Ja löytävät Sundin kanssa toisensa todella helposti ja pelaavat myös aika hyvin synkassa puolustusalueen puolustuspeliä.Mitä statseja katselin matsin aikana ja jälkeen, niin ihan käsittämättömän hyvin menneet syötöt perille.
Ja löytävät Sundin kanssa toisensa todella helposti ja pelaavat myös aika hyvin synkassa puolustusalueen puolustuspeliä.Mitä statseja katselin matsin aikana ja jälkeen, niin ihan käsittämättömän hyvin menneet syötöt perille.
Joo pakkien pistepörssin kolmonen. On kyllä kova pelimies, ei voi muuta sanoa. Kyllä se 40p menee ainakin rikki, miksei jopa 50p.Ei-kiekollinen puolustaja Martin pelaamassa pistekeskiarvolla mitattuna 51 pinnan kautta, ei huano.
Jos joku olisi sanonut mulle neljä kuukautta sitten että tammikuun alussa totean näin:
”Mä en vaihtaisi Luke Martinia yhteenkään toiseen pakkiin Liigassa.”
Niin olisin pitänyt häntä hulluna.
Luke ei vieläkään ole se ns. kiekollinen pakki joka tonne vielä haluttaisiin, mutta on pakkien pistepörssissä kolmonen ja taakse jää sellaisia nimiä kuin Kemiläinen, Leskinen, Lancaster, Stenqvist, Sissons.
Eikä niitä pisteitä pelkästään yv:llä tule, eilenkin 2 syöttöä tasakentällisin + 1 jatkoajalla. 9 maalistakin 4 on syntynyt 5-5-pelissä, mikä on kelpo määrä ei-kiekolliselta pakilta.
Vai voidaanko jo puhua Martinista kiekollisena pakkina?
Mistä tulikin mieleeni että tässä junnukisojen myötä olen unohtanut Salinin ihan kokonaan. Mikä kertoo tilanteesta valitettavan paljon. Vaisu oli ilmeisesti siellä kisoissakin.HIFK:n on pakko esim. salinia alkaa ajamaan voimakkaasti sisään kevättä ajatellen tai mennä pakkiostoksille joka varmaan tulee tarkoittamaan myös poistumaa.
Mistä tulikin mieleeni että tässä junnukisojen myötä olen unohtanut Salinin ihan kokonaan. Mikä kertoo tilanteesta valitettavan paljon. Vaisu oli ilmeisesti siellä kisoissakin.
Juuri tätä kirjoitin jo aiemmin. Kyse ei ole pelkästään kiekollisesti puutteellisesta pakistosta eikä pelkästään pelitavasta/valmennuksesta. Paremmalla pelitavalla nykypakisto pystyisi parempaan kiekolliseen tekemiseen, mutta toisaalta nykyisessä pelitavassa kiekollisesti taitavammat puolustajat pystyisivät meidän puukäsi-osastoa parempaan.IFK:n ongelma on monisyinen. Esim. Jukka jalonen saisi IFK:n nyky pakistosta enemmän irti pelitavan toisteisuuden ansiosta, jolloin perussyöttöketjuilla päästään omista pois. Peltosen kiekossa pitäisi olla pari Heiskasta, jokta yksilösuorituksilla palauttavan sen pelillisen rytmin.
Ja panittehan jatkoajalla merkille Martinin sametin pehmein käsin annettu lätty, joka putosi Lehterän lapaan (näitä ei ihan joka pakki tee, varsinkaan jatkoajalla). Loppu oli taattua Lehterää - ja Nättistä, jolla on todella jäätävän rento ja tarkka ranne!Edelleen on kyllä hehkutettava tuota Martinin syöttövarmuutta. Ei ole sellaista tilannetta, ettei kiekko löydä oman kaverin lapaan, napakasti ja tarkasti. Minulle tulee Martinista mieleen primetime Shaun Heshka. Martin ehkä parempi hyökkäyssuuntaan ja Heshka puolustussuuntaan. Ainoa heikkous Martinilla on, ettei hän juurikaan käytä raamejaan hyödyksi vaan tyytyy mailapaineeseen ja pelin lukemiseen. Siinä lienee myös syy, miksei ovet auenneet tarunhohtoiseen. Liigassa ei tuo fyysisyyden puute haittaa.
Väitän että tässä on iso osuus, toki myös Martinin hyvyyttä, mutta myös Sundin luotettavuutta, reagointia ja sitä että pelaavat yhteen hyvin. Molemmat pakit nousee hyvin ja haastavat mutta myös paikkaavat toisiaan hyvin ja pelaavat itseään koko ajan vapaaksi, jotta peliä voi levittää.Martin lukee peliä myös todella hyvin hyökkäyspäässä. Nousee useasti pakin tontilta kurkkimaan ja pääsee maalipaikkaan, eilenkin onnistui siinä kahdesti.
Juu kehnosti sujui puolustaminen sielläkin. Jos vaihtoehtoina on Salinin voimakas sisäänajaminen tai pakkikaupat niin jälkimmäiseen kallistuisin kerran kerrasta.Mistä tulikin mieleeni että tässä junnukisojen myötä olen unohtanut Salinin ihan kokonaan. Mikä kertoo tilanteesta valitettavan paljon. Vaisu oli ilmeisesti siellä kisoissakin.
No ensi viikolla palaa kokoonpanoon ja katsotaan, katsotaan.
Joo näytti että kusee, mutta hieno nappisyöttö Jullen lapaan ja voitto kotiin. Onhan tää kaveri ihana pelaaja. 30 pistettä meni jo muuten rikki ja uskon että se +40p tulee kyllä kasaan.Olipahan taas jatkoajalla huikea syöttö Nättisen lapaan. Olin jo hetken kiroamassa, että mitä helvettiä teet, kun kiekko pyöri Martinin lavassa, mutta niin vaan namupassi ja voitto kotiin. Samalla jatkui Martinin huikaiseva pisteputki.
Niin perkeleen aliarvostettu pelaaja. Nyt yhtäkkiä kesällä naurunalaiseksi saaneet Robin Press vertailut ovat yhtäkkiä todella realistisia. Hyvä kevät päälle niin mies pelaa kaudella 2024-2025 NHL kiekkoa.40 pinnaa tulee paukkumaan rikki niin että heilahtaa. Jinxaus oma.
Luke on ensimmäinen IFK-pakki sitten Söden 11-12 joka sen neljänkympin ylittää.
Mun puolesta ei ole kyllä mikään kiire tuommoisille hommille. Ehtii sitä änäriä kokeilla myöhemminkin.Hyvä kevät päälle niin mies pelaa kaudella 2024-2025 NHL kiekkoa.
Tämä. En ymmärrä ihan tätä väitöstä että IFK:sta puuttuu huippu kärkipakki. Martin vetelee ihan justiinsa ohi D’astouksesta ja sen jälkeen ei ole kuin Niku edessä.Niin perkeleen aliarvostettu pelaaja. Nyt yhtäkkiä kesällä naurunalaiseksi saaneet Robin Press vertailut ovat yhtäkkiä todella realistisia. Hyvä kevät päälle niin mies pelaa kaudella 2024-2025 NHL kiekkoa.