Sanoinkin, että he olivat tyytyväisiä. Itse en olisi ollut ja juuri siksi jotenkin tuntuu, että Pataljoonan toiminnassa ei nyt kaikki tietokoneet olleet toimistossa. Voit olla sitä mieltä, että tämä "diili" oli ihan oikeudenmukainen, mutta kyllähän siinä nyt on näkyvissä selvä ongelma, kuten muutamat ovat tuolla jo edellä esittäneet.
Annanpas esimerkin: Ostat liput vaikka esim. Madonnan keikalle ja maksat niistä 150€/kpl. Muutamaa päivää ennen sinulle ilmoitetaan, että esiintyjänä on sittenkin joku paikallinen aloitteleva rap-artisti. Sinulle luvataan hyvityksenä tämän rap-artistin seuraavalle keikalle lippu puoleen hintaan.
Esimerkki on vähän huono, mutta kärjistää helposti tämän asian suurimman ongelman. Et voisi ainakaan rehellisesti myöntää olevasi tyytyväinen tuohon antamaani esimerkkiin.
Esimerkkiin nyt ei varmaan tarvi todeta muuta kuin "joo", sen verran ontuva todellakin on :) Kuitenkin puhutaan jääkiekko-ottelusta tai vaihtoehtoisesti jääkiekko-ottelusta johon saa hyvityksen.
Lisäksi oletat minun olevan jotain mieltä diilin oikeudenmukaisuudesta, mutta voin kertoa että minulla ei ole siitä mitään mielipidettä.
Mielestäni diili on sellainen missä molemmat osapuolet ovat samaa mieltä, that's it. En voi vaan nähdä mielessäni että Pataljoona olisi tästä lopulta paljoakaan harmissaan, pääsivät sinne minne aluksi pyysivät päästä ja saivat vielä alennusta seuraavasta paikallisen räp-artistin keikasta, tai siis jääkiekko-ottelusta johon joka tapauksessa järjestävät matkan.
Lisäksi Pataljoona hoitaa hienosti tuon alennuksen tästä ylihintaisesta matkasta, sillä he eivät tietysti voi olettaa että kaikki tämän kertaiset lähtijät ovat jouluna maisemissa, joten hyvittävät sen vapaavalintaiseen matkaan. Saavat jopa muutaman euron ehkä extraa tätäkin kautta.