Lukko CHL:ssä

  • 170 415
  • 690

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Alkulohkojen jälkeen ihan OK fiilis CHL:ää kohtaan. Toki edelleen peleissä on kuin harkkamatsien tunne, mutta katsotaan mitä jatkossa. Ehdoton plussa kaikista mahdollisista ulkomaanreissuista ja muutenkin mielenkiintoista nähdä eri maiden kiekkokulttuuria & joukkueiden tasoa.

Hamburg Freezers oli itselle isoin pettymys alkulohkossa. Paperilla kohtuu kova joukkue, jossa paljon AHL matseja ja NHL-kokemusta. Ihan lapanen oli joukkue kuitenkin jäällä ja onnistui häviämään jopa Nottinghamille.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Saas nähdä kun CHL pelit jatkuu niin vieläkö lepuutetaan kokeneita pelaajia vai annetaanko vieläkin Suuroselle, Setälälle, Piitulaiselle, Forsbergille peliaikaa ?
Minusta pitäisi näin tehdä. Kuten aiemmin viittasin focus on varmasti liigassa eikä CHL:ssä se antaa mahdollisuuden testata noita pinemmälle peliajalle jääneitä pelaajia ja palvelee hyvin myös tässä tarkoituksessa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisihan tuo karmeaa jos seuraavaksi vastustajaksi arvotaan Suomalainen joukkue, niitä kun näkee jo muutenkin. Itse olin paikalla jokaisessa Raumalla pelatussa CHL -pelissä ja kyllä eilinen oli selvästi parasta kentällä ja surkeinta katsomossa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saas nähdä kun CHL pelit jatkuu niin vieläkö lepuutetaan kokeneita pelaajia vai annetaanko vieläkin Suuroselle, Setälälle, Piitulaiselle, Forsbergille peliaikaa ?
Minusta pitäisi näin tehdä. Kuten aiemmin viittasin focus on varmasti liigassa eikä CHL:ssä se antaa mahdollisuuden testata noita pinemmälle peliajalle jääneitä pelaajia ja palvelee hyvin myös tässä tarkoituksessa.
Ehdottomasti jatkettava nykyisellä linjalla, eli annetaan vaan vastuuta esim. Piitulaiselle, joka ei muuten ole kokoonpanoon mahtunut. Leveä rosteri on pidettävä iskukykyisenä, jotta loukkaantumisten sattuessa saadaan päteviä korvaajia.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä erityisvelvollisuus RB:llä on kiinnostua näistä peleistä?

Miksi kaikkiin RB:hen liittyviin kysymyksiin vedotaan velvollisuus -kortilla? Hyvä kysymys minusta. RB on koostuu intohimoisimmin kannattavista jannuista, joten ihan aiheellinen kysymys.

Ja vastaan vielä joo, että ei ole mikään pakko RB:n kiinnostua... Kenenkään ei ole velvollisuus tai pakko hallille mennä, paitsi pelaajien ja valmentajien.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Miksi kaikkiin RB:hen liittyviin kysymyksiin vedotaan velvollisuus -kortilla? Hyvä kysymys minusta. RB on koostuu intohimoisimmin kannattavista jannuista, joten ihan aiheellinen kysymys.

Vastasit itse. Vieras sarja, vieraat joukkueet - eivät sytytä intohimoa ainakaan itsessä. Kuten ei näyttänyt sytyttävän muitakaan hallin 2500:sta ihmisestä?

Onhan tässä perjantaina porin reissu ja lauantaina kotimatsikin.

Mikäli CHL linkittyisi jotenkin paremmin kotimaan sarjaan, esim. niin että menestymällä siellä näkyisi se seuraavan kauden pelaajabudjetissa, niin jonkun vuoden päästä voisi CHL:kin ehkä paremmin sytyttää tultuaan tutummaksi?

Liigassa menestyminen/menestymättömyys määrittää Lukkoa, siellä se intohimo on.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulle ei ainakaan ole mikään yllätys, ettei CHL kiinnosta. Eiväthän ne liki parinkymmenen vuoden takaiset EHL-pelitkään kiinnostaneet, tyhjää täynnä oli Äijänsuo silloinkin vaikka vastassa oli mm. ruotsalainen huippujoukkue Frölunda ja tsekkiläinen... oliko se nyt Litvinov vai Vitkovice.

Jos nämä matsit olisivat edes sisältyneet ilman lisähintaa kausikorttiin niin olisin varmasti eilenkin ollut hallissa. Nyt kun näistä piti erikseen maksaa, en ottanut CHL-pelejä. Nottingham ja Hampuri ovat kuitenkin sen verran eksoottisia vastustajia Äijänsuolla että ne katsoin ihan silkasta uteliaisuudesta, tosin oma vaikutuksensa oli sillä että se viikonlopun tuplapelipaketti oli edullisempi kuin liput yksittäin ostettuna, muuten olisi ehkä Hampurikin jäänyt katsomatta.

Eihän Luulajaakaan kovin usein Äijänsuolla näe mutta ei tuossa ruotsalaisessa joukkueessa kuitenkaan ole sitä samaa mielenkiintoa kuin noissa harvemmin nähdyissä joukkueissa, ja kun isompaa panostakaan ei eilen ollut niin en viitsinyt vaivautua.

Katotaan nyt ensin minkä sakin arpa sieltä vastaan heittää seuraavaksi, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä en jatkossakaan CHL:ää Äijänsuolla katso, jollei Lukko sitten ihan tappiin asti pelaa. En ole sen vertaa edes sääntöihin tutustunut, että onko finaali kaksiosainen, yksiosainen vai onko kyse jostain neljän joukkueen lopputurnauksesta?

Kyllä pitää paljon vettä virrata Kanaalissa että alkusarjan CHL-pelit samanlaisia katsojamääriä houkuttavat Äijänsuolla kuin normi runkosarjapelit liigassa.
 

senilix

Jäsen
Vastasit itse. Vieras sarja, vieraat joukkueet - eivät sytytä intohimoa ainakaan itsessä. Kuten ei näyttänyt sytyttävän muitakaan hallin 2500:sta ihmisestä?

Puhu vaan omasta puolestasi. Ja ehkä RB:n. Kyllä minä siellä istuin ja ympärillä oli suurin piirtein normaali joukko näitä väärin kannustavia intohimottomia kausikortilaisia. Ja Lukon peli kiinnostaa. Myös tuntemattomampia vastustajia vastaan. Mikä se lause siinä isossa lakanassa olikaan....
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minun mielenkiintoani CHL:ää kohtaan vähentää se, että se ei ole mikään mestareiden liiga. Jos Lukko pelaisi Suomen mestarina muiden maiden mestareita vastaan, olisi kiinnostus paljon korkeampi. Mutta se, että sarjassa on mukana melkein puolet SM-liigan joukkueista ja joku Nottingham, ei paljon arvostusta saa. Olisi jopa jotenkin irvokasta voittaa CHL ennen SM-liigaa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Puhu vaan omasta puolestasi. Ja ehkä RB:n. Kyllä minä siellä istuin ja ympärillä oli suurin piirtein normaali joukko näitä väärin kannustavia intohimottomia kausikortilaisia. Ja Lukon peli kiinnostaa. Myös tuntemattomampia vastustajia vastaan. Mikä se lause siinä isossa lakanassa olikaan....

Noniin! Saatiin väärinkannattamiskommenttikin tänne. Kyllä minäkin paikalla olin. Ja mulla on kausikorttikin, hei.

Ja pelissä itsessään ei ollut mitään vikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Puhu vaan omasta puolestasi. Ja ehkä RB:n. Kyllä minä siellä istuin ja ympärillä oli suurin piirtein normaali joukko näitä väärin kannustavia intohimottomia kausikortilaisia. Ja Lukon peli kiinnostaa. Myös tuntemattomampia vastustajia vastaan. Mikä se lause siinä isossa lakanassa olikaan....

Voitaisko näille väärinkannattamisille avata oma ketju niin voisit sitten siellä päivitellä fanien tärkeysjärjestystä.
 

senilix

Jäsen
Voitaisko näille väärinkannattamisille avata oma ketju niin voisit sitten siellä päivitellä fanien tärkeysjärjestystä.

En minä laita ketään tärkeysjärjestykseen. 1936 se lyttäsi kaikki katsojat. Yritän vain sanoa, että minun seudullani istuvat olivat ja kannustivat juuri samalla tavalla kuin liigapeleissäkin. Ja kommenteista päätellen eivät riittävän intohimoisesti. Intohimoakin on monenlaista....
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En minä laita ketään tärkeysjärjestykseen. 1936 se lyttäsi kaikki katsojat. Yritän vain sanoa, että minun seudullani istuvat olivat ja kannustivat juuri samalla tavalla kuin liigapeleissäkin. Ja kommenteista päätellen eivät riittävän intohimoisesti. Intohimoakin on monenlaista....

Hyvin pahoitettu mieli taas. OK, pahoittelut, että en huomannut teidän seudulla istuvia ihmisiä ja heidän kannustustaan. Ainakin seisomakatsomoon välittyi koko matsin aika heikko tunnelma hallissa.

Sehän ei ole mikään lyttäys, vaan ymmärrän hyvin miksei ihmiset hirveästi syty näihin CHL-matseihin. Hyvä vaan jos on muullakin tavalla ajattelevia.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Olisihan tuo karmeaa jos seuraavaksi vastustajaksi arvotaan Suomalainen joukkue, niitä kun näkee jo muutenkin.
Todennäköisyys suomalaisen joukkueen kohtaamiselle on yli 70%. Seitsemästä mahdollisesta B-korin vastustajasta viisi on suomalaisia. Luulajaa Lukko ei voi enää kohdata koska olivat samassa alkulohkossa.
 

Samppub

Jäsen
En minä laita ketään tärkeysjärjestykseen. 1936 se lyttäsi kaikki katsojat. Yritän vain sanoa, että minun seudullani istuvat olivat ja kannustivat juuri samalla tavalla kuin liigapeleissäkin. Ja kommenteista päätellen eivät riittävän intohimoisesti. Intohimoakin on monenlaista....
Tuo oma boldaukseni varmasti totta. Jos on liigapeleissä hiljaa, niin varmasti kannustaa samalla lailla chl-otteluissa!

Kerrankin Senilixiltä asiapitoista tekstiä, tosin tuo muutama sana vain, mutta kuitenkin. Edistystä.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen ainakin syttynyt CHL peleille 100%. Hieno kohdata uusia joukkueita ja samalla mahdollisuus menestyä kansainvälisesti kiihottaa. Ja ei ole mitään pelkoa siitäkään, että pelaajat eivät syttyisi näihin peleihin ainakaan Lukon kohdalla. Lukolla on hieno joukkue tällä hetkellä niin seuraan mielelläni otteita myös CHL:ssä.
 

senilix

Jäsen
Hyvin pahoitettu mieli taas. OK, pahoittelut, että en huomannut teidän seudulla istuvia ihmisiä ja heidän kannustustaan. Ainakin seisomakatsomoon välittyi koko matsin aika heikko tunnelma hallissa.

Sehän ei ole mikään lyttäys, vaan ymmärrän hyvin miksei ihmiset hirveästi syty näihin CHL-matseihin. Hyvä vaan jos on muullakin tavalla ajattelevia.

Et sinä onnistu minun mieltäni pahoittamaan - eikä näillä palstoilla kukaan muukaan. Minkä ihmeen vuoksi täällä puhutaan heti mielenpahoittamisesta, jos joku on eri mieltä.

Kyllä siellä istumakatsomossa välillä ääntäkin oli, mutta ei mitään laulua eikä jatkuvaa hoilotusta. Siis ihan tavanomaista.

Ja minä en ymmärrä, että Lukon kannattajat eivät syty Lukon peleissä kuin valikoidusti. Lukko on Lukko, vaikka vastustaja ei olekaan Ässät. Olisiko "faneilla" peiliinkatsomisen paikka?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ja minä en ymmärrä, että Lukon kannattajat eivät syty Lukon peleissä kuin valikoidusti. Lukko on Lukko, vaikka vastustaja ei olekaan Ässät. Olisiko "faneilla" peiliinkatsomisen paikka?

Hyvä kysymys. Sama ilmiö kaikkialla Euroopassa, muun muassa vastustaja Luulajalla jossa muuten hyvä meininki oman sarjan otteluissa. Saksa ehkä poikkeuksena, mutta toki sielläkin täyttöaste alle 50%.

En osaa kuin sanoa omasta puolestani, minulta puuttuu tunneside tähän kilpailuun ja vieraisiin joukkueisiin. Tulen silti innolla paikalle, mutta tähän "hoilottamiseen" ei jengi syttynyt vaikka sitä yritettiin ensimmäisessä CHL-matsissa.

Ehkä seisomakatsomossa on huonoilla faneilla peiliinkatsomisen paikka.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minun mielenkiintoani CHL:ää kohtaan vähentää se, että se ei ole mikään mestareiden liiga. Jos Lukko pelaisi Suomen mestarina muiden maiden mestareita vastaan, olisi kiinnostus paljon korkeampi. Mutta se, että sarjassa on mukana melkein puolet SM-liigan joukkueista ja joku Nottingham, ei paljon arvostusta saa. Olisi jopa jotenkin irvokasta voittaa CHL ennen SM-liigaa.
Yli puolet liigajoukkueista on mukana, jos tarkkoja ollaan. Nottinghan taas on mukana, koska Belfast ei pystynyt ottamaan osaa. Nottingham oli vissiin joku cup-mestari ja kuitenkin Englannin suurin seura. Olisiko Englanti pitänyt jättää kokonaan ulkopuolelle, vai miten olisit halunnut toimittavan?

Ja minä en ymmärrä, että Lukon kannattajat eivät syty Lukon peleissä kuin valikoidusti. Lukko on Lukko, vaikka vastustaja ei olekaan Ässät. Olisiko "faneilla" peiliinkatsomisen paikka?
Empiirinen kokemukseni on, että katsomon sytyttää parhaiten nuija tuomari.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä seisomakatsomossa on huonoilla faneilla peiliinkatsomisen paikka.

Siitä mielensä pahoittamisesta...

En osaa kuin sanoa omasta puolestani, minulta puuttuu tunneside tähän kilpailuun ja vieraisiin joukkueisiin.

Eiköhän laajasti ottaen juuri tästä nimenomaan ole kysymys. Kansallisilla sarjoilla on vuosikymmenten perinteet ja esim. jalkapallon puolella europelejä on pelattu kohta 60 vuotta. Näin syntyy ne traditiot ja institutionaisoituneet asetelmat, niin joukkueita kuin sarjaakin kohtaan, joita tarvitaan kannattajien välttämättömien tunnesiteiden syntymiseen.

Kun CHL:ltä puuttuu ajallinen jänne ja kun urheilullinen perustakin on ontuva, ei katsomot yhtäkkiä täyty innostuneista kannattajista - josko täyttyy ollenkaan. Jos tällaista ylikansallista sarjaa siis halutaan jatkaa, täytyy sitä malttaa pyörittää pieni hetki. Samalla tuota urheilullista puolta olisi syytä miettiä uudelleen; joidenkin joukkueiden menestyksestä riippumattomat kiintiöpaikat sarjassa eivät ainakaan lisää sarjan arvostusta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Eiköhän laajasti ottaen juuri tästä nimenomaan ole kysymys. Kansallisilla sarjoilla on vuosikymmenten perinteet ja esim. jalkapallon puolella europelejä on pelattu kohta 60 vuotta. Näin syntyy ne traditiot ja institutionaisoituneet asetelmat, niin joukkueita kuin sarjaakin kohtaan, joita tarvitaan kannattajien välttämättömien tunnesiteiden syntymiseen.

Ruotsalaisia kiinnostaa pääasiassa vain oma liiga. Briteissä valioliigan seurat täyttävät katsomot, mutta Mestareiden liigan otteluihin yms tarvitaan tosissaan tehdä duunia, että katsomot täyttyvät.

Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin noiden uskottavuus kysymysten lisäksi kaipaisin sellaista panosta sarjaan, joka heijastuisi kotimaan sarjaan. Esimerkiksi voittajalle huomattava rahasumma, jolla rakennettaisiin seuraavalle kaudella iskukykyisempi joukkue kotimaan liigaan. Tämä toki pelkkää haihattelua näillä katsojamäärillä koko sarjassa.

Aikaisempi CHL-viritys kiinnosti muistaakseni enemmän suomalaisia ja silloinhan luvattii suuria palkintosummia mm. Espoon Bluesille. Lopultahan koko viritys meni nurin ja Espooltakin jäi rahat saamatta.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ruotsalaisia kiinnostaa pääasiassa vain oma liiga. Briteissä valioliigan seurat täyttävät katsomot, mutta Mestareiden liigan otteluihin yms tarvitaan tosissaan tehdä duunia, että katsomot täyttyvät.

Toki näin. Toisaalta jalkapallossa kärkipään eurooppalaisilla seuroilla on kuitenkin jonkinlaista, joillakin aika kovaakin, vetovoimaa yli kansallisten rajojen, ja ne voivat saada katsomoita täyteen jopa Suomessa. Jääkiekossa ei eurooppalaisella tasolla (KHL mukaan lukien) näin ole. Skellefteåta on esim. markkinoitu nyt yhtenä Euroopan kovimmista organisaatioista; ei tätä kukaan tiedä Ruotsin ulkopuolella. Eli matka on pitkä, jos halutaan, että kiinnostus syntyy laajemmin ja vaikka idea on sinänsä hyvä, joskin tosiaan hieman epärealistinen, niin epäilen että olisiko tuo rahakaan lopulta mikään oikotie pysyvään onneen.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Empiirinen kokemukseni on, että katsomon sytyttää parhaiten nuija tuomari.

Tämä on kyllä niin totta. Aivan sama onko vastassa Ässät tai SaiPa, jos tuomari munailee niin kyllä katsomossa sytytään ja jotenkin tuntuu että myös jäällä. Eli jotakin hyviä puolia huonoissa tuomareissa.

CHL tarvitsee huikeat playoffit niin kyllä siitä saadaan menestyvä tuote. Esimerkiksi finaalissa suomalainen ja ruotsalainen joukkue. Pelkästään lähtökohta finaaliin olisi kutkuttava. Muutamat nyrkkihipat, ehkä jopa ruma taklauskin, täysi halli ja jatkoaikaratkaisu niin varmasti CHL:stä jäisi erittäin mielenkiintoinen fiilis. Varsinkin, kun yleisö huomaisi pelaajien vetävän aivan sata lasissa näissä peleissä. Osa olettaa CHL:n olevan pelkkää höntsäilyä. Jokeripomojen väsyneet heitot epätasaisesta sarjasta eivät varmastikaan lisää yleisön mielenkiintoa. Itse olen myös sitä mieltä, että nämä "perustajaseurojen" kiintiöpaikat pitäisi poistaa. Maksimissaan 3 joukkuetta yhdestä Liigasta olisi ihannetilanne.

KooKoo muuten mainitsi tavoitteekseen tulevaisuudessa voittaa CHL:n. Liigan voittamisesta ei puhuttu mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös