Lukko kaudella 2004-05

  • 148 446
  • 1 248
Tila
Viestiketju on suljettu.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
ABC

ABC, kettu kävelee, tikapuita pitkin sarjan kärkeen..

Tuskin nyt kannattaa tuollaiseen lokeroitumiseen lähteä. Omasta mielestänikin a ja b toteutuvat, mutta c on pelkona puserossa jos kaikki ei menekkään niinkuin pitäisi. Tuo a:n ja b:n oivallinen sekoitus olisi ihanne tilanne. Satsausta ja omia junnuja.

Mutta eihän pienellä paikkakunnalla ole varaa vuosikymmentä sitä joukkuetta rakentaa, vaan jotain pitää vähän tapahtuakin. Muuten yleisö äänestää jaloillaan, vaikka peruskannatus onkin kohdallaan.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Kuulun ehdottomasti a ryhmään mutta jokainen ymmärtää ettei joka vuosi voi olla näin hyvä joukkue joten kuulun vähän myös c ryhmään. C ryhmäläisyys kuitenkin unohtuu kun elää hetkessä ja nauttii nyt tästä kaudesta täysin rinnoin. B ryhmään en tunne kuuluvani koska kaikkien suurista hiillostuksista huolimatta en ihan NIIN vakuuttunut noista junnuista ole. Jos kaikki nuo junnut I. Saarelasta lähtien pelaisi liiga kokoonpanossa niin puhuttaisiin pelikaanien tai saipan tasoisesta joukkueesta pelkään mä. Ehkä yhden ketjun olisi heille suonut ja onhan neloskentässä nyt ainakin toivottavasti "tulevia tähtiä".
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mäkin huomaan kuuluvani jokaiseen ryhmään:

a) Tottakai olen iloinen siitä että Lukko hankkii kovan luokan pelimiehiä. Kirjoitinhan minä suunnilleen kaksi vuotta sitten tuonne Sinikeltaiselle Areenalle melkoisen valitusvirren siitä, että niitä silloin luvattuja kovia vahvistuksia ei Ikan toisen kauden joukkueeseen vaan tunnuttu millään hankkivan, siinä kun toiset hankkivat Tenkrateja sun muita niin Lukko tyytyi ihmettelemään. Henskelien paukuttelu ei silti koskaan ole tyyliini kuulunut eikä kuulu nytkään, mutta antakaas kattoo jos keväällä Lukko menestyykin (niinkuin nyt on muuten pakko menestyä, kuten Santalakin sanoo lehdessä)... Eli on se hienoa että Lukko kokoaa kovaa porukkaa, ja vielä hienompaa jos sillä menestyisikin.

b) Niinkuin Mogilni edellä, niin en minäkään ihan täysin vakuuttunut ole ainakaan Teemu Virtalan ja Ilkka Saarelan automaattisesta mahtumisesta liigajoukkueen kokoonpanoon, mutta totta on se että sellaista lahjakkuutta kuin Ilkka Heikkinen ei ole varaa menettää (vaikka ei Bonokaan viime kaudella kaikesta kehusta huolimatta niitä liigapelejäänkään niin kovin hyvin pelannut), ja sama koskee Otto Honkaheimoa. Näistä kahdesta pojasta olen huolissani, mitä jos he päättävätkin tehdä liigaläpimurtonsa jossain muualla kuin Raumalla ja vetävät jopa Mikko Saarenkin mukaansa? Se on exoduksen paikka silloin.

c) Tähän ryhmään kuulun siksi, kun näin mitä kaudella 1995-96 tapahtui. Koossa oli samantasoinen pakka kuin nytkin, ja silti yleisökato alkoi tuona kautena, kun omat pojat eivät saaneet peliaikaa ja kaukalossa otteet vaihtelivat laidasta laitaan käsittämättömästä räpellyksestä huikaiseviin taidonnäytteisiin. Raumalainen yleisö hylkää loppujen lopuksi aika helposti suosikkinsa, lukuunottamatta muutamaa hardcore-fania, eikä kaikkoavien katsojien houkutteleminen takaisin katsomoon ainakaan saman kauden aikana ole mahdollista. Vaikka olen sanonut, ja sanon edelleenkin, että Lukon pelejä aion katsoa vielä 30 vuodenkin päästä pelasi joukkue millä sarjatasolla tahansa, niin tottakai olisi mukavaa jos Lukko sitten jatkossakin SM-liigaa pelaisi. Ei kaikkia eväitä tai rahoja tarvitse heti ensimmäisellä paussilla syödä.
 

sheiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Roku tuossa ylhäällä kirjoittaa pelkkää asiaa!

Heikkinen, Honkaheimo, Kauvosaari, Saari ja Vainiola ovat niitä kavereita joihin tulisi turvata tulevaisuus!

Katsokaas muita joukkueita esim. Tapparaa ja Bluessia miten heillä annetaan näyttöpaikkoja nuorille ja tehdään pitkiä jatkosopimuksia!
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti sheiko
Roku tuossa ylhäällä kirjoittaa pelkkää asiaa!

Heikkinen, Honkaheimo, Kauvosaari, Saari ja Vainiola ovat niitä kavereita joihin tulisi turvata tulevaisuus!

Katsokaas muita joukkueita esim. Tapparaa ja Bluessia miten heillä annetaan näyttöpaikkoja nuorille ja tehdään pitkiä jatkosopimuksia!

Viime vuoden Bluesissa ja edelliskauden Tapparassa ei ollut nähtävissä tällaista suuntausta. Sitä paitsi, pidimme siitä tai emme, heidän "lupauksensa" ovat kovempia.

Pointti oli lähinnä siinä, että välillä on aika juosta ja välillä kävellä. Lukko on juuri nyt juoksuvaiheessa, ja ensi vuonna saatetaan taas kävellä.

Minä vaan katson mieluummin sitä juoksua silloin tällöin, kuin tasaisen tappavaa hölkkää.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Menestyvät joukkueet nostavat kyllä säännöllisesti nuoria ylös liigaan: TPS, Kärpät, HIFK ja HPK ovat kaikki hyviä esimerkkejä. Samaan pitäisi Raumallakin pyrkiä. Ei se estä hankkimasta myös kovia ulkopuolisia vahvistuksia, päinvastoin. Jotenkin Raumalla tuntuu olevan vallalla se ajatus että omien junnujen peluutus=häviämään lähteminen. Tulokset osoittavat kuitenkin aivan päinvastaista.

Ei Tapparastakaan mestaria yhdessä kaudessa rakennettu. Sen tietää Rautakorpikin. Rahaa siellä käytettiin hyvin maltillisesti ja joukkuetta rakennettiin pitkään ja harkiten. Siksikin nuo osallistumispuheet ovat naurettavia. Ilman osallistumista ei voi voittaa. Voiton mahdollisuus piilee joka kaudessa.

Viime kädessä ne omat kasvatit ovat niitä jotka pitävät seuran elossa. Lukkokin on tämän kokenut. Siksi on tärkeää että niitä omia kasvatteja jaksetaan vuosi toisensa perään nostaa liigatasolle. Ostomiehet eivät tule pelkästä sydämen ilosta nostamaan mitään joukkuetta divarista ylös kun sen aika tulee.

On seuroja jotka ovat toimineet yli sata vuotta yhteen menoon. Siinä joku yksittäinen mestaruus silloin tai tällöin on vain kärpäsen kakka historian havinassa. On tärkeämpiäkin asioita.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti sheiko
Roku tuossa ylhäällä kirjoittaa pelkkää asiaa!

Heikkinen, Honkaheimo, Kauvosaari, Saari ja Vainiola ovat niitä kavereita joihin tulisi turvata tulevaisuus!

Katsokaas muita joukkueita esim. Tapparaa ja Bluessia miten heillä annetaan näyttöpaikkoja nuorille ja tehdään pitkiä jatkosopimuksia!

Noh ehkä nykyinen Tappara, mutta kyllä sielläkin oli Rautakorven aikana melko lailla erilainen meininki ja siksi esim. Normio ja Hagelberg tulivatkin Raumalle.

Raumalla satsataan nyt, koska kerrankin valmennuksen pitäisi olla sillä tasolla, että menestystä voisi odottaa. Aika hukkaan ne tasokkaatkin hankinnat (Kron, Cisar, Hreus) menivät esim. Ikan aikana.

En usko, että muutaman A-junnun peluuttaminen nelosketjussa jämäminuuteilla puolustavassa roolissa olisi mikään ratkaisu. Hakemaan vaan varmuutta ja vastuuta mestiksestä. Kyllä kai se A-junnujen mukaan tulokin helpottuu, kun miesten ja junnujen joukkueiden toimintatavat, pelityyli jne. hakeutuvat lähemmäs toisiaan. Näin uskon asian olevan ainakin Tepsissä ja tätähän Rautakorpikin kevään palopuheessan painotti. Yhtään Tuomo Ruutua, Kari Lehtosta tai Joni Pitkästä ei Lukon viime vuoden A-junnuista löytynyt.

Sekava teksti, mutta koittakaa kestää.
 

Franklin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko,InterMilan,Florida Panthers
On se kumma juttu!!!

Mitä helv***** itkette... Silloin kun Lukko hankkii nuoria tai nostaa A-junnuista valitatte että miks meillä ei pelaa kunnon pelimiehiä...

Ja nyt kun Lukko on hankkinut kunnon pelimiehiä niin valitatte että pitäis nostaa junnuja liigaan...

Milloin olette tyytyväisiä???
Itse ainakin olen tyytyväinen tähän nykyiseen tilanteeseen mutta en ymmärrä teitä jotka valitatte...

Nostetaan vaikka koko stnan A-junnu joukkue liigaan ni ootteko sit tyytyväisii??? vastaus ETTE
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkos Raumalla paistanut aurinko oikein enemmänkin kun osalla tuntuu olevan kovastikin äkäinen auringonpistos?

Minä olen tyytyväinen niin kauan kuin Lukko pelaa liigassa. Minä kun nautin pelkästä osallistumisestakin. Kiekkoa pelataan Raumalla ensi kauden jälkeenkin. Ei tämä homma yhdessä kaudessa valmiiksi tule - koskaan. Pääasia on että pelit jatkuvat.

Edelleen ihmettelen miksi täällä jotkut repivät hermonsa siitä että toisilla sattuu olemaan hiukan toisenlainen katsantokanta. Ei kai se kenenkään maailmaa kaada.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Skoda
Edelleen ihmettelen miksi täällä jotkut repivät hermonsa siitä että toisilla sattuu olemaan hiukan toisenlainen katsantokanta. Ei kai se kenenkään maailmaa kaada.

Ja siinä samassa sopii ihmetellä, etteikö maltillisia mielipiteitä saisi olla tai yleensäkin vastakkaisia.
Kuten olen jossakin ketjussa jo todennut, jos me kaikki olisimme samaa mieltä ei tätä koko jatkoaikaa tarvittaisi, kuten ei politiikkaakaan.

Toki itsekkin haluan nähdä Lukossa maailmantähtiä ja tahdon, että taistellaan tosissaan mitaleista, enkä edes harmittele, jos jokunen junnu pistetään mestikseen kasvamaan.

...mutta... olen täysin Skodan linjoilla siinä, että vauhtisokeus ei saisi iskeä istuvaan seurajohtoon, jos me todellakin haluamme katsoa viidenvuoden päästä liiga-Lukkoa.

Enkä tälläkään tarkoita, että eväät olisi jo syöty, vaan puhtaasti sitä, että täytyy huolehtia, ettei mopo karkaa käsistä.
 

Franklin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko,InterMilan,Florida Panthers
Ylireakointi!!

No ehkä toi viimenen oli turhaa ylireakointia...
Mutta nyt jahtaamaan sitä mestaruutta

Ketjut vois olla

1.
Saarela-Larouche-Torkki
2.
Bartek-Tähtinen-Toporowski
3.
Snellman-Isosalo-Koivisto
4.
Yli-Torkko-Kauvosaari/Yli-Junnila-Saarela/Virtala/???

Pakit
Hämäläinen-Bruun
Niskala-Porkka
Pettinen???-Harikkala/???

Vehanen
Vuorio

Lukko suomen mestari 04-05
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: Ylireakointi!!

Viestin lähetti Franklin
No ehkä toi viimenen oli turhaa ylireakointia...
Mutta nyt jahtaamaan sitä mestaruutta

Ketjut vois olla

1.
Saarela-Larouche-Torkki
2.
Bartek-Tähtinen-Toporowski
3.
Snellman-Isosalo-Koivisto
4.
Yli-Torkko-Kauvosaari/Yli-Junnila-Saarela/Virtala/???


Kaksi ensimmäistä ajattelin itsekkin samaan kokoonpanoon, kun kerran Jukka jo tuon STT tulevaisuuden vähän kyseenalaisti. Kumpi sitten olisi ykkönen niin saattaisi vaihdella vähän vastustajan mukaan. Vai olisiko edes noista kumpikaan selvä ykkönen?

Koiviston ja Yli-Torkon paikkoja mielessäni olen yrittänyt pyöritelä.
Normiota kuitenkin tuonne nelosen laitaan tarjoisin.

Materiaali tarjoaa kuitenkin mahdollisuuden useampaan eri variaatioon. Mikä on todella hyvä juttu.

Jatkoajan tilastojen mukaan muuten Lukolla on tällä hetkellä painavin ja pisin joukkue.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Ylireakointi!!

Viestin lähetti L4E
Koiviston ja Yli-Torkon paikkoja mielessäni olen yrittänyt pyöritelä. Normiota kuitenkin tuonne nelosen laitaan tarjoisin.

Minä kyllä antaisin Koivistolle mahdollisuuden näyttää kahdessa ensimmäisessä kentässä ja myös ylivoimalla. Mielellään vielä samassa ketjussa Snelmannin kanssa, olkoon keskellä kuka vaan, kaikkihan ne on SM-Liigatasolla huippu senttereitä.

Ei me siinä mitään hävitä ja joskushan Toni lyö itsensä läpi, ihan varmasti.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Ei se tanne kirjoita

Viestin lähetti hjalmar

Nyt kun ensi kauden joukkue on kasassa - vain pakki puuttuu - niin olemme selvasti jakautuneet kolmeen eri mielipidesuuntaan:

a) tassa ryhmassa ovat ne, jotkan paukuttelevat henskeleita, etta nyt kerrankin on kasassa vuosien odotuksen jalkeen tosi kova tiimi ja perasta kuuluu.

b) tassa ryhmassa ovat ne, jotka katsovat, etta muuten hyva, mutta omia junnuja on kohdeltu vaarin ja "oma poja"-projekti on tuhottu ja

c) tassa ryhmassa katsotaan, etta rahat ei riita nykymenoon ja pohja putoaa koko touholta, jos nain jatketaan.

Jokainen valitkoon puolensa. Mina kuulun a-ryhmaan. Ja olen sita mielta, etta jokainen sopimus, vanha tai uusi, on tehty konsensus-hengessa seka paavalmentajan etta seurajohdon kesken.

Ainahan naihin kaikkiin liittyy seka urheilullisia etta taloudellisia riskeja, mutta se ei pelaa, joka pelkaa. Thats's it!

End.

Minä kun sohaisin muurahaispesään, niin johan kuhina alkoi!

Hjalmarin jako on hyvä: ehdottaisinkin saman tien, että Pitsiturnauksessa ryhmittäydytään niin, että A-ryhmä sijoittuu A-katsomoon, B B:hen ja C C:hen. Eikö olekin yksinkertaista? Me A-ryhmäläiset saamme paukutella henkseleitämme rauhassa ja C-katsomossa luodaan synkeitä tulevaisuudenkuvia "The day after tomorrow"-tyyliin. Siis "The season after the next".
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: Re: Re: Ylireakointi!!

Viestin lähetti Olkku
Minä kyllä antaisin Koivistolle mahdollisuuden näyttää kahdessa ensimmäisessä kentässä ja myös ylivoimalla. Mielellään vielä samassa ketjussa Snelmannin kanssa, olkoon keskellä kuka vaan, kaikkihan ne on SM-Liigatasolla huippu senttereitä.

Ei me siinä mitään hävitä ja joskushan Toni lyö itsensä läpi, ihan varmasti.

Eli ketjut olisi:
Saarela-Larouche-Koivisto
Bartek-Tähtinen-Toporowski
Snellman-Isosalo-Torkki

En kyllä lähtisi Saarela - Torkki akselia rikkomaan. Toistensa löytäminen vie kuitenkin aikansa.

Eipä noiden ketjujen numeroilla niin väliä ole Jukan kuvioissa, kun aika tasaisesti pyrkii neljällä viemään. YV ja AV koostumukset ovatkin asia erikseen, mutta ratkeavat varmaankin ennen kauden alkua. Tonin roolin näkisinkin juuri tuossa AV:ssa hyvän luistelun ansiosta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Lankin takaa osiossa voi taas lueskella Rautakorven mietteitä uusista miehistä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Luin jutun. Tähtipelaajien tulee saada pelata rauhassa, eli meillä on POLIISI. Itse en kyllä lähtis tolle tielle, se tietää jäähyjä ja pelikieltoja, toki fyysisyys on hyvä asia, mutta poliisi Lukon joukkueessa ei sovi perinteisiin ei millään, kyllä ne pojat on ennenkin puolensa pitäny.

Sanokaas nyt mun ikäluokan kannattajat, Roku,Skoda ja kumpp.
onko meillä oltava poliisi, että tähtipelaajat saa rauhassa pelata.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Olkku
Luin jutun. Tähtipelaajien tulee saada pelata rauhassa, eli meillä on POLIISI. Itse en kyllä lähtis tolle tielle, se tietää jäähyjä ja pelikieltoja, toki fyysisyys on hyvä asia, mutta poliisi Lukon joukkueessa ei sovi perinteisiin ei millään, kyllä ne pojat on ennenkin puolensa pitäny.

Sanokaas nyt mun ikäluokan kannattajat, Roku,Skoda ja kumpp.
onko meillä oltava poliisi, että tähtipelaajat saa rauhassa pelata.

Eipä nuo muutkaan "poliisit" paljon jäähyllä istuneet tai pelikieltoja ottaneet viime kaudella. Kyllähän Toporowskilla on vielä pelillisiäkin avuja, joten ei hän puhtaasti poliisi ole. Kyse on varmaan enemmänkin vastustajan peliä rikkovasta fyysisestä pelaajasta kuin nyrkkisankarista.
 

NaiCou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ei toi POLIISi homma okiein kannata liigassa, kun joka tappelusta saa 5+20min ja usein vielä pelikieltoo päälle ni ei oo kovin kannatavaa mitään poliisin roolia pistää pystyyn.
Rehti ja puhdas taklaus-peli kunniaan. Paljon vaan taklauksia kaukaloon. Se vie mehut vastustajista ja yleisökin tykkää.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Konsta Apeli

Olen minä joskus puoliksi pilanpäiten sanonut, että Marko Toivonen olisi siihen hommaan kelvannut, muuten hänellä ei Lukossa käyttöä ole. Oikeasti olen aika samaa mieltä Rautakorven kanssa siitä, että sellainen ajattelutapa jossa "tähtipelaajat saavat pelata rauhassa karskien jätkien suojeluksessa" on raumalaisessa kiekkokulttuurissa vieras, eikä se minun mielestäni nykypäivän Lukkoonkaan istu. Toporowskiltakin odotan enemmän niitä hyviä pelejä tyyliin "Ilveksessä pelatut", kuin pelikieltoja ja kymppiminuuttisia.

Ei niillä mahdollisilla "poliisitoimilla" ainakaan lisää katsojia Raumalla houkutella, se on varma, joskaan tuskin kukaan niiden takia poiskaan jää. Mutta katsotaan mitä tapahtuu, eivätköhän Jukka, Rale ja Mako tiedä millä tavalla porukkaansa johtavat.

PS. Kukaan kuullut mitään siitä, jatkaako Reinikainen maalivahtivalmentajana?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Olen ollut kuulevinani, että Moisa tulis takasin MV valmentajaksi, mutta voi täysin olla huhu, enkä edes muista missä ja milloin kuulin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tuossa pikku puheluiden jälkeen, olen varma, että Moisa on ensi kaudella mv: valmentaja.

Lähde: Aika tarkka tieto.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Re: Konsta Apeli

Viestin lähetti Roku
Ei niillä mahdollisilla "poliisitoimilla" ainakaan lisää katsojia Raumalla houkutella, se on varma, joskaan tuskin kukaan niiden takia poiskaan jää. Mutta katsotaan mitä tapahtuu, eivätköhän Jukka, Rale ja Mako tiedä millä tavalla porukkaansa johtavat.

Ei nykypäivän liigassa mitään "poliiseja" ole. Mutta on tärkeätä viestittää vastustajalle, että meidän tähtipelaajien tönimisestä saa maksaa kovan hinnan. Jenkeissä "poliisit" vastaavat myös näistä näytöstappeluista joista jotkut katsojat maksavat, koska eivät ymmärrä lätkästä paskaakaan mutta innolla seuraavat smackdownia. Suomessa ei tästä ole pelkoa. Topper varmasti tappelee jos joku menee Bartekia telomaan, mutta ei tarvitse pelätä mitään joka toisessa pelissä tappelua. Toporowskille varmasti maksetaan ihan sievoinen summa, eikä missään tapauksessa pelkästä tappelusta. Siihen hommaan olisi saanut paljon halvemmallakin jätkiä. Toporowski osaa myös pelata.
 
Niin, sen verrran kommentoitava, että eiköhän Rautakorpi tarkoittanut sitä, että joka ketjussa on yksi semmoinen "maalinedus" jätkä, joka samalla toimii "peloitteena", eli esim. 1-ketjussa Toporowski toimii pelotteena, ja maalinedusjyränän, ettei mitkään porilaiset hippohiiret tule Saarela ja Tähtistä sorkkimaan.
 

junnisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Poliisi ???

Viestin lähetti psychodad
Ei nykypäivän liigassa mitään "poliiseja" ole...

Samaa mieltä. Nykyään Sm-liigan kurinpito -porukka pitää siitä huolen, ettei mitään poliisitouhua sallita. Tulee meinaan aikamoiset pelikiellot jos sama kaveri tappelisi muutaman kerran kuukauden sisään ja varmasti vaikuttaa myös median kirjoitukset eli jos joku peluri leimataan poliisiksi, tarkkaillaan häntä aivan eri silmällä.

Joukkueessa tarvii olla muutama kovaluinen kaveri joka käy tarvittaessa ajelemassa "puhtaasti" vastustajan kovia kavereita...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös