Mainos

Lipunmyynti

  • 247 831
  • 1 281
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Malmö Arena lippujen hintoja. Istumapaikat lapset 13 saakka = 10 €
nuoret13-20 Seniorit 65 = 17-22 €
Aikuinen 21-36€
vieras fanit 21 €
kumppanuus lippu 23 €
Perhelippu perhekatsomo 21 € aikuinen, lapsi 13 saakka 1.5 € !! vähintään yksi aikuinen

Seisomaan Aikunen 16 €
nuori 13 €
lapsi 8 €
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan tämä koko liigaa koskettava, jo vuosia pahempaan suuntaan menevä yleisökato surullista seurattavaa, mutta hyvin ymmärrettävää.
Minusta tässä ei ole oikeastaan mitään ymmärrettävää. Maailma muuttuu aivan älytöntä vauhtia, mutta suomalainen Liiga-toiminta on jämähtänyt 90-luvulle monilta osin. Tässä suhteessa Kärpät on koko 2000-luvun toiminut "suunnannäyttäjänä". Uskotaan kärkkärin ja oluen voimaan, eikä "tuotteelle" ole vaivauduttu tekemään oikeastaan yhtään mitään.

Nythän siellä hallilla käy enää ne vajaa parituhatta uskollista, joille se kärkkäri tai peli itsessään riittää. Itsekin kuulun jälkimmäiseen porukkaan, vaikka päivityksiä nykyaikaan koko ajan huutelenkin. Tosin, kuten olen aiemmin kirjoittanut, niin Kärpät hinnoitteli tälle kaudelle minut pois katsomosta lipunhinnoillaan. Ennenvanhaan sitä mentiin hallille ja se oli sosiaalinen tapahtuma, jonka jälkeen siirryttiin kohti keskustaa ja keskustelua riitti pelistä riippuen tuopposten ääressä pitkäänkin. Se oli ennenvanhaan se ja nyt on toinen aika ja toiset tavat. CMore näyttää pelit halvalla, eikä sinne hallille enää tunnelman ja sosiaalisten suhteiden takia viitsi vääntäytyä. Tämä siis isossa kuvassa. Edelleen pitää muistaa ne parituhatta, jotka käyvät matseissa edelleen näistä em. syistä.

Kuten tässä ketjussa on aiemmin kirjoitettu, niin Kärppien yleisömäärät ovat suorastaan romahtaneet tässä viimeisen seitsemän kauden aikana. Pelilliset syyt eivät varmasti selitä yleisökatoa, sillä menestystä on Pohjoiseen virrannut ihan kiitettävästi, vaikka löytyy sieltä tuloksellisesti heikkoakin kautta välissä.

Viime vuosina ollaan nähty, että edes finaalit eivät saa hallia täyteen. Eikö se kerro jo jotain kaikille, ettei se tuote ole enää kunnossa? Varmasti on suurella osalla muistissa ne ajat, jolloin lippuja jonotettiin ja mustan pörssin kauppiaat tienasivat kausikorttirahansa moninkertaisesti playoffien aikaan. Lippuja myytiin hallin parkkipaikalla hirmuhintoihin. Ei enää vuonna 2021.

Vaikka katsomosta löytyy se parituhatta vanhaa jäärää joka peli-ilta, niin eihän se riitä. Nykyajan ihmiset vaativat leipää ja sirkushuveja. Ottelutapahtuman pitää olla kunnossa. Sen pitää olla houkutteleva niin visuaalisesti, elämyksellisesti kuin rahallisesti. Sen pitää olla siinä kunnossa, että se houkuttelee paikalle perheet, pariskunnat, sinkut, eläkeläiset, nuoret jne. Sen pitää olla sellainen, että se siirtyy perintönä isältä pojalle ja että se voittaa sohvalla löhöilyn.

Se ei tapahdu sillä, että UROS-valoshow pyörii peleissä. Se ei tapahdu sillä, että ammutaan huiveja katsomoon. Se ei tapahdu sillä, että maalilaulu alkaa väärästä kohdasta ja, että ns. "taviskansa" unohdetaan, kun keskitytään pelkästään yritysasiakkaisiin.

Se vaatii kannattajakulttuuriin sitouttamista. Se vaatii "Hall of famen" Raksilaan. Se vaatii varsinkin nykyaikana somen taitavaa käyttöä 24/7... haastatteluja, kuvia, huumoria toisille joukkueille, aivan älytöntä aktiivisuutta koko ajan. Se vaatii ymmärrystä, ettei ilkkamikkoloiden paidat kuulu hallin kattoon, vaan nimenomaan HOF:en. Se vaatii Kärppien näkymistä Oulun katukuvassa... joka paikassa. Se vaatii fanituotteiden päivittämistä sellaisiksi, että niitä oikeasti ostetaan ja että ne näkyvät muidenkin ihmisten päällä kuin seuran junnujen tai muuten seuraan kytköksissä olevien ihmisten päällä. Se vaatii sitä, että seura ottaa kannattajansa omikseen. Se vaatii sitä, että Kärppäkannattajat saavat Raksilan harkkahallin puoleisen päädyn keskiosan itselleen. Se vaatii keltamustan värityksen halliin. Se vaatii PALKKALISTOILLA OLEVIA IHMISIÄ, että se onnistuu. Talkoilla muutokset eivät ikinä tule tapahtumaan. Se vaatii houkuttelevat nettisivut, joille haluaa vähintään kerran päivässä hakeutua. Se vaatii ihmisille laitteet, joilla töitä voi tehdä. Se vaatii paljon. Se vaatii, että jotakin oikeasti kiinnostaa.

Siihen asti mennään näillä. Huomiseen SaiPa-peliin on yli 1500 istumapaikkalippua myymättä. Lauantai-ilta ja Raksila... katson pelin kotona.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikö jokaisen urheiluseuran tavoite ottelutapahtumaa koskien pitäisi olla se, että katsomo olisi mahdollisimman täynnä ihmisiä? Kuka saa kuningasidean nostaa lipunhintoja, kun yleisömäärä laskee jatkuvasti? Hintojen nousua olisi ajankohtaista miettiä vasta siinä vaiheessa, kun halli olisi useasti loppuunmyyty, jolloin siitä voisi oikeasti olla hyötyä. Vähän sama, kun kaupassa myytävä tuote ei menisi kaupaksi kahdella eurolla ja kauppias reagoisi tähän nostamalla tuotteen hintaa kahteen ja puoleen euroon. @Raksilan vetera tuohon kirjoittikin, niin Malmössä ainakin näyttäisi olevan hyvänhintaisia lippuja ja jokaikiselle kohderyhmälle. Siellä taitaa itse tuotekin olla jotain niin paljon hienompaa, kun meidän kotoinen Liiga. Ja onhan se jo pelkästään silläkin niin paljon hienompaa, kun paikalla on yli 12 000 katsojaa ja täällä se 4000.

Viime lauantaina KooKoota vastaan oli varmaan about 1000 katsojaa enemmän, kun lipunhinnat olivat huomattavasti halvempia ja otteluakin mainostettiin sosiaalisessa mediassa suht. hyvin.
 

Ränse

Jäsen
Malmö Arena lippujen hintoja. Istumapaikat lapset 13 saakka = 10 €
nuoret13-20 Seniorit 65 = 17-22 €
Aikuinen 21-36€
vieras fanit 21 €
kumppanuus lippu 23 €
Perhelippu perhekatsomo 21 € aikuinen, lapsi 13 saakka 1.5 € !! vähintään yksi aikuinen

Seisomaan Aikunen 16 €
nuori 13 €
lapsi 8 €

Tässäpä se lyhykäisyydesssään. Vitusti paremmasta tuotteesta halvemmat hinnat.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Raksilan yleisömäärä lauantain SaiPa-pelissä 3831. Ei ehkä mediaseksikkäin vastustaja, mutta toimistolla voitaisiin ottaa mietintämyssy käteen, miksi näin. Ei koronarajoituksia, ja hyvä tautitilanne yleensäkin Oulun seudulla. Mutta kun istumapaikka maksaa sen 36 euroa, ei kannata tuon enempää odotella. Kärpillä menee pelillisesti hyvin, ja se pitäisi osata hyödyntää jotenkin.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt siitä maksetaan suurta hintaa, Kun ei ole ylimielisyydessään viitsitty vuosikausiin kehittää lainkaan ottelutapahtumaa, siitäkin huolimatta, että tälläkin palstalla siitä on vuosikaudet ollut runsasta keskustelua ja huolestuneisuutta mitäänsanomatonta ottelutapahtumaa ja oheispalveluita kohtaan. Tämän lisäksi sitten täysin hävyttömiä lippujen hintojen korotuksia niin tässä on tulos. Saa nähdä herääkö toimiston väki koskaan siihen tosiasiaan, että ottelutapahtumaa ja tuotetta on PAKKO kehittää ammattilaisten toimesta, jotta tavallinen kansa löytäisi kotisohvan sijaan hallille.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Tänään meni muuten ensimmäistä kertaa kotiottelussa tällä kaudella rikki 5000 katsojan raja, tosin äärimmäisen niukasti. Eli toimistolle vinkki: yleisö kyllä löytää edelleen hallille, jos syy on riittävän hyvä. Paidannostajaisia ei voi järjestää joka lauantai, mutta monenlaista muuta täkyä voi tarjoilla: lippukampanjoita, pelitapahtumiin ekstraa, somepöhinää, näkyvää mainontaa, menestyksen hehkuttamista.

Aihiot ovat olemassa, mutta halutaanko niihin tarttua?
 
Viimeksi muokattu:

Yeap

Jäsen
Tänään toki oli paidan jäädytykset ja myös kärkikamppailu yhdessä toi yleisöä mutta esim kaksi yhden hinnalla peliin olisi hyvä alku. Mietin myös samalla tässä että miten ihmeessä joskus divariaikoina saatiin Joensuun Kiekkopoikia vastaan 7000 katsojaa. Muistan myös että FPS (tai joku muu) vastaan pääsi halliin ilmaiseksi. Voisiko nyt toteuttaa jopa saman idean? Eurolla peliin tiettyyn Katsomo-osaan?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Menkööt nyt tänne, eli Kärpillä nyt taukoa perjantaihin asti ja sen jälkeen Kärpät pelaa HPK:ta vastaan kaksi peliä peräkkäin perjantaina ja lauantaina - molemmat kotipelejä? Siis mitä helvettiä? Nyt on mennyt itseltä ohi tällainen.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aimo, Myllykosken imuri, Kärpät, Canes
Menkööt nyt tänne, eli Kärpillä nyt taukoa perjantaihin asti ja sen jälkeen Kärpät pelaa HPK:ta vastaan kaksi peliä peräkkäin perjantaina ja lauantaina - molemmat kotipelejä? Siis mitä helvettiä? Nyt on mennyt itseltä ohi tällainen.
Joo, on kyllä ihan saatanan ihmeellinen otteluohjelma. Tuohon HPK back to back:iin on olemassa jonkunnäkönen lippukampanja, hyvä että edes jotain reagointia Kärpiltä. Taisi olla kaksi lippua, siis molempiin peleihin yksi kappale, 19,50€-22€ per peli. Edes jotain. Onhan tuo parempi kuin 30+ euroa per peli.
 

Yeap

Jäsen
Menkööt nyt tänne, eli Kärpillä nyt taukoa perjantaihin asti ja sen jälkeen Kärpät pelaa HPK:ta vastaan kaksi peliä peräkkäin perjantaina ja lauantaina - molemmat kotipelejä? Siis mitä helvettiä? Nyt on mennyt itseltä ohi tällainen.
Nimenomaan tässä kannattais hakea markkinoinnissa jotain tyyliin että ensimmäisellä pelissä haetaan asetelmia ja tule katsomaan toiseen peliin kuka lähtee hippasille ja kenen kanssa. Tai että perjantaina haetaan taisteluparit ja lauantaina ratkaistaan todellinen voittaja. Jääkö Hämeen PronssiKerho toiseksi?
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta tässä ei ole oikeastaan mitään ymmärrettävää. Maailma muuttuu aivan älytöntä vauhtia, mutta suomalainen Liiga-toiminta on jämähtänyt 90-luvulle monilta osin. Tässä suhteessa Kärpät on koko 2000-luvun toiminut "suunnannäyttäjänä". Uskotaan kärkkärin ja oluen voimaan, eikä "tuotteelle" ole vaivauduttu tekemään oikeastaan yhtään mitään.

Nythän siellä hallilla käy enää ne vajaa parituhatta uskollista, joille se kärkkäri tai peli itsessään riittää. Itsekin kuulun jälkimmäiseen porukkaan, vaikka päivityksiä nykyaikaan koko ajan huutelenkin. Tosin, kuten olen aiemmin kirjoittanut, niin Kärpät hinnoitteli tälle kaudelle minut pois katsomosta lipunhinnoillaan. Ennenvanhaan sitä mentiin hallille ja se oli sosiaalinen tapahtuma, jonka jälkeen siirryttiin kohti keskustaa ja keskustelua riitti pelistä riippuen tuopposten ääressä pitkäänkin. Se oli ennenvanhaan se ja nyt on toinen aika ja toiset tavat. CMore näyttää pelit halvalla, eikä sinne hallille enää tunnelman ja sosiaalisten suhteiden takia viitsi vääntäytyä. Tämä siis isossa kuvassa. Edelleen pitää muistaa ne parituhatta, jotka käyvät matseissa edelleen näistä em. syistä.

Kuten tässä ketjussa on aiemmin kirjoitettu, niin Kärppien yleisömäärät ovat suorastaan romahtaneet tässä viimeisen seitsemän kauden aikana. Pelilliset syyt eivät varmasti selitä yleisökatoa, sillä menestystä on Pohjoiseen virrannut ihan kiitettävästi, vaikka löytyy sieltä tuloksellisesti heikkoakin kautta välissä.

Viime vuosina ollaan nähty, että edes finaalit eivät saa hallia täyteen. Eikö se kerro jo jotain kaikille, ettei se tuote ole enää kunnossa? Varmasti on suurella osalla muistissa ne ajat, jolloin lippuja jonotettiin ja mustan pörssin kauppiaat tienasivat kausikorttirahansa moninkertaisesti playoffien aikaan. Lippuja myytiin hallin parkkipaikalla hirmuhintoihin. Ei enää vuonna 2021.

Vaikka katsomosta löytyy se parituhatta vanhaa jäärää joka peli-ilta, niin eihän se riitä. Nykyajan ihmiset vaativat leipää ja sirkushuveja. Ottelutapahtuman pitää olla kunnossa. Sen pitää olla houkutteleva niin visuaalisesti, elämyksellisesti kuin rahallisesti. Sen pitää olla siinä kunnossa, että se houkuttelee paikalle perheet, pariskunnat, sinkut, eläkeläiset, nuoret jne. Sen pitää olla sellainen, että se siirtyy perintönä isältä pojalle ja että se voittaa sohvalla löhöilyn.

Se ei tapahdu sillä, että UROS-valoshow pyörii peleissä. Se ei tapahdu sillä, että ammutaan huiveja katsomoon. Se ei tapahdu sillä, että maalilaulu alkaa väärästä kohdasta ja, että ns. "taviskansa" unohdetaan, kun keskitytään pelkästään yritysasiakkaisiin.

Se vaatii kannattajakulttuuriin sitouttamista. Se vaatii "Hall of famen" Raksilaan. Se vaatii varsinkin nykyaikana somen taitavaa käyttöä 24/7... haastatteluja, kuvia, huumoria toisille joukkueille, aivan älytöntä aktiivisuutta koko ajan. Se vaatii ymmärrystä, ettei ilkkamikkoloiden paidat kuulu hallin kattoon, vaan nimenomaan HOF:en. Se vaatii Kärppien näkymistä Oulun katukuvassa... joka paikassa. Se vaatii fanituotteiden päivittämistä sellaisiksi, että niitä oikeasti ostetaan ja että ne näkyvät muidenkin ihmisten päällä kuin seuran junnujen tai muuten seuraan kytköksissä olevien ihmisten päällä. Se vaatii sitä, että seura ottaa kannattajansa omikseen. Se vaatii sitä, että Kärppäkannattajat saavat Raksilan harkkahallin puoleisen päädyn keskiosan itselleen. Se vaatii keltamustan värityksen halliin. Se vaatii PALKKALISTOILLA OLEVIA IHMISIÄ, että se onnistuu. Talkoilla muutokset eivät ikinä tule tapahtumaan. Se vaatii houkuttelevat nettisivut, joille haluaa vähintään kerran päivässä hakeutua. Se vaatii ihmisille laitteet, joilla töitä voi tehdä. Se vaatii paljon. Se vaatii, että jotakin oikeasti kiinnostaa.

Siihen asti mennään näillä. Huomiseen SaiPa-peliin on yli 1500 istumapaikkalippua myymättä. Lauantai-ilta ja Raksila... katson pelin kotona.
Kannattaa kuunnella Petopodin uusin jakso, jossa vieraana yksi Salgromin perustajista eli Tommi Holappa. Jaksossa puhutaan markkinoinnista, yhteisöllisyydestä ja kaikesta mitä ollaan tälläkin palstalla kirjoitettu enemmän tai vähemmän varsinkin parin viime vuoden aikana. Tämän kaverin kanssa voisin jopa lähteä parille tuopille keskustelemaan Kärpistä ja kaikesta siihen liittyvästä. Suuria tunteita, suuria tunteita.
 
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Jyske takorautainen
Miks on kaks peräkkäistä kotipeliä Kerhoa vastaan pe ja la tulevalla viikolla?
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miks on kaks peräkkäistä kotipeliä Kerhoa vastaan pe ja la tulevalla viikolla?
Luulen, että säästösyistä ja joukkueiden tahdosta on kyse? Nyt pelataan kaksi kertaa Raksilassa ja helmikuun lopussa pelataan kaksi kertaa Rinkelinmäellä.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Miks on kaks peräkkäistä kotipeliä Kerhoa vastaan pe ja la tulevalla viikolla?
Eikös tuo ole ihan hauska mini Playoff-sarja? Siinähän kerkeää jo muodostumaan taistelupareja ja jos käyttää referenssinä lauantain TPS-ottelua, niin olisihan game 2 ollut todella mielenkiintoinen ja varmasti kuuma kamppailu olisi ollut.

Toisekseen tuossahan on mainio sauma lähteä fanina katsomaan toiselle paikkakunnalle otteluita - kaksi peliä yhden matkakustannuksen hinnalla.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Ja aika pian marraskuun alkuun tulee sitten samanlainen setti KalPaa vastaan, pe-la kotipelit. Kuopiossa sitten helmikuussa. Tavallaan ihan hauska toki, mutta ehkä se perinteinen back-to-back on kuitenkin järkevämpi. Syyt tosiaan lienevät rahassa ja osittain koronassa, kun minimoidaan matkustamista.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Miksi? Mitä urheilullisia tai muutakaan etuja tuossa olisi? Ja nimenomaan tämä on paljon halvempi vaihtoehto myös organisaatioille.
No on varmasti kustannusoptimaalinen tapa, ei sillä. Eikös oikeastaan kannattaisikin pelata kaikki pelit putkeen aina tietyllä paikkakunnalla ja sitten siirtyä seuraavalle. Tai ehkä voitaisiin ottaa käyttöön turnausformaatti, ja pelata vaikka viikonlopun aikana neljän joukkueen kesken samassa hallissa kaikki pelit ristiin?

Lähinnä siis siksi, että molemmilla joukkueilla olisi mahdollisuus saada oma kotiyleisönsä tueksi ja molemmilla kotiyleisöillä mahdollisuus päästä peliin. Tällaisilla tuplapeli-viikonlopuilla joukkueiden tilanne voi kuitenkin olla ihan erilainen sitten toisen rykäyksen kohdalla, jos silloin tuohikuussa Kärpiltä vaikkapa puuttuisi pitkälliseen rasitukseen kaatunut Galimov tai toisaalta jompikumpi joukkueista olisi menettänyt mahdollisuudet playoff-paikkaan jne.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Tai ehkä voitaisiin ottaa käyttöön turnausformaatti, ja pelata vaikka viikonlopun aikana neljän joukkueen kesken samassa hallissa kaikki pelit ristiin?
No tässä taas mennään toiseen ääripäähän. Ehkä nykyinen tapa on kahdesta maailmasta keskitie, eli se kultaisin?

Henkilökohtaiselta kantilta nuo ovat ihan maukkaita "viikonloppusarjoja". Esim. eräs kaverini on KalPa-fani, niin menemme varmasti molemmat pelit katsomaan ensi kuussa yhdessä Raksilaan. Voi olla, että sunnuntaina on pää kipeä.

Tällaisilla tuplapeli-viikonlopuilla joukkueiden tilanne voi kuitenkin olla ihan erilainen sitten toisen rykäyksen kohdalla, jos silloin tuohikuussa Kärpiltä vaikkapa puuttuisi pitkälliseen rasitukseen kaatunut Galimov tai toisaalta jompikumpi joukkueista olisi menettänyt mahdollisuudet playoff-paikkaan jne.
Tämä ei ole siinä mielessä validi argumentti, että sitten Kärpillä olisi jotakin muuta joukkuetta vastaan vaikkapa lauantaina peli kuin Kerhoa vastaan. Periaatteessa ymmärrän pointtisi mutta periaattessa en.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Kannattaa kuunnella Petopodin uusin jakso, jossa vieraana yksi Salgromin perustajista eli Tommi Holappa. Jaksossa puhutaan markkinoinnista, yhteisöllisyydestä ja kaikesta mitä ollaan tälläkin palstalla kirjoitettu enemmän tai vähemmän varsinkin parin viime vuoden aikana.

Jumalautsi, Olipa maallikolle hyvää kuunneltavaa! Älyttömän hyviä ideoita sponsoriyhteistyöstä, missä myös Oulun kaupunki voisi olla mukana. Tämäkin yrittäjä kasvanut Kärppien fanibussissa aikanaan ja toivottavasti näitä on lisää, jotka seurasta välittää ja luovat lisää keskustelu ja yhteistyökulttuuria verkostoon.

Tyhmältä ei kuulosta myöskään tuo Petopodin haastattelija. "peukku"
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

Glove

Jäsen
Kärppien lippuja myydään näköjään kaupungin Prismoissa. Eipä ole kyllä tullut Kärppälogoa vastaan näissä kaupoissa. No, nyt tiedän tämänkin asian.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös