Mäkin huomaan kuuluvani jokaiseen ryhmään:
a) Tottakai olen iloinen siitä että Lukko hankkii kovan luokan pelimiehiä. Kirjoitinhan minä suunnilleen kaksi vuotta sitten tuonne Sinikeltaiselle Areenalle melkoisen valitusvirren siitä, että niitä silloin luvattuja kovia vahvistuksia ei Ikan toisen kauden joukkueeseen vaan tunnuttu millään hankkivan, siinä kun toiset hankkivat Tenkrateja sun muita niin Lukko tyytyi ihmettelemään. Henskelien paukuttelu ei silti koskaan ole tyyliini kuulunut eikä kuulu nytkään, mutta antakaas kattoo jos keväällä Lukko menestyykin (niinkuin nyt on muuten pakko menestyä, kuten Santalakin sanoo lehdessä)... Eli on se hienoa että Lukko kokoaa kovaa porukkaa, ja vielä hienompaa jos sillä menestyisikin.
b) Niinkuin Mogilni edellä, niin en minäkään ihan täysin vakuuttunut ole ainakaan Teemu Virtalan ja Ilkka Saarelan automaattisesta mahtumisesta liigajoukkueen kokoonpanoon, mutta totta on se että sellaista lahjakkuutta kuin Ilkka Heikkinen ei ole varaa menettää (vaikka ei Bonokaan viime kaudella kaikesta kehusta huolimatta niitä liigapelejäänkään niin kovin hyvin pelannut), ja sama koskee Otto Honkaheimoa. Näistä kahdesta pojasta olen huolissani, mitä jos he päättävätkin tehdä liigaläpimurtonsa jossain muualla kuin Raumalla ja vetävät jopa Mikko Saarenkin mukaansa? Se on exoduksen paikka silloin.
c) Tähän ryhmään kuulun siksi, kun näin mitä kaudella 1995-96 tapahtui. Koossa oli samantasoinen pakka kuin nytkin, ja silti yleisökato alkoi tuona kautena, kun omat pojat eivät saaneet peliaikaa ja kaukalossa otteet vaihtelivat laidasta laitaan käsittämättömästä räpellyksestä huikaiseviin taidonnäytteisiin. Raumalainen yleisö hylkää loppujen lopuksi aika helposti suosikkinsa, lukuunottamatta muutamaa hardcore-fania, eikä kaikkoavien katsojien houkutteleminen takaisin katsomoon ainakaan saman kauden aikana ole mahdollista. Vaikka olen sanonut, ja sanon edelleenkin, että Lukon pelejä aion katsoa vielä 30 vuodenkin päästä pelasi joukkue millä sarjatasolla tahansa, niin tottakai olisi mukavaa jos Lukko sitten jatkossakin SM-liigaa pelaisi. Ei kaikkia eväitä tai rahoja tarvitse heti ensimmäisellä paussilla syödä.