No nyt on taas ilmestynyt yksi SM-liigaa käsittelevä lehti eli Urheilulehden ennakkopaketti.
Nyt on vissiin meidän Lukon kannattajien vuoro vittuuntua sillä totuttuun tapaansa tämä lehti hakkaa Lukon jäänrakoon Sihvosen johdolla. Siinä missä IS Veikkaaja löysi paljon hyvää Lukon nykyisestä suuntauksesta, Urheilulehti ei oikeastaan muuta hyvää löydä kuin nuoren Aki Kangasmäen.
Rauli Urama ei ole hyvä valmentaja, itse asiassa Sihvonen pitää häntä viisikosta Lehkonen, Rautakorpi, Tolvanen, Toivola, Urama vasta neljänneksi parhaana valmentajana. Sitä Sihvonen ei paljasta että kuka noista on se Uramaa huonompi valmentaja mutta tuskinpa nyt ainakaan Ika jonka persettä Sihvonen nuolee säännöllisesti niin ettei Ikan ole tarvinnut käydä vessapaperiostoksilla enää kahteen vuoteen.
Tässähän on taustalla jotain viime kauden aikaista Uraman ja Sihvosen nokittelua. Sihvonen oli lehdessä vittuillut Uramalle ja Urama oli vittuillut takaisin jonkun pelin jälkeisessä lehdistötilaisuudessa.
Lehden mielestä Eepi Hämäläinen on Lukon valmentajaryhmän heikoin lenkki. Timo Elo pelastaa Sihvosen mukaan paljon mutta Eepin olisi pitänyt aloittaa valmentaminen A- tai B-junnuista, nyt kun hän on suoraan hypännyt liigajoukkueen penkin taakse niin se tietää sitä Sihvosen mukaan että Eepin mukanaolo tuhoaa koko paketin.
Ei sillä, tuosta Eepin valmennusuran aloittamisesta olen kyllä kieltämättä itsekin hiukan samaa mieltä, että mielellään valmentaminen olisi ollut hyvä aloittaa junnuista. Tuskin hän nyt tuota ryhmää kuitenkaan epäonnistumaan saa, ja sen verran fiksunä jätkänä mä Eepiä pidän että jos Sihvosen ennustus toteutuu eli Eepi sotkee omalla läsnäolollaan Lukon valmentamisen, niin Eepi kyllä loikkaa veneestä kesken matkan.
Paitsi että Eepi on paska valmentajana, Sihvonen pitää Pasi Saarelaa äärimmäisen huonona valintana kapteeniksi.
Antti Laaksonen on liigan FLOP 10-listassa sijalla 10, tosin olisin odottanut että on sijalla 1. Tarkkaan on Sihvonen Jatkoaikansa lukenut, sillä perusteena tälle floppaamiselle on se että "fanit odottavat hänen tekevän noin 50 pistettä".
Toisaalta tuolle FLOP-listalle ovat päässeet uusista pelaajista myös Ville Nieminen, Jussi Timonen, Olli Malmivaara ja Troy Milam ja kaikki floppaavat Anaa pahemmin, mutta tuo perustelu kannattajien pisteodotuksista kiinnitti huomiota.
Lukon sijoitukseksi Urheilulehti veikkaa runkosarjan 11., tosin sillä takaportilla että Petri Vehanen voi hinata kuulemma yksin Lukon jopa sarjan puoliväliin.
Kyllähän Sihvonen asiaakin kirjoittaa, mm. kuuluttaa pitkäjänteisyyttä Uraman suhteen.
Samaa asiaa käytiin läpi myös IS Veikkaajan liitteessä, ja tästä tietysti olen samaa mieltä että vaikka tämä alkava kausi ei mitään riemuparaatia olisikaan, niin missään tapauksessa nyt ei pidä hätiköidä. Ja Uraman on pysyttävä lujana myös, vaikka nämä ns. vahvat miehet sanoisivat mitä hänelle menestyksestä ja menestymättömyydestä.
Näitä ennakkoja on helvetin mukava lukea eikä niitä saisi koskaan ottaa liian vakavasti. Huomenna tulee Jääkiekkolehden Kultanumero, pitää varmaan sekin käydä ostamassa.
Sen verran pitää korjata, että listan noista liigan pettymyksistä oli tainnut väsätä toinen mestari eli Esko Seppänen eikä Sihvonen.