Sarjaohjelmasta
Mitäs mieltä olette ensi kauden sarjaohjelmasta noin niinkuin Lukon näkökulmasta?
Itse ainakin olen siitä mielissäni, että Raumalla ei tiistaipelejä pelata kuin tuo yksi, liigastartti Ässiä vastaan. Tiistait on korvattu keskiviikolla, joka on kokonaan uusi pelipäivä. En tiedä sitten onko silloin enempää väkeä liikkeellä kuin tiistainakaan, mutta kaltsua ainakin myydään varmasti enemmän keskiviikkona, poikamieslauantaina.
Perjantaipelejä on Raumalla viisi. Jo viime kaudella nämä perjantaimatsit keräsivät hyvin yleisöä, senpä takia niitä tälle kaudelle otettiin myös ohjelmaan. Tuota, että kahtena päivänä peräkkäin pelataan kotona, en sanoisi niinkään hyväksi ideaksi. Tässähän ajetaan takaa sitä, että nämä peräkkäiset pelit voidaan myydä pakettina, varmasti kokeilemisen arvoinen asia ja yrityksille ainakin luulisi kelpaavan, mutta joka peliin itse lippunsa maksavan katsojan voi olla vaikeaa lähteä kahtena peräkkäisenä päivänä halliin, mikäli ei omista kausikorttia.
Entä sitten viikonloppupelien alkamisaika? Sehän on lauantaisin 17.00 ja sunnuntaisin 16.00, Hockey Night-pelissä 15.00. Olisin itse ollut vanhan systeemin kannalla, eli lauantaisin kello 16.00., ihan vanhasta tottumuksesta. Varmasti tulevaisuudessa noita lauantain pelejä siirretään vieläkin myöhemmäksi, aina jopa 18.30 saakka.
Sarja alkaa aika pahoilla peleillä mielestäni. Ihan hienoa että saatiin kauden ensimmäinen Satakunnan jäsentenvälinen välillä kotiinkin, mutta samalla saatiin paineet pakkovoitostakin. Nythän kahtena aiempana kautena, kun eka paikallinen on ollut Porissa, paineet ovat olleet Ässillä, ja näissä peleissähän Lukko on ollut osaltaan pilaamassa Ässien kautta jo heti alussa. Toivottavasti Ässät ei samaa tee Lukolle tänä syksynä. Seuraavaksi ohjelmassa ovat Jokerit vieraissa ja TPS kotona, eli ei kovin helppoja vastustajia Lukolle.
TPS on viimeksi hävinnyt Raumalla helmikuussa 1996. En minä vihjaa, mutta alkavalla kaudella olisi tuokin putki jo syytä pistää poikki...
Tämmöistä.