Linnan juhlat – Niinistön aikakausi

  • 159 506
  • 1 220
En ymmärrä mitä luulet osoittavasi Iso H:n tuloilla. Että ei ne kaikki köyhiä ole? Ei varmasti olekaan, mikä lisää komiikkaa entisestään. Vai kai herra räppäri on jakanut rahansa yhteiseksi kaikille?

Tuskinpa on jakanut. Minä ymmärrän Iso H:n mielenilmauksen ihan hyvin siinä mielessä, että tuollainen "kantaaottavuus" puree markkinointimielessä hyvin tiettyyn kohderyhmään, ja markkinointi on tietenkin levy-yhtiöpomolle tärkeää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Aina ollaan niin helvetin kateellisia muille, kyylätään ja kytätään ja soitellaan verottajalle erilaisia ilmiantoja naapureista sun muista.

Tämä ajatustapa toimii myös toiseen suuntaan. Ostetaan itselle ja muijalle kalliit Audit, jotta ollaan naapurin silmissä paremmin tai vähintään yhtä hyvin toimeentulevia. Kyylääjiäkään ei enää tarvita, kun ihmiset laittavat kaiken elämänsä näytille sosiaalisen median avulla. Ja sitten ihmetellään, kun lapset ovat vaatimassa kaikenlaista vain siksi, että Reijo-Kaarinallakin on. Tällaisessa ympäristössä kasvatetaan tulevia kusipäitä.

Tämä ei sitten ollut mikään puolustuspuhe ilkivaltaa harjoittavia paskahousuja kohtaan.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskinpa on jakanut. Minä ymmärrän Iso H:n mielenilmauksen ihan hyvin siinä mielessä, että tuollainen "kantaaottavuus" puree markkinointimielessä hyvin tiettyyn kohderyhmään, ja markkinointi on tietenkin levy-yhtiöpomolle tärkeää.

Totta puhut, tuossa suhteessa hänen toimintansa voi kyllä ymmärtää, mutta alleviivaa aatteen köyhyyttä mielenosoittajien keskuudessa entisestään. Kapitalismi kyllä maistuu kun siitä itse pääsee nauttimaan, mutta välillä on kiva riehua ja rikkoa paikkoja.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
On se hienoa että ymmärrys riittää sotkemaan ja rikkomaan yrittämällä elämisensä rahoittamaan pyrkivän ihmisen toimeentuloa. Omalle kohdalle jos sattuisi saattaisin ottaa nenän varresta kiinni ja rusauttaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tästä tuli muuten mieleeni, että miksi Nalle oli kutsuttu tänä vuonna juhliin? Sale perusteli keihäsmiesten runsasta edustusta sillä, että hän halusi antaa laajemman viestin siitä, että mitä työteliäisyydellä ja sisulla voi saada aikaan. Olikohan Nallen kutsumisessa sellainen viesti, että veropakolaisuus on ihan ok presidentin silmissä? Tai Ilpo Kokkilan kutsumisessa se viesti, että varojen kierrättäminen veroparatiisien kautta on jees?

Vastaus lienee "niin on aina ollut", ja tätä perustellaan biologialla ja terveellä järjellä.

Vaikka juhlissa pyörii kaikenmaailman kokkiloita, on Presidentinlinnan kahvit hyvin pieni osa kaikista niistä eduista, joita nämä Luxemburgin-veljet veronmaksajilta saavat. Kuten aiemmin kirjoitin, linnan juhlat ovat ainoa tilaisuus, jossa ns. eliitti ja rahvas juhlii saman katon alla. Ja tällainen tilaisuus saa "anarkistit" liikkeelle.

Minua käy sääliksi tätä uutisissa haastellutta Suvi Auvista, joka tuntuu oikeasti uskovan, että eilinen on ollut mielenosoitus tuloerojen kasvua vastaan. Minä ainakin uskallan väittää, että hyvin suuri osa "anarkisteista" eivät välitä politiikasta paskaakaan, vaan ovat kiinnostuneita käyttämään päihteitä ja hajottamaan paikkoja.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä tämä muiden rahoilla eläminen tarkoittaa? Minun ymmärtääkseni Suomessa on nimenomaan vahva itsensä elättämisen kulttuuri.

Ole vaan tuota mieltä, en minä sitä kiellä. Väärässä olet joka tapauksessa.

Etkös sinä muuten juuri jossain toisessa ketjussa vaatinut perintö- ja lahjaveron poistamista? Eikös tämä nimenomaan, jos mikä, ole muiden tienaamilla rahoilla elämistä, jos ihminen elää perintö- tai lahjarahoilla?

Kirjoitin. Ja ei ole.

Jos taas tarkoitat muiden rahoilla elämisellä sitä, että eletään yhteiskunnan tukien varassa, niin Suomessa noiden tukien saatavuus ja määrä ei millään tapaa positiivisessa valossa poikkea muista Pohjoismaista.

Kun kerran väität, että Suomen maksamat etuudet eivät poikkea mitenkään muiden Pohjoismaiden vastaavista, niin osaat varmaan kertoa jotain faktaa väiteesi tueksi? Osaathan?

Vuosi sittenhän se yksi putkasta vapautunut persu-Pete kertoi, että hän vain joi viinaa ja vittuili poliisille. Mitään sen järkiperäisempää syytä tämä kansan syvien rivien edustaja ei toiminnalleen kertonut.

Toivoisin, että sinusta löytyisi nyt sen verran miestä, että kertoisit, miten Perussuomalaiset liittyivät yhtään mitenkään tuohon koko viestiisi?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minua käy sääliksi tätä uutisissa haastellutta Suvi Auvista, joka tuntuu oikeasti uskovan, että eilinen on ollut mielenosoitus tuloerojen kasvua vastaan. Minä ainakin uskallan väittää, että hyvin suuri osa "anarkisteista" eivät välitä politiikasta paskaakaan, vaan ovat kiinnostuneita käyttämään päihteitä ja hajottamaan paikkoja.


Noinhan se juuri on. Ja jos joku haluaa tietää, mikä on kunnon statement tuloerojen kasvua vastaan, niin kannattaa käydä katsomassa Hurstin jonoja Itsenäisyyspäivänä. Tai Jouluna. Tai minä tahansa päivänä, jona noita jonoja on. Siellä se nimittäin on todellinen rauhallinen ja vastaanpanematon mielenosoitus asian johdosta.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kirjoitin. Ja ei ole.

Mikä tässä on logiikkana? Väitätkö sen perinnön saajan muka itse tienanneen nuo rahat?

Kun kerran väität, että Suomen maksamat etuudet eivät poikkea mitenkään muiden Pohjoismaiden vastaavista, niin osaat varmaan kertoa jotain faktaa väiteesi tueksi? Osaathan?

Niin siis positiivisessa mielessä ei poikkea. Esimerkiksi ilman työhistoriaa olevan ihmisen eläkkeen suuruus Suomessa verojen jälkeen oli vuoden 2011 tilastojen mukaan 660 euroa, kun Tanskassa lukema oli 851 euroa ja Ruotsissa 900 euroa. Nämä luvut ovat ostovoimakorjattuja. Mielestäni tässä on erittäin radikaali ero.

Suomessa työttömän peruspäivärahan suuruus on 32.66 euroa päivältä, Ruotsissa tuo on noin 34,50 euroa päivältä. Ruotsissa ansiosidonnaisen työttömyysturvan suuruus on ensin 80 prosenttia ja myöhemmin 70 prosenttia palkasta, kun Suomessa lukema on koko ajan 60 prosenttia palkasta. Ruotsissa lapsilisän suuruus ekalta lapselta on noin 113 euroa, kun Suomessa se on 104,19.

Eli ihan kauttaaltaan Suomen sosiaalietuuksien suuruus on pienempää kuin Ruotsissa.

Toivoisin, että sinusta löytyisi nyt sen verran miestä, että kertoisit, miten Perussuomalaiset liittyivät yhtään mitenkään tuohon koko viestiisi?

Perusuomalaiset liittyi viestiini siltä osin, että tämä Pete, jonka motiiveista hulinointiin kerroin, ilmoitti olevansa persu.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No mutta, täällähän on kunnon lynkkausmieliala päällä. Hassusti tuntuu yksittäinen tempaus herättävän aggressioita ihmisissä, joilla on mitä ilmeisimmin asiat mallikkaasti. Perinteinen kateuskorttikin on jo pelattu.

Minusta tuntuu tämänkin asian tiimoilta, että suurella osalla ei ole oikein käsitystä siitä, miksi ihmiset syrjäytyvät tai ajautuvat yhteiskunnan "paskasakiksi". En usko, että se huikea tukipotti, josta täälläkin on haaveiltu, on suuri motivaattori ryhtyä työttömäksi elätiksi.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikä tässä on logiikkana? Väitätkö sen perinnön saajan muka itse tienanneen nuo rahat?

No mietihän nyt itse.

Niin siis positiivisessa mielessä ei poikkea. Esimerkiksi ilman työhistoriaa olevan ihmisen eläkkeen suuruus Suomessa verojen jälkeen oli vuoden 2011 tilastojen mukaan 660 euroa, kun Tanskassa lukema oli 851 euroa ja Ruotsissa 900 euroa. Nämä luvut ovat ostovoimakorjattuja. Mielestäni tässä on erittäin radikaali ero.

Suomessa työttömän peruspäivärahan suuruus on 32.66 euroa päivältä, Ruotsissa tuo on noin 34,50 euroa päivältä. Ruotsissa ansiosidonnaisen työttömyysturvan suuruus on ensin 80 prosenttia ja myöhemmin 70 prosenttia palkasta, kun Suomessa lukema on koko ajan 60 prosenttia palkasta. Ruotsissa lapsilisän suuruus ekalta lapselta on noin 113 euroa, kun Suomessa se on 104,19.

Eli ihan kauttaaltaan Suomen sosiaalietuuksien suuruus on pienempää kuin Ruotsissa.

Ja sitten seuraavaksi kerrot toki, että mitkä ovat kriteerit noihin tukien saamiseen mainitsemissasi Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa? Ai et pysty vai? No ei se mitään, niin arvelinkin.

Perusuomalaiset liittyi viestiini siltä osin, että tämä Pete, jonka motiiveista hulinointiin kerroin, ilmoitti olevansa persu.

Aivan niin, tuo mainitsemasi tyyppi liittyi viime vuoden tapahtumaan, jos siihenkään. Miten se sitten liittyi tämän vuoden tapahtumiin? Mutta koska tiedän, että et tähän vastaa mitään kun se on sinulle liian kova paikka, niin vastaan itse, että tuolla ei ollut mitään tekemistä tämän vuoden humalaisten hillumisen kanssa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta tuntuu tämänkin asian tiimoilta, että suurella osalla ei ole oikein käsitystä siitä, miksi ihmiset syrjäytyvät tai ajautuvat yhteiskunnan "paskasakiksi". En usko, että se huikea tukipotti, josta täälläkin on haaveiltu, on suuri motivaattori ryhtyä työttömäksi elätiksi.


Kerrotko, että mikä se oli noiden eilispäivän hulinoiden pointti, agenda ja tarkoitus? Ja miten se näkyi noiden vandaalien kiljupäisessä toiminnassa?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ja sitten seuraavaksi kerrot toki, että mitkä ovat kriteerit noihin tukien saamiseen mainitsemissasi Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa? Ai et pysty vai? No ei se mitään, niin arvelinkin.

No mikä on oma olettamuksesi? Onko lapsilisän saatavuudessa jokin ero Suomen ja Ruotsin välillä? Voiko ilman työuraa olevan eläkeläisen etuuden saamisessa olla jotain eroja? On tuo toki mielenkiintoinen keino heittäytyä tyhmäksi ja vaatia toiselta selvityksiä asiasta, mikä on pääpiirtettäin täysin selvä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kerrotko, että mikä se oli noiden eilispäivän hulinoiden pointti, agenda ja tarkoitus? Ja miten se näkyi noiden vandaalien kiljupäisessä toiminnassa?
En tiedä, mikä oli varsinainen pointti, mutta yleisellä olojen kurjistumisella on varmasti osuutensa asiassa. Tämä maa alkaa olla kova paikka niille, jotka häviävät kilpailussa työ- ja opiskelupaikoista tai jotka ovat jo lähtökohtaisesti saaneet paskat kortit isossa jaossa. Mellakointi on vain oire jostakin, eikä se sinällään tarvitse kovin kummoista sytykettä. Linnan juhlat on lähinnä tietynlainen symboli myös siitä, kuinka yhteiskunnan menestyneimmät yksilöt nostetaan jalustalle. Mitä enemmän leikataan esim. mielenterveyspalveluista, sitä enemmän alkaa esiintyä näitä henkilöitä, joiden mielestä päätön rähinöinti on hyvä idea.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eli kun ihminen elää esim. isänsä tienaamilla rahoilla, silloin hän ei elä muiden tienaamilla rahoilla. On tämä yhteiskunnan tukipylväiden logiikka välillä sangen vaikeatajuista meille toisen luokan kansalaisille.

Ainakaan isältä rahaa saaminen ei ole yhteiskunnalta pois. Etenkin perheet, joilla on varaa enemmänkin antaa rahaa lapsilleen, niin hehän ne ovat täällä niitä, jotka tätä tukiviidakkoa ylläpitävät.

Erään sukulaismiehen veroprosentti on majaillut tasaisesti välillä 45-52 viimeiset 15 vuotta. Kuinkakohan montaa ihmistä tuolla jo keskimäärin elätetään, joku 350 000-450 000 euroa vuotuista ansioveroa on ihan mukava potti.

Tämän lisäksi nämä henkilöt eivät itse juuri julkisia palveluita edes käytä, terveyskeskuksenakin toimii Mehiläinen tai Dextra

en tiedä viittasiko @Kisapuisto tähän aiemmin (vai tökkiikö luetun ymmärtämiseni, ihan joka viestiä en jaksa nyt kahlata), mutta näinhan asia on.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En tiedä, mikä oli varsinainen pointti, mutta yleisellä olojen kurjistumisella on varmasti osuutensa asiassa. Tämä maa alkaa olla kova paikka niille, jotka häviävät kilpailussa työ- ja opiskelupaikoista tai jotka ovat jo lähtökohtaisesti saaneet paskat kortit isossa jaossa...

Mä en kyllä suoranaisesti usko, että kovin moni tuolla eilen mitään olojaan oli valittamassa, ilosta rikkoivat paikkoja. Aika säälittävää tältä yhdeltä telkkarissa olleelta anarkistiltakin, hän ilmeisesti on niin harhainen, että todella luulee useankin henkilön välittävän hänen naurettavasta utopiastaan.

Asun noin 200 metrin päässä eilisestä näyttämöstä, jälkiä oli varsin erikoista aamulla tarkistaa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Erään sukulaismiehen veroprosentti on majaillut tasaisesti välillä 45-52 viimeiset 15 vuotta. Kuinkakohan montaa ihmistä tuolla jo keskimäärin elätetään, joku 350 000-450 000 euroa vuotuista ansioveroa on ihan mukava potti.
Mahtaa sukulaismiehellä olla kovat ajat. Minusta tämä järjestelmä, joka sinunkin mielestä ilmeisesti perustuu jonkinlaiseen toisten elättämiseen, on ihan hyvä. Eiköhän sinunkin sukulaismies joskus aikoinaan tarvinnut yhteiskunnan tukea.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
[QUOTE="MustatKortit, post: 5640180, member: 15326]

Erään sukulaismiehen veroprosentti on majaillut tasaisesti välillä 45-52 viimeiset 15 vuotta. Kuinkakohan montaa ihmistä tuolla jo keskimäärin elätetään, joku 350 000-450 000 euroa vuotuista ansioveroa on ihan mukava potti. Mahtaa sukulaismiehellä olla kovat ajat. Minusta tämä järjestelmä, joka sinunkin mielestä ilmeisesti perustuu jonkinlaiseen toisten elättämiseen, on ihan hyvä. Eiköhän sinunkin sukulaismies joskus aikoinaan tarvinnut yhteiskunnan tukea.

Ei hän mitään valita, minä totesin vaan, että kyllä täällä niitä veroja maksetaan mielestäni ihan riittävästi. Suomen hyväosaisetkin tukevat hyvinvointivaltiota, kuten käytännössä kaikki pohjoismaalaiset. Myös minä.

Paitsi tietysti jos on sitä mieltä, että 50% ansioveroa on liian vähän.

Täällä (tai ainakin eilen torilla) haetaan väkisin jotain luokkaretoriikkaa, todella väsynyttä 2010-luvun Suomessa. Kohta arvaankin, että eräs tietty nimimerkki tulee kertomaan, miten äitinsä kertoi, että punikki on aina punikki ja etenemismahdollisuuksia ei maassamme ole, jos olet väärästä perheestä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ainakaan isältä rahaa saaminen ei ole yhteiskunnalta pois. Etenkin perheet, joilla on varaa enemmänkin antaa rahaa lapsilleen, niin hehän ne ovat täällä niitä, jotka tätä tukiviidakkoa ylläpitävät.

No siis jos Kisapuiston ja sinun unelma toteutuu eli perintövero poistetaan, niin siitä syntyy muistaakseni noin puolen miljardin lovi valtion budjettiin. Jostakin tämä aina on pois. Joko otetaan lisää syömävelkaa tai sitten leikataan jostain. Ellei sitten usko perintöveron poistumisen myötä syntyvän niitä kuuluisia "dynaamisia vaikutuksia" niin paljon, että tuo verokertymän putoaminen paikkautuu jossain toisessa kohtaa meno- ja/tai tulobudjettia.

Ja koko kesusteluhan lähti liikkeelle siitä, että höpistiin "muiden rahoilla" elämisestä. Minusta perinnön varassa eläminen on ihan samalla tapaa muiden rahoilla elämistä kuin mitä tekee työttömyyskorvauksella elävä työtön. Toki viime kädessähän nuo ovat jokaisen omia rahoja, eli sinällään termi on harhaanjohtava, joskin toki erittäin raflaava ja populistinen.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä en kyllä suoranaisesti usko, että kovin moni tuolla eilen mitään olojaan oli valittamassa, ilosta rikkoivat paikkoja. Aika säälittävää tältä yhdeltä telkkarissa olleelta anarkistiltakin, hän ilmeisesti on niin harhainen, että todella luulee useankin henkilön välittävän hänen naurettavasta utopiastaan.

Asun noin 200 metrin päässä eilisestä näyttämöstä, jälkiä oli varsin erikoista aamulla tarkistaa.
Niin, varmasti mukana oli myös joitakin kovan luokan idealisteja sekä niitä, jotka halusivat vain jännitystä lauantai-iltaansa. Jos taas halutaan tutkia itse ilmiön laajempia taustoja, niin aiemmin mainitsemani asiat astuvat kuvaan. Taloudellisesti heikkoina aikoina nämä nuorten miesten kaduilla mesoamiset vain lisääntyvät. Luokkasodasta puhuminen on toki vain retorinen keino, mutta se liittyy kuitenkin asiayhteyteen siten, että yhä suurempi joukko ihmisiä tuntee putoavansa toisen luokan kansalaisiksi. Epävarmuus on läsnä alati etenkin työelämässä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minusta tuntuu tämänkin asian tiimoilta, että suurella osalla ei ole oikein käsitystä siitä, miksi ihmiset syrjäytyvät tai ajautuvat yhteiskunnan "paskasakiksi". En usko, että se huikea tukipotti, josta täälläkin on haaveiltu, on suuri motivaattori ryhtyä työttömäksi elätiksi.

Minä ainakin ymmärrän syrjäytyneitä. Olen huolissani niin syrjäytymisestä kuin varallisuuserojen kasvusta, mutta onko sillä mitään tekemistä eilisen kanssa? Joku täällä mainitsi Hurstin ruokajonot. Kuinka moni niissä jonoissa seisokeleva mahtoi olla eilen hajottamassa paikkoja, joilla ei ole mitään tekemistä Nalle Wahlroosin ja muun rahaeliitin kanssa. Kuinka moni siitäkin porukasta on sellaista, että heistä ei yksinkertaisesti ole työelämään ansaitsemaan omaa toimentuloaan, koska kaikki mitä suomalainen yhteiskunta on, on perseestä.

Erilaisissa ajankohtaisohjelmissa on pitkin vuotta ollut haastateltavina erilaisia ihmisiä, jotka eivät työllisty. Eräskin turkulainen diplomi-insinööri kuluttaa päivisin aikaa kirjastossa, koska töitä ei ole. On ollut työttömänä kahdeksan vuotta. Jollekin hän on koulutettu väärälle alalle ja joillekin ylikoulutettu. Minun on hyvin vaikea nähdä, että tällainen pitkäaikaistyötön kokee keinoksi lähteä rikkomaan paikkoja. Toinen esimerkki on itähelsinkiläinen (Jokereiden kannattaja), joka haluaisi tehdä töitä, mutta ei ole päässyt edes jakamaan postia tai ajamaan linja-autoa, koska yritykset vähentävät jatkuvasti työpaikkoja. Vaikka kyseinen jannu voisi ulkoisesta olemuksesta päätellen olla yksi eilisistä ilkivallantekijöistä, tuskin sentään. Hänkin kertoi hakeneensa töitä, koska haluaa tehdä töitä. Vaikutti tyypiltä, joka ei ole vaatimassa itselleen samaa palkkaa kuin Matti Alahuhta, vaan sen verran, että voi ostaa ruokaa ja maksaa laskunsa itse.

Minä ymmärrän aivan hyvin, että ihminen purkaa paha oloaan ja joskus se menee överiksi. Mutta mitä olen nähnyt kuvia eiliseltä, niin se touhu näyttää enemmän retaleiden hauskanpidolta kuin mielenosoitukselta. Jos näille ihmisille oltaisiin luvattu työpaikka maanantaiaamuksi, niin kuinkakohan moni olisi ollut valmis heräämään aamuseitsemältä. Ja kuinkakohan moni näistä olisi lähtenyt hyvillä mielin viikonlopun viettoon viiden kokonaisen työpäivän jälkeen. Entä kuinkohan moni olisi viimeistään tiistaina haukunnut esimiehensä kusipääksi, koska ei saa pitää röökitaukoa silloin kun huvittaa.

Pitääpä käydä leipäjonoissa kysymässä, mitä mieltä siellä ollaan ilkivallantekijöistä, jotka tuhoavat muun muassa julkisen hallinnon joukkokuljetusvälineen, joka mahdollistaa matkustamisen ilman omaa autoa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No siis jos Kisapuiston ja sinun unelma toteutuu eli perintövero poistetaan, niin siitä syntyy muistaakseni noin puolen miljardin lovi valtion budjettiin. Jostakin tämä aina on pois. Joko otetaan lisää syömävelkaa tai sitten leikataan jostain. Ellei sitten usko perintöveron poistumisen myötä syntyvän niitä kuuluisia "dynaamisia vaikutuksia" niin paljon, että tuo verokertymän putoaminen paikkautuu jossain toisessa kohtaa meno- ja/tai tulobudjettia...

Ei kai tätäkään näin mustavalkoisesti pidä ajatella. Minä en usko, että perintövero koskaan kokonaan poistuu, mutta voisihan sitä alentaa. Keskituloisillehan tuo melkeinpä ikävintä on, mikäli joku perheen astunto/kesämökki pitää myydä pois vain siksi, koska verot.
 
Täällä (tai ainakin eilen torilla) haetaan väkisin jotain luokkaretoriikkaa, todella väsynyttä 2010-luvun Suomessa. Kohta arvaankin, että eräs tietty nimimerkki tulee kertomaan, miten äitinsä kertoi, että punikki on aina punikki ja etenemismahdollisuuksia ei maassamme ole, jos olet väärästä perheestä.

Kyllä se luokkaerojen havainnoiminen voi tietysti olla haastavaa, jos on riittävän paksussa pumpulissa kasvanut ja elelee jossain Hesan keskustassa. Mutta mikäs siinä on vanhempiensa ja isovanhempiensa avio-onnea mainostaessa. Täällä lähiöäpärien keskuudessa Suomi näyttäytyy hieman erilaisena kuin teillä siellä kultalusikkapiireissä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllä se luokkaerojen havainnoiminen voi tietysti olla haastavaa, jos on riittävän paksussa pumpulissa kasvanut ja elelee jossain Hesan keskustassa. Mutta mikäs siinä on vanhempiensa ja isovanhempiensa avio-onnea mainostaessa. Täällä lähiössä Suomi näyttäytyy hieman erilaisena.

Kannattaa lukea @Radiopää :n mainio viesti tuossa yllä, hän sanoi asian jo niin hyvin, etten viitsi itse erikseen kirjoittaa samoja ajatuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös