Voihan itku ja vollotus. Vaatii päivä päivältä enemmän rohkeutta pitää itseään Espoolaisena, kun lukee näitä juttuja.
Oi niitä aikoja, kun Kiekko-Esbo oli divarissa vai missä nyt olikaan ja kavereiden kanssa käytiin HIFK:n matseissa (kyllä, kaikki kaverini etelä-Espoossa olivat HIFK:n kannattajia siihen asti kun heistä tuli takinkääntäjiä. Minä tietysti pysyin uskollisena).
Se, että Pikkaraista haukutaan täällä jatkuvasti Bluesin kannattajien toimesta maalaiseksi-, Savolaiseksi ties miksi, on perusteltua siinäkin mielessä, että Bluesin kaikki pelaajat on alkuperäisiä Espoolaisia, eikö? Itseäni huvittaa lisäksi se tosiasia, että pidin itseäni ennen maalaispoikana (niinä 25:nä Espoon vuotenani), kunnes muutin Helsinkiin ja minusta tuli saaristolaispoika.
Mitä tuohon tappeluun tulee, ne kuuluu lajiin, ovat jopa tärkeä osa lajia ja kaikenlaista nähneenä, löösted olisi saattanut toimia toisin, jos vaikkapa Brennan olisi vielä vastustajan rosterissa. Tai mistä sen tietää, olisiko Brennan tehnyt seuraavassa matsissa mitään, en minäkään vaivaudu juuri liikkumaan tuollaisten hippiäisten takia.
Pikkarainen toimi täysin oikein; kun ei osaa tapella, on parempi olla tappelematta ja jos sääntökirja mahdollistaa "vastanoutaa" vastustajan pelaaja itse joutumatta suihkuun, viittaa se enemmänkin erittäin älykkääseen tilanneälyyn, josta itseasiassa rotat taitavat sinällään olla kuuluisia (ja senpä takia ne selviävät tilanteesta kuin tilanteesta, eikö vaan), että kiitos vaan kehuista Pikkaraista kohtaan, vaikkei tietenkään ole mun asia kiitellä hänen puolestaan.