Lukko kaudella 2015–2016

  • 352 851
  • 1 677

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tällä hetkellä jatkosopimuksia sorvaillaan kuumaa tahtia. Tähän ketjuun jatkosopimukset ja uudet pelaajat.

Sopimukset kaudelle 2015-16 :

Maalivahdit :



Puolustajat :

Henrik Forsberg (optio 2016)

Jesse Virtanen (2016)

Ilkka Mikkola (2016, optio 2017)

Juho Tommila (2016)

Matias Mattsson (2016)

Janne Niskala (2017, optio 2018)


Hyökkääjät :

Laitahyökkääjät:

Teemu Nurmi (2016)

Toni Koivisto (2016)

Ville Vahalahti (2016)

Janne Lahti (2016)

Jesper Piitulainen (2016)

Olavi Vauhkonen (2016)

Olli Sipiläinen (2016)


Keskushyökkääjät :

Jonne Virtanen ( optio 2016)

Filip Riska (2016)

Henrik Koivisto (2016)

Aaron Gagnon (2016)


---

Lukon joukkue näyttää jo nyt erittäin hyvälle ensi kautta ajatellen. Iso kysymys on lähinnä vain maalivahdit. Zapolski jatkanee uraansa KHL:ssa tai vastaavassa ja tuskin Setänenkään Raumalla jatkaa. Huhuja on ollut paluumuuttajista kuten Vehanen, Engren, Tarkki.

Nykyisestä joukkueesta merkittäviä sopimuksia, jotka loppuvat tähän kauteen :

- Jerry Ahtola
- Ville Nieminen
- Joni Nikko
- Mikko Kousa
- Harri Tikkanen

Näistä Jerry Ahtolalle voisi hyvin tehdä jatkosopimuksen. Luottosoturi, joka osaa tehdä maaleja ja sopii RD:n sapluunaan. Sellainen kutina, että palaa kuitenkin Turkuun. Joni Nikon haluaisin ehdottomasti nähdä Lukossa. Voi olla, että Nikkoa houkuttelee paluu Sportiin isomman vastuun perässä. Nieminen lopettanee uransa?

Mikko Kousa ei todennäköisesti jatka Raumalla mikäli nykyiset otteet jatkuvat. Veikkaisin ulkomaita tai HIFK:ta tms. Harri Tikkanen on parantanut peliään täksi kaudeksi huomattavasti eikä mitään sitä vastaan jos jatkaa Lukossa. Pitkään jo pelannut, haluaako katsoa muita maisemia välillä? Käsittääkseni kyllä viihtynyt Raumalla hyvin.

Antti Jaatisen kanssa saatetaan jatko nähdä, luotettava "paisuntapakki". Entä Olli Sipiläinen?

Maalivahteja tullee kaksi lisää, puolustukseen 1-2 nimeä (en usko Forsbergin option käyttämiseen) ja riippuen H.Koiviston kehittymisestä 0-1 sentteriä. Laitureita tulee kaksi uutta sisään.

Pieni kurkistus myös kauteen 2016-17. Silloin loppuu sekä RD:n että suurimman osan joukkueesta sopimuksia. Valistunut veikkaukseni on, että RD siirtyy silloin Lukon UTJ:ksi ja joukkueessa nähdään mittava rebuild. Jännä nähdä kuinka moni nykyisestä joukkueesta on silloin mukana vielä.
 
Viimeksi muokattu:

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Hyvin on jo palikat kunnossa ensi kaudelle ja jokkue tulee olemaan vähintään yhtä kova kuin tänä vuonna. Maalille Engren tai Vehanen(Jos Zapo lähtee). Ehdottomasti jatkot Ahtolalle, Nikolle ja Tikkaselle. Setänenkin menee kakkosena tai puoliksi esim. Vehasen kanssa. Kousasta ei tiedä, mutta mitä tekee Ilkka Heikkinen. Tuskin palaa Raumalle, mutta olisi se hienoa nähdä Ilkka ja Janne samaan aikaan Lukossa.

Vahalahti - Gagnon - Nurmi
Koivisto - X - Lahti
Ahtola - H.Koivisto - Nikko/Piitulainen
Riska - Jo.Virtanen - Vauhkonen/Sipi

"Heikkinen" - Virtanen
Niskala - Tommila
Mikkola - Tikkanen

Vehanen/Engren
Setänen/X

Kakkos-senan paikalle McLean/Lindgren/Hytönen tasoinen seppä.
 

Pakki105kg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, New England Patriots
Bono pelaa tämän ja ensi kauden vielä ulkomailla...

Sitten on kuulemma aika palata takaisin kotimailleen. Talo on jo Raumalla valmiina
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Näitä ketjukokoonpanoja katsellessa tulee mukava fiilis. Ja minusta puheet siitä, että mestaruuden on PAKKO tulla tällä kaudella on höpöä. Kova nippu on vielä seuraavallekin kaudelle luvassa.
Ei haitanne silti, vaikka menestystä tulisi jo tulevana keväänä. 2016 mestaruuden sitten jo pitää tulla, sen jälkeen alkaa väkisinkin jälleenrakennusprojekti.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minähän olen veikannut että Lukko pelaa ensi keväänä finaalissa, jää hopialle ja mestaruus tulee 2016. Mutta en minä varsinaisesti pahakseni pane vaikka se jo 2015 tulisi.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minähän olen veikannut että Lukko pelaa ensi keväänä finaalissa, jää hopialle ja mestaruus tulee 2016. Mutta en minä varsinaisesti pahakseni pane vaikka se jo 2015 tulisi.
Eli Dufvan aikana mennään yksi sija ylöspäin joka vuosi.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Minähän olen veikannut että Lukko pelaa ensi keväänä finaalissa, jää hopialle ja mestaruus tulee 2016. Mutta en minä varsinaisesti pahakseni pane vaikka se jo 2015 tulisi.
No kato tätä samaa minäkin. Tämmöstä se sitten on.
 

onoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Älkää nyt sitä Vehasta tänne vinkuko.
Engren olisi paljon varmempi ja tasaisempi kotijäällä kuin Vehanen.
Toki Engren tuskin tulee Raumalla enää pelaamaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Yksi vaihtoehto ensi kauden toiseksi maalivahdiksi voisi olla ässissä tuppea puremaan jäänyt Rasmus Rinne. Iso ja lupaava maalivahti, jonka paketti saadaan kyllä kasaan hyvällä valmennuksella.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Yksi vaihtoehto ensi kauden toiseksi maalivahdiksi voisi olla ässissä tuppea puremaan jäänyt Rasmus Rinne. Iso ja lupaava maalivahti, jonka paketti saadaan kyllä kasaan hyvällä valmennuksella.
Tuskin Rinne kakkosmolariksi tulisi. Tai jos kauteen lähdetään Setänen-Rinne kaksikolla niin 50-50 voisi kelvata. Itse odotan jotain tuollaista kahta nuorta molaria tai sitten Engreniä. Tai sitten Setänen-Rinne tandemi vetää Porissa?
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Yksi vaihtoehto ensi kauden toiseksi maalivahdiksi voisi olla ässissä tuppea puremaan jäänyt Rasmus Rinne. Iso ja lupaava maalivahti, jonka paketti saadaan kyllä kasaan hyvällä valmennuksella.

Vaikea uskoa, että Raumalla lähdettäisiin kasvattamaan miehestä ykkösveskaria, kun näytöt ovat vielä varsin köykäiset.

Tietämättä vielä, että nosteletteko keväällä kannua Vahalahden johdolla, niin, eikö ketään huoleta, riittääkö Vaha enää ensi kaudella joukkueen ykköspyssyksi?
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yksi vaihtoehto ensi kauden toiseksi maalivahdiksi voisi olla ässissä tuppea puremaan jäänyt Rasmus Rinne. Iso ja lupaava maalivahti, jonka paketti saadaan kyllä kasaan hyvällä valmennuksella.
Mikäli Setänen on kiinnitetty, saadaan kiinnitettyä niin edelleenkin nostan Petri Vehasen nimen esiin. Jumaleissön siinä olisi aikamoisen huikea kaksikko tilkitsemään maalia.

Ei se Vehanen vieläkään ole ikäloppu, otetaan liigasta esimerkiksi vaikkapa Jussi Markkanen, mieshän ainoastaan parantaa otteitaan iän karttuessa. Toisekseen, Vehasen mentarointi vaikkapa Setäselle voisi olla kovakin juttu, taatusti kaveri itsekin sen mieltäisi arvokkaammaksi kuin nykyisen veskakoutsi Vuorion. Toisella on pelejä kovista sarjoista, toisella ei. Maailmanmestaruutta tähän on turha laittaa. Isolla jännäyksellä odottelen kyllä Lukon veskarivalintoja tulevalle kaudelle.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei se Vehanen vieläkään ole ikäloppu, otetaan liigasta esimerkiksi vaikkapa Jussi Markkanen, mieshän ainoastaan parantaa otteitaan iän karttuessa.
Itse kyllä sanoisin Vehaselle kiitos mutta ei kiitos. Katse mieluummin eteenpäin eikä taaksepäin. Lukon tarvii nuorentaa joukkuetta tulevaksi kaudeksi.

Markkanen tosiaan pelaa huikealla tasolla illasta toiseen mutta siihen ei moni nelikymppinen pysty.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tietämättä vielä, että nosteletteko keväällä kannua Vahalahden johdolla, niin, eikö ketään huoleta, riittääkö Vaha enää ensi kaudella joukkueen ykköspyssyksi?
Jos jopa kurre Toivola löytää tähtiä tyyliin Smith, Hansen, kremppa Ryan ja se foliopää joka pelaa kun antennit on kohdillaan niin tuskinpa Lukollakaan mitään hätää tulee olemaan. Eli tuskinpa olit aidosti huolissasi vaan vittuilleksasi heitit tuon Vahalahden tuohon, tiedän sen että, kateuden tunne on kovajuttu vaikka sen pehmeässä voissa paistaisi. Tuleeko se Jason Williams taas ensi kaudeksi teille, äpärähän aloittelee kohta esikoulussa?
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Ehdottomasti Vahalahdelle jatkoa vaan. Minuutteja pienemmäksi ja kakkosketjuun ensi kaudella. Ykköseen joku vähän vielä parempi. Kyllä Vaha ensi kaudellakin sen +35 pistettä hakkaa kakkosessakin ja ylivoimalla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aikansa kutakin, sano. Kuten kaikki varmaan tietävät, olen äärimmäisen suuri Vehasen perseennuolija, mutta siitä huolimatta sanon että nyt olisi Lukon jo pikku hiljaa aika ohittaa Vehanen mitä tulee ensi kauden maalivahteihin. Nuori mieshän Pete vielä muuten on, mutta jääkiekkoilijana kuitenkin jo ehtoopuolen sotureita, ja tietämättä yhtään että mikä tälläkin kaudella on tökkinyt niin ei Pete mitenkään mairittelevasti ole Saksanmaalla pelannut.

Toki Pete on paljon parempi vaihtoehto kuolleenakin kuin joku Rasmus, se nyt on sanomattakin selvää.

En siis hinkumalla hingu Peteä ensi kauden Lukkoon, vaan olen mielissäni jos hän ei tule. Ja semmoinen usko minulla on, että mikäli Dufvalla on sanansa asiaan sanottavanaan niin Pete ei myöskään Lukossa pelaa.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Minuutteja pienemmäksi ja kakkosketjuun ensi kaudella. Ykköseen joku vähän vielä parempi. Kyllä Vaha ensi kaudellakin sen +35 pistettä hakkaa kakkosessakin ja ylivoimalla.

Niin, tätähän juuri tuossa yllä tarkoitin, mutta näyttää sisälukutaito olevan osalla rajallinen. Porissa ei rakenneta suoraan mestaruudesta tavoittelevaa joukkuetta, joten joukkueen rakennustapa on hyvin erilainen esim. Rasmus Rinne -projekti.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko jollakin nyt käsitystä mitä Zapolski tekee, kun häntä ei nimetä ensi kauden veskariksi? Hieman vaisumman alkukauden perusteella kysyntä ei välttämättä ole samalla tasolla kuin viime keväänä. Itse olisin edelleen valmis lyömään uutta paperia eteen.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Tietämättä vielä, että nosteletteko keväällä kannua Vahalahden johdolla, niin, eikö ketään huoleta, riittääkö Vaha enää ensi kaudella joukkueen ykköspyssyksi?

Tuskinpa. Ehkä siihen rooliin hankitaan joku uusi kaveri, vai mitähän ihmettä tälläkin haettiin? Näinhän jokaisessa joukkueessa toimitaan.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Porissa ei rakenneta suoraan mestaruudesta tavoittelevaa joukkuetta, joten joukkueen rakennustapa on hyvin erilainen esim. Rasmus Rinne -projekti.
Pääseekö Rinne vielä porissa pelaamaankin? Kovasti tuntuisi siltä, että kuningas Rautakallio on suunnannut katseensa jo seuraavaan prospektiin eli esimerkiksi Setäseen. Riksman pelaa tällä kaudella niin paljon kuin kroppa kestää ja jos ei kestä niin Rinne käy häviämässä loput pelit.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Tuskinpa. Ehkä siihen rooliin hankitaan joku uusi kaveri, vai mitähän ihmettä tälläkin haettiin? Näinhän jokaisessa joukkueessa toimitaan.

Hain sitä, että yleinen mielipide vaikutti hyvin tyytyväiseltä tuohon ensi vuoden joukkueeseen pl. puuttuva kakkossena. Itse olisin ketjusuunnitelmiin lisännyt ykköseen yhden/kaksi uutta laituria.

Pääseekö Rinne vielä porissa pelaamaankin? Kovasti tuntuisi siltä, että kuningas Rautakallio on suunnannut katseensa jo seuraavaan prospektiin eli esimerkiksi Setäseen. Riksman pelaa tällä kaudella niin paljon kuin kroppa kestää ja jos ei kestä niin Rinne käy häviämässä loput pelit.

Miten tämäkin viesti liittyy tähän ketjuun? Olen kanssasi samaa mieltä ja juuri tämän takia ihmettelin Rinteen heittoa Lukon ensi vuoden maalivahdiksi.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten tämäkin viesti liittyy tähän ketjuun? Olen kanssasi samaa mieltä ja juuri tämän takia ihmettelin Rinteen heittoa Lukon ensi vuoden maalivahdiksi.
Liittyy varmasti yhtä paljon kuin esimerkiksi jeesustelut Ville Vahalahden pelikunnosta. Tuskinpa miehen taidot, pelikunto yms romahtavat hetkessä sellaiselle tasolle, että Lukko löytäisi markkinoilta vastaavalle tontille pätevämmän kaverin. Orava Toivola tietysti löytäisi mutta Lukossa vaikuttaa vaan Vanhatalo.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
HK pelasi kyllä ihan kakkossenan tyylillä jo pari peliä, huonoon saumaan tuli loukkaantuminen. Saattaapi olla että on ensi kaudella (ehkä jopa 2015 keväälläkin) riittävä kakkossentteri
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko jollakin nyt käsitystä mitä Zapolski tekee, kun häntä ei nimetä ensi kauden veskariksi? Hieman vaisumman alkukauden perusteella kysyntä ei välttämättä ole samalla tasolla kuin viime keväänä. Itse olisin edelleen valmis lyömään uutta paperia eteen.
Ei kai tästä kukaan varmuudella mitään tiedä, tuskin mies itsekään. Yleinen käsitys vaan on että hän on lähdössä. Minulle kyllä sopisi Zapolskin jatkokin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Niin, tätähän juuri tuossa yllä tarkoitin, mutta näyttää sisälukutaito olevan osalla rajallinen. Porissa ei rakenneta suoraan mestaruudesta tavoittelevaa joukkuetta, joten joukkueen rakennustapa on hyvin erilainen esim. Rasmus Rinne -projekti.

Niin? Ja ECHL:sta tullut Zapolski oli takuuvarma kortti? Rinteen potentiaali on jo nähty, olisi pienempi riski mitä Zapolski oli. Ei varmaan jatka ässissä kun uransa viimeisiä kausia pelaava Riksman vienyt täysin peliajan muutaman huonon ottelun jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös