Lisää liikevaihtoa Kiekko-Espoolle, mutta mistä?

  • 4 969
  • 52

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hallin ravintola- ja kioskitoiminnan pyörittämisen haasteena on saada henkilökuntaa, jolle tarjota päätoimisesti töitä.
Onko välttämättä näin? Juuri viime pelissä juttelin tiskin toisella puolella olleen käsittääkseni päätoimisen opiskelijan kanssa. Sinällään en ravintola-alasta kauheasti tiedä, vuoropäälliköt yms. nyt varmaankin pitäisi saada pitkäaikaisesti sitoutettua.
Voisiko junnuja ja muita yhteisön jäseniä hyödyntää? Työelämävalmennus vaan mukaan toimintaan. Kesäduuni ainakin varmasti kelpaisi monelle. Luulisi että Kiekko-Espoo saisi aikamoisen työntekijäpoolin aikaan. Jos poolista ei joskus löydy riittävästi työntekijöitä, niin vuokraamalla löytyy paikkaajia. Jonkin verran seura voi myös vaikuttaa siihen ettei seuran toiminnassa mukana olevilla ole pelejä tai harkkoja samaan aikaan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Budjetoitu 401k€, toteutunut 480 k€.
Siirsin tämän keskustelun tähän ketjuun sillä se kuuluu varmaan paremmin tänne.

Puhun Ässien liikevaihdosta tuolla ajanjaksolla 2,23 mil vs 2,05 mil. Shotsin liikevaihto oli 59k€ ennakoitua enemmän mutta eihän kaikki tuosta kulujen ylityksistä liittynyt Shotsiin?

"Suurimpina syinä ylitykselle ovat Shotsin ennakoitua parempi myynti, joka näkyy budjetoitua suurempina ostoina sekä henkilöstökuluina sekä laskutukseen liittyvät jaksotukset." (boldaus oma)

Joka tapauksessa lopputulema Shotsista Ässille oli +65 000 euroa ja se on se olennainen. Mun pointti on nimenomaan se että tämä mahdollista teoriassa sen että 135 000 euron pelaajaan sijaan hankitaankin 200 000 euron pelaaja. Tai esim 80 000 pelaajan sijaan lähes 150 000 euron pelaaja. Siksi ainakin itse toivon että myös Kiekko-Espoo muuta liikevaihtoa löytää.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Olen sivusilmällä seurannut tuota K-Espoon lanseeraamaa ”kruunuklubia” jossa jonkintasoisen sisäänpääsymaksun jälkeen yritykset pääsevät Aku Kallosen ja kumppanien järkkäämiin yritysten verkostoitumistapahtumiin.

Mielestäni tuossa on aivan erinomainen konsepti, jota kannattaa vaan entisestään lisätä. Tuoda Espoolaisia yrityksiä yhteen tapaamaan toisiaan ja verkostoitumaan, ei pelkästään K-Espoon peleihin vaan niiden ulkopuolella. Mielestäni siinä on mahdollisuus antaa jotain konkretiaa yrityksille, eikä ainoastaan lätkäistä logoa pelipaitaan ja laitamainokseen.
Muutama kommentti tähän liittyen, kumpikaan ei varsinaisesti ole Kiekko-Espoon oma konsepti:

- Kruunu-klubi on yritysverkosto, jossa tapahtumapaikkana on Kiekko-Espoon otteluita x kappaletta kaudessa. Samaa konseptia hyödynnetään myös tietyissä muissa lajeissa/seuroissa.
- Toinen vastaava on Kivikova-verkosto, jossa ikäänkuin myös on ulkoistettu myyntiä/kumppanimyyntiä. Tässä taustalla oleva yritys tekee ihan vastaavaa usealle muulle Liiga-seuralle

Voin molemmista antaa lisätietoja halukkaille, Kiekko-Espoo saa molemmista hyötyä ja molemmat ovat sinänsä hyviä juttuja. Mun pointti tätä ketjua ajatellen on se etten ihan näe että ne suoranaisesti liittyvät uuteen liiketoimintaan vaan ovat enemmän kumppaanuuksia/ottelutapahtumaa tukevia elementtejä ihan kuten legendaarinen Kärppäklubi Oulussa tai naapurin Petoklubi/Royal-konseptit. Hyvin tarpeellisia toki silti ja ehdottoman tervetulleita.

Muihin tässä ketjussa esitettyihin hyviin ideoihin täytyy palata paremmalla ajalla.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Joka tapauksessa lopputulema Shotsista Ässille oli +65 000 euroa ja se on se olennainen.
Mulla on sama pointti. Odotukset oli 50 k€ voittoa, hirveällä vääntämisellä siitä saatiin puristettua ulos 65 k€. Ei skaalaudu, ei kannata, ei jatkoon.

En ole sivutoimia vastaan, mutta mielestäni ei ole järkevää lähteä heikoimmin tuottavalle alalle.
 

Cartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ehdottaisin ottelutapahtumiin yhteenkuuluvuuden lisäämiseksi ja voitetun ottelun kruunuksi kappaletta Sweet Caroline ottamista ohjelmaan (musiikkina on jo) niin, että sen sanat heijastettaisiin kuutiolle ja kannustettaisiin yleisöä laulamaan sen mukana. Kappaleen sanoissa on myös paljon sellaista, joka sopii Kiekko-Espoon tarinaan.

Aluksi faniryhmä voisi ottaa tuon ns. haltuun ja kannustaa kaikkia katsojia mukaan. Erätauoilla sitä voisi markkinoida kaikille katsojille.

Uskon, että pikkuhiljaa siitä syntyisi jotain sellaista hienoa, joka sitoisi katsojia enemmän yhteen ja antaisi yhden, hienon kokemuksen ottelusta. Kuvitelkaa, halli täynnä katsojia ja kaikki laulaisi mukana ko. kappaletta… upea kokemus, ei jätä ketään kylmäksi ja kaikki haluavat tulla kokemaan tämän hienon kokemuksen uudestaan ja jakamaan sen myös lastensa ja muiden ystäviensä kanssa.

Luonnollisesti kappale soitettaisiin, vain voitettujen otteluiden jälkeen, joten myös joukkue voi vaikuttaa sen soittamiseen

Originelli Neil Diamondin muita versioita löytyy ja tässä yksi, jota suosittelen, johtuen sopivuudesta

 

Lättykeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diamond Geezers
Ehdottaisin ottelutapahtumiin yhteenkuuluvuuden lisäämiseksi ja voitetun ottelun kruunuksi kappaletta Sweet Caroline ottamista ohjelmaan (musiikkina on jo) niin, että sen sanat heijastettaisiin kuutiolle ja kannustettaisiin yleisöä laulamaan sen mukana. Kappaleen sanoissa on myös paljon sellaista, joka sopii Kiekko-Espoon tarinaan.

Aluksi faniryhmä voisi ottaa tuon ns. haltuun ja kannustaa kaikkia katsojia mukaan. Erätauoilla sitä voisi markkinoida kaikille katsojille.

Uskon, että pikkuhiljaa siitä syntyisi jotain sellaista hienoa, joka sitoisi katsojia enemmän yhteen ja antaisi yhden, hienon kokemuksen ottelusta. Kuvitelkaa, halli täynnä katsojia ja kaikki laulaisi mukana ko. kappaletta… upea kokemus, ei jätä ketään kylmäksi ja kaikki haluavat tulla kokemaan tämän hienon kokemuksen uudestaan ja jakamaan sen myös lastensa ja muiden ystäviensä kanssa.

Luonnollisesti kappale soitettaisiin, vain voitettujen otteluiden jälkeen, joten myös joukkue voi vaikuttaa sen soittamiseen

Originelli Neil Diamondin muita versioita löytyy ja tässä yksi, jota suosittelen, johtuen sopivuudesta

Noloa pölliä tämä muilta! Soiko tämä siis voittopelin jälkeen Espoon hallissa?
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Soi aika monessa hallissa nykyään. Itse kokisin että joku oma biisi olisi parempi
Saisivat soittaa sitä ”Hurrikaani nousee!” kipaletta ysäriltä ennen kun löytyy uniikimpi kipale. Soi Mestis-kausilla..
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Saisivat soittaa sitä ”Hurrikaani nousee!” kipaletta ysäriltä ennen kun löytyy uniikimpi kipale. Soi Mestis-kausilla..

Kokonaisuudessaan tuo kappale näyttää olevan neljä ja puoli minuuttia pitkä, joten sopisi jopa ihan kokonaan kuultavaksi. Aloitetaan vaikka silloin kun kaikki pelaajat ovat kätelleet ja Kiekko-Espoon pelaajat kokoontuvat pohtimaan, kuka lähtee johtamaan fanien kiitoksia.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Onko tuo klubi jo pörpähtänyt vai miksi sivut ovat noin alkeelliset / teknisesti heikot?
Ei ole pörpähtänyt (?) vaan voi käsittääkseni oikein hyvin. Sivuthan ovat rakennettu niin, että jokaiselle seuralle, jolla vastaava ryhmä tuon konseptin alla on, on oma alasivu, joka noudattaa tuota samaa rakennetta.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
Tuli tässä mieleen vähän niinkun aiheeseen liittyen että jos olisi mahdollista niin Espoossahan voisi jossain pelata ulkojäällä yhden talviklassikko-ottelun kun noita on Suomessa nyt nähty useampi ja rahat Kiekko-Espoolle sieltä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kuopiossa KalPa on ostanut vähemmistöosuuden hyvinvointialan yrityksestä eli käytännössä liikuntakeskuksesta. (Ei, älkää ehdottako Esport Arenan tai Esportin toimintojen hankintaa).

Ulkoilmaottelu: miksikäs ei mutta siitä tuskin saada pysyvää, uutta liikevaihtoa. Itse ajattelen niin että se uusi liiketoiminta tulisi olla sellainen, joka generoi liikevaihtoa ympärivuoden, mielellään vielä aika tasaisesti. Toki kyllä tällaiset kertaluontoiset tulot kuten ulkoilmaottelu ovat/olisivat varmasti tervetulleita.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Toki kyllä tällaiset kertaluontoiset tulot kuten ulkoilmaottelu ovat/olisivat varmasti tervetulleita.

Mikähän noissa on riskin suuruus? Peliareenan rakennuttaminen maksaa kuluineen jotain vs jos lipunmyynti takkuaa eikä kiinnostus olekaan loppuunmyyty katsomo?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mikähän noissa on riskin suuruus? Peliareenan rakennuttaminen maksaa kuluineen jotain vs jos lipunmyynti takkuaa eikä kiinnostus olekaan loppuunmyyty katsomo?
En tiedä riskin suuruutta mutta itse pitäisin kyllä näppini erossa tällaisesta. Tuskin mikään kultakaivos ja vaatii älyttömän määrän suunnittelua.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Mun mielestäni jääkiekko-organisaation ja yleensä kaikkien ”yritysten” kannattaa keskittyä ydinbisnekseensä eli jääkiekkoon ja sen liikevaihdon kasvuun :

- Urheilullinen menestyminen on varmasti perusedellytys
- Tavoitteen tulee olla halli täyteen jokaisessa pelissä- tämä lienee se keskeisin
- Sponsorisopimusten maksimointi
- Oheistuotteiden myynnin kasvattaminen
 

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars
Mun mielestäni jääkiekko-organisaation ja yleensä kaikkien ”yritysten” kannattaa keskittyä ydinbisnekseensä eli jääkiekkoon ja sen liikevaihdon kasvuun :

- Urheilullinen menestyminen on varmasti perusedellytys
- Tavoitteen tulee olla halli täyteen jokaisessa pelissä- tämä lienee se keskeisin
- Sponsorisopimusten maksimointi
- Oheistuotteiden myynnin kasvattaminen
Hyviä rahaa tuovia taustakeissejä kyllä otetaan vastaan jos tulee. Mutta kyllä tässä lyhyt ja ytimekäs lista. 1 kohta vaikuttaa kohtaan 2 mutta kohtaan 2 vaikuttaa hyvin paljon mainonta ja ihmisten sydämmiin pääsy. Espoossa ja lähellä suuri potentiaali katsojia, heidän tavoittaminen on hankala tehtävä. Sitä ei pelkkä menestys tuo ja hyvä meno. Niin kauan kuin HIFK näkyy katukuvissa yms isommin kuin Kespoo täällä puolella siltaa niin taistelu ihmisistä on yhä kesken.

3 kohta on Espoossa ikuinen murhe. Mukava että paljo pieniä yrityksiä mukana, Kivikova-järjestö yms yrityksille. Mutta tarvitsemme niitä "isoja poikia" ja pian. Tässä toivon että saamme jo ehkä tällä kaudella isoja uutisia.

4 kohta, meidän fanituotteet pitäisi saada omaan kontrolliin eikä osana Narrien toimintaa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyviä rahaa tuovia taustakeissejä kyllä otetaan vastaan jos tulee. Mutta kyllä tässä lyhyt ja ytimekäs lista. 1 kohta vaikuttaa kohtaan 2 mutta kohtaan 2 vaikuttaa hyvin paljon mainonta ja ihmisten sydämmiin pääsy. Espoossa ja lähellä suuri potentiaali katsojia, heidän tavoittaminen on hankala tehtävä. Sitä ei pelkkä menestys tuo ja hyvä meno. Niin kauan kuin HIFK näkyy katukuvissa yms isommin kuin Kespoo täällä puolella siltaa niin taistelu ihmisistä on yhä kesken.
HIFK varmasti vaikuttaa, mutta sen taakse ei varsinkaan nuorempien ikäryhmien osalta kannata mennä. Toki niin pitkään kuin Espoo ja Helsinki ovat hallinnollisesti eri kaupunkeja, Helsingin jengit tulevat aina saamaan meiltä enemmän kannattajia kuin me heiltä.

Näen yhteisöllisyyden tässä erittäin tärkeäksi asiaksi. Siis sen että halutaan olla mukana niin myötä- kuin vastamäessä. Tätä kautta on mahdollista "laajentaa" toimintaa tiiviin yhteistyön turvin. Tällä tavalla ei kylläkään saa suoraa siivua voitoista, mutta eipä ole taloudellista riskiäkään.

En tiedä toimisiko tämä nykypäivänä, mutta jos pienellä kasvuyrityksellä ei ole rahaa, niin se voisi maksaa osakkeilla/osuuksilla itsestään. Jos seuran hallussa on tyhjiä aitoita, niin kannattaahan ne pientä rahasummaa ja "lottokuponkeja" vastaan vuokrata, ennemmin kuin pitää tyhjillään. Tämä olisi eräänlaista riskisijoittamista - vain ilman varsinaista riskiä. Tällä tavoin olisi mahdollisuus päästä käsiksi jääkiekon ulkopuoliseen liikevaihtoon. Eli siis Kiekko-Espoo saisi osuuksia ja tarjoaisi pienille lupaaville yrityksille näkyvyyttä ja verkostoitumista. Kun tämän vivun kautta yritykset alkaisivat menestyä, saisi seura myöhemmin myös riihikuivaa rahaa.

Em. mallissa seuralla olisi aito intressi kasvattaa asiakasyrityksen lisäarvoa, vakuuttelun ja lupausten sijasta. En tosiaan tiedä voisiko tuota tuollaisenaan mitenkään toteuttaa, mutta yhteistyö yritysten kanssa pitäisi saada niin läheiseksi, että seura ja yritykset (ja yritykset keskeään?) välittäisivät aidosti toistensa hyvinvoinnista. Kivikova-verkostossa tähän uskoakseni pyritäänkin, vaan eipä ole ihan helppo tehtävä.
 

Omat_Faktat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova
En tiedä onko muissa urheiluseuroissa kokeiltu, mutta uuden apin kautta voitaisiin lanseerata "kuukausikortit" eli voit ostaa esim lahjaksi tai itsellesi "kausarin", joka voimassa esim kuukauden pelit. Sitten voit peruuttaa tilauksen tai jatkaa sitä seuraavalle kuukaudelle. Samantyylinen kuin lippupaketti, mutta uudelleen lanseerattuna ja helpommin tilattavana tuotteena.

Ja Kiekko-Espoo kiekot kauppojen hyllyille välittömästi.
 

jayy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tiedä onko muissa urheiluseuroissa kokeiltu, mutta uuden apin kautta voitaisiin lanseerata "kuukausikortit" eli voit ostaa esim lahjaksi tai itsellesi "kausarin", joka voimassa esim kuukauden pelit. Sitten voit peruuttaa tilauksen tai jatkaa sitä seuraavalle kuukaudelle. Samantyylinen kuin lippupaketti, mutta uudelleen lanseerattuna ja helpommin tilattavana tuotteena.
Ajatuksen tasolla hyvä. Hinnottelun kannalta tosin haastava ja käytännössä mahdoton, kun pelejä on eri määrät kuukausittain
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Eniten mä olisin juuri nyt huolissani siitä että jengi tulee kotipeleihin eli siitä ydinbisneksestä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös