Liverpool FC

  • 149 506
  • 1 905

Cube

Jäsen
Kuvernööri kirjoitti:
Rafallahan on käsittääkseni aivan huikea pelitaktinen suunnitelma, joka sisältää idean peluuttaa laituria MOLEMMISSA laidoissa, siis vasemmalla ja oikealla. Joten otetaan molemmat vain. Hyvin on tilaa kummallekin.
No mutta siinä tapauksessa Harry takaisin Leedsiin vaan ensi kaudella, niin ehkä ehditään vielä pelastamaan miehen ura. Hienon pelaajan pilasitte.

Kuvernööri kirjoitti:
Onpas tällä palstalla paljon kirjoittajia, joita Liverpoolin menestys ja perinteet ärsyttää.
Noh noh.. Ottaen huomioon, että nuo perinteet on luotu ja menestys saavutettu suureksi osaksi kauan ennen kuin iso osa näistä Pool-faneista alkoi kyseistä joukkuetta kannattamaan, niin aika heikoilla ollaan. Pitäisihän sen nyt tyhmemmällekin olla selvää, että se menneisyyden loisto itsessään ei tietenkään ole se asia mikä ärsyttää, vaan ennemminkin nämä 80-luvulla syntyneet fanit (Liverpooligan), jotka niihin jaksavat vedota. Tai no, ehtihän siinä ehkä pari mestaruutta seuraamaan, jos jo nuorena on peli ollut verissä. On myös aika absurdia vihjata minun olevan kateellinen Poolille jostain mitä tapahtui tietämättäni joskus lapsuudessani.. Mitä seuraavaksi, sinun iskä oli parempi vanhempi kuin minun iskä?

Mutta eläkää toki menneissä ja pätekää suosikkiseurallanne (heh..), jos se lämmittää talvisin.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
dali toikin tuossa yllä erinomaisesti esiin sen mihin Liverpoolin kriisi 90-luvulla kiteytyi: katastrofaaliset managerivalinnat. Graeme Souness aloitti syöksykierteen ja hänen aikansa Liverpoolin managerina on ehkä jalkapallohistorian synkin ja säälittävin aikakausi. Graeme jopa alitti oman tasonsa tuhoamalla parinkymmenen vuoden dynastian. Robbie sentään nostettiin edustukseen. Liverpoolille kävi aika vanhanaikaiset, Boot Roomin henki eli vahvana mutta se aika oli jo auttamatta jäänyt taakse. Roy Evans jatkoi samaa perinnettä, hän oli vain oikeassa paikassa väärään aikaan. Gerard toi tuulahduksen, mutta katastrofaalinen mielikuvituksettomuus pelityylissä ja surkeat hankinnat pilasivat hänen uransa. Litmas-farssihan hakee säälittävyydessään vertaistaan, yksi ainoa luova pelaaja keskikentän ja hyökkäyksen väliin, jota ei sitten käytettykään. Vasta nyt näyttäisi löytyneen ensimmäinen manageri, joka on ns. ajan hermoilla.

Gerardin top-flopit:

1. El-Hadji
2. Karmea pelityyli
3. Säälittävä vastuunpakoilu (we were very unlucky)
4. Litti-farssi
5. Itsekritiikin totaalinen puuttuminen
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Huoh... Sitä on päivän reissun päällä ja onpas ehtinyt tulla palautetta! Se on hienoa, että Liverpool puhututtaa!

Olenpas hyvinkin vuosimallia -80, mutta Pooliin hurahdin jo vuonna -89 tai -90 kun Ian Rush Urheiluruudun väläyksesä syöksypuski komean maalin John Barnesin keskityksestä jossain I-divisioonamatsissa. Joukkuetta olen fanittanut siitä lähtien, myös koko kuivan 90-luvun. Kärsinyt siinä sivussa erityisesti manun (veli- ja serkkupoijan suosikki) dynastiasta ja odottanut nykyhetkeä. Surrut Litmasen kohtaloa, iloinnut vilpittömästi Houllierin ja Heskeyn lähdettyä. Pool ei ole minulle egon jatke, se on rakas seura, jota kannatan. Ja ne perinteet ja historia kun nyt vain ovat osa Liverpoolia (yhtälailla kuin esim. manun perinteet ja historia ovat kiinteä osa manua), sille en mahda yhtään mitään. Jos ne sen sijaan joltain joukkueita puuttuvat, niin en kai minä siihen syypää ole..?

Omasta mielestäni olen esittänyt omille väitteilleni ja mielipiteilleni perusteluita ihan siinä missä tekin kritiikillenne, välillä vähemmän mutta yleensä enemmän. Ei se minua liikuta pätkääkään, että osa teistä pitää Poolia mikkihiiri-seurana ilman huippupelaajia ja tulevaisuutta. Enemmän se taitaa kertoo teidän futistietämyksestä. Ja mitä jäsen eaglen kirjoituksiin keskustelemattomuudesta tulee, jos sinun käsityksesi asiallisesta keskustelusta on lähteä kutsumaan keskustelukumppania trolliksi, niin en minä silloin siihen halua mukaan lähteä. Asiaani ja mielipiteeseeni esitin tuolloinkin perustelut, mutta josseivät ne sinulle riitä niin minkäs sitten sille teen?

Olen aina valmis keskustelemaan myös Poolin puutteista ja ongelmista. Turhanpäiväiseen provosointiin olen vain huono syttymään eikä täällä ole kovinkaan montaa asiallista keskustelunaloitetta tähän teemaan esiintynyt. Niitä toivotaan ja odotetaan.

Lauantain pelistä vielä, että kolmas nousu tiukasta sillasta vuoden sisällä.. kertoo paljon joukkueen voitontahdosta ja venymiskyvystä. Ja onneksi Flo-Po sai myös onnistumisia, niitä tarvitaan vielä! Ja oli kuulemma Lutonin Markus Heikkinen todella lähellä onnistua maalinteossa, onneksi ei mennyt sisään!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minä olen kannattanut Liverpoolia n. vuodesta 1972. 70-luvulla Liverpool oli Englannin ja oikeastaan Euroopan ehdoton ykkösseura, vain Brian Cloughin (R.I.P) Nottingham pariksi vuodeksi horjutti meidän asemaa 70-luvun lopussa Englannissa ja voitti pari Euroopan Cupiakin.

Alamäki ihan huipulta alkoi Euroopan Cupin (nykyään CL) finaalista 1985 Heyselin stadionilla, kun Liverpoolin fanilauma hyökkäsi Juventuksen fanien sekaan, italialaisten kannattajien joukossa syntyi pakokauhu ja n. 50-60 Juventus-fania kuoli, kun he tukehtuivat metalliaitaa vasten yrittäessään paeta tappelupaikalta. En ota tässä kantaa kumman joukkueen fanien syy kahakka oli, mutta tapaus oli mieletön tragedia koko lajille vuosiksi Euroopassa. Liverpool suljettiin viideksi vuodeksi pois kaikista Euro-peleistä ja tietysti siinä jäi valtavat summat rahaa tienaamatta, kun pelattiin vain kansallisia pelejä.

Souness "oma poika managerina" 90-luvun alussa ei oikein silloinkaan hallinnut hommiaan ja teki sitten Liverpoolista toistaiseksi pysyvästi sellaisen joukkueen, joka sijoittuu valioliigassa sijoille 2-5, Arsenal ja ManU tuntuivat ohittaneen meidät pysyvästi. Houllierilla oli yksi menestyksen vuosi, Liverpool voitti 3 cup-turnausta samalla kaudella. Benitezin 1. kausi oli valioliigassa ihan sukka. Me hävittiin mm. 11 vieraspeliä kauden aikana ja sijoitus oli viides, sekä pudottiin FA Cupissa Burnleylle. Sitten tuli CL-finaalin ihme pelin toisella jaksolla, mestaruus ja sen jälkeen pelaajatkin ovat sisäistäneet Benitezin pelikirjan niin, että se toimii muuallakin kuin C-liigan peleissä. Nyt näyttää ihan hyvältä. On vaan se Chelski, joka estää meitä voittamasta myös Valioliigan mestaruuden.
 
Viimeksi muokattu:

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Johannes kirjoitti:
On vaan se Chelski, joka estää meitä voittamasta myös Valioliigan mestaruuden.

Jännä juttu muuten, että Venäjän seuraavilla presidentinvaaleilla voi olla vaikutusta tähän asiaan tulevilla kausilla. ;)
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Johannes kiteytti loistavasti syyn siihen, miksi Liverpoolin voittokulku loppui 90-luvulla. Ensin Heysel ja sitten Greame Souness!
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Liverpooligan kirjoitti:
Omasta mielestäni olen esittänyt omille väitteilleni ja mielipiteilleni perusteluita ihan siinä missä tekin kritiikillenne, välillä vähemmän mutta yleensä enemmän. Ei se minua liikuta pätkääkään, että osa teistä pitää Poolia mikkihiiri-seurana ilman huippupelaajia ja tulevaisuutta. Enemmän se taitaa kertoo teidän futistietämyksestä. Ja mitä jäsen eaglen kirjoituksiin keskustelemattomuudesta tulee, jos sinun käsityksesi asiallisesta keskustelusta on lähteä kutsumaan keskustelukumppania trolliksi, niin en minä silloin siihen halua mukaan lähteä. Asiaani ja mielipiteeseeni esitin tuolloinkin perustelut, mutta josseivät ne sinulle riitä niin minkäs sitten sille teen?

Vastaa nyt vain siihen kysymykseen minkä esitin. Minkä takia Deco vaihtoi sinun mittapuusi mukaan alempaan seuraan euroopan mestarista? Jos siis CL'n mestaruus tekee seurasta automaattisesti euroopan parhaimman seurajoukkueen vuodeksi eteenpäin.

Kyllä noista teksteistä paistaa läpi se että oma tietämyksesi jalkapallosta on hyvinkin vaillinaista ja kaikki lajiin liittyvä kulminoituu vain Liverpooliin. Joka tuntuu olevan jonkunlainen pyhälehmä. Mutta mitäpä tästä enempää. Tätähän on jo aiemmin ketjussa nähnyt, jos Poolin pelistä/pelaajista jotain sanoo, niin muutama nimimerkki heti on kurkkuun hyppäämässä. Valitettavaa, mutta totta.
 

Stomper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Capitals, Liverpool
Mielenkiintoista seurata tätä suurseura-keskustelua. Itse olen kannattanut Liverpoolia vuodesta 1977 lähtien ja missään vaiheessa ei ole ollut pienessä mielessäkään, että suosikkiseura vaihtuisi... Se on se ja sama, tuleeko Poolille mestaruuksia ja pystejä - minulle Liverpool on aina suurseura. Lisäksi on syytä muistaa, että kenties mestaruuksien lisäksi suurseuroja määritellessä on paikallaan huomioida myös historia, resurssit ja myös kannatus.

Itse pitäisin Liverpoolia pitkään nukkuneena, mutta nyt pikku hiljaa heräilemässä olevana jättiläisenä.
 

Voittaja

Jäsen
FA Cupin seuraavalla kierroksella tulee vastaan Portsmouth. Ja saatana tietenkin taas vieraissa. Näyttää olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että FA cupissa pelataan vieraissa. Pompey ei ole mikään helppo vastus tässä vaiheessa, mutta ehdottomasti lyötävissä ihan peruspelillä.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
FA-Cupin neljännelle kierrokselle arpa heitti Poolin vastustajaksi v-liigaseura Portsmouthin. Matsi pelataan Fratton Parkilla. Hyvä näin. Ei luulisi toista v-liigajoukkuetta vastaan olevan suurempia motivaatio-ongelmia, mikä on aina riskinä pelattaessa alempien sarjatasojen joukkueita vastaan. Ja Pompeyhan on ollut kohtalaisen huono tällä kaudella.

Ja sitten tähän kaliberiltaan überkuumaa hottia olevaan debattiin siitä mitä sanoin, vai sanoinko ja jos sanoin, niin miksen vastaa ja jos vastaan, niin miksen siltikään vastaa vai vastasinko sittenkään. Nyt päästän sinut, rakas eagle, jännityksestä niin ehkäpä saat sinäkin taas nukuttua.. Niin näyttää tämä Liverpool FC lukuisine ongelmineen ja pelaajakatoineen sinua huolettavan.

Porton joukkueen tarina oli ohi jo reilusti ennen mestaruutta. Jose tiesi jo pitkään ennen kevättä, että seuraava kausi alkaa jossain muualla. Tämän tiesivät varmasti pelaajatkin. Siksi minusta on varsin luontevaa, että Deco, Maniche, Carvalho, Paolo Ferreira, Costinha & Co. etsivät itselleen uuden pelipaikan paremmista joukkueista, eivätkä jää kärvistelemään markkina-arvojensa huipussa uppoavaan laivaan. Okei, jos tilannetta sitten vertaa Liverpooliin, Benitez oli vasta saapunut Anfieldille, rakennustyö pääsemässä vauhtiin ja ennenkaikkea: tulevaisuus ja parhaat vuodet ovat edessä. Portossa ne olivat jo ohi. Tässä on vissi ero.

Ja toisaalta, missään vaiheessa en ole julistanut CL-voiton automaattisesti aateloivan mitään joukkuetta kiistattomaksi euroopan parhaaksi, se on puhtaasti sinun omaa tulkintaasi. Silti Euroopan Mestari on aina Euroopan Mestari. Ja viisinkertainen Euroopan Mestari on aina viisinkertainen Euroopan Mestari.

Jos minä puhun tässä ketjussa pääosin vain Liverpoolista, niin syy siihen selviää, jos vain näkee vaivaa ja kurkkaa tuon ketjun aiheen. Kovastihan täällä muidenkin joukkueiden (huolestuneita/katkeroituneita kenties..?) faneja näyttää pyörivän...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
eagle kirjoitti:
Vastaa nyt vain siihen kysymykseen minkä esitin. Minkä takia Deco vaihtoi sinun mittapuusi mukaan alempaan seuraan euroopan mestarista? Jos siis CL'n mestaruus tekee seurasta automaattisesti euroopan parhaimman seurajoukkueen vuodeksi eteenpäin.

No käännetään: Minkä takia Gerrard ei vaihtanut sinun mittapuusi mukaan korkeampaan seuraan euroopan mestarista?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
lintu kirjoitti:
No käännetään: Minkä takia Gerrard ei vaihtanut sinun mittapuusi mukaan korkeampaan seuraan euroopan mestarista?

Gerrardilla on siteitä Liverpooliin, paljon. Miksi siis vaihtaisi? Minä en missään ole puhunut että Alonso olisi välttämättä lähdössä. Ainoastaan sanoin että Alonsolla nyt ei Pooliin erityisemmin ole siteitä ja mikään ihme ei olisi vaihtaa esim. Espanjaan Barcaan/Realiin myöhemmin(tai aiemminkin).

Vähän sama kun kysyisit miksi Raul jatkaa Real Madridissa, kun olisin esittänyt väitteen että Jonathan Woodgate voi hyvinkin tulla siirtymään piankin takaisin Englantiin.

Kysyin yksinkertaisesti mikä Alonsoa sitoo Liverpooliin niin paljon ettei olis halua pelata vaikka Barcassa? Vastausta en tietenkään tähän saanut, vaan jotain huttua. Noh vihdoin jotain vastauksen tapaista tuli, mutta sehän vain vahvisti väitteeni.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Liverpooligan kirjoitti:
Jos minä puhun tässä ketjussa pääosin vain Liverpoolista, niin syy siihen selviää, jos vain näkee vaivaa ja kurkkaa tuon ketjun aiheen. Kovastihan täällä muidenkin joukkueiden (huolestuneita/katkeroituneita kenties..?) faneja näyttää pyörivän...

Tottakai ketjussa puhutaan Liverpoolista, eihän siitä nyt ole kyse. Vaan kyse on siitä että seuraa voi varmasti seurata myös edes ripausta objektiivisuutta ja ilman lappujen pitämistä silmillä kokoajan.

Itse en ole mistään Poolille katkera, enkä varsinkaan huolestunut. Tai noh, neloselle olen katkerta Poolin takia, mutta se onkin eri asia.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Liverpooligan kirjoitti:
FA-Cupin neljännelle kierrokselle arpa heitti Poolin vastustajaksi v-liigaseura Portsmouthin. Matsi pelataan Fratton Parkilla. Hyvä näin. Ei luulisi toista v-liigajoukkuetta vastaan olevan suurempia motivaatio-ongelmia, mikä on aina riskinä pelattaessa alempien sarjatasojen joukkueita vastaan. Ja Pompeyhan on ollut kohtalaisen huono tällä kaudella.

No no, eiköhän Redknappin tulo manageriksi ainakin hetkellisesti nosta/on nostanut Pompeyn kurssia hieman. Liigamenestys (josta kukaan ei ikinä haaveillutkaan) tietysti on ollut mennyttä jo ajat sitten, mutta cupeissa liigan pikkujengit mielellään haastavat isompiaan. Joka vuosi joku onnistuu voittamaankin; yhdestä matsista kun tämä kisa on kiinni.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mikse kirjoitti:
cupeissa liigan pikkujengit mielellään haastavat isompiaan. Joka vuosi joku onnistuu voittamaankin; yhdestä matsista kun tämä kisa on kiinni.
Mielestäni ei voida puhua edes kummoisemmasta jättiyllätyksestä, jos pienempi liigajoukkue pudottaa cupissa isomman ja menestyneemmän liigajoukkueen. Vastaavia lopputuloksia nähdään sarjapeleissä kuitenkin vähän väliä.

Poolilta on liigamestaruus karannut, mutta pelit ovat sujuneet viime aikoina siihen malliin, että voisin kuvitella joukkueen olevan vahvoilla FA Cupissa. Liverpool-ManU- loppuottelu olisi katsomisen arvoinen koitos.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Iker kirjoitti:
Mielestäni ei voida puhua edes kummoisemmasta jättiyllätyksestä, jos pienempi liigajoukkue pudottaa cupissa isomman ja menestyneemmän liigajoukkueen. Vastaavia lopputuloksia nähdään sarjapeleissä kuitenkin vähän väliä.

Poolilta on liigamestaruus karannut, mutta pelit ovat sujuneet viime aikoina siihen malliin, että voisin kuvitella joukkueen olevan vahvoilla FA Cupissa. Liverpool-ManU- loppuottelu olisi katsomisen arvoinen koitos.

Jep, eipä todellakaan. Joka vuosi Valioliigajengejä putoaa alempien sarjojen joukkueille. Pompey vaan on ehkä sarjasijoitustaan paremmassa vireessä johtuen juuri managerinvaihdoksesta. Helpompiakin liigajoukkueita mielestäni vastustajiksi löytyisi.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
eagle kirjoitti:
Kysyin yksinkertaisesti mikä Alonsoa sitoo Liverpooliin niin paljon ettei olis halua pelata vaikka Barcassa? Vastausta en tietenkään tähän saanut, vaan jotain huttua. Noh vihdoin jotain vastauksen tapaista tuli, mutta sehän vain vahvisti väitteeni.

Siis Alonso ei tykkää pelata Poolissa ja on siirtymässä Barcaan, selvähän tämä. Pitääkö olla huolissaan jo tammikuun siirtoikkunan aikana vai tuleeko siirto vasta kesällä?

Alonso, niin loistava kuin onkin, on kuitenkin vain yksi pelaaja joukkueessa, jos joskus siirtyy, niin eiköhän sille mitat täyttävä korvaaja löydy. Lähtee niitä pelaajia suurseuroistakin (mitä Pool ei siis ilmeisesti ole), mm. Luis Garcia tuli Pooliin vaikka Barca olisi miehen tahtonut pitääkin.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
mikse kirjoitti:
No no, eiköhän Redknappin tulo manageriksi ainakin hetkellisesti nosta/on nostanut Pompeyn kurssia hieman. Liigamenestys (josta kukaan ei ikinä haaveillutkaan) tietysti on ollut mennyttä jo ajat sitten, mutta cupeissa liigan pikkujengit mielellään haastavat isompiaan. Joka vuosi joku onnistuu voittamaankin; yhdestä matsista kun tämä kisa on kiinni.

Toki toki, sarjataulukosta kun katsoo niin ei se 18. sija (eli ensimmäinen putoaja) niin kovin mairitteleva ole, ehkä termi kohtalaisen huono on aikastalailla osuva. Toki managerinvaihdos, varsinkin kun kyseessä on vielä Redknappin paluu, aina kuhinaa saa aikaan, mutta tosiasiahan on, että Pompeyn pelaajamateriaali on erittäin rajallinen. Ja mitä noihin yhden matsin cup-peleihin tulee, kaikki niissä on mahdollista, kuten huomasimme viikonloppuna. Takki auki ei tuohon pompey-matsiin voi lähteä, tuskin Pool sitä tekeekään. Sehän on varma, että tuo matsi on Pompeylle todella suuri ottelu ja siihen satsataan kaikki mahdollinen.

eagle kirjoitti:
Vaan kyse on siitä että seuraa voi varmasti seurata myös edes ripausta objektiivisuutta ja ilman lappujen pitämistä silmillä kokoajan.

Vaan entäpä jos vallitseva tilanne onkin yksinkertaisesti vain sellainen, ettei oikein ole syytä olla vainoharjaisesti peloissaan tai huolissaan isommin mistään..? Pitääkö silloinkin haukkua omaa jengiä ja sadatella sitä, mitä ei vielä ole? Jos sinä jalkapalloa seuraat, olet varmaan hyvin tietoinen siitä kehityksestä sekä Poolin peliesityksissä että tuloksissa, jota Benitezin aikana on saavutettu. Pool teki juuri seuran historian nollapeliputki -ennätyksen. Kerro sinä, mitä siitä pitäisi ilman objetiivisuutta lukea? C-liigassa Pool voitti lohkonsa ilman tappioita, mitähän pelottavaa tuossa piilee? FA-Cupissa noustiin 3-1 -tilanteesta 5-3 -voittoon, todella huolestuttavaa...

Eihän asiat Anfieldilla vielä täydelisesti ole (sikäli kun ne koskaan voivat täydellisesti olla missään), Chelsea on 17 pistettä karussa ja varmistanut käytännössä mestaruuden (tämän ilmeisesti halusit kuulla). Liiga-cupissa tiputtiin ekalla kierroksella, harmi sinänsä mutta tämän kauden otteluruuhkassa mielestäni erittäin hyvä asia. Tokihan Rafa olisi voinut hankkia jonkun nimekkäämmän(=kalliimman) kärkimiehen kuin Peter Crouch, mutta kuten Peter on peleillään osoittanut, hän on täysin hintansa väärti. Ja kuten Taze tuossa totesi, saattaahan Alonso sitten joskus lähteäkin. Minä en vain tätä tapahtuvaksi lähitulevaisuudessa, kuten sinä viittasit.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Taze kirjoitti:
Siis Alonso ei tykkää pelata Poolissa ja on siirtymässä Barcaan, selvähän tämä. Pitääkö olla huolissaan jo tammikuun siirtoikkunan aikana vai tuleeko siirto vasta kesällä?

Alonso, niin loistava kuin onkin, on kuitenkin vain yksi pelaaja joukkueessa, jos joskus siirtyy, niin eiköhän sille mitat täyttävä korvaaja löydy. Lähtee niitä pelaajia suurseuroistakin (mitä Pool ei siis ilmeisesti ole), mm. Luis Garcia tuli Pooliin vaikka Barca olisi miehen tahtonut pitääkin.

En sanonut että Alonso olisi lähdössä, vaan että se ei olisi ihme jos lähtisi. Toisekseen mitat täyttävä korvaaja ei ole kovin helppo asia, kun kyseessä on Poolin pelin merkittävin tekijä. Se joka käynnistää lähes jokaisen hyökkäyksen, luo tilaa Gerardin ylösnousuille ja kontrolloi keskustaa. Näitä pelaajia ei ihan joka puussa kasva.

Luis Garcia tahtoi Barcasta jo pelkästään sen takia että kaveri pelasi muutaman ottelun kaudessa. Christian Vierikin siirtyi Monacoon Milanista juuri samasta syystä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Liverpooligan kirjoitti:
Vaan entäpä jos vallitseva tilanne onkin yksinkertaisesti vain sellainen, ettei oikein ole syytä olla vainoharjaisesti peloissaan tai huolissaan isommin mistään..? Pitääkö silloinkin haukkua omaa jengiä ja sadatella sitä, mitä ei vielä ole? Jos sinä jalkapalloa seuraat, olet varmaan hyvin tietoinen siitä kehityksestä sekä Poolin peliesityksissä että tuloksissa, jota Benitezin aikana on saavutettu. Pool teki juuri seuran historian nollapeliputki -ennätyksen. Kerro sinä, mitä siitä pitäisi ilman objetiivisuutta lukea? C-liigassa Pool voitti lohkonsa ilman tappioita, mitähän pelottavaa tuossa piilee? FA-Cupissa noustiin 3-1 -tilanteesta 5-3 -voittoon, todella huolestuttavaa...

Ei tarvitse vainoharhainen tai huolissaan, mutta mielestäni olisi aiheellista muistaa myös ne puutteet ja ongelmat. Esim. kun mainitsin Alonson roolin merkityksestä Poolille, niin se tulkittiin heti jotenkin provoksi ilmeisesti.

Samoin varsinkin laidoilla Poolin joukkue on vielä toistaiseksi kovin puutteellinen aina ylhäältä alas saakka. Mutta toki parempaan suuntaan on seurassa menty. Eri asia sitten onko se paisuttelun arvoista.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
eagle kirjoitti:
Ei tarvitse vainoharhainen tai huolissaan, mutta mielestäni olisi aiheellista muistaa myös ne puutteet ja ongelmat. Esim. kun mainitsin Alonson roolin merkityksestä Poolille, niin se tulkittiin heti jotenkin provoksi ilmeisesti.

No mitäs me sitten enää kinastelemaan, kun kerran ollaan molemmat samaa mieltä, että Alonso on huippumies ja erittäin tärkeä (ehkä tärkein, arvostuskysymys) pelaaja Poolin keskikentällä, varsinkin kun Gerrard on dominoinut pelejä oikealta laidalta. Ja on muuten silläkin pelipaikalla yksi maailman parhaista. Ja en usko, että kukaan provosoitui tuosta maininnastasi Alonson roolin merkityksestä (koska eihän siinä ole mitään kiistanalaista), vaan se äläkkä nousi siitä, kun ennustit Alonson vaihtavan maisemaa ihan tuosta vain milloin tahansa...

Tältä osin päätän tämän väittelyn omalta osaltani tähän.

eagle kirjoitti:
Samoin varsinkin laidoilla Poolin joukkue on vielä toistaiseksi kovin puutteellinen aina ylhäältä alas saakka. Mutta toki parempaan suuntaan on seurassa menty. Eri asia sitten onko se paisuttelun arvoista.

Kuten edellä mainitsin, Gerrard on täyttänyt oikean laidan mestarillisesti, joskin oikean laiturin hankkiminen vapauttaisi miehen keskelle. Vasempaan laitaa meillä on heittää Harry Kewell, joka vihdoin on pääsemässä Leedsin aikaiselle tasolleen (eli parhaimmillaan maaginen) loukkaantumisten jälkeen. Lisäksi (todennäköisesti vasta kesällä) saapuva Chilen Mark Gonzales tulee myös olemaan tekijämiehiä ja pystyy pelaamaan molemmilla laidoilla. Myös Luis Garcia pystyy pelaamaan kummallakin laidalla vain. Mutta keskikenttämiestä oikealle laidalle siis edelleen haetaan.

Laitapakit Finnan ja Riise ovat kevyesti v-liigan parhaimmistoon kuuluvia. Erityisesti Finnan on ollut puolitoista kautta terveenä pelatessaan uskomattoman tasainen ja virheetön pelimies ja pyyteetön joukkuepelaaja. Ja uusi tulokas, hollantilainen maajoukkuepelaaja Jan Kromkamp on nimenomaan oikean laidan pelaaja, joten silläkin osastolla on leveyttä (lisäksi vielä reserveissä on Sevillasta kaapattu nuori Antonio Barragan, erittäin lupaava oikea laitapakki). Riisen avut ovat huomattavasti parantuneen puolustuspelin ohella ehdottomasti enemmänkin hyökkäyspäähän soveltuvia. Riisen tuuraajat Traore ja Warnock ovat oikeastaan ainoa asia, joka minua huolestuttaa nykyisessä pelaajistossa. Toppariosastollehan Benitez etsii koko ajan täydennystä ja luultavasti sinne hankinta saadaan tammikuun aikana.

En siis kyllä allekirjoita käyttämääsi kovin puutteellinen -termiä laitapelaajienkaan osalta, vaikka parannusta sille(kin) osastolle aina toivoo.
 
Viimeksi muokattu:

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
eagle kirjoitti:
En sanonut että Alonso olisi lähdössä, vaan että se ei olisi ihme jos lähtisi.

Niin, kommenttini viittasikin lähinnä siihen, että pelaajia tulee ja menee, mutta seura pysyy. Ennemmin tai myöhemmin Alonso lähtee (tai lyö nappikset naulaan), mutta turha siitä on etukäteen stressiä repiä. Tällä hetkellä Poolin suunta on vielä kiistatta nouseva (tätä kai ei sentään kukaan lähde kiistämään?) niin luulisi imun pikemminkin olevan joukkueeseen päin kuin sieltä pois. Tokihan tietysti jonkun on yleensä lähdettävä uusien miesten tieltä, koska ei Pool mikään Chelsea ole, ei ole varaa pitää Valioliiga -tasoista jengiä reserveissä. Alonso tuskin kuitenkaan on kärkipäässä ulospotkittavista, eiköhän Rafa ymmärrä miehen arvon, luultavasti paremmin kuin kukaan muu...

Toisaalta jos joku Real miehen haluaa väkisin ostaa, niin eiköhän tuosta ainakin "kohtuullinen" korvaus saada, Alonsolla kun taitaa tämän kauden jälkeen olla vielä 3 vuotta nykyistä sopimusta jäljellä.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Coloccini & Cesar

Rafa siis näiden kahden Deporin kaverin perässä, molemmat keskuspuolustajia. Cesarista on kiinnostunut myös Bolton.

Veikkaisin, että näistä kahdesta Coloccini on se ykkösvaihtoehto, jonka hankkimiseksi enemmän panostetaan. Fyysisyytensä ja pääpelivoimansa ansiosta uskoisin miehen sopivan mainiosti valioliigaan. Cesarin taidoista ei sen suuremmin ole itsellä käsitystä, uskoisin että joka tapauksessa Depor tuskin molemmista suostuu luopumaan.
 

Voittaja

Jäsen
Eiköhän nuo Cesar ja Collocini olleet enemmänkin vain nimiä, minkä avulla Aggerin tuloa nopeutettiin. Tänään on siirrosta sitten sovittu ja enään taitaa olla lääkärintarkastus siirron esteenä. Hinta ilmeisesti 5.8milliä..ja valuuttana luonnollisesti punta ennenkuin joku kyselee.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Voittaja kirjoitti:
Eiköhän nuo Cesar ja Collocini olleet enemmänkin vain nimiä, minkä avulla Aggerin tuloa nopeutettiin. Tänään on siirrosta sitten sovittu ja enään taitaa olla lääkärintarkastus siirron esteenä. Hinta ilmeisesti 5.8milliä..ja valuuttana luonnollisesti punta ennenkuin joku kyselee.

Mistä tämän tiedon olet saanut? Nopealla nettihaulla en ainakaan itse vahvistuksia mistään löytänyt. Jos tämä on totta, niin onpahan kerrassaan loistava uutinen!!! Yhtälailla nuo Coloccini&Cesar -huhut oli eräs tapa vastata Brondbyn yrityksiin nostaa Aggerin hintaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös