Lukko kaudella 2005-06

  • 206 900
  • 1 204
Tila
Viestiketju on suljettu.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei Lukko myy näitä pelaajia

Siis kysymys ei ole siitä, että Lukko myisi pelaajia vaan agentit tarjoavat omia pelaajiaan joukkueille.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Re: Ei Lukko myy näitä pelaajia

Viestin lähetti TosiFani
Siis kysymys ei ole siitä, että Lukko myisi pelaajia vaan agentit tarjoavat omia pelaajiaan joukkueille.

Mutta onhan se nyt aika järjetöntä tarjota jotain mitä ei voi myydä. Sama kuin minä myisin loma-asuntoa, vaikkei minulla sellaista olekaan. Sen toki ymmärrän että sopimuksettomia pelaajia kaupataan, se on agenttien jokapäiväistä työtä. Mutta sopimuksen alaisia pelaajia on hivenen hankala kaupata, varsinkin ilman joukkueen suostumusta. Toki he voivat sanoa että "Tuolla on tietenkin tuo Pasi Saarela, voitte lukolta kysellä että mihin hintaan irtoaa" mutta tuon kummempaan myyntityöhön ei tällaisten pelaajien kohdalla voi toki ryhtyä.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Re: Re: Ei Lukko myy näitä pelaajia

Viestin lähetti psychodad
"Tuolla on tietenkin tuo Pasi Saarela, voitte lukolta kysellä että mihin hintaan irtoaa" mutta tuon kummempaan myyntityöhön ei tällaisten pelaajien kohdalla voi toki ryhtyä.

Niin, toki kannattaa muistaa erilaisten pykälien olemassa olo. Monilla kokeneemmilla pelaajillahan on sopimuksessa mainittu mahdollisuus siirtyä ulkomaille. Näin voi aivan hyvin olla esim. Saarelan kohdalla.

Lukossa tuo vaihtuvuus taitaa ensi kaudelle olla kova. Tietysti uusi valmentaja ja uudet tuulet, ei välttämättä edes sovi kaikille pelaajille nämä uudet tuulet. Tiedä häntä.

-paze-
 

Leopold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Säppi
NAATISKELLAAN !!

Eiköhän ole parempi kun keskitytään tähän loppukauteen ja tuleviin peleihin, joita toivottavasti on vielä runsaasti.
Nautitaan nykyisestä rosterista ja nhl avuista. On meillä sen verran kova "äijä lauma" että kevät voi olla pitkällä ennen kuin äijänsuo hiljenee. Antaa porilaisten kesälaitumilta heittää omaa läppää. Jotain huvia heillekin kun oma kausi päättyi viikkoja sitten.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
TosiFanille !

En välttämättä epäile, sun tietojasi, mutta ihmettelen ajankohtaa, kun saat niitä ja varsinkin julkaiset.

Pettinen oli lähdössä Ilvekseen ja tieto vuosi, juuri IFK ottelusarjan alla. Nyt olet myymässä puoltajoukkuetta Lukolta ulkomaille ja katsoppas vaan, juuri välieräsarjan alla. Kyllä mä ymmärrän, että agenteilla tulee aikapitkäksi, mutta tuskimpa he näin kriittisessä vaiheessa, jo asiakkaidensa takia, noita huutokauppojansa pitävät, ainakaan julkisuudessa.

Nyt voisit, ihan aikuistenoikeesti,alkaa ostamaan pelaajia omalle seurallesi, eli Porin Ässille, tai vaikka myymään, jos myytävää on ;)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ajankohdat ovat ehkä olleet ei niin sopivia, mutta olen saanut tiedot juuri silloin. Tästä viimeisestä minulle kerrottiin lauantaina kun olin katselemassa Ässien C -junnujen finaalia. Toisaalta tämä keskustelupalsta ei varmasti häiritse joukkuetta, mutta ehkä teitä, sori.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti TosiFani
Tästä viimeisestä minulle kerrottiin lauantaina kun olin katselemassa Ässien C -junnujen finaalia.

Ihmetyttää kyllä kuka porilainen muka tietää "varmaa tietoa" Lukon siirtoasioista, sillä tuskin tuolla ässien junnumatsissa kuitenkaan Lukon organisaation porukkaa paikalla on ollut. No, olihan tossa "siirtyvien" listalla toisaalta yksi porilainen, mutta en jaksa kyllä millään uskoa että olisi niin tyhmä, että seurakavereittensa asioita julkisuuteen laulaisi.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Luulaja-Saravo-uutisessa on myös agentti Jarmo Korkin kommentit Pirneksen tilanteesta:

- Om vi säger så här, det är 30 lag i Europa som jagar hans namnteckning och drar NHL igång är det hans första val. Men Luleå är ett av lagen som vi tittar på.

nsd.se
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Viestin lähetti Hielo
Luulaja-Saravo-uutisessa on myös agentti Jarmo Korkin kommentit Pirneksen tilanteesta:

- Om vi säger så här, det är 30 lag i Europa som jagar hans namnteckning och drar NHL igång är det hans första val. Men Luleå är ett av lagen som vi tittar på.

nsd.se

Voisiko joku suomentaa nämä kommentit? Ruåtsin kielen taitoni ei riitä niiden ymmärtämiseen.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Pahoitteluni ajattelemattomuudestani.

Tässä viestin sisältö suomeksi:
- NHL ykkösvaihtoehto
- 30 eurooppalaista seuraa kiinnostuneita
- Luulaja yksi mielenkiintoisista vaihtoehdoista

Kukin tulkitoon, miten tahtoo.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti L4E
Ihmetyttää kyllä kuka porilainen muka tietää "varmaa tietoa" Lukon siirtoasioista, sillä tuskin tuolla ässien junnumatsissa kuitenkaan Lukon organisaation porukkaa paikalla on ollut. No, olihan tossa "siirtyvien" listalla toisaalta yksi porilainen, mutta en jaksa kyllä millään uskoa että olisi niin tyhmä, että seurakavereittensa asioita julkisuuteen laulaisi.

Eiköhän noita junioreiden finaaleita käy katsomassa niin agentit, kuin scoutitkin(ainakin Suomessa asuvat scoutit). En siis väitä että joku tälläinen olisi tietoa antanut, mutta aika selviö että tälläisiä kavereita otteluissa pyörii ainakin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Antaa olla

Jokainen viesti, jossa kerron pelaajien siirroista tms. uutisista, aiheuttaa Lukko faneille nyppyjä. Pohditaan mistä tiedän, kuka on lähde tai ei porilainen voi tietää. Erikoista, kun raumalaisia harmittaa, kun joku tietää jotain Lukon tai muun liigaseuran asioista, luulisi sen tuovan lisää mielenkiintoa tänne.

Mutta antaa olla.

Koska raumalaiset eivät halua tietoa, niin antaa olla. Ei minun ole pakko näitä tietoja kirjoitella. Raumalaiset saavat nyt minun puolestani pohdiskella keskenään keitä ensi vuoden joukkueeseen on tulossa, mutta vihje vielä, älkää odottako ihmeitä.

Muuten kyllä jatkan kirjoittelua.
 

Maffesoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Antaa olla

Viestin lähetti TosiFani
Jokainen viesti, jossa kerron pelaajien siirroista tms. uutisista, aiheuttaa Lukko faneille nyppyjä. Pohditaan mistä tiedän, kuka on lähde tai ei porilainen voi tietää. Erikoista, kun raumalaisia harmittaa, kun joku tietää jotain Lukon tai muun liigaseuran asioista, luulisi sen tuovan lisää mielenkiintoa tänne.

Mutta antaa olla.

Koska raumalaiset eivät halua tietoa, niin antaa olla. Ei minun ole pakko näitä tietoja kirjoitella. Raumalaiset saavat nyt minun puolestani pohdiskella keskenään keitä ensi vuoden joukkueeseen on tulossa, mutta vihje vielä, älkää odottako ihmeitä.

Muuten kyllä jatkan kirjoittelua.

Älä nyt TosiFani suotta hermostu. Kyllä tietojasi on osattu täällä myös arvostaa. Tietolähteesi laatu on rivien välistä luettavissa ja siellä tietoa täytyykin olla. Viimeisin "huhusi" oli kuitenkin tyhjä, joten siihen saikin puuttua. Kun seikkailee naapurin reviirillä, on kritiikkiä odotettavissa; asiallista ja täysin asiatonta. Sen on saanut itse kukin aina välillä huomata. Ja ihmeitä emme odottele - niitä tarvitaan aivan jossain muualla...
 

Sääksi

Jäsen
Re: Antaa olla

Viestin lähetti TosiFani
Koska raumalaiset eivät halua tietoa, niin antaa olla. Ei minun ole pakko näitä tietoja kirjoitella. Raumalaiset saavat nyt minun puolestani pohdiskella keskenään keitä ensi vuoden joukkueeseen on tulossa, mutta vihje vielä, älkää odottako ihmeitä.

Muuten kyllä jatkan kirjoittelua.

No suuttuiko se nyt.

Hyvä kuitenkin näin, meinasi jo rautalankakin loppua.
 

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Antaa olla

Niin kyllähän nämä TosiFanin usein mainitsemat "Lukon organisaatiota lähellä olevat tahot" viittaavat vahvasti siihen, että "tietojen" juuret johtavat nimenomaan agenttien sylttytehtaalle. Ja erityisesti erään nimeltämainitsemattoman tamperelaisagentin verstaalle, josta on ennenkin erittäin aktiivisesti siirtomarkkinoita hämmennetty.

Eipä tuossa tosiaankaan mitään uutta ole. Jo Kiekkopesän ajoilta lähtien agentit ovat ns. palstaporttojen välityksillä generoineet huhuja ja hämmennystä hiljaisillekin siirtomarkkinoille. Tässähän piilee luonnollisesti se ajatus, että näennäistä kysyntää lisäämällä pelaajien arvoa pyritään korottamaan. Tästä arvonlisästä agentti luonnollisesti ottaa omansa pois. Esim. erään nimeltämainitsemattoman tamperelaisagentin kaikki edustamat pelaajat käyvät jatkuvasti neuvotteluja joka suuntaan, ja ainakin 30-50 seuraa ovat erittäin kiinnostuneita tämän nimeltämainisemattoman tamperelaisagentin pelaajan palveluksista. Itse agentit eivät paljoakaan palstoille kirjoittele, mutta sitäkin enemmän soittelevat toimittajille ja seurojen edustajille.

Mielestäni näissä "tietojen" levittelyissä ei itsessään mitään pahaa ole, mutta esim. TosiFanin "tiedonantojen" ajankohdat ovat olleet hieman kyseenalaisia. Lisäksi monesti substanssi on ollut vähän hakusessa, eli päällimmäisenä on jäänyt sellainen kuva, että TF:n tarkoitus on vain ja ainoastaan ollut luoda negatiivisia fiiliksiä Lukon kannattajiin ja sitä kautta myös pienen kaupungin joukkueeseen. Eipä sekään tosin ihmetytä. Pelaahan maakunnan lippulaiva parhaillaan suurten mahdollisuuksien kautta, ja eikös siinä tapauksessa juuri porilaisen pidäkin olla ensimmäisenä jonossa likasankonsa kanssa.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toni Porkka kahden vuoden jatkosopimukseen Lukon kanssa.

Tämmöstä kuulin pari päivää sitten Tonton lähipiiristä. Espoon Blues ja toinen Tampereen seuroista (lähteeni ei muistanut kumpi, mutta veikkaan Tapparaa) oli vahvasti mukana taistelussa, mutta Lukko vei pisimmän korren. Hjuva Santala ja kumppanit!

Blues oli kuulemma tarjonnut rahallisesti parhaiten, mutta Lukko pisti asuntoedulla paremmaksi. Tampereen seura ei pystynyt lopulta vastaamaan toisten tarjouksiin. Ja eiköhän tuossa Tonin päätöksessä painanut perhe-/henk.koht. -syytkin.

Minä olen ainakin helvetin tyytyväinen jatkosopimukseen. Jos Eepi lopettaa, niin eiköhän Tonista tule kapteeni, luulisi ainakin. Vaikka sopisihan sekin että Eepi jatkaisi.
 
Viestin lähetti LukkoUkko79
Toni Porkka kahden vuoden jatkosopimukseen Lukon kanssa.

Eli toisin sanoen Tonto käyttää optionsa Lukossa, ja jatkaa vuoteen 2007?
Jos tämä pitää paikkansa, niin meikäläisellä on meisseli kohti taivasta.
Tonto on witun tärkeä niin jäällä, kuin myös pukukopissa, ja lisäksi yksi kokeneimpia omia poikia, mitä Lukkoon tällä hetkellä voi ylipäänsä saada.

Eli suomeksi, kusen hunajaa jos pitää paikkansa.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös Porkka tehnyt viime vuonna Lukon kanssa kolmen vuoden sopimuksen, jossa oli/on mahdollisuus siirtyä ulkomaille ensimmäisen tai toisen sopimusvuoden jälkeen? Käsitykseni mukaan Tonin seura Suomessa pelatessaan olisi kuitenkin joka tapauksessa Lukko. Siinä mielessä kuulostaa hieman oudolta, että Tonia oltaisiin johonkin toiseen kotimaiseen seuraan oltu viemässä, mutta ehkä sitten niin.
 

junnisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Johto
Eikös Porkka tehnyt viime vuonna Lukon kanssa kolmen vuoden sopimuksen, jossa oli/on mahdollisuus siirtyä ulkomaille ensimmäisen tai toisen sopimusvuoden jälkeen? Käsitykseni mukaan Tonin seura Suomessa pelatessaan olisi kuitenkin joka tapauksessa Lukko.

Juu oikein muistat ja hyvä niin jos Tonto meillä jatkaa...

Nuo sopimusasiat on vaan siittä hauskoja, että ei ne paljon paina jos peluri haluaa lähteä pois tai joukkueella ei käyttöä sopimuspelaajalla, sitten sopimus puretaan ja sillä hyvä !!!

Uskon mm., ettei Markku Tähtinen pelaa Lukossa ensikaudella, toivotaan että joku ruottalaisseura maksaa Markusta hyvät rahat :)
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, niin se taisi olla, että Toni teki viime vuonna 3 vuoden sopimuksen ulkomaan optioilla. Eli 2 vuotta nyt sitten vain vahvistettiin. Mutta tosiaan Blues oli kovastikin Tonia riveihinsä haalimassa. En ole tätä sopimusjuttua Tonilta itseltään kuullut, vaan henkilöltä, jolle Toni asian on kertonut. Eli olen kyllä 99,9 % varma sopimuksen jatkumisesta Lukon kanssa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvä jos näin on. Sen huhun mukaan jonka minä kuulin jokin aika takaperin Porkka olisi lähdössä ulkomaille ensi kaudeksi, mutta "siitä nyt on jo aikaa" niinkuin siinä saatanan tyhmässä mainoksessa sanotaan.

Eli ihan hyvä jos kokenut pakki jatkaa. Tontolla on vielä monta hyvää vuotta pelattavana.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja lisään vielä sen ettei tuo Bluesin kiinnostus Porkkaa kohtaan ole ollenkaan yllätys, kun muistaa kuka siellä joukkuetta kasaa. Onhan Raimo Summanen tunnettu Porkka-fanina jo vuosikausia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Hieno uutinen, Porkka on loistava pakki edelleen, ja hänen arvonsa ei välttämättä ole edes kaikille faneille selvillä. Summanenhan roikotti Porkkaa mukana kauan ennen mm-kisoja, ja Tonto oli viimeinen pudonnut liigapakki. Rautakorpi taas on saanut miehen toimintaa katsoa läheltä puolitoista kautta, ja varmasti halusi miehen myös tapparaan. Ehdottoman tärkeä palanen lukon puolustukseen. Ja jos Eepi jää eläkkeelle, kapteenin nauhasta ei ole mitään epäselvyyksiä kenelläkään.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Viestin lähetti Roku
Hyvä jos näin on. Sen huhun mukaan jonka minä kuulin jokin aika takaperin Porkka olisi lähdössä ulkomaille ensi kaudeksi, mutta "siitä nyt on jo aikaa" niinkuin siinä saatanan tyhmässä mainoksessa sanotaan.

Eli ihan hyvä jos kokenut pakki jatkaa. Tontolla on vielä monta hyvää vuotta pelattavana.
Kuulin täsmälleen saman huhun ja juuri nimenomaan myös jokin aika takaperin. Silloin oli ainakin olevinaan varmaa Porkan ulkomaille lähtö.
 

Xavier

Jäsen
Suosikkijoukkue
RL
Yhdyn noihin Rokun ja Mogilnin juttuihin sillä itse kuulin kanssa jonkin aikaa sitten, että koska vaimo takaisin ulkomaille haluaa niin Tonto sinne lähdössä olisi. Itse asiassa olin aika varma asiasta viime perjantaina kun kuulin, että Porkan omakotitalo oli laitettu myyntiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös