Nyt valot päälle oikeasti. Ilkka Pikkarainen on ehdottomasti parempi ja meritoituneempi kiekkoilija kuin Huzckowski. En usko, että kukaan lätkästä ymmärtävä Blues-fanikaan tätä pokkana kiistää. Vaikka olisikin pelaajasta mitä mieltä tahansa. Pikkarainen on tehnyt liigan 4. eniten maaleja. Enemmän kuin yksikään Bluesin hyökkääjä. Mulla ei ole mitään Huzckowskia vastaan, mutta on täysin älytöntä väittää häntä Pikkaraista paremmaksi pelaajaksi. Puhumattakaan siitä, että hän olisi liigan kolmen parhaan pakin joukossa! Eihän hän ole edes Bluesin kolmen parhaan pakin joukossa..
Bluesin pakkien pistepörssi: sija 10. Huzcowski (12 pelattua ottelua, 0+2=2, -3). Okei, annetaan tasoitusta, kun on pelannut vain 12 matsia, pistekeskiarvo 0,16 ja miinuksia ihan liikaa. Clarkella 20 ottelussa 4+6=10, +4, keskiarvo 0,5. Ei oikein aukea tästä taustasta eikä omista havainnoistakaan MH:lle minkäänlaisia meriittejä liigan huippupelaajan titteliin. Liigassa on varmastikin yli 20 parempaa pakkia ja tässäkin olin aika lempeä. Ei siis mitään kyseistä kaveria vastaan, mutta voisi vähän hillitä, vaikka kiehuukin. Pikkarainen 14+5 =19, +-0, maaleja 4. eniten. Aika huumoriksi menee tuo vääntäminen. Pikkaraiselta löytyy jopa muutama maaottelu ja taitaa tulla vielä lisääkin niitä.
Ja se onkin enää ajan kysymys milloin Pikkarainen tai Hirso, joka jostain syystä tempaistiin tähän, lopettaa jonkun uran? Mun mielestäni Eki Rajamäki on paljon lähempänä tätä, hän lopetti mm. Niklas Bäckströmin playoffit tässä muutama kausi sitten ihan oikeasti. Ja Ekikin on hieno pelaaja.