King Jeremy
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Jos joku maksaa Reinasta ja/tai Gerrardista kesällä £25-30m/kpl, niin myisin Liverpoolina molemmat tai toisen pois. Gerrard on jo 31-vuotias ja jos Reina oikeasti haluaa lähte, kuten Torres, niin menköön. Gerrardista taas on varmaan ensi kesänä viimeinen mahdollisuus saada isot rahat pois. Meireles korvaa minusta jo nyt Gerrardin. Jos saisimme £50-60m uutta rahaa, niin sillä voisi ostaa uuden maalivahdin, topparin, keskikentän pohjalle uuden hyvän pelaajan jne.
Kuten HIFK-fanina tiedät, meidän on aina adoptoitava joku, ja mulle Gerrard on adoptiolapsi. Kuten myös Carra. :) Näin ollen Gerrardia en myisi, ellei hän välttämättä itse halua lähteä. Tarkoitan tällä sitä, että kunnon hinta pitää saada, eikä seuran tule olla missään tapauksessa aloitteellinen, vaikka joku tarjoaisikin £30m.
Ainoa asia mikä murheita tuo on se, että tarkkaa tietoa ei ole siitä millaisia pelaajia on kesällä hankintalistalla. Eli toisin sanoen millaisella budjetilla lähdetään kohti kesän siirtomarkkinoita. Kesän hankinnat antavat suunnan tulevaisuudelle ja mielelläni pitäisin muiden tavoin Reinan mukana rosterissamme. Niin ja myös uskon siihen, että Pepe Poolin tolppienvälissä seisoskelee myös ensi syksynä.
Paras esimerkki tästä epätietoisuudesta oli juuri tuo Torresin härdelli. Aluksi kehittelin päässä Torres-Suarez parivaljakkoa, mutta heti tulee uutinen, joka kertoo Torresin olevan lähtökuopissa. Tässä vaiheessa iski epäusko, koska luulin Suarezin olleen pelkkä Torresin korvaaja. Onneksi Carroll saatiin ja hyökkäyshän näyttää jo paljon paremmalta. :)
Niin, aika harvoin on tarkkaa tietoa näistä asioista, ellei kuulu sisäpiiriin. :) Mulla ainakin on luottoa siihen, että rahaa on käytössä uusiin pelaajiin. Sitä ei ole määrättömästi, mutta sitä on jonkin verran kuitenkin. Sitä paitsi, tärkeintä ei ole rahan määrä, vaan se, miten rahat käytetään. Ei ole mitään järkeä hakata rahaa paskoihin, kuten Benitezin aikana, vaan tehdä kunnon täsmähankintoja.
Sitä paitsi tärkeää olisi myös nostaa vielä loppukauden aikana esim. Pachecoa ylös ja yrittää ajaa häntä sisään. Eihän moni olisi taputtanut käsiään, jos olisi kesällä kerrottu, että Martin Kelly on sitten uusi oikea laitapakki. Nyt en ainakaan itse vaihtaisi häntä toiseen, sillä hän tarvitsee peliaikaa, ja vastuun antaminen tulee palkitsemaan seuraa vielä tulevaisuudessa.
Mitä tulee Torres-härdelliin, mun mielestä kyseisenä hulluna maanantaina tuli melko nopeasti selväksi, että Pool ei myy Torresia, ellei stunttia saada hankittua. Ja näinhän siinä kävikin. Kesän markkinat ovat luonteeltaan erilaiset, joten sikäli vastaavaa tuskin koetaan. Lisäksi ringissä on vieläkin pelaajia (esim. Jovanovic ja mahd. Skrtel sekä lainamiehet: Insua, Aquilanija Konchesky), joita myymällä saa rahaa kasaan ihan kohtalaisesti.
Eli huoli pois. Kyllä tästä hyvä tulee. :)