Jos itse olisin voittanut niin tällä hetkellä en enää olisi Suomessa. Enkä usko, että enää vähään aikaan tänne tulisinkaan.
Taas tulee mieleen, että miten se elämä muuttuisi jos tuollainen summa putkahtaisi kuvioon ykskaks. Lähinnä, että minkälaista salailua joutuisi tekemään, ettei ihmisten suhtautuminen muuttuisi.
Jos ykskaks aiemmin suhteellisen persaukisena tai ainakin normipalkattuna ostaisitkin fiinin kämpän jostain ja kaikkea muuta päälle, niin herättäisihän se usealla suunnalla kysymysmerkkejä.
Kuten tiedetään, raha tuo mukanaan kaikenlaisia odotuksia, että kustannat sitä ja tätä, tai muuten ei olla ystäviä. Myös silkkaa kateutta. Eli voisi menettää ison liudan ystäviä tuon myötä. Toki voidaan ajatella, että onko ne ollut pohjimmiltaan ystäviä lainkaan, mutta niin se raha vaan voi muuttaa puolin ja toisin. Varsinkin tuurilla tai muuten vaan helposti tienattu iso summa. Puhumattakaan niistä uusista "ystävistä" jotka on vaan siihen varallisuuteen sidottua.
Vai, osaisiko sitä elää kuten ennenkin moisten rahojen kanssa? Vaatimattomasti ja käyttäisi pieniä summia voitosta vaivihkaa.
Yksi ratkaisu mitä olen itse pyöritellyt, jos sattuisi lykästämään useamman miljoonan edestä, että ihan auliisti vaan jakaisi osan summasta perheen kesken ja ehkä joillekin parhaimmille ystäville, mikä samalla luulisi tekevän sen, että nämä pitäisi naamansa ummessa niistä rahoista, koska itselläänkin on ihan kiitettävästi tuohta taskussa. Eli ainakin heidän kanssaan voisi elää jotakuinkin samoin kuin ennenkin.
Tiedä sitten. Siinä on aina vaan sekin, että jos saa paljon rahaa, niin tulee saidaksi kuin Roope-Setä ja ei halua antaa senttiäkään.
No, tuskinpa moinen summa koskaan osuu kohdalle, että varmaan ei joudu pohtimaan oikeasti näitä ratkaisuja.