Tämä tietysti siinä tapauksessa, että Michael tosiaan kuoli laivan räjähdyksessä ja Hurleylle ilmestynyt Michael oli oikeasti Michael eikä Flocke.
Tuskin oli tämä vale-Locke. Olen saanut sen käsityksen, että hän on Jacobin kuoleman jälkeen jäänyt tuohon Locken ruumiiseen vangiksi, eikä voi omaksua muita muotoja. Paitsi tietysti se savu.
Ihan jännä jakso, jos nyt ei tietenkään viimeviikkoisen veroinen. Hiukan yritettiin tuoda siihen Libbyn torsoksi jääneeseen tarinaan kuvakulmaa sekä selityksiä ja ehkä siihen tyhjään katseeseen mikä hänellä oli jossain aiempien kausien jaksossa, siellä mielisairaalassa missä vietti aikaansa samaan aikaan Hugon kanssa.
Des nyt tuskin tuossa kuoli. Pikemmin luulen, että hän löytää jonkin vastauksen sieltä kaivon pohjalta. Hetken mietin, että onko tämä se kaivo, minkä pohjalla on pyörä, mutta se kaivo taisi olla ihan erilaisessa paikkaa (muistaakseni jonkin aseman luona) ja enemmän viidakon keskellä? Mitähän tuon pohjalta löytyy. Oliko lisäksi feikkiLocken tarkoitus tappaa Desmond, vai muuten vaan saada hänet menemään kaivon pohjalle. Jos hän kokisi Desmondin suureksi riskiksi, niin oletettavasti olisi vaikka viiltänyt kurkun auki.
Tuo Locken yliajaminen oli ehdottomasti jakson kiehtovin kohta ja syitä tosiaan voidaan arvailla. Mietin itse, että voisiko se liittyä siihen, että Desmond on nähnyt Locken ruumiin joutuvan Mustan Savun olomuodoksi ja tällä tapaa yrittää sotkea kuvioita. Vai oliko tuo jonkinlainen kosto siitä, että hänet tyrkättiin toisessa ulottuvuudessa sinne kaivoon? Ihan hyvä haku myös tuo, että Des halusi Locken näkevän sinne toiseen ulottuvuuteen. Riippuu nyt tosiaan paljon siitä, kuinka paljon nämä kaksi Desmondia ovat tietoisia toistensa tekemisistä.
Eiköhän tuokin selviä. Jäi kyllä vähän arvoitukseksi tuo loppu sikäli, että kuoliko Locke siinä (taas) vai katselikö hän henkitoreissaan juuri sinne toiseen ulottuvuuteen.