Liveseuranta 10.8.2012: 14. kilpailupäivä

  • 68 126
  • 610
Varsinkaan kun ei edes hävitty. (Muualla kuin sen lipputytön fantasioissa, on varmaan sukua Kärppien videotarkastajalle)

Kyllä se nyt vain on uskottava, että hävittiin. No ehkäpä sitten huomenna Kinnunen rökittää Australian Jared Tallentia kultamitalikamppailussa kullin mitalla.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Saatanan saatana, että vaikka ollaan ekana maalissa, niin ei siltikään voiteta. Haistakoot vitun joku helvetin purje sääntö.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Huomenna keihaanheittokansan edustaja vois viskata jonkun ayskarin tai melan sielta 40 metria ennen maalia linjan yli ja voitetaan selvasti.

Miten voi olla tollaset saannot, nehan mahdollistaa juuri tuollaisen kikkailun.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitkäaikaisena match racingin seuraajana ja kannattajana, jopa yhteensä monen päivän ajalta, en usko minun pystyvän kovin helposti syttyvän pronssiotteluun. Toivottavasti Tami tai joku tulee pukukoppiin kertomaan, miten teki Izvestijassa pari maalia kerran. Parempi kuitenkin kai voittaa turnauksen viimeinen matsi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kyllä se nyt vain on uskottava, että hävittiin. No ehkäpä sitten huomenna Kinnunen rökittää Australian Jarred Talentia kultamitalikamppailussa kullin mitalla.

Toivottavasti vetää turpiin jo lähtöviivalla ja syöttää sille sinisen lipun.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Miten kukaan voi pelkällä silmällä verrata keulaa ja purjetta. Ja sitten vielä yläkuva hävisi juuri ennen maaliviivaa. Nyt protesti kehiin ja tutkitaan sen yläkameran kuva. Eiköhän se jostain löydy.

Tuohan tässä vituttaakin, senttipeliä ja maalituomari seisoo vielä heiluvassa veneessä. Ei näin. Ei se ole vittu niin vaikeaa pultata maalikameraa kiinni pohjaan. Sukeltajat hommiin. Vittu. Saisi kivan penkin lokeillekin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Järjestelyt tässä vituttaa nyt eniten ollaan kohta pariviikkoa painettu menemään ja välipäiviäkin ollut jonkunverran. Kvartseihin varattiin 2 päivää ja sen jälkeen taas välipäivä. Nyt kun on ne kovimmat matsit jäljellä niin ne sitten aikataulutetaan yhteenpäivään. Sit mietitään että voi vittu ei ehittykää. No purjehditaan paras kolmesta. Mitäs jos huomennaki on tyyntä? Annetaan suoraan mitalit alkusarjan mukaan?
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos eivät olisi jiipanneet, niin aussit olisivat tulleet selvästi ennen Suomea maaliin.

No siinä vaiheessa kun tuo Suomen etummainen purje lerpahtaa, mikä sitten nimeltään onkaan, on Suomen keula suurinpiirtein jo maaliviivalla. Tuskin tuossa hirveää eroa enää olisi syntynyt jos tuo kyseinen purje tämän nyt sitten ratkaisi. Ausseilla kun samainen lakana jöpötti täydessä kisakunnossa.

Edelleenkään en koko touhusta mitään tajua, erikoiselta vaikuttaa vain koko touhu. :)
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei tässä mistään pronssimatsista kannata vielä puhua. Nyt tehkää se PROTESTI vai pitääkö minun tulla tekemään se itse.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Lajista en ymmärrä mitään, mutta mielenkiinnosta, että mikäs järki tässä sitten on? Jos maaliintulo katsotaan purjeesta, niin tiukassa paikassa toimitaan siten, että purje lerpahtaa alas ja tullaan vasta metri-pari "myöhemmin" maaliin?
Kuten tossa jo lisäsin, suomalaisten ajoitus ei ihan tainnut onnistua.

Olen seurannut purjehdusta joskus aikaisemmin enemmänkin ja siihen aikaan tultiin vastatuuleen kryssimällä maaliin. Tiukassa paikassa oli tavallista, että se vähän edellä oleva heitti vendan. Ilmeisesti käännöksen pumppausliike sai veneen hetkeksi liukumaan kovempaa vauhtia. Myötätuulikäännöksestä voisi ehkä tulla sama vaikutus. Suomalaisethan tulivat tuossa maaliin ihan merkin vierestä ja ikäänkuin yrittivät "heittää" veneen tiukassa paikassa linjan yli. Varsinainen lisävauhdin hakeminen venettä keinuttamalla eli "pumppaamalla" on purjehduksessa kielletty.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Helvetin paha nieltäväksi tämä tappio on, koska tässä se kisojen ainoa selkeä jäljelläoleva kultamahdollisuus oli. Uskon kuitenkin, että sääntöjen mukaan mentiin, ja aussit todellakin menivät ansaitusti finaaliin, vaikka kuinka kipeää sen tekeekin sanoa.

Ei helvetti sentään, koko lähtö johtoasemassa ja sitten maalissa noin...no, ainakin ausseille voi nostaa hattua loppumatkan taktiikasta. Huomenna ryssien päänahka ja neljän vuoden päästä revanssi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ei tässä mistään pronssimatsista kannata vielä puhua. Nyt tehkää se PROTESTI vai pitääkö minun tulla tekemään se itse.

Nimenomaan. Ja julkistakaa ne maalikamerakuvat joissa aussit on edellä, jos ne näyttää aussien olevan edellä niin sitten hyväksytään tuomio mutta nähdyn perusteella on ihan turha olla lampaita ja alkaa keskittymään pronssimatsiin jonne aussit kuuluisivat.

Kävisivät vähintään kusemassa sinne aussien paattiin ja poraisivat reiän pohjaan.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Sit mietitään että voi vittu ei ehittykää. No purjehditaan paras kolmesta. Mitäs jos huomennaki on tyyntä? Annetaan suoraan mitalit alkusarjan mukaan?

+1

Kunnon röhönaurut tälle mielikuvalle =D "Ei, älkää sinne veneisiin menkö. Tulkaa suoraan tänne palkintokorokkeelle. Veditte Kössi Kengurut sen verran nappiin noi pari hassutteluerää, niin tässä kultaiset mitskut. Noniin, nyt voittekin siitä lähteä parille fostersille, mateeeeyyyys."
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Loogista tai ei, tuomarin mukaan kenguruvompattikoaloiden purje oli maalissa ennen suomalaisten keulaa. Vaikea sanoa.

Nyt mullekin saattaa aueta, kun oikein kauan rautalangasta vääntää.
Aussien purje oli siis maalissa ennen suomalaisten keulaa. Just ja just voin hyväksyä tappiomme tuon perusteella, mutta koville ottaa.
 
No siinä vaiheessa kun tuo Suomen etummainen purje lerpahtaa, mikä sitten nimeltään onkaan, on Suomen keula suurinpiirtein jo maaliviivalla. Tuskin tuossa hirveää eroa enää olisi syntynyt jos tuo kyseinen purje tämän nyt sitten ratkaisi. Ausseilla kun samainen lakana jöpötti täydessä kisakunnossa.

Edelleenkään en koko touhusta mitään tajua, erikoiselta vaikuttaa vain koko touhu. :)

No kyllä minun silmään siitä helikopterikamerasta näytti siltä, että ilman Suomen jiippausta aussit olisivat lipuneet ensimmäisenä maaliin. Purjehduksen asiantuntija en ole missään nimessä, vaan kommentoin ihan vaan sen perusteella mitä telkkarista näin.

YLE:n liveseuranta muuten sanoo seuraavaa: "Suomen veneen keula oli ennen Australiaa maalissa. Ratkaisevaksi muodostui kuitenkin se, että Australian purje ylitti maaliviivan ennen Suomen purjetta. Näin Australia olympiafinaaliin Espanjan seuraksi ja Lehtisen venekunta pronssitaistoon Venäjää vastaan."
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Nimenomaan. Ja julkistakaa ne maalikamerakuvat joissa aussit on edellä, jos ne näyttää aussien olevan edellä niin sitten hyväksytään tuomio mutta nähdyn perusteella on ihan turha olla lampaita ja alkaa keskittymään pronssimatsiin jonne aussit kuuluisivat.

Kävisivät vähintään kusemassa sinne aussien paattiin ja poraisivat reiän pohjaan.
Näinpä. Haluan kyllä itsekkin nähdä kuvat ja videot, ennen kuin suostun nielemään tämän tappion, sen verran karvaalta maistuu. Ruotsalaisetkin teki protestia triathlonissa jossa häviö tuli 9 tuhannesosalla, joten mekin vain protestiä ja selvää kuvaa kehiin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Just ja just voin hyväksyä tappiomme tuon perusteella, mutta koville ottaa.

Ei mulla ole mitään vaikeuksia hyväksyä tuota jos maalikamerakuvat aussit voittajaksi näyttää. Minun silmissä suomalaisten veneen keula ylitti maaliviivan ennen ausseja. Maaliviiva tietenkin just katosi kuvasta kun veneet tuli maaliin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ei mulla ole mitään vaikeuksia hyväksyä tuota jos maalikamerakuvat aussit voittajaksi näyttää. Minun silmissä suomalaisten veneen keula ylitti maaliviivan ennen ausseja. Maaliviiva tietenkin just katosi kuvasta kun veneet tuli maaliin.

Ehdottomasti tämä pitää jostain nähdä ja saada selvyys. Onhan se selvä.
 
Ei mulla ole mitään vaikeuksia hyväksyä tuota jos maalikamerakuvat aussit voittajaksi näyttää. Minun silmissä suomalaisten veneen keula ylitti maaliviivan ennen ausseja. Maaliviiva tietenkin just katosi kuvasta kun veneet tuli maaliin.

Eihän tuossa lajissa ole mitään varsinaista maaliviivaa kuin pelkästään tv-kuvassa viitteellisenä katsojia varten. Ei siellä meressä killu mitään viivoja minkä mukaan tuomitaan, joten sen perusteella on turha sanoa mitään. Noita voisi verrata vaikkapa pituushypyn graafisiin viivoihin, joiden perusteella ei mitata yhtään mitään.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
YLE:n liveseuranta muuten sanoo seuraavaa: "Suomen veneen keula oli ennen Australiaa maalissa. Ratkaisevaksi muodostui kuitenkin se, että Australian purje ylitti maaliviivan ennen Suomen purjetta.

Miten voi toimittaja(t) olla noin kujalla? Aussien purje oli maalissa ennen suomalaisten keulaa. On se vaikeaa lukea yksi kohta säännöistä läpi ajatuksella.
 

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Jos se "maalikamerakuva" on sen muijan päässä, joka seiso siinä heiluvassa veneessä, noin 15 metriä maalintulevista veneistä?
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Eihän tuossa lajissa ole mitään varsinaista maaliviivaa kuin pelkästään tv-kuvassa viitteellisenä katsojia varten. Ei siellä meressä killu mitään viivoja minkä mukaan tuomitaan, joten sen perusteella on turha sanoa mitään. Noita voisi verrata vaikkapa pituushypyn graafisiin viivoihin, joiden perusteella ei mitata yhtään mitään.

Juuri tämä tekee tästä vielä vaikeamman tuomion niellä. Ei ole mitään suoranaista maaliviivaa, vaan joku mamma seisoo heiluvan veneen päällä katsomassa kumpi vene ylittää ensimmäisenä kahden heiluvan poijun muodostamaa "maaliviivaa".

Kenenkään muun mielestä hieman huteraa Olympiatasolle?
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Jos se "maalikamerakuva" on sen muijan päässä, joka seiso siinä heiluvassa veneessä, noin 15 metriä maalintulevista veneistä?

Näinhän se taitaa olla. Oikeasti tätä ei voisi tuomaroida kuin ylhäältä. "Maalikamera" siis helikopteriin. Luulen ettei tämmöistä ole, vaan just tuo liputtaja on tuomari, jonka näkemisistä on paha mennä valittamaan. Ja ehkä näkikin oikein.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös