Tähän aikalailla sama, ei ihan hirveästi harmita hylkäyksen kohde. Tapa kuitenkin.
Jos jätetään itse hylkäykseen johtanut silkka tyhmyys pois, niin kantani asiaan on, että onhan tuo varmasti podiumille nousevalle kolmikolle jopa vittumainen paikka. Toiseksi tullut onkin maailmanmestari ja niin edelleen ainoastaan sen takia, että yksi vatipää tuuletti ilman paitaa ennen maaliviivaa. Heidän hienoilta suorituksiltaan tässä vietiin mielestäni myös suurin arvostus pois. Tämä toiseksi tullut ranskalainen olisi ollut hienon juoksun tehnyt hopeamitalisti, nyt hänet muistetaan ns. "säälikullasta", veikkaampa, että kaveri olisi mielummin ottanut hopean kaulaansa. Tässä on omasta mielestäni juuri se urheilullinen ristiriita kun aletaan tulkitsemaan sääntöjä, jotka eivät vaikuta itse kilpailutilanteeseen.
Ymmärrän kyllä vastakkaisenkin mielipiteen hyvin. Enemmän kuitenkin mietityttää tämä asia juurikin näiden alkuperäisten 2.-4. sijoille juosseiden kannalta. Saa nähdä millaisen reaktion palkintojenjako yleisössä saa. Toivottavasti suuremmilta buuaksilta vältytään, koska itse urheilijat ovat tähän päätökseen täysin ulkopuolisia ja tekivät hienon suorituksen radalla jokainen.