Wamban kirjoitus on esimerkki siitä miksi keväällä päätin jättää kirjoittelun vähemmälle Lukon puolella. Se, että kannatan Ässiä ei tee minusta Lukon vihaajaa. Olen kertonut tietojani ja spekuloinut eri tyyppisillä asioilla, niin täällä kuin muidenkin seurojen osioilla, kuin positiivisilla kuin negatiivisilla. Täällä vaan on muutamia faneja, jotka eivät kestä yhtään negatiivista tietoa/ kommenttia Lukosta.
Tosiasia vaan on, että tässä Paappasen jutussa Lukon organisaatio möhli pahasti ja se jopa maksaa sille kohtuullisesti. Syyt tulevat varmaan aikanaan julkisuuteen, ainakin juoruina pystykaffeilla.
Tästähän se alkoi...
Wamba kirjoitti 4.8. klo 00.05:
"Katsellessa muiden joukkueiden roosteria, niin tähän voi olla hyvinkin tyytyväinen. Laajuutta on hyvin ja kaikkiin neljään pariin jopa yllättävän paljon käsiä. Kauden alussa ei ole pitkään aikaan näyttänyt näin hyvältä."
Ja olin erimieltä...
TosiFani kirjoitti 11.8. klo 23.40:
"Teillä on hyvät fyysiset pakit Porkka ja Mäkelä, joista Porkka pystyy tekemään pisteitäkin. Teillä on hyvä peruspakki Bruun, joka hoitaa varmasti hommansa.
Mutta missä ne kiekolliset pakit?? Kaikki luottavat Eepiin, mutta mielestäni Eepi taantui viime kaudella selvästi ja luistelu ei riitä missään tapauksessa leaderi pakin rooliin, enää. Eepi on turvallinen ja antaa syötön lapaan kun tilaa on, mutta ei pysty tuomaan kiekkoa ahtaassa tilassa ylös.
Paappanen, Paukkunen, Lehtonen??? Mitä Laiho mietti? Honkaheimo ja Heikkinen ovat varmasti innoissaan kun huomaavat kyseisten herrojen ohittavan heidät. Olisi hankkinut yhden kiekkolisen pakin, esim. Eskelinen HPK.sta ja antanut omille junnuille mahdollisuuksia.
Ässiin ottaisin kolme ensin mainittua, muilla ei käyttöä. Toisaalta voi olla, että keväällä ihmettelen kun Bruun, Paappanen ja Hämäläinen hallitsevat puolustajien pistepörssiä..."
Ja edelleen olen Lukon puolustuksesta tätä mieltä. Mielestäni teiltä kolme pakkia Mäkelä, Bruun ja Porkka, meiltä Peltonen ja Forrest sitten teidän Hämäläinen ja junnut sekaisin, siinä olisi yhdistetty puolustus. Eli ei se Lukon puolustus nyt niin paljon Ässiä edellä ole, Paapasta tai ei.
Ei sinun minua tarvitse sääliä ja omaan ihan hyvän itsetunnon, sillä täytyy muistaa, että tämä on vain jääkiekko keskustelua. Ei näitä juttuja nyt niin tosissaan kannata ottaa, että tuollaiseen vuodatukseen kannattaisi ryhtyä. Jääkiekko tietämyksestä voidaan väitellä ihan koska vaan, uskoisin sen puolen olevan keskimääräistä paremmin hallussa. Ja kannattaisi tutustua myös Ässien organisaation nykyiseen tilanteeseen hieman paremmin.
TF