Luke Martin HIFK:ssa

• 141 116
  • 824

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Yksi puoli Martinissa, josta mun mielestä ei hirveesti puhuta on se, että on harvinaisen vähän lasinen IFK-pelaajaksi. Viime kaudella oli vain 4 peliä sivussa ja no, en tästä kaudesta uskalla sanoa mitään jinxauksen pelon takia. Ja 100 peliä runkkariakin tuli aika nopeasti vastaan kun esim. pakkikaveri Sund on pelannut IFK-paidassa vasta 57 runkosarja ottelua.
Ehkä hän on vain onnekas ja siunattu paremmalla tuurilla kuin muut.

Mikki71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi puoli Martinissa, josta mun mielestä ei hirveesti puhuta on se, että on harvinaisen vähän lasinen IFK-pelaajaksi. Viime kaudella oli vain 4 peliä sivussa ja no, en tästä kaudesta uskalla sanoa mitään jinxauksen pelon takia. Ja 100 peliä runkkariakin tuli aika nopeasti vastaan kun esim. pakkikaveri Sund on pelannut IFK-paidassa vasta 57 runkosarja ottelua.
Vaarallista puhua ääneen...

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Martinin +/- tilasto valehtelee siltä osin että plussia ei tule ylivoimamaaleista. Onhan Martinin hyöty isompi kuin tehotilasto antaa ymmärtää. Tehty maali tuo myös aina energiaa ja uskoa joukkueelle kun taas maalittomuus tuo tuskaa pelaamiseen. Martinin kaltainen pelaaja on elintärkeä joukkueelle.

Jos Martinin alustamia ja tekemiä maaleja arvostaa vähemmän kuin nolla-nollaa pelaavia pakkeja, niin miettikää miltä pelit näyttäisi kun joukkue olisi täynnä Motineja puolustuksessa.

En ymmärrä kritiikkiä Martinin pienistä heikkouksista kun vahvuudet ovat tota luokkaa.

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Martinin +/- tilasto valehtelee siltä osin että plussia ei tule ylivoimamaaleista. Onhan Martinin hyöty isompi kuin tehotilasto antaa ymmärtää. Tehty maali tuo myös aina energiaa ja uskoa joukkueelle kun taas maalittomuus tuo tuskaa pelaamiseen. Martinin kaltainen pelaaja on elintärkeä joukkueelle.

Jos Martinin alustamia ja tekemiä maaleja arvostaa vähemmän kuin nolla-nollaa pelaavia pakkeja, niin miettikää miltä pelit näyttäisi kun joukkue olisi täynnä Motineja puolustuksessa.

En ymmärrä kritiikkiä Martinin pienistä heikkouksista kun vahvuudet ovat tota luokkaa.

Samaa mieltä. Ja jos halutaan kiekollisempaa alakertaa, niin pitää hyväksyä että ne puolustajat myös ottavat enemmän riskejä, jotka onnistuessaan ovat peliä edistäviä ratkaisuja.

Yleisesti näyttävistä virheistä;

Siinä vaiheessa kun kiekonmenetyksen jälkeen Motin ottaa hyökkäyssinisen irti ja tiputtaa itseään valmiiksi omiin 2,5 metriä, Sund/Knot tekee saman mutta toiseen suuntaan. Martinilla tämä näkyy siinä, että haluaa pitää kiekon hyökkäysalueella suurella riskilläkin. Sitten tulee välillä kiire omiin kun ei pysykään.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Se on myös aikalailla mahdoton tehtävä hankkia tähän sarjaan pakki Martinin tehopisteillä ja joka olisi myös kova luuta omiin päin. Täytyy kuitenkin säilyttää realismi. Luke on loistava kiekollinen pakki ja kokonaisuus on vahvasti plusmerkkinen. Ikävä tulee, jos ja kun nyt ilmeisesti poistuu kuluvan kauden jälkeen.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kannattaa seurata miten hyvin Martin pitää viivaa kiinni. Jos tulee ulottuville purkukiekko, niin Martin kauhoo niitä käsin ja mailalla kiinni, kovalla prosentilla. Siinä on iso ero haetaanko vauhtia alhaalta, vai saako pakki pidettyä kiekon alueella.
Siis häh? Mielestäni Martin on fantastinen kiekollinen pakki, mutta yksi lähihistorian heikoimmista viivanpitäjistä IFK:ssa (suhteessa rooliin ja profiiliin). Joo, välillä kauhoo kiekon akrobaattisestikin takaisin alueelle, mutta hämmentävän usein ihan peruskiekot pyörivät lavasta keskialueelle.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä. Ja jos halutaan kiekollisempaa alakertaa, niin pitää hyväksyä että ne puolustajat myös ottavat enemmän riskejä, jotka onnistuessaan ovat peliä edistäviä ratkaisuja.

Yleisesti näyttävistä virheistä;

Siinä vaiheessa kun kiekonmenetyksen jälkeen Motin ottaa hyökkäyssinisen irti ja tiputtaa itseään valmiiksi omiin 2,5 metriä, Sund/Knot tekee saman mutta toiseen suuntaan. Martinilla tämä näkyy siinä, että haluaa pitää kiekon hyökkäysalueella suurella riskilläkin. Sitten tulee välillä kiire omiin kun ei pysykään.

Juurikin näin, sillä näillä hyökkäävillä pakeilla niitä virheitä tulee vaan väistämättä enemmän kun puolustavan roolin pakeilla, sillä kun he ottavat just enemmän niitä riskejä, jotka tuovat onnistuessaan tehoja hyökkäyssuuntaan, niin samalla siinä on myös aina riskinsä että voi tulla kiekonmenetyksiä tai omissa soida.

Mutta kyllä todella tämäkin seura tarvitsee juuri tällaisen Martinin kaltaisen osaavan ja hyökkäystehokkaan pakin, koska meillä jo kellä on ollut täällä vuosien aikana jo ihan tarpeeksi näitä Motinia, Niko Seppälää ja muita ns. puukäsipakkeja, jotka eivät loista ikinä niissä maali- ja pistetilastoissa. Enkä sano tätä nyt mitenkään näitä puolustavia pakkeja väheksyen, vaan ihan sillä että joukkue tarvitsee myös näitä tehokkaita pakkeja, jotka osaavat muutakin, kun pitää sen oman maalin puhtaana.

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis häh? Mielestäni Martin on fantastinen kiekollinen pakki, mutta yksi lähihistorian heikoimmista viivanpitäjistä IFK:ssa (suhteessa rooliin ja profiiliin). Joo, välillä kauhoo kiekon akrobaattisestikin takaisin alueelle, mutta hämmentävän usein ihan peruskiekot pyörivät lavasta keskialueelle.
Minusta taas pitää nimenomaan hyvin kiekon sisällä. Joo välillä lipsahtelee, mutta kenellä ei. Röpelökiekkoja ei ole helppo ottaa lavalla, niissä matalissa voi olla Martinilla parannettavaa, välillä näyttää varastavan eli hätäilee jo seuraavan ratkaisun kanssa.

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on myös aikalailla mahdoton tehtävä hankkia tähän sarjaan pakki Martinin tehopisteillä ja joka olisi myös kova luuta omiin päin. Täytyy kuitenkin säilyttää realismi. Luke on loistava kiekollinen pakki ja kokonaisuus on vahvasti plusmerkkinen. Ikävä tulee, jos ja kun nyt ilmeisesti poistuu kuluvan kauden jälkeen.

Katselin Lukkomatsin lähetystä ja siinä olivat löytäneet verrokiksi Jakub Stenqvistin. Taisi olla hällä pari pistettä vähemmän, mutta tehotilastossa +31. On sillä Liigan kärjessä.

@Marleau onko se nyt niin, että kun Lukko on kärjessä, niin siellä on vaikeampi tehdä pisteitä, kun IFK:ssa, joka on neljäntenä. Mulle ei oikein auennut se sun logiikka, että huonossa joukkueessa on helpompi tehdä pisteitä kuin hyvässä, koska siellä on paljon just niitä huippelaajia.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin Lukkomatsin lähetystä ja siinä olivat löytäneet verrokiksi Jakub Stenqvistin. Taisi olla hällä pari pistettä vähemmän, mutta tehotilastossa +31. On sillä Liigan kärjessä.

@Marleau onko se nyt niin, että kun Lukko on kärjessä, niin siellä on vaikeampi tehdä pisteitä, kun IFK:ssa, joka on neljäntenä. Mulle ei oikein auennut se sun logiikka, että huonossa joukkueessa on helpompi tehdä pisteitä kuin hyvässä, koska siellä on paljon just niitä huippelaajia.

No ei välttämättä vaikeampi, mutta paremmissa joukkueissa ja laajemman rosterin joukkueissa ne pisteet voivat myös jakautua tasaisemmin, kun jossain heikommassa joukkueessa, jossa pelaa tyyliin yksi iso stara, muutamia liigatason pelaajia ja iso nippu Mestis-tason miehiä. Tällaisessa jengissä se yksinäinen stara tai harvat starat saattavat tehdä pisteitä helpommin, kun siellä maajoukkuetason miehistä koostuvassa kärkiporukassa, jossa peliaikaa voi tulla vähemmän, sekä ketjukoostumukset ja roolit olla erilaisia.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kauden Martinissa ja tämän kauden Martinissa on mun silmiini iso ero. Enkä puhu nyt pisteistä, vaan kokonaisuudesta. Musta Martin on ollut koko kauden jotenkin ylimielinen. Viime kaudella hän oli kirkassilmäinen ilopilleri, tällä kaudella sitä ei ole oikein näkynyt missään. Nousiko kusi huppuun?

Jotenkin olisin odottanut kehittymistä tokalla kaudella erityisesti puolustustyöskentelyssä, mutta mun silmiini hän on jopa taantunut. Välillä pelaa todella hyvin yksittäisiä tilanteita ja asenne on ihan tapissa, mutta useammin pelaa tilanteita huonosti ja vaikuttaa omissa muutenkin löysältä. En keksi mitään muuta selitystä kuin asennepuolen sakkaamisen. Martinin luistelu on edelleen kamalaa ja jos väitteet extraharjoittelusta ammattilaisten ohjaamana pitävät paikkaansa, ihmettelen, miten lisäharjoittelu ei näy positiivisesti.

Jos mietitään Martinin tilastoja, niin tämän kauden 10+30 koostuu kuitenkin pääasiassa syötöistä. Valtaosa pisteistä on tehty ylivoimalla, jolloin myös syöttäminen on vähän helpompaa kuin tasaviisikoin. En tiedä, paljonko Martinin syöttöpisteistä on ykkös- ja paljonko kakkossyöttöjä, mutta sanoisin yhtään syöttöjen merkitystä sinänsä väheksymättä, että ihan hirveän moni maalin johtaneista syötöistä ei ole ollut mikään mieletön yksilösuoritus, vaikka varmasti sellaisiakin löytyy, vaan pääasiassa perussyöttöjä. Joita tietenkin tarvitaan ja joiden arvon huomaa vasta, kun nekään eivät onnistu.

Martinin syöttöjen onnistumisprosenttihan on kerrassaan mainio ja määrässä hän toiseksi eniten syöttänyt pakki. Musta tätä tilastoa kuitenkin vääristää paljon ylivoimassa erittäin suuren suosion saanut Lehterä-Martin-kuvio. Kun Lehterä-Martin-Lehterä-Martin-Lehterä-Martin-Lehterä-Martin-Lehterä toistuu jokaisessa ylivoimassa vähintään kerran, siinä saa syöttö%:ksi täyden 100 aika helposti, kun nämä jaksavat hinkata tätä kuviota väsymättä.

Martinin S%:n ja KPS%:n (=Korkean paineenalaisten syöttöjen %) ero on itse asiassa verrattain suuri (10,0%) verrattuna muiden jengien eniten syöttäneisiin pakkeihin. Ainoastaan KalPan Lasse Lappaisella tämä tilasto on vieläkin surkeampi (90,9%/75,3%). Pakkien syöttötilastossa erittäin mielenkiintoinen yksityiskohta on Aron Kiviharju, jonka S% on 89,6, mutta KPS% on 93,4. Pikaisella silmäyksellä hän on ainoa ekalla sivulla olevista, jolla KPS% on parempi kuin S%. Myös Luhangalla on KPS% on parempi kuin S%. Verneri Arkolla KPS% on muuten täydet 100%.

Ketään pelaajaa ei varmaan voi ihan yksi yhteen korvata koskaan. Mutta mä näkisin, että Martin on kohtuullisen helposti korvattavissa sellaisella pakilla, joka pitää oman pään enemmän puhtaana, osaa pitää viivan, pystyy toimittamaan syötöt hyvällä prosentilla määränpäähän eikä ole aivan kädetönkään, eli on joskus tehnyt maalejakin. Martinin korvaajalle lienee luvassa myös yv-aikaa, jolloin niitä syöttöpinnoja napsuu kyllä hänellekin, kunhan muut pistävät paikoistaan sisään. Mä näkisin, että kokonaisuutena puolustaja, joka tekee kauden aikana 5+25, mutta tehotilasto on vaikka +10, on kokonaisuutena joukkueelle arvokkaampi kuin pakki, joka tekee 10+30, - 7.

Martin aiheuttaa mussa valtavia sisäisiä ristiriitoja. Välillä on ilo katsella hänen peliään, välillä olen ihan todella turhautunut. Viime kauden Martinia olisi tullut ikävä, mutta tämän kauden Martinia ei ehkä niinkään. Mulle puolustajan ensisijainen tehtävä on kuitenkin puolustaa ja siinä Martinin tämän kauden taso ei mulle kokonaisuutena riitä. Lisäksi olen henkilökohtaisesti järkyttynyt liian monta kertaa Martinin viivapuppeloinnista, joten sekin vaikuttaa arvioihini varmasti.

Onko kenelläkään muuten hajua, minne Martin matkaansa meiltä jatkaa? Kuinka iso merkitys Sveitsissä on luistelulla? Ruotsissa sillä ainakin on iso merkitys ja kun täälläkin on välillä suuriakin haasteita, kyyti voisi olla SHL:ssä kylmää. Toki toivon hänelle onnistumisia, minne ikinä suuntaakin, kunhan ei Liigassa kilpailijalle siirry.

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samoja ajatuksia. Häntä täällä vertailtu Rafalskiin ja se tuntuu pyhäinhäväistykseltä.

Luistelu on suuri puute ja pelaaminen omassa päässä pirun hankalaa. Johtuu osittain liikkeestä, mutta myös pelisilmästä ja sijoittumisesta.

Ilmiöimäinen taito hänellä on ampua kiekkoja viivasta niin, että ne menevät maalille asti. Tässä hän on aivan eliittiä ja tällä hän ne pisteensä toki tekeekin.

Todella mielenkiintoinen nähdä, että miten pärjää jos/kun menee kovempaan sarjaan. Saattaa tulla melko vilu tuon kulmikkaan luistelun ja oman pään pelaamisen kanssa. Oli jo viime vuonna pleijareissa todella pahassa pulassa liian usein kun pelitempo nousi napsun runkosarjasta.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Jotenkin olisin odottanut kehittymistä tokalla kaudella erityisesti puolustustyöskentelyssä, mutta mun silmiini hän on jopa taantunut. Välillä pelaa todella hyvin yksittäisiä tilanteita ja asenne on ihan tapissa, mutta useammin pelaa tilanteita huonosti ja vaikuttaa omissa muutenkin löysältä.

Tässä on hyvin tiivistettynä omakin fiilis.

Tuntuu, että usein Martinin mokat eivät johdu niinkään rohkeasta hyökkäyspelaamisesta vaan esim. huolimattomuudesta viivalla tai syötöissä omalla alueella, ihan peruspelissä siis.

Vaikka nyt pelkän olemuksen perusteella ei kannata hirveän isoja vetää, niin olemus peleissä on ollut selvästi kireämpi viime kauteen nähden mielestäni.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kauden Martinissa ja tämän kauden Martinissa on mun silmiini iso ero. Enkä puhu nyt pisteistä, vaan kokonaisuudesta. Musta Martin on ollut koko kauden jotenkin ylimielinen. Viime kaudella hän oli kirkassilmäinen ilopilleri, tällä kaudella sitä ei ole oikein näkynyt missään. Nousiko kusi huppuun?

Jotenkin olisin odottanut kehittymistä tokalla kaudella erityisesti puolustustyöskentelyssä, mutta mun silmiini hän on jopa taantunut. Välillä pelaa todella hyvin yksittäisiä tilanteita ja asenne on ihan tapissa, mutta useammin pelaa tilanteita huonosti ja vaikuttaa omissa muutenkin löysältä. En keksi mitään muuta selitystä kuin asennepuolen sakkaamisen. Martinin luistelu on edelleen kamalaa ja jos väitteet extraharjoittelusta ammattilaisten ohjaamana pitävät paikkaansa, ihmettelen, miten lisäharjoittelu ei näy positiivisesti.

Jos mietitään Martinin tilastoja, niin tämän kauden 10+30 koostuu kuitenkin pääasiassa syötöistä. Valtaosa pisteistä on tehty ylivoimalla, jolloin myös syöttäminen on vähän helpompaa kuin tasaviisikoin. En tiedä, paljonko Martinin syöttöpisteistä on ykkös- ja paljonko kakkossyöttöjä, mutta sanoisin yhtään syöttöjen merkitystä sinänsä väheksymättä, että ihan hirveän moni maalin johtaneista syötöistä ei ole ollut mikään mieletön yksilösuoritus, vaikka varmasti sellaisiakin löytyy, vaan pääasiassa perussyöttöjä. Joita tietenkin tarvitaan ja joiden arvon huomaa vasta, kun nekään eivät onnistu.

Martinin syöttöjen onnistumisprosenttihan on kerrassaan mainio ja määrässä hän toiseksi eniten syöttänyt pakki. Musta tätä tilastoa kuitenkin vääristää paljon ylivoimassa erittäin suuren suosion saanut Lehterä-Martin-kuvio. Kun Lehterä-Martin-Lehterä-Martin-Lehterä-Martin-Lehterä-Martin-Lehterä toistuu jokaisessa ylivoimassa vähintään kerran, siinä saa syöttö%:ksi täyden 100 aika helposti, kun nämä jaksavat hinkata tätä kuviota väsymättä.

Martinin S%:n ja KPS%:n (=Korkean paineenalaisten syöttöjen %) ero on itse asiassa verrattain suuri (10,0%) verrattuna muiden jengien eniten syöttäneisiin pakkeihin. Ainoastaan KalPan Lasse Lappaisella tämä tilasto on vieläkin surkeampi (90,9%/75,3%). Pakkien syöttötilastossa erittäin mielenkiintoinen yksityiskohta on Aron Kiviharju, jonka S% on 89,6, mutta KPS% on 93,4. Pikaisella silmäyksellä hän on ainoa ekalla sivulla olevista, jolla KPS% on parempi kuin S%. Myös Luhangalla on KPS% on parempi kuin S%. Verneri Arkolla KPS% on muuten täydet 100%.

Ketään pelaajaa ei varmaan voi ihan yksi yhteen korvata koskaan. Mutta mä näkisin, että Martin on kohtuullisen helposti korvattavissa sellaisella pakilla, joka pitää oman pään enemmän puhtaana, osaa pitää viivan, pystyy toimittamaan syötöt hyvällä prosentilla määränpäähän eikä ole aivan kädetönkään, eli on joskus tehnyt maalejakin. Martinin korvaajalle lienee luvassa myös yv-aikaa, jolloin niitä syöttöpinnoja napsuu kyllä hänellekin, kunhan muut pistävät paikoistaan sisään. Mä näkisin, että kokonaisuutena puolustaja, joka tekee kauden aikana 5+25, mutta tehotilasto on vaikka +10, on kokonaisuutena joukkueelle arvokkaampi kuin pakki, joka tekee 10+30, - 7.

Martin aiheuttaa mussa valtavia sisäisiä ristiriitoja. Välillä on ilo katsella hänen peliään, välillä olen ihan todella turhautunut. Viime kauden Martinia olisi tullut ikävä, mutta tämän kauden Martinia ei ehkä niinkään. Mulle puolustajan ensisijainen tehtävä on kuitenkin puolustaa ja siinä Martinin tämän kauden taso ei mulle kokonaisuutena riitä. Lisäksi olen henkilökohtaisesti järkyttynyt liian monta kertaa Martinin viivapuppeloinnista, joten sekin vaikuttaa arvioihini varmasti.

Onko kenelläkään muuten hajua, minne Martin matkaansa meiltä jatkaa? Kuinka iso merkitys Sveitsissä on luistelulla? Ruotsissa sillä ainakin on iso merkitys ja kun täälläkin on välillä suuriakin haasteita, kyyti voisi olla SHL:ssä kylmää. Toki toivon hänelle onnistumisia, minne ikinä suuntaakin, kunhan ei Liigassa kilpailijalle siirry.

Aika lailla tässä sanoit sen mitä itse olen ajatellut, mutta en ole sanonut. Itse olen ajatellut sen niin, että ajatukset ovat jo maukkaampien lihapatojen äärellä.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
paremmissa joukkueissa ja laajemman rosterin joukkueissa ne pisteet voivat myös jakautua tasaisemmin, kun jossain heikommassa joukkueessa, jossa pelaa tyyliin yksi iso stara, muutamia liigatason pelaajia ja iso nippu Mestis-tason miehiä. Tällaisessa jengissä se yksinäinen stara tai harvat starat saattavat tehdä pisteitä helpommin, kun siellä maajoukkuetason miehistä koostuvassa kärkiporukassa, jossa peliaikaa voi tulla vähemmän, sekä ketjukoostumukset ja roolit olla erilaisia.
Jos pelikavereina on muutama liigatason pelaaja ja loput ovat Mestis-tasoa, niin eikö pisteiden tekeminen silloin ole nimenomaan aika vaikeaa? Ymmmärrätkö lainkaan, miten ristiriitaisia noi sun heitot on?

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tosin Martinin puolustukseksi sanottava, että Martin-Lehterä-Martin-Lehterä-Martin-Lehterä olisi esimerkiksi Berglundin kanssa Berglund-Lehterä-Berg…oho.
Tuli tästä mieleen, että kun IFK:n ylivoima on perustunut koko Peltosen aikakauden mitä suurimmissa määrin kiekon liikutteluun viivapakin kautta ja kun ykkösylivoima pelaa muutenkin varmaan 80% kaikista ylivoimista, niin kyllähän kyseiselle viivapakille kertyy pakostakin pisteitä. En halua vähätellä Martinia, joka omaa hyvät kiekolliset taidot, mutta kertoohan se jotain, että Victor Berglund teki meillä vastaavassa roolissa 20 pistettä 29 otteluun. Ja hänellä ei ollut edes Lehterää ruokkimassa kiekkoa eteenpäin niin kuin Martinilla vaan lähinnä lapa pystyssä syöttöä kärkkynyt Vesalainen.

Eniten Martinissa on alkanut ärsyttämään ne ennalta arvattavat pudottelut alemmalle pelaajalle kun kiekkoa pitäisi tuoda hyökkäysalueelle ylivoimalla. Sama kaava toistuu aina silloinkin kun kaista olisi vapaana mikä hidastaa ylivoimapelin organisoimista oleellisesti. Toki tässä on varmasti myös valmennuksella sanansa sanottavana.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääskä, Pakarinen, Liivik, Åsten, Kuhta, Petrell
Ensimmäisellä kaudella Martinin piti ansaita arvostus ja paikka joukkueesta. On luonnollista, että lähti luomaan peliään luotettavuuden kautta. Aika perinteinen kaava. Nyt Martinille annetaan anteeksi kömmähdyket omiin, viime syksyllä ei välttämättä oltaisi annettu. Kokonaisvaltaisesti Martin oli viime kaudella parempi. Mutta ei mulla ole epäilystäkään etteikö Martin onnistuisi myös siellä minne ikinä Euroopassa meneekään, kunhan ei saa mitään "haista paska" roolia.

Peltonen kuitenkin haluaa katsoa tämän sormien läpi.

Viimeksi muokattu:

UJkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Martinin olisi helppo nostattaa pistesaldoa syöttämällä yyveellä Marleaulle, tosin en tiedä onko sovittu kuvio vetää ripari kiekko yllättäen maalille (joka ei ole tuottanut tulosta) ja se, että poikittaisyötön antaa Lehterä (viime peleissä pelattu pois). Oli miten oli yv taitaa olla Jorstin kikkakirjasta pitkälti. Keväällä on pakko tulla enemmän tulosta.

Martinin puolustuksesi on sanottava suuret peliminuutit, alkaako lähes 23 min/ottelu olemaan raskastekoiselle pakille liikaa?

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Martinin puolustuksesi on sanottava suuret peliminuutit, alkaako lähes 23 min/ottelu olemaan raskastekoiselle pakille liikaa?

Peliajoissa kannattaisi katsoa enemmän kokonaisuutta eli yksittäisen pelien peliaikoja ja miten ne ovat jakautuneet ja "miksi", kuin pelkkää keskimääräistä peliaikaa. Tapparaa vastaan Martin pelasi 19:57 ja Lukkoa vastaan 20:25. Ässiä vastaan taas 24:49, mutta siinä mentiinkin jatkoille.

Niissä peleissä, kun HIFK pelaa paljon ylivoimaa, Martinin peliaika on suurempi kuin jos ei pelata. Sitten taas, jos kokoonpanoon on saatu kunnon keräilyerä ja vaikka junnuja on enemmän, on selvää, että Martininkin peliaika on suurempi. Ja jos on tiukka jatkoille menevä peli sisältäen runsaasti ylivoimaa ja seuraava peli on vasta seuraavalla viikolla, voi peluuttaa taas enemmän, kun pääsee kuitenkin lepäämään ja treenejäkin voi keventää.

Parhaat pelaa eniten ja mun silmiini Martinia ei ole kuormitettu rooliinsa nähden mitenkään poikkeuksellisen paljon. Ja kuten todettua, erikoistilanteet ja muu kokoonpano vaikuttaa paljon.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy