Olipa mielenkiintoinen haastattelu eilen, kun KooKoon toimitusjohtaja Sakari Välimaa oli Radio Rockin Korporaatiossa.
Itse kiinnitin huomiota erityisesti talousasioihin. Välimaan mukaan ilmaislippuja on vähennetty reippaasti ja esim. "edelliskauden pelaajat" saavat hakea lippunsa luukun kautta, kuten muutkin. Välimaa toki myönsi, että aika vähän niitä puheluja on enää tullut. Lisäksi on havaittu, ettei ilmaislippulaiset useinkaan jätä halliin muuta kuin kengänjäljet.
Mitenköhän Jukureissa on asia noteerattu. Viime kaudella tuntui ilmaislippuja olleen varsin reippaasti jaossa eri tahoille. Vesalainen taisi lipun keskihinnan kohottamisesta keväällä puhua, mutta miten tämä näkyy käytännössä? Kuinka iso porukka saa ilmaislipun vain soittamalla oikealle henkilölle (Toivakka +muu hallitus, Vesalainen, Muotka)? Toivottavasti keskihintaa saataisi hilattua nyt ylöspäin, sillä ei se hirveästi lämmitä, vaikka halli olisi loppuunmyyty, mutta rahaa ei jää kassaan. Viime kauden tuloksestahan voi myös jotain päätellä, kun ottaa huomioon toteutuneen yleisökeskiarvon. Olihan niitä "ylimääräisiä/yllättäviä" kulujakin toki tuloksen rasitteena.
Hyvä että pääsylippuihin on kuitenkin tullut uusia variaatioita tälle kaudelle ja mm. heimokortin osamaksu. Itse olisin lisäksi nostanut parilla eurolla myös seisomapaikkojen hintoja. Periaatteessa voidaan aina spekuloida lippujen hinnalla silloin(kin), kun halli on loppuunmyyty. Paras tilannehan on silloin, kun hinnat ovat maksimaalisen korkeat ja yksi lippu jää myymättä. Jos halli on täynnä, niin ei voida varmuudella tietää kuinka moni jäi vielä ulkopuolelle.
Palveluiden kehittämisestä voisi kirjoitella paljonkin, mutta ei sotketa niitä tähän ketjuun.