Luke Martin HIFK:ssa

  • 101 809
  • 597

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
0+3 toistaiseksi tänään. Onneksi on Luke.
 

chamberlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan uskomaton jäbä! Jos oikein menee syvälle jääkiekkoilijan sisimpään olemukseen, niin helvetin mukavan jätkän olemuksen lisäksi mitä tätä jantteria katselee, niin eihän se ole miltään habitukseltaan sen oloinen, että voisi olla koko Liigan puolustajien pistepörssin kolmen joukossa.. (Tilanne 6.1) Vai voiko? Oikeesti? Mitä toi jamppa tekee sellaista kentällä (paitsi pisteitä tasaisesti), että teistä se vaikuttaisi olevan Liigan top 3 -sarjassa? Ja siis nyt tarkoitan sitä että se ei ole Liigan taitavimpien pelaajien joukossa, se ei ole nopeimpien luistelijoiden joukossa, ei kovimpien taklaajien joukossa eikä varsinkaan Liigan suvereenien viihdyttäjien joukossa... Mutta vähän niinkuin meidän Brahen ulkokenttien kasvatti -Marlöö, se on mun silmiin (sopivalla tavalla) näkymätön kentällä valtaosan pelistä, ja sitten kun punalamppu helähtää, on sattumoisin, ja ah, niin tutulla tavalla Micken kuulutuksissa toistuva nimi: " Luke Martin!"
Ja siis tämä ei millään tavalla negasävyllä sanottu. Mä en vaan näe Lukea kentällä kuin juuri siinä kohtaa kun vastustajan verkko heiluu. Mutta tämähän on täysin mun omaa harhaa ja sokeutta! Jos tilastoja katsoo, niin se on jäällä useimmiten kun IFK tekee maalin tasakentällisin (34 kertaa (6.1 mennessä)), mutta myös saatana toiseksi useiten kentällä kun IFK:lle tehdään tasakentällisin maali! (25 kertaa!) Jotenkin tää kaveri kuitenkin onnistuu tekemään itsensä näkyväksi JUURI silloin, kun näkyvyyttä tarvitaan. Lisäksi se on aivan helvetin hyvä jätkä (melkein Kummelin panomiehen veroinen)! Se osaa suomea paremmin kuin joukkueen turkulaiset (lähde: Peltonen, päävalmentaja; HIFK) ja mun oma veikkaus on, että Teissala sai lähteä, koska joukkueessa olikin yksi paremmin peliä ja suomea ymmärtävä (ja puhuva), joten uskon että Luke on mies, joka tulee ottamaan roolia juuri silloin kun se pitää ottaa ja tämä pistää mut ajattelemaan, että kun aika koittaa (lue: poffit), on tämä "näkymätön" mies oleva se, joka tuo meille vihdoin vuosien ja vuosien pettymysten jälkeen sitä glooriaa, mitä ollaa ihan pirusti kaivattu..
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joku olisi sanonut mulle neljä kuukautta sitten että tammikuun alussa totean näin:

”Mä en vaihtaisi Luke Martinia yhteenkään toiseen pakkiin Liigassa.”

Niin olisin pitänyt häntä hulluna.

Luke ei vieläkään ole se ns. kiekollinen pakki joka tonne vielä haluttaisiin, mutta on pakkien pistepörssissä kolmonen ja taakse jää sellaisia nimiä kuin Kemiläinen, Leskinen, Lancaster, Stenqvist, Sissons.

Eikä niitä pisteitä pelkästään yv:llä tule, eilenkin 2 syöttöä tasakentällisin + 1 jatkoajalla. 9 maalistakin 4 on syntynyt 5-5-pelissä, mikä on kelpo määrä ei-kiekolliselta pakilta.

Vai voidaanko jo puhua Martinista kiekollisena pakkina?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joku olisi sanonut mulle neljä kuukautta sitten että tammikuun alussa totean näin:

”Mä en vaihtaisi Luke Martinia yhteenkään toiseen pakkiin Liigassa.”

Niin olisin pitänyt häntä hulluna.

Luke ei vieläkään ole se ns. kiekollinen pakki joka tonne vielä haluttaisiin, mutta on pakkien pistepörssissä kolmonen ja taakse jää sellaisia nimiä kuin Kemiläinen, Leskinen, Lancaster, Stenqvist, Sissons.

Eikä niitä pisteitä pelkästään yv:llä tule, eilenkin 2 syöttöä tasakentällisin + 1 jatkoajalla. 9 maalistakin 4 on syntynyt 5-5-pelissä, mikä on kelpo määrä ei-kiekolliselta pakilta.

Vai voidaanko jo puhua Martinista kiekollisena pakkina?

En tiedä kuka on sanonut, että hän ei olisi kiekollinen puolustaja? Itse lähinnä ottaisin yhden vielä puhtaasti offensiivisen puolustajan esim. Melartin pariksi.

Itse olen ennemminkin kritsoinut IFK:n pakiston kokonaiskiekollisuutta. Sellainen pakiston yleisstandardi IFK:ssa tuntuu olevan Lindbohm, Motin, Kotkansalo, Melart, Manninen, Luhanka. Sitten meidän paras pakkipari on ollut Sund-Martin ja jopa Seppälä on liikkeensä ja aktiivisuutensa ansiosta erottunut pakistosta edukseen. HIFK on vähän pakotettukin kasaamaan näitä puukäsipakkipareja. Oli helvetin surullista, että jouduttiin tuo Manninen hankkimaan vaikka silleen ymmärrän kyllä.

IFK:n ongelma on monisyinen. Esim. Jukka jalonen saisi IFK:n nyky pakistosta enemmän irti pelitavan toisteisuuden ansiosta, jolloin perussyöttöketjuilla päästään omista pois. Peltosen kiekossa pitäisi olla pari Heiskasta, jokta yksilösuorituksilla palauttavan sen pelillisen rytmin.

Kuinka monessa viime pelien maalissa on ollut juuri Lehterä ja Martin kentällä? HIFK:n on pakko esim. salinia alkaa ajamaan voimakkaasti sisään kevättä ajatellen tai mennä pakkiostoksille joka varmaan tulee tarkoittamaan myös poistumaa.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n on pakko esim. salinia alkaa ajamaan voimakkaasti sisään kevättä ajatellen tai mennä pakkiostoksille joka varmaan tulee tarkoittamaan myös poistumaa.
Mistä tulikin mieleeni että tässä junnukisojen myötä olen unohtanut Salinin ihan kokonaan. Mikä kertoo tilanteesta valitettavan paljon. Vaisu oli ilmeisesti siellä kisoissakin.

No ensi viikolla palaa kokoonpanoon ja katsotaan, katsotaan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä tulikin mieleeni että tässä junnukisojen myötä olen unohtanut Salinin ihan kokonaan. Mikä kertoo tilanteesta valitettavan paljon. Vaisu oli ilmeisesti siellä kisoissakin.

Kyllä siellä sitä kiekollista rohkeutta on. Ongelma on tuloksenteko ja oman pään pelaaminen. Saisi tulosta, niin varmaan aukeaisi peli. Hänellähän voisi Liigassa olla vaikka 10 maalia.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
IFK:n ongelma on monisyinen. Esim. Jukka jalonen saisi IFK:n nyky pakistosta enemmän irti pelitavan toisteisuuden ansiosta, jolloin perussyöttöketjuilla päästään omista pois. Peltosen kiekossa pitäisi olla pari Heiskasta, jokta yksilösuorituksilla palauttavan sen pelillisen rytmin.
Juuri tätä kirjoitin jo aiemmin. Kyse ei ole pelkästään kiekollisesti puutteellisesta pakistosta eikä pelkästään pelitavasta/valmennuksesta. Paremmalla pelitavalla nykypakisto pystyisi parempaan kiekolliseen tekemiseen, mutta toisaalta nykyisessä pelitavassa kiekollisesti taitavammat puolustajat pystyisivät meidän puukäsi-osastoa parempaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Edelleen on kyllä hehkutettava tuota Martinin syöttövarmuutta. Ei ole sellaista tilannetta, ettei kiekko löydä oman kaverin lapaan, napakasti ja tarkasti. Minulle tulee Martinista mieleen primetime Shaun Heshka. Martin ehkä parempi hyökkäyssuuntaan ja Heshka puolustussuuntaan. Ainoa heikkous Martinilla on, ettei hän juurikaan käytä raamejaan hyödyksi vaan tyytyy mailapaineeseen ja pelin lukemiseen. Siinä lienee myös syy, miksei ovet auenneet tarunhohtoiseen. Liigassa ei tuo fyysisyyden puute haittaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Martinissa aivan ylivoimaisesti parasta on se, että hän pystyy ampumaan suoraan syötöstä laadukkaasti ja vieläpä maalitolppien väliin. Kukaan muu pakki meillä ei siihen pysty. Eikä kyllä moni muukaan pakki muistakaan jengeistä. Tämä luo sellaista uhkaa, että yhdistettynä muihin laadukkaisiin ominaisuuksiin, Martin on vastustajan näkökulmasta äärimmäisen vaarrrrrrrrallinen pelaaja ja vaikea puolustettava.
 

VSP73

Jäsen
Edelleen on kyllä hehkutettava tuota Martinin syöttövarmuutta. Ei ole sellaista tilannetta, ettei kiekko löydä oman kaverin lapaan, napakasti ja tarkasti. Minulle tulee Martinista mieleen primetime Shaun Heshka. Martin ehkä parempi hyökkäyssuuntaan ja Heshka puolustussuuntaan. Ainoa heikkous Martinilla on, ettei hän juurikaan käytä raamejaan hyödyksi vaan tyytyy mailapaineeseen ja pelin lukemiseen. Siinä lienee myös syy, miksei ovet auenneet tarunhohtoiseen. Liigassa ei tuo fyysisyyden puute haittaa.
Ja panittehan jatkoajalla merkille Martinin sametin pehmein käsin annettu lätty, joka putosi Lehterän lapaan (näitä ei ihan joka pakki tee, varsinkaan jatkoajalla). Loppu oli taattua Lehterää - ja Nättistä, jolla on todella jäätävän rento ja tarkka ranne!
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Martin lukee peliä myös todella hyvin hyökkäyspäässä. Nousee useasti pakin tontilta kurkkimaan ja pääsee maalipaikkaan, eilenkin onnistui siinä kahdesti.
Väitän että tässä on iso osuus, toki myös Martinin hyvyyttä, mutta myös Sundin luotettavuutta, reagointia ja sitä että pelaavat yhteen hyvin. Molemmat pakit nousee hyvin ja haastavat mutta myös paikkaavat toisiaan hyvin ja pelaavat itseään koko ajan vapaaksi, jotta peliä voi levittää.

@VSP73 katsoin monta kertaa tuon syötön jatkoajalta, oli todella siisti syöttö jolla pelasi koko vastustajan kolmikon ulos tilanteesta. Harva antaa vauhdissa pienessä tilassa tuollaista oikea aikaista ja oikean sekä korkuista, että pituista syöttöä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mistä tulikin mieleeni että tässä junnukisojen myötä olen unohtanut Salinin ihan kokonaan. Mikä kertoo tilanteesta valitettavan paljon. Vaisu oli ilmeisesti siellä kisoissakin.

No ensi viikolla palaa kokoonpanoon ja katsotaan, katsotaan.
Juu kehnosti sujui puolustaminen sielläkin. Jos vaihtoehtoina on Salinin voimakas sisäänajaminen tai pakkikaupat niin jälkimmäiseen kallistuisin kerran kerrasta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olipahan taas jatkoajalla huikea syöttö Nättisen lapaan. Olin jo hetken kiroamassa, että mitä helvettiä teet, kun kiekko pyöri Martinin lavassa, mutta niin vaan namupassi ja voitto kotiin. Samalla jatkui Martinin huikaiseva pisteputki.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipahan taas jatkoajalla huikea syöttö Nättisen lapaan. Olin jo hetken kiroamassa, että mitä helvettiä teet, kun kiekko pyöri Martinin lavassa, mutta niin vaan namupassi ja voitto kotiin. Samalla jatkui Martinin huikaiseva pisteputki.
Joo näytti että kusee, mutta hieno nappisyöttö Jullen lapaan ja voitto kotiin. Onhan tää kaveri ihana pelaaja. 30 pistettä meni jo muuten rikki ja uskon että se +40p tulee kyllä kasaan.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
40 pinnaa tulee paukkumaan rikki niin että heilahtaa. Jinxaus oma.

Luke on ensimmäinen IFK-pakki sitten Söden 11-12 joka sen neljänkympin ylittää.
Niin perkeleen aliarvostettu pelaaja. Nyt yhtäkkiä kesällä naurunalaiseksi saaneet Robin Press vertailut ovat yhtäkkiä todella realistisia. Hyvä kevät päälle niin mies pelaa kaudella 2024-2025 NHL kiekkoa.
 

Bromse

Jäsen
Pakko sanoa että ei olisi käynyt mielessäkään että kaveri tulee rikkomaan 40 pisteen rajan (kopkop) kun hänet tänne hankittiin. Sehän oli niin perkeleen sympaattinen ja hienokäytöksinen ja kaikkea. Eihän se voi olla vielä sen lisäksi jäätävän kova pelaajakin.

Pitää nostaa hattua Tobbarillekin tästä hankinnasta. Luke on huima pelaaja ja hieno mies, jota jää ikävä kun aikanaan täältä lähtee!
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin perkeleen aliarvostettu pelaaja. Nyt yhtäkkiä kesällä naurunalaiseksi saaneet Robin Press vertailut ovat yhtäkkiä todella realistisia. Hyvä kevät päälle niin mies pelaa kaudella 2024-2025 NHL kiekkoa.
Tämä. En ymmärrä ihan tätä väitöstä että IFK:sta puuttuu huippu kärkipakki. Martin vetelee ihan justiinsa ohi D’astouksesta ja sen jälkeen ei ole kuin Niku edessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös