässä, Tarvitaan joku hampaaton omanpään isäntä joka oikeasti jakaa vain makuupaikkoja tulevien nuoren maalivahtien edessä, sellainen jonka BB piti oletusarvoisesti olla mutta ei sittenkään ollut sinnepäinkään.

Hyökkäyksessä Saarelan paluu olisi hieno juttu toteutuessaan, myös Elon ottaisin ilomielin. Tukonen on melkein kuin "oma poika" joka kunnossa ollessaan on liigan ehdotonta eliittiä vaikka ei kaikkia pelejä pelaisikkaan, käytettäisi Latea säästäväisesti kauden mittaan niin että on kasassa keväällä.

Olen jotenkin luottavainen ensikauden suhteen että jos ja kun meillä on edelleen käytössä liigan top 4 pelaaja budjetti kyetään sillä rakentamaan kilpailukykyinen joukkue joka toivottavasti pelaa Raumalaista kiekkoa joka aikanaan tunnettiin juonikkaasta hyökkäyspelistä, käytetään rotaatiota ja laajempaa pelaaja rinkiä, annetaan lupaaville nuorille kyvyille mahdollisuus nousta seuraavalle tasolle kuten Tapparassa, HiFK, ja Kärpissä on käynyt jos ja kun meillä on ensikaudella Saarelaa, Kähköstä, Tiivolaa, Koivistoista... joilla kaikilla on potentiaalia.

Summa summarum. positiivisin mielin tässä vaiheessa odotan Lukon olevan ensi kaudella budjetin mukaisella sijalla runkosarjassa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Mihis muuten tuo Aspludin lähtö perustuu? Soppari on/oli kuitenkin mallia 2+1(17+18). Onko tuosta jotain virallistakin ollut että Lukko purkanut sopparin tai joku ostanut sen ulos?
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole vissiin mitään virallista ollut vielä Asplundin lähdöstä mutta kiekkoareenassa tuota aikakin taidettiin puhua ja melkolailla julkinen salaisuushan se on ollut jo talvesta asti, että seuraa Dufvaa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin ainakin olen käsittänyt että aloite Lukon ja Asplundin välisen sopimuksen purkamisesta ei ole tullut pelaajalta itseltään vaan Lukolta. Ei ilmeisesti sovi ensi kaudella Vuoren kuvioihin.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aika timanttinen pitää sentteriosaston olla, jos Asplund ei siihen mahdu.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Aika timanttinen pitää sentteriosaston olla, jos Asplund ei siihen mahdu.
Sekin vähän riippuu, jos hahmotelma on Gags-Saarela-Tiivola, niin olisi Asplund helkutin kallis nelosen sentteriksi ja saattaa olla kolmosen sentteriksikin. Eli kysymys ei välttämättä ole mahtumisesta, vaan hinnasta kyseiselle pelipaikalle. Varsinkin jos nelosen sentteriksi on kaavailtu Koskea tai Koivistoista. Kyllä mieluummin katselisin Gags-Saarela kärkisenttereitä kuin Gags/Saarela-Asplund. Tietysti saattaa käydä niin että Gags lähtee muualle ja Saarela jenkkeihin.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Sekin vähän riippuu, jos hahmotelma on Gags-Saarela-Tiivola, niin olisi Asplund helkutin kallis nelosen sentteriksi ja saattaa olla kolmosen sentteriksikin.
Kyllähän Asplund menee ainakin tämän kauden otteilla heittämällä Tiivolan edelle.

Saarelaa taasen voisi hyvin peluuttaa yv:ssä laukojana, niin kolme kärkisentteriä saisi hyvinkin tarvittavat peliminuutit.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän Asplund menee ainakin tämän kauden otteilla heittämällä Tiivolan edelle.

Saarelaa taasen voisi hyvin peluuttaa yv:ssä laukojana, niin kolme kärkisentteriä saisi hyvinkin tarvittavat peliminuutit.

Näin se menee mutta Vuori ei nähnyt käyttöä Asplundille. Taso ei riitä Vuoren Lukkoon. Veikkaisin, että vähintään EHT-tason senttereitä tulee nyt useampi sisään. Muussa tapauksessa Asplundin sivuuttamista ei voi ymmärtää, kun tämä osasto on ollut Lukon heikkous jo vuosia.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllähän Asplund menee ainakin tämän kauden otteilla heittämällä Tiivolan edelle.

Saarelaa taasen voisi hyvin peluuttaa yv:ssä laukojana, niin kolme kärkisentteriä saisi hyvinkin tarvittavat peliminuutit.
Juu, niin menee. Mutta menee varmaan palkkakin. Jos budjetissa koitetaan pysyä ja tehdään oikeasti tasapainoinen joukkue, niin joku +50k€ kolmossentteristä voi olla paljon. Se on muualta pois. Eikä RD:n tyylillä että otetaan tutut&turvalliset Riskat ja Sipit + Jaatiset, vaikka viimeisen olisi varmasti voinut korvata helpomminkin, ja jätetään joukkue jostain vajaaksi. Tätä asiaa voi mielestäni kommentoida paljon paremmin kun Lukon joukkue on selvillä ja lopullista hahmotelmaa voi tehdä sitten pelien jälkeen.

Lisäksi jos huhut tuosta joulun aikoina tapahtuneesta ilmoituksesta (Asplund saa etsiä uutta seuraa) pitävät paikkansa, niin ei sen hetkisiin esityksiin nähden suurikaan ihme. Nää on aina näitä. Nyt pleijariesitysten jälkeen se 50k€ enemmän ei välttämättä olisi ollut niin paha kuin keskitalven esitysten perusteella.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juu, niin menee. Mutta menee varmaan palkkakin. Jos budjetissa koitetaan pysyä ja tehdään oikeasti tasapainoinen joukkue, niin joku +50k€ kolmossentteristä voi olla paljon.

Asplund lienee 100k kaveri ja sopimuksen ulosostaminen maksaa kymmeniä tuhansia. Onni nyt taisi olla että RD halusi Turon Jukureihin ja Lukko ei välttämättä joutunut mitään maksamaan. Kovalla riskillä Juha Vuori joukkuetta rakentaa jos laskee Gagnonin ja Saarelan pelaavan Lukossa ja on tehnyt Tukoselle sopimuksen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Rosendahlille tehty parin vuoden jatkopahvi ja Lukon sivujen mukaan annetaan isompaa ruutua valmennuksessa. Taitaapi olla niin, että RD:n omatoimiset vaihtuvat tiukempaan treeniin.

Saattaapi olla että urheilullisempi ryhmä ensikaudella menossa mukana.
 
Viimeksi muokattu:

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
http://www.raumanlukko.fi/uutiset/2...en-tervehdys-sinikeltaiselle-kiekkoyhteisolle

Juha Vuoren "ensimmäinen tuleminen"..

Nyt puhutaan suoraan, "tavoitteenamme on olla sarjan paras joukkue". Toivottavasti hallitus ja yläkerranpojat antavat tälle vapaat kädet, eivätkä puutu tilanteeseen heti ensimmäisen iskun tullen. Hienoa on että tuo sanoma tuodaan jo nyt julkisesti eetteriin.

Nyt odotankin että tulevan kauden joukkue tukee tuota lausumaa. Jospa tuosta Dufvan tuomasta / luomasta "pitkäjänteisyydestä" ja hätiköimättömyydestä pidetään kiinni ja tehdään tästä uusi toimintatapa vuosiksi eteenpäin.

edit. tuolla oli juttua myös pääkopan hyvinvoinnista, onkohan Oskua kysytty jo vihdoin hommaan mukaan..
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös