Mainos

Lisää liikevaihtoa Kiekko-Espoolle, mutta mistä?

• 2 175
  • 29

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hallin ravintola- ja kioskitoiminnan pyörittämisen haasteena on saada henkilökuntaa, jolle tarjota päätoimisesti töitä.
Onko välttämättä näin? Juuri viime pelissä juttelin tiskin toisella puolella olleen käsittääkseni päätoimisen opiskelijan kanssa. Sinällään en ravintola-alasta kauheasti tiedä, vuoropäälliköt yms. nyt varmaankin pitäisi saada pitkäaikaisesti sitoutettua.
Voisiko junnuja ja muita yhteisön jäseniä hyödyntää? Työelämävalmennus vaan mukaan toimintaan. Kesäduuni ainakin varmasti kelpaisi monelle. Luulisi että Kiekko-Espoo saisi aikamoisen työntekijäpoolin aikaan. Jos poolista ei joskus löydy riittävästi työntekijöitä, niin vuokraamalla löytyy paikkaajia. Jonkin verran seura voi myös vaikuttaa siihen ettei seuran toiminnassa mukana olevilla ole pelejä tai harkkoja samaan aikaan.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Budjetoitu 401k€, toteutunut 480 k€.
Siirsin tämän keskustelun tähän ketjuun sillä se kuuluu varmaan paremmin tänne.

Puhun Ässien liikevaihdosta tuolla ajanjaksolla 2,23 mil vs 2,05 mil. Shotsin liikevaihto oli 59k€ ennakoitua enemmän mutta eihän kaikki tuosta kulujen ylityksistä liittynyt Shotsiin?

"Suurimpina syinä ylitykselle ovat Shotsin ennakoitua parempi myynti, joka näkyy budjetoitua suurempina ostoina sekä henkilöstökuluina sekä laskutukseen liittyvät jaksotukset." (boldaus oma)

Joka tapauksessa lopputulema Shotsista Ässille oli +65 000 euroa ja se on se olennainen. Mun pointti on nimenomaan se että tämä mahdollista teoriassa sen että 135 000 euron pelaajaan sijaan hankitaankin 200 000 euron pelaaja. Tai esim 80 000 pelaajan sijaan lähes 150 000 euron pelaaja. Siksi ainakin itse toivon että myös Kiekko-Espoo muuta liikevaihtoa löytää.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Olen sivusilmällä seurannut tuota K-Espoon lanseeraamaa ”kruunuklubia” jossa jonkintasoisen sisäänpääsymaksun jälkeen yritykset pääsevät Aku Kallosen ja kumppanien järkkäämiin yritysten verkostoitumistapahtumiin.

Mielestäni tuossa on aivan erinomainen konsepti, jota kannattaa vaan entisestään lisätä. Tuoda Espoolaisia yrityksiä yhteen tapaamaan toisiaan ja verkostoitumaan, ei pelkästään K-Espoon peleihin vaan niiden ulkopuolella. Mielestäni siinä on mahdollisuus antaa jotain konkretiaa yrityksille, eikä ainoastaan lätkäistä logoa pelipaitaan ja laitamainokseen.
Muutama kommentti tähän liittyen, kumpikaan ei varsinaisesti ole Kiekko-Espoon oma konsepti:

- Kruunu-klubi on yritysverkosto, jossa tapahtumapaikkana on Kiekko-Espoon otteluita x kappaletta kaudessa. Samaa konseptia hyödynnetään myös tietyissä muissa lajeissa/seuroissa.
- Toinen vastaava on Kivikova-verkosto, jossa ikäänkuin myös on ulkoistettu myyntiä/kumppanimyyntiä. Tässä taustalla oleva yritys tekee ihan vastaavaa usealle muulle Liiga-seuralle

Voin molemmista antaa lisätietoja halukkaille, Kiekko-Espoo saa molemmista hyötyä ja molemmat ovat sinänsä hyviä juttuja. Mun pointti tätä ketjua ajatellen on se etten ihan näe että ne suoranaisesti liittyvät uuteen liiketoimintaan vaan ovat enemmän kumppaanuuksia/ottelutapahtumaa tukevia elementtejä ihan kuten legendaarinen Kärppäklubi Oulussa tai naapurin Petoklubi/Royal-konseptit. Hyvin tarpeellisia toki silti ja ehdottoman tervetulleita.

Muihin tässä ketjussa esitettyihin hyviin ideoihin täytyy palata paremmalla ajalla.

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Joka tapauksessa lopputulema Shotsista Ässille oli +65 000 euroa ja se on se olennainen.
Mulla on sama pointti. Odotukset oli 50 k€ voittoa, hirveällä vääntämisellä siitä saatiin puristettua ulos 65 k€. Ei skaalaudu, ei kannata, ei jatkoon.

En ole sivutoimia vastaan, mutta mielestäni ei ole järkevää lähteä heikoimmin tuottavalle alalle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy