Jospa nyt pikkuhiljaa ruvettaisiin olemaan se "iso seura" joka leikkii isoa. Kuinka helvetin monta vuotta tätäkin on toitotettu. Budjettikuri, kyllä ymmärrän sen tänä päivänä eritttäin hyvin ja sitä pitää kunnioittaa. MUTTA, josko kerrankin yritettäisiin näyttää myös ulospäin, että mikään muu kuin mestaruus ei kelpaa. Tätäkin on toitotettu joka vuosi mitä itse taaksepäin muistan.
Kyllä, laadukkaaseen ja laajaan (CHL) rinkiin menee rahaa. Jos kaikille pelipaikoille on ne pari huippua ja varaudutaan myös pahimpaan (ettei pakki pelaa ratkaisuotteluita keskellä), niin elämä on.
Mitä tulee tuohon minun laittamaan rosteriin, niin Mclean irtoaa varmasti Niemisen + Virtasen liksalla. Asplund - Koivisto/Komulainen, Ahtola - Lähteenmäki, Tikkanen-Ahonen (tästä jää yli), Setänen - Rinne.
Eli takataskulle joudutaan menemään Kousan palkankorotuksen kanssa, "Glenn" + Larsen + try out Palve. Sanoisin että 350k - 400k väliin. Tämäkö on se mahdoton summa jota mestaruutta kiihkeästi / pakonomaisesti hakeva seura ei olisi valmis "investoimaan"?! Mä kyllä ihmettelen. Tuo summa tulee osittain takaisin jo finaaliin pääsyllä + oheistuotolla.
Otetaan vittu kerrankin sellainen mentaliteetti että imekää paskaa - nyt on meidän vuoro - ja näytetään se. Runko on jo nyt rautaa. Ne puuttuvat palaset on vain ostettava. Piste!
Olen tuota nyt varmaan 10 vuotta sanonut. Kylla se maksaa itsensa takaisin, raha tulee rahan luo. Nyt on loistava sauma. Muut joukkueet joutuvat leikkaamaan budjettiaan, Karppien syomahammas todennakoisesti hajoaa ainakin osittain kesalla (Donskoi varmaan lahtee NHL:aan, en ihmettelisi jos muutkin) ja korvaajia on vaikea hakea, Tappara hajoaa osittain (Palola KHL:aan ja miksei Jormakkakin jonnekin) ja budjettikin pienenee. JYP menettaa Perrinin,
Nyt on paikka takoa, rauta on kuumaa. Eika tassa tosiaan puhuta mistaan valtavista liikkeista kun meidan runko sailyy niin hyvin kasassa. Korvataan lahtijat kovemmalla laadulla (se ei voi olla vaikeaa esim. Niemisen ja Virtasen tapauksissa) ja varmistetaan etta meilla on riittava taso ja leveys. Uskon etta Lahti ja Koivisto pelaavat hyvan kauden jos valttyvat loukkaantumisilta, molemmat ovat paasseet vireeseen ja yhteispeli toimii. Siihen huippusentteri ja meilla onkin yhtakkia kaksi huippuketjua.