Linnan juhlat – Niinistön aikakausi

  • 159 662
  • 1 220
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllähän sitä aika hyvin saa tuhoa aikaan vaikka mopoautoon mahtuva porukka, jos asennetta ja suunnittelukykyä löytyy. Tämä nähtiin Norjassa kaksi ja puoli vuotta sitten.
No sitten äärioikeiston uhka ei väisty, ennen kuin kaikki epäilyttävät mopoautoporukat ja mielellään myös yksilöt on laitettu rautoihin tai ammuttu seulaksi. Tosin sama pätee myös anarkokommareihin ja varmaan myös äärikeskustalaisiin, kiven sisään kaikki vaan.
 

kovalev

Jäsen
Minulla on sellainen kuva, että äärivasemmisto on viimeisten noin 10 vuoden aikana aiheuttanut Euroopassa moninkertaisesti enemmän mellakoita, väkivaltaisia välikohtauksia ja taloudellista vahinkoa kuin äärioikeisto.

Omasta puolestani en halua lähteä asiasta jankkaamaan, varsinkin kun tiedän että Kääpiölläkin on omat värilasinsa joilla maailmaa tiirailee.
Aloin vain miettiä tuota viimeisen 10:n tai sanotaan vaikka 20:n vuoden periodia.
Varmasti erilaiset vasemmistolaiset toimijat ovat aiheuttaneet enemmän aineellista vahinkoa tänä aikana. Kapitalistille ei ole elämää ilman rahaa ja materiaa - silloin luonnollisesti vastareaktiokin suuntautuu näille alueille.
Sen sijaan natsien agendalla tullee jatkossakin olemaan viattomien ihmisten tappaminen. Esimerkkejä Saksan tapahtumat 90-luvulla sekä viime vuosina mm. Kreikassa, Unkarissa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa.
Äärivasemmiston puolelta ei taida olla vastaavaa tapahtunut Euroopassa sitten 70-luvun. En ainakaan heti muista.
Pointtini on lähinnä se, että hengen voi riistää vain kerran. Ja ylipäätään materian ja ihmisen koskemattomuuden rinnastaminen on aina vähän ongelmallista - siitäkin huolimatta, että toisille lelut ovat ihmissuhteita tärkeämpiä.
Mutta en suinkaan väitä etteikö vasemmiston puolellakin otteet voisi entisestään koveta. Perinteitähän historiassa löytyy roppakaupalla.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Tampere

Kaikella lämmöllä. Tampere on päässyt loppuvuodesta Suomen kartalle. Ensin TP Sauli Niinistön itsenäisyysjuhlat ja nyt klassinen ulkoilmaottelu Ilves-Tappara Ratinan stadionilla.

Ei tieteenkään mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta ei näytä kumpikaan Tamperetapahtuma menevän ihan putkeen. Tosin aivan eri syistä. Voi, voi Tammersfors.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mutta en suinkaan väitä etteikö vasemmiston puolellakin otteet voisi entisestään koveta. Perinteitähän historiassa löytyy roppakaupalla.
Minua ei niinkään huoleta väkivallan väri, vaan mielenosoittajien entistä joustavampi suhtautuminen mellakointiin ja tarvittaessa myös puhtaaseen väkivaltaan mielenilmauksen perillemenemisen varmistamiseksi.

Väkivallattomat ja rauhanomaiset mielenosoitukset eivät kuulemma kiinnosta ketään, kuten vasemmistoliiton jäsen ja tamperelaista mellakointia kovasti ymmärtänyt Riikka Yrttiaho kertoi YLE:n ohjelmassa viikolla. Esimerkkien valossa pidän itsestään selvänä, että radikaali toisten terveydestä ja omaisuudesta piittaamaton mellakointi yleistyy meilläkin, riippumatta siitä kuinka paljon ja mitä aatetta tuleviin mielenilmauksiin sisältyy.

Toivoisin, että aggressiiviseen hulinointiin puututtaisiin jatkossa riittävän nopeasti ja voimakkaasti. Nykyinen suht ymmärtäväinen linja vain kannustaa mellakkahakuista porukkaa yrittämään uudestaan.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei äärikoikeisto ole vaarallinen. Eikös se tässä ketjussa ole jo moneen kertaan todettu? Ja mitä nyt parista puukon iskusta. Toista se olisi ollut jos rehellisten yrittäjien liiketilojen ikkunoita olisi lyöty paskaksi. Silloin olisi syytä käyttää jo terrorismipykäliä tuomioissakin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei äärikoikeisto ole vaarallinen. Eikös se tässä ketjussa ole jo moneen kertaan todettu? Ja mitä nyt parista puukon iskusta. Toista se olisi ollut jos rehellisten yrittäjien liiketilojen ikkunoita olisi lyöty paskaksi. Silloin olisi syytä käyttää jo terrorismipykäliä tuomioissakin.

Tottakai äärioikeisto on vaarallinen, yhtä vaarallinen kuin äärivasemmisto, fasistit ja "antifasistit" ovat minun kirjoissani samaa porukkaa.

Sen sijaan Suomessa äärioikeisto on heikoissa kantimissa. Sanomattakin on selvää, että esim. Tampereella olisi kyllä ollut äärioikeiston vastanmielenosoitus 6.12, mikäli heillä vähänkään olisi massaa ja muskelia ollut tuonne heittää.

Suomen äärioikeiston "eliittihän" oli osoittamassa taannoin mieltään eduskuntatalon edustalla, homoja vastaan. Tämä mielenosoitus, paikalle kerääntynyt "ihmismassa" ja nettiin levinneet Sieg Heil-videot kertoivat hyvin siitä, miten naurettavalla tasolla koko toiminta on.

Ja tietysti tämä on vain hyvä asia, että fasistit ovat ruodussa, voimme siis keskittyä "antifasisteihin" ja "anarkokapitalisteihin".
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei äärikoikeisto ole vaarallinen. Eikös se tässä ketjussa ole jo moneen kertaan todettu? Ja mitä nyt parista puukon iskusta. Toista se olisi ollut jos rehellisten yrittäjien liiketilojen ikkunoita olisi lyöty paskaksi. Silloin olisi syytä käyttää jo terrorismipykäliä tuomioissakin.

Näyttää tuo olevan - suvaitsevassa Ruotsissa. Ja tämä käy luonnollisesti hevosia lätkästagoilla pieksevien äärivassareiden puolustukseksi. Mihin ne hevoset muuten unohtuivat ja kirjoittelet vain rikotuista ikkunoista?

Vassariahan ei terrorismisyytökset vaivaa oikeasti lainkaan. Faktahan on se, että EU:n alueella äärivasemmisto on ollut vastuussa moniverroin useammasta terroriteosta kuin äärioikeisto. Näin ainakin Europolin tilastojen mukaan. Liekö vasemmiston huoli äärioikeiston nuosusta pohjimmiltaan vain pelkoa piikkipaikan mahdollisesta menettämisestä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ei äärikoikeisto ole vaarallinen. Eikös se tässä ketjussa ole jo moneen kertaan todettu? Ja mitä nyt parista puukon iskusta.
Oletan että olet tietoinen että ainakin toinen puukotetuista oli nimenomaan natsi. Esimerkiksi Takku.netin mukaan molemmat puukkosta saaneista ovat olleet natseja. Takku.net kertoo näin:

"Etelä-Tukholmassa Kärrtorpin kaupinginosassa järjestettiin sunnuntaina 15. joulukuuta mielenosoitus rasismia ja fasismia vastaan. Noin 30 aseistautunutta ja naamioitunutta Ruotsin vastarintaliikkeen (SMR) natsia hyökkäsi antirasistien kimppuun. Antirasistit puolustautuivat ja ajoivat natsit metsikköön. Kahta natsia puukotettiin tappeluiden aikana."

Tässä valossa en oikein ymmärrä erkun puukonisku analogiaa osoituksena äärioikeiston vaarallisuudesta. Niitä saa puukottaa, koska ovat vaarallisia vai?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ei äärikoikeisto ole vaarallinen. Eikös se tässä ketjussa ole jo moneen kertaan todettu? Ja mitä nyt parista puukon iskusta. Toista se olisi ollut jos rehellisten yrittäjien liiketilojen ikkunoita olisi lyöty paskaksi. Silloin olisi syytä käyttää jo terrorismipykäliä tuomioissakin.

Eli tämän logiikkasi mukaan muslimit ovat vaarallisia, koska he teloittivat yli 60 ihmistä Nairobissa, koska nämä eivät olleet muslimeja? Ja kun ne puukottajat taisi kuitenkin olla näitä takkusuvaitsevaisia, niin erikoista on kyllä logiikkasi.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eli tämän logiikkasi mukaan muslimit ovat vaarallisia, koska he teloittivat yli 60 ihmistä Nairobissa, koska nämä eivät olleet muslimeja?

Mitä logiikkaa tarkoitat? Toki on selvää, että muslimeiden joukossa on vaarallisia ihmisiä, niin kuin vaikkapa myös kristityissä. Ja niin äärioikeistossa kuin äärivasemmistossa. Tai niin somaleissa kuin kantasuomalaisissakin.

Mutta noin ylipäätään ihmetyttää persuhenkisten intohimoinen halu sotkea muslimit joka asiaan. Vilpittömästi täytyy sanoa, että en ymmärrä mistä tuo johtuu. Onko Halla-ahon propaganda "uppoavasta lännestä" niin kovasti uponnut teikäläisiin? Voisitko Dee Snider avata asiaa, jos vain suinkaan tiedät mistä on kyse?
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Ei äärikoikeisto ole vaarallinen. Eikös se tässä ketjussa ole jo moneen kertaan todettu? Ja mitä nyt parista puukon iskusta. Toista se olisi ollut jos rehellisten yrittäjien liiketilojen ikkunoita olisi lyöty paskaksi. Silloin olisi syytä käyttää jo terrorismipykäliä tuomioissakin.

Niin eikös erku tuolla nuo puukotetut ollut näitä uusnatseja? Toisiako ne siellä oli puukotellu vai kuka?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Niin eikös erku tuolla nuo puukotetut ollut näitä uusnatseja? Toisiako ne siellä oli puukotellu vai kuka?

En tiedä, en ole perehtynyt asiaan. Ainoastaan sen tänne linkitetyn uutisen olen lukenut ja sen perusteella viestini kirjoitin. Itse en ole ylipäätään kovin kiinnostunut tästä äärioikeistoa tai äärivasemmistoa symppaavien välisestä pippelien miekkailusta ja siitä kuinka paljon vahinkoa osapuolet ovat aiheuttaneet. Aivan sama minulle. Hörhöjä kaikki tyynni molemmat ääripäät.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse en ole ylipäätään kovin kiinnostunut tästä äärioikeistoa tai äärivasemmistoa symppaavien välisestä pippelien miekkailusta ja siitä kuinka paljon vahinkoa osapuolet ovat aiheuttaneet. Aivan sama minulle.

Huutonaurua tälle oikein sydämen pohjasta. Ja kiitos siitä, että piristit päivääni heittämällä mojovan vitsin. Erku ei ole kiinnostunut äärivasemmisto/äärioikeisto-vertailusta, silti sitä itse oikein pääjehuna täällä kuitenkin harrastaa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Erku ei ole kiinnostunut äärivasemmisto/äärioikeisto-vertailusta, silti sitä itse oikein pääjehuna täällä kuitenkin harrastaa.

Aha. Itse näen, että nimimerkit Radiopää ja SergeiK sitä tässä ketjussa ovat lähinnä harjoittaneet. Itse en käytännössä katsoen ollenkaan. Mutta ei tämä nyt toki ensimmäinen kerta ole, kun olet aivan totaalisen pihalla asioista. Ja tuskin viimeinenkään.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aha. Itse näen, että nimimerkit Radiopää ja SergeiK sitä tässä ketjussa ovat lähinnä harjoittaneet. Itse en käytännössä katsoen ollenkaan. Mutta ei tämä nyt toki ensimmäinen kerta ole, kun olet aivan totaalisen pihalla asioista. Ja tuskin viimeinenkään.

Väitätkö sä nyt ihan pokkana tässä, että sä et muka sokeasti puolustele (ääri)vasemmistoa ja hauku (ääri)oikeistoa ihan jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassakin käänteessä tällä palstalla? Ihan oikeasti?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Väitätkö sä nyt ihan pokkana tässä, että sä et muka sokeasti puolustele (ääri)vasemmistoa ja hauku (ääri)oikeistoa ihan jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassakin käänteessä tällä palstalla? Ihan oikeasti?

Siis tä? Puhutaanko nyt äärioikeistosta ja äärivasemmistosta vai oikeistosta ja vasemmistosta? No eipä sillä oikeastaan ole edes väliä, joka tapauksessa en toimi niin kuin väität. Ihan muutama päivä sitten juuri kehuin Jan Vapaavuorta, jota nyt ei kai vasemmistolaiseksi voi väittää? Dan Koivulaaksoakin esimerkiksi muistelisin joskus nimittäneen puupääksi, jota ei kai oikeistolaiseksi voi laskea?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siis tä? Puhutaanko nyt äärioikeistosta ja äärivasemmistosta vai oikeistosta ja vasemmistosta? No eipä sillä oikeastaan ole edes väliä, joka tapauksessa en toimi niin kuin väität. Ihan muutama päivä sitten juuri kehuin Jan Vapaavuorta, jota nyt ei kai vasemmistolaiseksi voi väittää? Dan Koivulaaksoakin esimerkiksi muistelisin joskus nimittäneen puupääksi, jota ei kai oikeistolaiseksi voi laskea?

Okei. Mä luulin että sä olisit ylpeästi oman agendasi takana, mutta ilmeisesti sun pitää esittää jotain muuta. Miksi näin, se onkin sitten mielenkiintoista. Kun kaikki kuitenkin näkee että sä puolustat sokeasti koko vasemmistoa ja vihaat ja haukut sydämesi pohjasta oikeistoa, eikä siinä mitään mutta miksi sun pitää hävetä sitä tai esittää jotain muuta?

Mutta tämä tästä asiasta, selvensi kuitenkin aika paljon sun tapaasi.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Okei. Mä luulin että sä olisit ylpeästi oman agendasi takana, mutta ilmeisesti sun pitää esittää jotain muuta. Miksi näin, se onkin sitten mielenkiintoista. Kun kaikki kuitenkin näkee että sä puolustat sokeasti koko vasemmistoa ja vihaat ja haukut sydämesi pohjasta oikeistoa, eikä siinä mitään mutta miksi sun pitää hävetä sitä tai esittää jotain muuta?

Jaa. Muistaakseni torstaina kirjoitin jotenkin siihen malliin, että Hommaforumin perustaja taitaa olla A-talkin vieraista tolkullisin keskustelija. Jos sokeasti puolustaisin vasemmistoa, olisin kaiketi sanonut Yrttiahon ja "Kiakkovieraan" olevan keskustelun fiksuimmat. Vai oletko tästä jotenkin eri mieltä?

Se on totta, että olen demari ja sitä kautta maailmaa tietysti peilaan. Myös esimerkiksi Li Anderssonia olen puolustanut silloin, kun hän on saanut osakseen mielestäni kohtuutonta ryöpytystä. Mutta ihan yhtä lailla olen joskus puolustanut jopa Pentti Oinostakin, kun häntä on mielestäni vähätelty tai paneteltu turhaan.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Myös esimerkiksi Li Anderssonia olen puolustanut silloin, kun hän on saanut osakseen mielestäni kohtuutonta ryöpytystä.

Nyt heräsi mielenkiinto oikein tosissaan. Kuinka Anderssonia on ylipäänsä mahdollista ryöpyttää liikaa?

Et sattuisi muistamaan edes suurin piirtein missä ja milloin näin on tapahtunut? Taatusti niin hauskaa luettavaa, että jos keskustelun pätkä löytyy, niin lupaan vastineeksi olla koko loppuviikon vittuilematta sinulle .

(tämä tarjous ei sitten todellakaan koske muita änkyräuskonnottomia, demareita sun muita vassareita tai ituhippianarkomarkoja)
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta ihan yhtä lailla olen joskus puolustanut jopa Pentti Oinostakin, kun häntä on mielestäni vähätelty tai paneteltu turhaan.

Nimimerkki Geezerin ylläolevan tekstin jatkoksi, missä olet puolustellut Oinosta? Tällä palstalla vai? Haluaisin lukea sen tekstin.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nimimerkki Geezerin ylläolevan tekstin jatkoksi, missä olet puolustellut Oinosta? Tällä palstalla vai? Haluaisin lukea sen tekstin.

Liittyi joihinkin ministerispekulaatioihin persujen suhteen. Pentti Oinosta ei huomioitu ollenkaan, joten totesin, että hän persujen ainoana vaalipiirinsä ääniharavana Soinin ohella voisi olla hyvä vaihtoehto vaikkapa maa- ja metsätalousministeriksi. Tämä näkemys muistaakseni tyrmättiin. Voinee sanoa siis, että olin Oinosen puolella asiassa.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Nämä puheet Halla-Ahon kansansuosiosta ovat jossain määrin yliampuvia. Onhan hänellä toki kannatusta, mutta sitäkin enemmän vastustusta. Edellisissä vaaleissa muuten Paavo Arhinmäki oli Helsingin äänikuningas. Itse nyt en ainakaan osaa nähdä minään kovinkaan merkittävänä kansan suosikkina.

Faktahan on, että esimerkiksi Pentti Oinonen sai viime eduskuntavaaleissa vaalipiirin kokoon suhteutettuna selkeästi enemmän ääniä kuin Halla-Aho. Oinonen oli myös Soinin ohella ainoa persu, joka oli vaalipiirinsä ääniharava. Siitä huolimatta näkisin ihan realistisena skenaariona sen, että hauveli-Pena jäisi sittenkin ilman ministerin salkkua, vaikka persut hallitukseen nousisikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös