Taustailija
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko
Roku kirjoitti:Lukko ei siis pysty edes rahalla houkuttelemaan suomalaisia pelaajia, vaan nämä menevät mieluummin muualle tai jäävät nykyisiin seuroihinsa, pienemmällä palkalla tietysti.
Toisaalta ihmetyttää tuo, että sitten ulkomaille lähdettäessä se raha on aina päällimmäisenä mielessä.
Tämän päivän Uudessa Raumassa on Niskalan ja Vehasen haastattelu, jossa pojat kertovat harjoittelukulttuurien eroista maiden välillä.
Molemmissa maissa harjoitellaan kerran päivässä. Molempien mielestä tämä on riittävästi ja kun vapaa-aikaakin on enemmän, niin molemmat viihtyvät nykyisissä seuroissaan.
Pitäisikö Lukon olla kotimaan edelläkävijä, joka työnantajana antaisi pelaajille aiempaa vapaammat kädet oman harjoittelun suhteen? Työnantaja vetoisesti harjoiteltaisiin kerran päivässä ja muutoin tarjottaisiin pelaajille mahdollisuus omatoimiseen vapaaehtoiseen harjoitteluun. Toki tässä pelaajia pitäisi pitää ringissä sen verran, että kilpailu pelipaikoista olisi todellista.
Minä olen jo kauan ihmetellyt miten pelaajat voivat harjoitella monta kertaa päivässä, ampuakseen pelissä sitten kiekon vastustajan päätyyn heti punaviivan ylitettyään. Luulisi tuon onnistuvan vähemmälläkin harjoittelulla.
Ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna pienempi fyysinen rasitus tarkoittaisi samalla pienempää henkistä rasitusta? Miten paljon harjoittelun vähentäminen sitten antaisi tasoitusta muille? PlayOffissa pelataan joka toinen päivä ja "härkäviikkoon" saattaa mahtua viisi peliä? Jaksaako kerran päivässä harjoitteleva tämän? Minun mielestäni jaksaisi ja sarjatauoille voitaisiin ottaa hieman kovemman harjoittelun kuuria.
Määrä voidaan korvata laadulla!
Nyt ainakin kun "pata" on jumissa, pelistä ei tule yhtään mitään, vaikka pelaajien kunnosta ei sinäänsä olekkaan valituksia kuulunut.
Mistä me löydetään kokeilunhaluinen ja osaava valmentaja sekä seurajohto joka sitoutuisi kokeiluun?
Jos ei kerran rahallakaan, niin jotain muuta pitäisi keksiä.