Mainos

Liput ja kausikortit

  • 81 418
  • 280
Katselukoodi ei todellakaan ole mikään hyvitys kausikortin hinnasta. Kaikilla ei ole mahdollisuutta edes katsoa noilla koodeilla pelejä, joko ei ole tarvittavia laitteita taikka vaadittuja yhteysnopeuksia ja se on ihan todellisuutta viellä tänäkin päivänä, vaikka se joistakin tuntuu käsittämättömältä ja toisekseen entäpä jos onkin jo Cmoret ollut ennestään käytössä, silloin ei katseluoikeudesta ei tule hyvitystä.

- kysyttiinkö @Diasectral sinulta asiaa miten haluat menetellä?

Ei, ilmoitettiin vain että kun jatkat korttia seuraavalle kaudelle, hyvitetään hinnasta tuo 20 prosenttia, mikäli vaatii hyvitystä.
 

MakeT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Katselukoodi ei todellakaan ole mikään hyvitys kausikortin hinnasta. Kaikilla ei ole mahdollisuutta edes katsoa noilla koodeilla pelejä, joko ei ole tarvittavia laitteita taikka vaadittuja yhteysnopeuksia ja se on ihan todellisuutta viellä tänäkin päivänä, vaikka se joistakin tuntuu käsittämättömältä ja toisekseen entäpä jos onkin jo Cmoret ollut ennestään käytössä, silloin ei katseluoikeudesta ei tule hyvitystä.

ilmoitettiin vain että kun jatkat korttia seuraavalle kaudelle, hyvitetään hinnasta tuo 20 prosenttia, mikäli vaatii hyvitystä.
Hyvinkin samaa mieltä. Cmore-koodeja ei ole minulle tullut, mutta en ole niitä edes osannut kaivatakkaan kun Cmore on ollut hankittuna muutenkin. Ja jos tuo on todellakin se osa sitä hyvitystä, niin olisi tämä kannattanut myös ilmaista aiemmin. 750e maksoin kausikortista, kymmenestä mahdollisesta pelistä pääsin seitsemän katsomaan, joten yhden pelin hinnaksi tuli siis 75e + kaljat ja lihikset. Ihanan kallis harrastus tuo jääkiekon katselu paikan päällä. Ei siis ainakaan minua tuo mahdollinen 20% hyvitys tyydytä. Ja mitenhän tuota hyvitystä sitten pitäisi osata edes vaatia, kun siitä ei mitään viestiä ole tullut...

Edit: Laitoinpa sitten officelle kyselyä asiasta. Odotellaan mitä vastaava...
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Hyvinkin samaa mieltä. Cmore-koodeja ei ole minulle tullut, mutta en ole niitä edes osannut kaivatakkaan kun Cmore on ollut hankittuna muutenkin. Ja jos tuo on todellakin se osa sitä hyvitystä, niin olisi tämä kannattanut myös ilmaista aiemmin. 750e maksoin kausikortista, kymmenestä mahdollisesta pelistä pääsin seitsemän katsomaan, joten yhden pelin hinnaksi tuli siis 75e + kaljat ja lihikset. Ihanan kallis harrastus tuo jääkiekon katselu paikan päällä. Ei siis ainakaan minua tuo mahdollinen 20% hyvitys tyydytä. Ja mitenhän tuota hyvitystä sitten pitäisi osata edes vaatia, kun siitä ei mitään viestiä ole tullut...

Edit: Laitoinpa sitten officelle kyselyä asiasta. Odotellaan mitä vastaava...


Kohtalontovereita on samassa bussissa ja allekirjoittaneellekin kanavat tulee automatic kaapelin kautta. Joten jos tänne raaskit vastauksen postata, niin hieno homma.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Käsitykseni mukaan nuo cmoren koodit olivat vaan tällainen "pikaratkaisu" että kausarin ostaneet näkivät pelit edes jostain, ja käsitykseni mukaan olivat käytössä kaikilla seuroilla - eli varmaan joku Liigan diili paketin toimittajan kanssa. Missään en muista nähneeni uutista tai tullut tiedotetta että nämä koodit PELKÄSTÄÄN on hyvitys viime kaudesta.

En tiedä että onko nyt kyse siitä että kukaan ei muista mistä viime vuonna on ollut puhetta kun melkein koko konkkaronkka on tuolla organisaatiossa taas vaihtunut. Tästä nyt taas jää vähän huono maku jos tosiaan näin on että pelkästään koodeilla mennään ja hyvityksen saa ainoastaan jos ostaa kausarin tulevalle kaudelle. Ongelmaahan ei olisi jos ei oltaisi luvattu / julkaistu mitään, ei tosin olisi ensimmäinen kerta kun pyörretään puheet ja suoranaisesti valehdellaan ja huijataan maksavia katsojia ja yhteistyökumppaneita.
 

Kalske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, KaPa-51
Luulen, että aika moni kausikorttilaisista haluaa yleensä nähdä Jukureiden vieraspelitkin. Kotiottelut nautitaan paikanpäällä kausikortilla ja vierasottelut tilatun Cmoren tai vastaavan kautta. Noilla hyvityskoodeilla ei siis ollut tällaisille kiekkokuluttajille mitään arvoa.

Useimmat kausikorttilaiset varmaankin haluavat tässä vaikeassa tilanteessa tukea seuraa, eikä siten halua mitään hyvitystä paikanpäällä näkemättömistä otteluista. Rehellisyyden nimissä kuitenkin niille kausikorttilaisille, jotka haluavat syystä tai toisesta hyvityksen, tulisi luvattu hyvitys antaa täysimääräisenä. Vaikka seura ei ole rikas, niin ei ole moni kausikorttilaisistakaan.

Jos nämä petettyjen kausarilaisten tuntemukset kiirivät ympäri kylää, niin tällainen puuhastelu ei varmasti käännä nousuun liigataipaleen alkuvuosista romahtaneita katsojamääriä.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Miten muilla paikkakunnilla on muuten näiden suhteen menetelty?
Käsittääkseni aika samalla kaavalla menty useissa seurroissa, eli lahjoitus seuralle, arvon vähentäminen seuraavasta kausikortista tai irtolippujen lunastaminen. Jos tuosta joku oikeasti haluaisi lähteä vänkäämään niin jotenkin maalaisjärjellä luulisi että joutuisivat rahatkin palauttamaan, ainakin osin.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten muilla paikkakunnilla on muuten näiden suhteen menetelty?
Hifk toimi siten että siinä järjestyksessä kun ilmoitettiin uusi jakso pelejä joita ei saanut katsoa paikanpäällä niin Hifk kysyi aina kuinka haluatte että toimitaan. Vaihtoehtoja oli kolme. 1. Lahjoitus seuralle. 2. Rahan palautus rahana omalle tilille. Rahan siirto ensi kauden kausikorttiin.

Nuo koodit olivat vain tosiaankin keino saada kausikorttilainen näkemään peli edes televisiosta. Ei varsinainen korvaus.
Valitus kuluttajaneuvostoon auttanee. Koska tottakai rahat pitää palauttaa jos kerran estetään paikalle meno. Seura ei voi pitää kyseisiä rahoja ja sanoa että rahat on meitin.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Tämä on jumankauta juurikin sitä puuhastelua mikä täytyisi saada ammattilaisorganisaatiosta / uskottavasta osakeyhtiöstä kitkettyä pois. Siinä on taas hyvä uuden toimitusjohtajan aloittaa hommansa jos ja kun joku tuosta nostaa äläkän. Todella yksinkertainen asia olisi ollut hoitaa kuntoon jo ennakkoon - kysely jokaiselle kausarin omistajalle - yhteystiedot löytyy - kirjeeseen mukaan että pliis älkää pyytäkö rahoja takaisin jos mahdollista (mutta annettu myös se mahdollisuus mikä kai oikeudellisesti kuuluisi), hoidettu palautukset, julisteiden lähetys, irtiliput maksaneille katsojille - homma hoidettu ja ei kun eteenpäin. Ei niin kuin tällaisella toiminnalle se uskottavuus seurana kasva ollenkaan, päinvastoin.
 
Tässähän on aika raskauttavana tekijänä se että Jukurit on julkisesti aiemmin antanut vaihtoehdot miten asiakas saa toimia ja luvannut esitetynlaiset hyvitykset asiakkaalle omilla sivuillaan ja nyt sitten perunut ne. Ei tässä Jukurit kovin vahvoilla ole jos tästä vaikka kuluttaja-asiamiehelle menee kanteluja. Jos mitään ei olisi julkisesti luvattu, olisi tilanne todennäköisesti Jukureiden puolella.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässähän on aika raskauttavana tekijänä se että Jukurit on julkisesti aiemmin antanut vaihtoehdot miten asiakas saa toimia ja luvannut esitetynlaiset hyvitykset asiakkaalle omilla sivuillaan ja nyt sitten perunut ne. Ei tässä Jukurit kovin vahvoilla ole jos tästä vaikka kuluttaja-asiamiehelle menee kanteluja. Jos mitään ei olisi julkisesti luvattu, olisi tilanne todennäköisesti Jukureiden puolella.

Eipäs sillä kuluttaja tässä tapauksessa fani joka on ostanut seuransa kausikortin joka sisältää tietyn määrän maksettuja otteluja (30). Seura on sitoutunut järjestämään kyseiset tilaisuudet ottelut ja fani olemaan paikalla. Kun tilaisuudet perutaan pitää rahat palauttaa aivan samalla tavalla kuin konsertti johon on myyty lippuja peruuntuessa rahat palautetaan. Itsekin olen saanut lippupisteeltä postia parikin kertaa kun Harlem Globrotresin näytös on siirtynyt. Vaihtoehdot ovat rahat takaisin tai odottaa uutta ajankohtaa ottelulle. Vaihtoehtona ei ole rahojen menetys.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Onkohan mahdollista uusia kausikorttia ilman sitä alennusta.
Omien puolesta, yhdessä. Ei vastaan ja vänkäämällä.
On varmasti.

Itseäni tässä hommassa korpeaa kaikista eniten se että niitä lupauksia mitä seura on antanut ei nyt pidetä. Omien puolesta käsittää myös asioita toiseen suuntaan, ei sen saavan osapuolen tarvitse aina olla organisaatio vaan heillä on myös velvollisuuksia toiseenkin suuntaan, yksinkertaista.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
TJ soitti itse. 20% on hyvitys eikä siitä sen enempää neuvotella...
Oikeasti vai onko vappu pilaa? Nyt ollaan melko pahasti hakoteillä tuossa hommassa jos tuo on virallinen vastaus yritykseltä. Millä hän perusteli asian?

Mielenkiintoista olisi kuulla kommentti niihin palautusvaihtoehtoihin mitä julkaistiin ennen kautta..Itse en nyt taida jaksaa ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan tms (ellei nyt rupea korpeamaan tämä asia enemmän) mutta toivottavasti joku ottaa asiakseen. Meillä firmassa esim oltiin jo suunniteltu mihin nuo vaihtoliput olisivat menneet tällä kaudella- hyväntekeväisyyteen, somekisoihin yms yms...
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Ei näin. Piste.
Ei todellakaan näin. Kysymys kuuluu että onko yhtiö tietoisesti antanut väärää informaatiota asiakaille jotta he voisivat huoletta ostaa kausikortin tietäen jo siinä vaiheessa että eivät tule pitämään omista velvollisuuksistaan kiinni vai onko kysymys tietämättömyydestä että yhtiö on itse jo määritellyt ja julkaissut vaihtoehdot jos asiakas haluaa ja tiedustelee mahdollisia palautuksia. Kumpi tahansa niin eihän tämä nyt oikein taas päivänvaloa kestä...
 

Constantini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Hyvä Jukurit! Kohta alkaa hirveä paskamyrsky somessa ja taas kaikki haukkuu Jukureita. Kiva siinä pitää sitten omiensa puolta. Eka keissi TJ uralla Laaksolle ja samantien menee päin persettä. Tässä pitää nyt muistaa, että jollekkin Sarvisclubi hardcore fanille tällä asialla ei ole mitään väliä, mutta suurimmalle osalle näistä sadoista kausarien omistajista se 400€ on aika iso raha.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kyllähän tuon voisi halutessaan kuluttaja-asiamiehen käsittelyssä käyttää, reklamaatio toki ensin seuralle. Kysehän on ennen kaikkea siitä, ovatko kausikorttiasiakkaat ymmärtäneet tai olisiko heidän pitänyt ymmärtää, että kausikorttiehdoissa mainittu käsite "peli, jota ei pelata" ei rinnastukaan hyvitysperusteena ilman yleisöä pelattavaan peliin. Asiakkaan näkökulmasta rinnastuu - lopputulos on täysin on sama, eli maksettua tuotetta ei pääse käyttämään. Uskon, että moni on myös vilpittömästi tätä kautta asian ajatellut ja kuvitellut saavansa hyvitykset niistä otteluista, joihin ei ole pääsyä.

Olisi mielenkiintoista tietää, millä mielellä Jukurit on tässä alun perin ollut. Onko tuo yllä mainittu teksti sutaistu sinne päin ja sitten tilanteiden muututtua on huomattu, että tätä sanamuotoa voi yrittää käyttää hyväksi, vai onko alun perinkin muotoiltu ilmaukset sellaisella tavalla, joka varmasti on osaa lukijoista harhauttanut. En oikein tiedä, kumpi näistä on parempi vaihtoehto.

Saattaa tulla Laaksolle hommia.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten muilla paikkakunnilla on muuten näiden suhteen menetelty?
JYPiltä tuli kirje jossa oli 3 eri vaihtoehtoa kausikortin hyvitykseen.
1. C More katselukoodi+katselukoodi JYPin PreGame studioon viikonlopun kotipeliin ja lätkäbuffet Hurrikaanissa.
2. Yllä mainitut+2 ruokailua Hurrikaaniklubilla itse valittuihin peleihin ensi kaudella.
3. Haluan että JYPin myyntihenkilöstö on minuun yhteydessä ensi kauden kausikorttihyvityksiin liittyen.

Itse valitsin vaihtoehdon 3 ja eilen sieltä Koskisen Kalle soitti. Vielä oli mahdollista ottaa hyvitys kymmenestä tai kaikista kahdestakymmenestä pelistä ensi kauden korttiin ja Kalle vielä sanoi että jokainen tekee oman ratkaisunsa ja että ei tarvitse ottaa paineita tästä asiasta. Minä otin hyvityksen kaikista peleistä ja ensi kauden kortista maksan vajaa 200 €. Tosi tyytyväinen olen siihen miten JYP asian hoiti.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Ongelmahan on myös siinä että Jukurit ei ole millään tavalla edes lähestynyt kausikortin omistajia, että mitä he haluavat asian kanssa tehdä. Ovat siis käytännössä lakaisseet asian maton alle ja toivovat että kukaan ei huomaa ja kysele mitään. Tämä on nyt oikeasti TODELLA ala-arvoista toimintaa faneja kohtaan. Oikein #omienpuolesta toimintaa ja sikisakia vaan..
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Pumppu vaihtuu officella mutta tyhjät lupaukset ja turhat toiveet jää. Ei näin Jukurit!
Pienellä 1+1 laskennalla haku olisi että se pumppu vaihtuu siellä officella ja joukkueen sisällä melko tiuhaan sen takia että jengi ei lähde haastamaan omaa moraaliaan ja oikeustajuaan sen kanssa mitä tuolla nyt oikein tapahtuu ja mitä on tapahtunut aikaisemmin.

Nyt olisi oikeasti mukava kuulla seuran kanta tähän kausarigateen jonkinnäköisen ulostulon kautta ennen kuin se mahdollisesti on median otsikoissa. Tässä vaiheessa hattu päästä ja sanat "anteeksi, olimme väärässä ja hoidetaan homma kuntoon" pelastaisi aika paljon.

Edit. Sen quo vadis lakanan toimiston ikkunassa voisi joku nyt käydä vaihtamassa tekstiin että Anteeksi nyt mutta mitä vi**ua Jukurit
 
Nyt olisi oikeasti mukava kuulla seuran kanta tähän kausarigateen jonkinnäköisen ulostulon kautta ennen kuin se mahdollisesti on median otsikoissa. Tässä vaiheessa hattu päästä ja sanat "anteeksi, olimme väärässä ja hoidetaan homma kuntoon" pelastaisi aika paljon.

Tämä. Kausareita varmaan menee normitilanteessa se max 1000kpl. Nyt jos/kun tämän hoitavat päin berberiä, vastoin jo kertaalleen luvattua, niin voi olla kausarikauppa max 500kpl. Jukureissa on ollut tapana arvioida kausarikauppa aina yläkanttiin, luullaan aina että tuote on aina ylivoimaisen vetovoimainen. Sitten ihmetellään syys-lokakuussa miksi kauppa ei ole käynytkään....
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Tämä. Kausareita varmaan menee normitilanteessa se max 1000kpl. Nyt jos/kun tämän hoitavat päin berberiä, vastoin jo kertaalleen luvattua, niin voi olla kausarikauppa max 500kpl. Jukureissa on ollut tapana arvioida kausarikauppa aina yläkanttiin, luullaan aina että tuote on aina ylivoimaisen vetovoimainen. Sitten ihmetellään syys-lokakuussa miksi kauppa ei ole käynytkään....
Tämä. Ja nyt vielä kun edellinen toimitusjohtaja meni paljastamaan että ilmoittavat / ilmoittivat yleisömäärät peleissä myytyjen lippujen ja kausareiden mukaan, ei paikallaolijoiden niin yllättävän helppoa varmasti myydä yhteistyökumppanuuksia näkyvyydellä kun ollaan kaikki kaudet käytännössä puhuttu palturia siitä paljonko siellä oikeasti niitä ihmisiä on ollut paikalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös