En ole ihan satavarma kun en enää sarjaa Suomen tahdissa seuraa, mutta käsittääkseni tässä on nyt vaan joku joulutauon tyylinen breikki. Ei kakkoskausi vielä loppunut.Taze kirjoitti:Siis kerpele, tänäänhän ei tule Lostia (eikä seuraavina kahtena viikkonakaan) vaan jotain Tsunamidramaa. Loppuiko toinen tuotantokausi muka tuohon viime jaksoon? Vai tekikö Nelonen vaan vittumaisen tempun?
er_bai_wu kirjoitti:No niin, olen kolmatta tuotantokautta seurannut sinne loppujaksoille ja nyt se sitten iski: tunne siitä nimittäin, että voisiko juonen jo panna pakettiin? Ei sillä, vieläkin oikein hyvä sarja, mutta pieni puutuminen on alkanut vaivata.
Ted Raikas kirjoitti:Vähän harmittaa tiettyjen hahmojen poistuminen sarjasta kyllä, koska mielestäni monelle olisi enemmän ollut käyttöä ja voitu tuoda esiin juonellisesti ja noin muutenkin.
Jep, no noista taustoista ei ole ollut minulla mitään tietoa ja totta kai tosielämän sivupolut ja muut seikat luonnollisestikin vaikuttaa aina, sille ei minkään mahda. Siinä olet oikeassa.Juhaht kirjoitti:Kaikki uloskirjotetut hahmot Boonea ja Shannonia lukuunottamatta kirjoitettiin sarjasta pois tosielämän takia, ei sen takie, että se palvelisi sarjaa millään tavalla.
Juhaht kirjoitti:Minkäs teet jos yksi näyttelijöistä kasvaa liian nopeasti, yksi on kyllästynyt rooliinsa, yksi haluaa muuttaa takaisin Isoon-Britanniaan huonokuntoisten vanhempiensa tueksi ja kaksi muuta jää kiinni rattijuopumuksesta Havaijilla.
Tämä vähän selittääkin miksi yksi lempihahmoistani tapettiin pois siinä 5-6 jakson tienoilla. Lievästi sanottuna vitutti kun kaveri sarjasta ulostettiin, oli aika hyvä hahmo mun mielestä. Tuosta rattijuopumusjutusta taas mulla on ihan erilaista tietoa, käsittääkseni hahmot nimenomaan oli tarkoitus kirjoittaa ulos jo etukäteen, rattijuoppoudet vaan sattuivat osumaan samaan kohtaan.Juhaht kirjoitti:Minkäs teet jos yksi näyttelijöistä kasvaa liian nopeasti, yksi on kyllästynyt rooliinsa, yksi haluaa muuttaa takaisin Isoon-Britanniaan huonokuntoisten vanhempiensa tueksi ja kaksi muuta jää kiinni rattijuopumuksesta Havaijilla.
Kaikki uloskirjotetut hahmot Boonea ja Shannonia lukuunottamatta kirjoitettiin sarjasta pois tosielämän takia, ei sen takie, että se palvelisi sarjaa millään tavalla.
Sanottakoon se, että kolmoskauden ensimmäisistä 13:sta jaksosta kolme oli hyviä, kaikki muut pelkkää paskaa. Kovasti on taso laskenut, vaikka nyt ihan viimeisimmät jaksot ovatkin olleet taas ihan kivaa shittiä. Mutta sehän se Lost-kaava on. Ensiksi koko kausi puolivaloilla ja sitten taas kauden loppuun kunnon cliffhangereita ja "paljastuksia", jotta kuolaavat fanipojat odottavat innolla jälleen uutta kautta.
Ennen kuin lähden vahingossa spoilailemaan niin missäs vaiheessa Suomessa oikein mennään? Joitain hahmoja poistettiin ennen kakkosen loppumista ja lisää sitten kolmosella.Master Chief kirjoitti:Oletan että tää kakaran esittäjä kasvoi liian nopeasti mutta ketäs muita sieltä on lähtenyt. Dominic Monaghan tais olla lähdössä, Suomen lehtien mukaan? Ja selvennykseksi että ovatko lähteneet jo Suomessa esitetyistä jaksoista olleet pois?
Fawkes kirjoitti:Tuosta rattijuopumusjutusta taas mulla on ihan erilaista tietoa, käsittääkseni hahmot nimenomaan oli tarkoitus kirjoittaa ulos jo etukäteen, rattijuoppoudet vaan sattuivat osumaan samaan kohtaan.
Fawkes kirjoitti:Ennen kuin lähden vahingossa spoilailemaan niin missäs vaiheessa Suomessa oikein mennään? Joitain hahmoja poistettiin ennen kakkosen loppumista ja lisää sitten kolmosella.
Viisi kautta olisi oikein sopiva määrä. Hyvin ehdittäisiin vielä nähdä kaikkea uutta, uusia hahmoja voisi tulla mukaan ja ihan kokonaan uusia juonikuvioita. Kuitenkaan mihinkään 8 tai 9 kauteen ei todellakaan tulisi mennä, sillä silloin porukan pitäisi aika rankasti vaihtua ja sellainen ei taas Lostin tyylisessä sarjassa toimisi ollenkaan. Toki hahmoja voi ja tulee tulla lisää ja joitan voidaan kirjoittaa ulos, mutta ei pääheppuja voida lähteä vaihtamaan. Expose ja Tricia Tanaka is Dead ja nämä tällaiset ovat tosiaan ihan täytejaksoja, mutta niitä on lähes pakko laittaa väliin jos yli 20 jakson tuotantokausia meinaa tehdä. Ja tavallaan on ihan kiva, että välillä on sellaisia huokaisujaksoja, ettei ihan täydellä teholla mennä eteenpäin.InTheYear2000 kirjoitti:Mitä tulee itse sarjaan niin myös minun mielestä sarja on edelleen koukuttava ja erittäin loistava sarja. Vaikka kolmoskauden ekat jaksot olikin melko vaisuja niin "Flashes Before Your Eyes"-jaksosta lähtien kaikki on ollut hyviä tai todella hyviä jaksoja pois lukien "Exposé", joka on suht turha jakso koko juonen kannalta.
Näin on Damon Lindelof todennut sarjan kestosta:
BuddyTV: How long do you think Lost will run being that this is almost the middle of year three?
Damon Lindelof: We envision this year to be the middle of the book, so basically there are two more chapters after this.
Eli tämän kolmoskauden jälkeen tulee vielä kaksi kautta. Toivottavasti pitävät tuosta kiinni, ettei sarjaa venytettäisi liikaa.
Tämä pitää varmasti paikkansa. Tosin onhan siellä vielä paljon mysteerejä ratkeamatta, esim. saaren salaisuus on vielä aika hämärän peitossa, mikä tekee siitä niin "special". Ja musta savu ja "monster" ovat myös selviämättä. Mutta itsekin olen huomannut, että tavallaan kun esim. Otherseista alkoi selviämään juttua ja heidän taustojaan alettiin selvitellä niin vähän se mystisyys siitä hommasta katosi.Lakaisija kirjoitti:Olen kyllä huomannut, että monien ihmisten mielestä ko. sarja on kokenut pienen inflaation. Epäilen tämän johtuvan siitä, että nk. totaalimysteerejä ei sarjassa enää niin paljon ole, koska verhoa näiden mysteerien taakse on merkittävästi raotettu ja kasvoja niiden takana paljastettu.
Vitusti koukkuja sarjassa silti mielestäni on ja aion sitä kyllä loppuun asti seurata.
Vteich kirjoitti:Pitäisiköhän jonkun nohevan moden napsia nämä viimeiset viestit tästä ketjusta pois ja perustaa kokonaan uusi "Lost USA:n tv:n tahtiin" -ketju, kuten tehtiin Prison Breakin kanssa? Jos itse en seuraisi jenkkitahtiin tätä sarjaa ja odottaisin innolla sen alkavan Suomessa, niin kyllä vituttaisi tuon spoilerimäärän vilskeessä. Ketjun nimi on kuitenkin "Lost Nelosella".
Lauri kirjoitti:Herää vaan kysymys, että jatkaako sarja samalla kaavalla kuin tähänkin asti eli vastauksia pitkitetään ja otetaan uusi asia pöydälle ja unohdetaan se vanha.
Lauri kirjoitti:Herää vaan kysymys, että jatkaako sarja samalla kaavalla kuin tähänkin asti eli vastauksia pitkitetään ja otetaan uusi asia pöydälle ja unohdetaan se vanha. Aika maraton-sarja tästäkin siis tulee, mutta eipä ole yllätys jos se takoo kovat summat rahaa.
Fawkes kirjoitti:Asiaa auttaa se, että kaudet lyhennetään 16 jaksoon
Yläpesä kirjoitti:edit: Mikäli nyt oikein laskin niin noilla 3 kertaa 16-jakson lisäyksillä taidetaan päästä nättiin lukuun 108 jaksoa.
Yläpesä kirjoitti:Viimeisimmän 3x20-jakson jälkeen on vaikea sanoa kumpi tunne on päällimmäisenä: totaali-innostus vai peräsuolen tyhjentävä ahdistus siitä että kausi on kohta paketissa ja seuraavaa jaksoa joutuu odottamaan yli puoli vuotta!