Linnan juhlat – Niinistön aikakausi

  • 159 506
  • 1 220
Kuinka monessa maailman maassa sosiaaliseen nousuun tarjotaan paremmat eväät kuin nykyisessä Suomessa?

Hyvin harvassa. Itse en todellakaan usko, että yhteiskuntaluokista voisi päästä eroon, tai että siihen pitäisi edes pyrkiä. Minusta on ihan luonnollista, että lääkärien lapsista tulee lääkäreitä, sillä he oppivat jo pienestä pitäen siihen, miten lääkärit elävät ja miten tulevat lääkärit koulussa läksynsä tekevät. Sama homma pitkäaikaistyöttömien vanhempien lasten kohdalla, he oppivat kotonaan sen alaluokan elämäntyylin. Molemmilla ryhmillä on sitä hiljaista tietoa, josta on oman ruudun täyttämisessä yhteiskunnassa paljon hyötyä. Lääkärit voivat auttaa lapsiaan pitkän matikan tehtävissä ja myöhemmin veronkierrossa, ja pitkäaikaistyöttömät neuvovat omia muksujaan sossun kusettamisessa.
 
Viimeksi muokattu:

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ja joka tapauksessa - Soini olisi ollut edellenkin vain arvokonservatiivi, ei äärioikeistolainen. Mielipide sukupuolineutraalista avioliitosta ei tee kenestäkään oikeistolaista tai vasemmistolaista.

Eli olenko ymmärtänyt oikein? Jos vasemmistolainen osallistuu mielenilmaukseen, niin sen muuttuessa väkivaltaiseksi hän muuttuu äärivasemmistolaiseksi. Jos taas arvokonservatiivi osallistuu mielenilmaukseen, joka muuttuu väkivaltaiseksi, hän on edelleen vain arvokonservatiivi. Miksi ei vaikkapa ääriarvokonservatiivi?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
No jaa, ehkä tuo jako olisi vähän epäselvä - sanoisin että, jos hyväksyy sellaiset liikkeet, jotka eivät halua toimia liberaalidemokraattisen prosessin puitteissa ja jotka pyrkivät suunnitelmallisesti provosoimaan väkivaltaisia yhteenottoja niin on äärivasemmiston kannattaja. (Ja kyllä, on olemassa tietty harmaa alue esim. Greenpeacen ja Animalian tapaisten ryhmien suhteen - joskin näitä on kai vaikea ainakaan perinteisessä mielessä nähdä "vasemmistolaisiksi.)

Tästä voi kai vetää selaisen johtopäätöksen, että Vasemmistoliitossa on myös äärivassareita, kuten Dan Koivulaakso.

Dan Koivulaakso kertoo, kuinka äärioikeisto riehuu.

Toisaalta rehellinen Dan on niin pihalla siitä, kuka on kuka, kuka hyökkäsi kenenkin kimppuun tai mistä ihmeestä nämä hillujat ilmestyivät, että hänet on varsin helppo todeta syyntakeettomaksi.

Herää kuitenkin kysymys, mitä helvettiä Koivulaakso ylipäänsä tekee noissa kinkereissä?

Edelleen, koska en ole oikein perillä vassareiden pukukoodista, voi varmaan esittää valistuneen arvauksen Danin mustasta asuvalinnasta ja onko hänellä kenties päässään kommandopipo? Olisiko vastaus ehkä jokin seuraavista:

a) Koivulaakso oli osallisena väkivaltaiseen toimintaan

b) Hän vain hengaili mukana, eli on vain "Hang around" -jäsen

c) Matkan syynä oli pelkkä pisteiden kerääminen kotimaahan jääneiltä aktivistitovereilta

d) Dan nyt vaan sattuu tykkämään mustista kuteista ja oli tapaamassa muita saman värin ystäviä.

Vai veikkaatko asiantuntijana jotain muuta?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli olenko ymmärtänyt oikein? Jos vasemmistolainen osallistuu mielenilmaukseen, niin sen muuttuessa väkivaltaiseksi hän muuttuu äärivasemmistolaiseksi. Jos taas arvokonservatiivi osallistuu mielenilmaukseen, joka muuttuu väkivaltaiseksi, hän on edelleen vain arvokonservatiivi. Miksi ei vaikkapa ääriarvokonservatiivi?
Soini marssi liberalismi-konservatismi asteikolla mitattavan asian/arvon puolesta.

Itsenäisyyspäivänä marssittiin (ja tehtiin jotain muutakin) vasemmist-oikeisto asteikolla mitattavan asian/arvon puoleta.

Eikö tämän nyt pitäisi olla itsestäänselvää?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Eli olenko ymmärtänyt oikein? Jos vasemmistolainen osallistuu mielenilmaukseen, niin sen muuttuessa väkivaltaiseksi hän muuttuu äärivasemmistolaiseksi.

Et, vaan olet autuaan pihalla. Mielenilmauksen syy ja aktiivinen osapuoli ratkaisee.

Miksi ei vaikkapa ääriarvokonservatiivi?

Ääriarvokonservatiivi? Uusi termi, jonka olen kyllä valmis liittämään Soiniin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuntuu, että kaltaistesi "maltillisten vasemmistolaisten" kanssa tulee monesti oltua täysin samaa mieltä elämän tärkeistä asioista, sekä heikkojen/vähäosaisten/huono-onnisten auttamisen tärkeydestä, mutta keinot ja näkemys valtion roolista saattaa olla täysin erilainen. Ehkä siksi turhaan tuleekin helposti välille pahaa verta ja ikävästi minun laillani ajattelevatkin leimataan täysin perusteetta "riistäjäporvareiksi" tämän takia.
Osin tuon takia olen ruvennut miettimään, onko minulla oikeastaan erityisesti yhteistä nykyisten vasemmistopuolueiden linjausten kanssa. Mielestäni nykyään hyvin usein keskitytään liikaa seksuaalivähemmistöjen asioihin (juu, on toki tärkeä asia ja kannatan tasa-arvoisuutta näiden suhteen) ja maahanmuuttajien suuntaan pokkurointiin. Tärkeitä asioita joihin suhtautuminen sen sijaan tuntuu usein epäterveeltä ja vääristyneeltä, johon myös samalla liittyy tietynlaista valtaväestöön kohdistuvaa vihaa. Jos se on sitä älykkömäisyyttä, niin en sitten halua olla sellainen älykkö (jos nyt olen muutenkaan, en ole edes yliopistoihmisiäkään).
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Yle Puheen haastattelussa yksi järjestävistä perusteli tapahtumaa muun muassa sillä, että suomalaisessa todellisuudessa yhteiskuntaluokasta toiseen siirtyminen on hyvin vaikeaa. Ilmeisesti sitten vasta miljonäärinä on kivaa, sillä minun kokemukseni mukaan köyhästä perheestä on edelleen melko helppo siirtyä hyvätuloiseen keskiluokkaan opiskelemalla ja sitten siirtymällä työelämään.

Tähän vielä sellainen tarkennus, että hyvätuloiseen keskiluokkaan on perinteisesti Suomessa päässyt ilman kovin pitkiä opiskelujakaan, ja itse asiassa monella "duunariperheellä" on palkka ja omaisuus paljon suurempi kuin niillä maisteriperheillä, erityisesti ns. diipadaapa-maistereilla. Eli siinäkin mielessä kiakkovieras-ääliöt karauttavat metsään, koska suomalaisessa todellisuudessa ei ole tosiaan tarvinnut itseään miksikään maisteriksi tai insinööriksi lukea saadakseen turvattua itselleen ja perheelleen hyvän keskiluokkaisen elämän.

Aika mukavan elintason sitä on Suomessa saanut jos on esim. amis-tason koulutuksen hankkinut ja paiskinut sitten töitä. Toki suhdanteet ovat nyt heikommat kuin ennen, mutta tietyissä ammateissa saa edelleen melko kovan elintason. Vaikkapa pätevä ja kokenut putkimies, joka pistää oman pakettiautofirman pystyyn voi laskuttaa vääjäämättömistä putkiremonteista sellaiset tuntitaksat, että siinä laskua maksava maisteri kalpenee.

Toki tämä putkimies, paperitehtaan työntekijä tai pätevöitynyt autonkorjaaja yms. ei näennäisesti nouse niin sanotusta keskiluokasta mihinkään akateemiseen yläluokkaan, mutta putkimies voi lohdutukseksi kuitenkin tehdä pari Thaimaan reissua vuodessa ja ostaa omakotitalon. Tästä syystä putkimies tai muutkaan keskiluokkaisen työväestön edustajat eivät rettelöi kaduilla "luokkasodan" merkeissä, siellä ovat ihan muun väestönosan edustajat.

Tarkemmin sanottuna pohjasakka, oli kyse sitten kouluttamattomasta, työhaluttomasta ja -kyvyttömästä rettelöpohjasakasta tai henkisesti itse itsensä pohjasakkaan asettaneista älykkäistä nuorista, jotka ovat valinneet häiriköinnin ja ylimielisen, itse itsensä erityisasemaan korottamisen tien sen sijaan, että pyrkisivät muuttamaan yhteiskuntaa rauhanomaisin keinoin ja työelämästä käsin.

Rettelöivältä, kattoon syljeksivältä kaljankittaajaporukalta ei mittaansa enempää ehkä voi odottaakaan, mutta kulta- tai ainakin hopealusikka suussa syntyneiltä "älyköiltä" odottaisi vähän muutakin kuin infantiilia kapinaa köykäisellä ideologialla ja jännillä naamarileikeillä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eli olenko ymmärtänyt oikein? Jos vasemmistolainen osallistuu mielenilmaukseen, niin sen muuttuessa väkivaltaiseksi hän muuttuu äärivasemmistolaiseksi. Jos taas arvokonservatiivi osallistuu mielenilmaukseen, joka muuttuu väkivaltaiseksi, hän on edelleen vain arvokonservatiivi. Miksi ei vaikkapa ääriarvokonservatiivi?
Kyllä sinä tämän itsekin ymmärrät.

Riippuu molemmissa tapauksissa siitä, millaiseen mielenilmaukseen vasemmistolainen tai oikeistolainen on ajatellut liittyvänsä, sekä mitä kumpikin on on aikonut siellä tehdä. Jos rauhalliseksi ja väkivallattomaksi tarkoitettu tapahtuma muuttuu joidenkin tahojen ja syiden kautta väkivaltaiseksi, eivät kaikki mielenilmaukseen tuolloin osallistuneet välttämättä ole ääri-mitään, ainakaan silloin jos heillä ei ole ollut mitään osuutta tapahtuman saamiin väkivaltaisiin muotoihin, ja he ovat olleet ns. vilpittömin mielin liikkeellä.

Seuraavaan vastaavanlaiseen tapahtumaan osallistuminen voisi olla jo eri juttu, jos kyseisten mielenilmausten traditiossa on väkivallan ja hulinan leimaa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Juu, minulle se viesti jäi epäselväksi. Rauhaa, solidaarisuutta ja rakkautta. Ja mitä tapahtui hakattiin eläimiä, poliiseja, tuhottiin omaisuutta. Minulle tämä on aika hämmentävää ja niin tuntuu olevan monelle muullekkin.

Sitten on joku Anna Kontula. Kun vasemmisto riehuu ja pistää paikkaa paaliin, niin tullaan mediaan sanomaan, että on meidän poliittiset kannanotot on aika nössöjä. Sitten kun joku vaateliike yhdistää kaksi eri väriä, mitkä ovat poliittisesti latautuneita (Annan mielestä), niin lähetetään ukaaseja. Minusta pohjoismaisessa yhteiskunnassa poliittisten kannanottojen tulee olla maltillisia, en minä halua yhtäkään Breivikiä lisää.

Minä odotan koska media laittaa vasemmistoliiiton piinapenkkiin ja vaativat heitä irtisanoutumaan mellakoinnista.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minä odotan koska media laittaa vasemmistoliiiton piinapenkkiin ja vaativat heitä irtisanoutumaan mellakoinnista.

Eikös Arhinmäki jo irtisanoutunut tuosta nyt tapahtuneesta mellakoinnista. Vai vaaditko tätä jotenkin yleisemmällä tasolla?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minun mielestäni ei ole mitenkään vaarallista tai edes kovin noloa, jos parikymppinen akateeminen nuori harrastaa infantiilia isäkapinaa.

Sano tämä sairaalaan joutuneille poliiseille, silvontayritysten kohteeksi joutuneille hevosille, Vanhan kirkon seurakunnalle ja työntekijöille sekä muille vastaaville. Sama se minulle, vaikka puolet yliopistojen opiskelijoista hilluisivat maskit päällään kadulla jotain chanttia vetämässä ja kiihottumassa seksuaalisesti siitä, että he uskaltavat vastustaa riistäjäporvarisikoja. Mutta siinä vaiheessa kun hyökätään pienipalkkaisten työläisten kuten työtään tekevien poliisien sekä viattomien luontokappaleiden kimppuun, niin meno on ehdottomasti vaarallista.

Tällöin yhteiskunnalla pitäisi olla valmius lopettaa väkivaltainen riehunta mahdollisimman nopeasti, vaikka sitten vähän kovemmalla kädellä. Samoin tuomioiden tulisi olla kovia.

Jos joku yrittää ajaa poliisin yli autolla tai hutaista tätä normaalissa pidätystilanteessa vaikka puukolla, niin siitä tulee automaattisesti syyte murhayrityksestä. Jos taas kiakkovieras yrittää takoa poliisia pesäpallomailalla, niin siitä sitten tuleekin 60 euron sakko sen sijaan, että kiakkovieras saisi murhasyytteen. Miksi poliittisen näennäisperustelun viranomaisen kimppuun käymiselle pitäisi johtaa näin paljon kevyempiin sanktioihin?
 
Sano tämä sairaalaan joutuneille poliiseille, silvontayritysten kohteeksi joutuneille hevosille, Vanhan kirkon seurakunnalle ja työntekijöille sekä muille vastaaville.

Itse en usko, että ne akateemiset nuoret olisivat olleet siellä mailat kädessä heilumassa, mutta olet kyllä tuossa ihan oikeassa. Kai niillä yllyttäjilläkin joku vastuu on.

Jos taas kiakkovieras yrittää takoa poliisia pesäpallomailalla, niin siitä sitten tuleekin 60 euron sakko sen sijaan, että kiakkovieras saisi murhasyytteen.

Mun käsittääkseni siellä huidottiin lätkämailoilla. Jos noille olisi tullut murhasyyte, niin sellainen olisi kuulunut myös ainakin Marty McSorleylle. Itsekin löin joskus koulun liikunnantunnilla luokkakaveria lätkämailalla päähän, mutta se oli kyllä täysi vahinko. Yritin vain lyödä mailaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jep. Siksi juuri pidän itseäni maltillisena vasemmistolaisena.

Luin viestisi, ja täytyy todeta, että olemme monessa mielessä aivan samoilla linjoilla. Maltillinen vasemmisto ja maltillinen oikeisto haluavat pitkälti samoja asioita, ja ehkä ainoastaan haluavat vain painottaa asioita eri vinkkeleistä.

Ja taitaa näillä olla Suomessa aika laaja kannatus näin ylipäätään. Se veteenpiirretty mystinen viiva oikeiston ja vasemmiston välillä ei jaa ihmisiä vain kusipäisiin porvareihin tai stalinistipelleihin. Enemmän siinä on tätä maltillista ainesta, joka vain kiistelee menettelytavoista, joilla tätä konsensuksella luotua yhteiskuntamallia viedään eteenpäin.

Täytyy esim. todeta, että vaikka itse seisonkin poliittisen kartan oikealla puolella, kavahdan monessa mielessä näitä pidemmältä oikealta tulevia näkemyksiä. Esimerkkeinä mainittakoon esim. juuri kokoomusnuorten kommentit. Wille Rydman menee myös aika lailla liikaa oikealta. Taitaa olla niin, että maltilliseen vasemmistoon on meikäläiseltä lyhyempi matka kuin ääriporvaristoon (en puhu nyt äärioikeistosta, koska se tarkoittaa eri asiaa), vaikka se paidan väri muuttuukin matkalla vaaleansinisestä vaaleanpunaiseksi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mun käsittääkseni siellä huidottiin lätkämailoilla. Jos noille olisi tullut murhasyyte, niin sellainen olisi kuulunut myös ainakin Marty McSorleylle. Itsekin löin joskus koulun liikunnantunnilla luokkakaveria lätkämailalla päähän, mutta se oli kyllä täysi vahinko. Yritin vain lyödä mailaan.

Siviilien mailoin suoritetussa välienselvittelyssä tai reipashenkisen punaposkisessa joukkueurheilussa ei murhasyytteitä toki jaetakaan, paitsi ehkä kolumbialaisessa jalkapallossa. Mutta poliisithan ovat lain mukaan erityisasemassa ja heihin kohdistuneista teoista tulee raskaampia syytteitä kuin muihin kohdistuvista. Mikä on sikäli ihan oikein, koska suojelutyötä tekevän viranomaisen asemaa ja koskemattomuutta tulee korostaa. Saman korostetun lainopillisen suojan saisi asettaa myös terveydenhoitoviranomaisiin, palokuntalaisiin, sosiaaliviranomaisiin ja muihin vastaaviin, jos ei näissä ammateissa sitä vielä ole.

On minuakin lyöty pesäpallomailalla päähän, ja vieläpä alle kouluikäisenä. Se voi selittää osan viestieni yleistasosta, mutta syylliselle ei tuomiota toki langetettu, ja vahinkohan se olikin. Sen sijaan jos sama mailanheiluttaja kävisi nyt aikuisiällä kiskaisemassa kaksin käsin pesismailalla konstaapeli Reinikaista takaraivoon, niin murhasyyte siitä heruisi. Saattaisi herua ihan Torspollakin lyödessä, kyllä kiekkomailallakin saa pahaa jälkeä aikaiseksi (Marty McSorley sen tietää).
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mun käsittääkseni siellä huidottiin lätkämailoilla. Jos noille olisi tullut murhasyyte, niin sellainen olisi kuulunut myös ainakin Marty McSorleylle.
McSorley ei käsittääkseni lyönyt poliisiviranomaista eikä muutakaan virkatehtävää toimittavaa henkilöä, vaikka Donald Brashearia jonkinmoisena poliisina pidettiinkin.
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Yksi asia minua on suuresti kummastuttanut ja ärsyttänyt näissä molemmissa Niinistön isännöimissä itsenäisyyspäivän juhlissa (ja viimeisissä Halosen juhlissa myös): Miksi ihmeessä Paavo Väyrynen on kutsuttu? Hän on toki entinen ministeri (mm. ulkoministeri, ulkomaankauppaministeri ja opetusministeri), entinen kansanedustaja, entinen puolueensa puheenjohtaja ja entinen europarlamentaarikko, mutta niin on esimerkiksi Pertti Paasiokin ja häntä ei ole Niinistön juhlissa näkynyt. Ajattelin kun Väyrynen putosi eduskunnasta 2011, että jess. Nyt ei tarvitse nähdä Väyrystä itsenäisyyspäivän juhlissa, mutta näkyyhän tuo tuonne kutsuttavan aina vaan. MIKSI?
 
McSorley ei käsittääkseni lyönyt poliisiviranomaista eikä muutakaan virkatehtävää toimittavaa henkilöä, vaikka Donald Brashearia jonkinmoisena poliisina pidettiinkin.

Ei lyönyt ei. Mutta millaiset mahdollisuudet noilla riehujilla on murhata poliisi lätkämailalla, kun sillä poliisilla on käsittääkseni vähän jotain suojuksiakin? Kyllä mun mielestä laista pitää löytyä jotain muita kohtia kuin "murhasyyte". Miten murhasta voi muuten syyttää, jos kukaan ei ole kuollut? Sen yrittämisestä kai voi syyttää, mutta ei tuo riehuminen minusta sellaisestakaan mene.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Eikös Arhinmäki jo irtisanoutunut tuosta nyt tapahtuneesta mellakoinnista. Vai vaaditko tätä jotenkin yleisemmällä tasolla?
Niin se taisi Soinikin tuomita Jyväskylän puukkohipan, mutta silti käytiin raahattiin yhtä jos toista studioon vakuuttelemaan, että irtisanoutuu puukotuksesta. Arhinmäki katsoi kiekkovieras tapahtuman olevan humalaisten nuorison riehumista. Tosiasiassa se oli vasemmiston väkivaltainen mellakka.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei lyönyt ei. Mutta millaiset mahdollisuudet noilla riehujilla on murhata poliisi lätkämailalla, kun sillä poliisilla on käsittääkseni vähän jotain suojuksiakin? Kyllä mun mielestä laista pitää löytyä jotain muita kohtia kuin "murhasyyte". Miten murhasta voi muuten syyttää, jos kukaan ei ole kuollut? Sen yrittämisestä kai voi syyttää, mutta ei tuo riehuminen minusta sellaisestakaan mene.

Murhayritystä tarkoitin aikaisemmin murhasyytteen sijasta, pahoittelut väärän termin käyttämisestä mikä avasi mahdollisuuksia tekniselle saivartelulle.

Mutta pointti ei ole siinä, onnistuuko vaikkapa kiakkovieras poliisin murhaamaan sen enempää kuin onnistuuko rattijuoppo saamaan poliisin hengiltä ajaessaan tätä kohti, vaan siinä, että tämä teko tehdään poliisia kohtaan. Eikä suojuksien käyttäminen asiaa miksikään muuta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En nyt muista, että olenko tarttunu tähän, mutta on suoraan sanoen vituttanut tiettyjen etenkin vasemmistosiiven tyyppien ja miksei varmaan persujenkin hokema: "eliitti siellä vaan juhlii ja samaan aikaan..."

Uskallan väittää, että lähellekään kaikki vieraat Linnassa ei mitään mystistä eliittiä esitä, vaan osa varmasti on tuloiltaan ihan luokkaa "normaali" ja muutenkin hyvin eri osa-alueiden tekijöitä ihan runoilijoista ja taiteilijoista lähtien, joita ei kait usein eliitiksi välttämättä mielletä. Tuntuu sellaiselta todella keinotekoiselta luokkaerojen repimiseltä oman agendan pönkittämiseksi.

Jos nyt esim. minä sattuisin ihmeen kaupalla tekemään jotain, mikä miellyttäisi istuvaa presidenttiä ja se poikisi kutsun juhliin ja sinne menisin, niin olisinko automaattisesti jotain eliittiä? No tuskin. Voi tietty olla, että se juttu tekisi minusta hiukan parempituloisen mitä nyt olen, mutta matka jonnekin eliittiin on edelleen sellainen asia jonka uskoisin jäävän toteutumatta.

Väitän, että osalla vouhottajista ei ole oikeastaan mitään käsitystä mitä joku eliitti on ja missä se raja menee. Ikivanha sana jota on hauska mantran lailla toistella. Enkä ihan älyttömästi yllättyisi jos taustalla leijuisi myös kateuden ja katkeruuden tuoksua.

Kyllä, itse menisin Linnan juhliin jos kutsu kävisi, ihan vaikka siksi, että superanarkisteja vituttaisi. Sen verran rebel lupaisin olla, että rikkoisin pukeutumiskoodia sen verran kuin mahdollista, että pääsee saapastelemaan sisään. Ehkä hyvässä lykyssä joku närkästyisi asuvalintaani, kun se ei ole ihan etiketin mukainen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei lyönyt ei. Mutta millaiset mahdollisuudet noilla riehujilla on murhata poliisi lätkämailalla, kun sillä poliisilla on käsittääkseni vähän jotain suojuksiakin? Kyllä mun mielestä laista pitää löytyä jotain muita kohtia kuin "murhasyyte". Miten murhasta voi muuten syyttää, jos kukaan ei ole kuollut? Sen yrittämisestä kai voi syyttää, mutta ei tuo riehuminen minusta sellaisestakaan mene.
Oletan vahvasti, että lyönti ja lyönti eivät ole ihan sama asia, kun rikosseuraamuksia arvioidaan. Kyllä lätkämailallakin tietysti pystyy toiselta hengen ottamaan, mutta puukolla se käy helpommin ja kuolemaan johtavat vammat syntyvät vähemmällä lihasvoimalla. En ole huomannut Tampereen äskeisten tapahtumien pohjalta julkisuudessa tapausta, jossa syytettä murhan tai tapon yrityksestä voisi harkita. Sitten asia käy vakavammaksi, jos ilmenee että lätkämailojen lisäksi on heiluttu esimerkiksi teräaseiden kanssa, ja että niitä on jollakin tapaa käytetty vaikka uhkailemiseen.
 

Ua Ua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivystävistä desanteista, ei kun siis dosenteista, ei ole Suomessa koskaan pulaa ollut.

Ja hyvin tuntui helsinkiläinen esseisti ja maisteri Eranti olevan perillä Tampereen tapahtumien yksityiskohdista ja poliisin väkivaltaisista ylilyönneistä television ja netin uutisten perusteella.

"Setin järkkää Ryhmä X ja Sitoutumaton vasemmisto"

Dösä Kiakkovierasjuhlille Stadist Mansee | Sitvas.fi

Ja kenenkäs nimi se sieltä pullahti esiin..

"Sitoutumattoman vasemmiston HYY:n edustajistoryhmä 2013

Varsinaiset jäsenet

Joonas Kinnunen (edustajistoryhmän pj), Otto Rajala (edustajistoryhmän vpj), Erno Helki, Veikko Eranti, Mia Haglund, Jaakko Rissanen ja Vesa Korkkula."


...sehän on asiantuntija itte!

M&M Markkinointi&Mainonta on tehnyt saman huomion. "Yle ja HS menivät halpaan. Tampereen mellakoita analysoinut tutkija kuuluu mellakan järjestäjiin."
http://www.marmai.fi/uutiset/yle+ja+hs+menivat+halpaan/a2220171
(Linkki M&M:n sivuille)

Jos Eranti ei ole ensi perjantaina Yle TV2:n Pressiklubissa kertomassa, miten valtamediaa vietiin kiakkokaukalossa kaffelle ja kebabille, niin ohjelma voidaan lopettaa saman tien.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Äskettäin törmäsin vasemmistoblogin kirjoitukseen, jossa sivumennen myös verrattiin tämän hetken Kiovan ja Ukrainan tapahtumia Tampereen kiakkotapahtumaan.

Kuinka kujalla ja disinformoitu pitää olla, että kirjoittelee tällaisia? Ainakaan Ukrainan tilannetta ja sen eri syihin + mahdollisiin seurauksiin ei kovin tarkkaan olla tutustuttu.
 
Oletko vähe kassalla? Minä en ensinnäkään ole puolustanut noita rettelöitsijöitä missään kohtaa. Ja toisekseen en ole huomannut kovinkaan monen vasurin ylipäätään puolustaneen noita mellakoijia. Arhiskin piti touhua tyhmänä. Joten listaatko ystävällisesti ne vasurit, jotka noita lainvastaisuuksia ovat puolustelleet? Veikkaan listan jäävän lyhyeksi, ellet sitten listaa siihen kaikkia sellaisia, jotka eivät olisi työleirille rettelöintiin osallistuneita viemässä. Siinä mielessä kyllä minäkin eroan oleellisesti näistä tämän palastan oikeistokonservatiiveista. Ja vielä loppuun totean, että en ole vasuri, en koskaan ole äänestänyt Vasemmistoliittoa.

Sinä kylläkin olet hyvin tyypillinen persu. Et kykene tolkulliseen keskusteluun, vaan kuittaat vastustajan argumentit toteamalla "lässyn lässyn". Pyllerö olisi varmaan ylpeä sinusta jos tuntisi sut.

Laitetaan nyt ranskalaisilla viivoilla:

-Ok, et varmaan ole suoraan puolustellut noita rettelöitsijöitä, mutta esim. tämä viesti kertoo hyvin asenteestasi ja kenen puolella olet: "Mielenosoitukset kiellettävä, jotta verovaroja ei tuhlaannu. Voi helvetti sentään. Luulisi poliisienkin olevan innoissaan, kun saa pyhäkorvaukset ja kaikki. Vielä pääsee mahdollisesti kokeilemaan voimankäyttöä ihan oikeasti. Osaan kuvitella, kun siellä joku yli-innokas poliisispede odottaa pienintäkin syytä siihen, että pääsee retalejengiä retuuttamaan." Jonkinlaisena äärivasureiden puolusteluna (ei siis itse mellakoinnin), tyhmyytenä tai vähintäänkin älyllisenä epärehellisyytenä näen myös sen, että et ole valmis myöntämään mellakoijien olleen äärivasureita, vaan yrität jotenkin vierittää syytä muiden niskaan vaikkapa näin: "Mistäs tuon nyt tietää. Onhan nämä rydmanit ja muut äärioikeistolaiset hihhulit aina jauhaneet jostakin vastenmielisestä demari-Suomesta, joten mistä sitä tietää, vaikka siellä mukaisänmaalliset porvarit olisivat laittamassa kapuloita demari-Suomen rattaisiin." Jos kyseessä olisi joku muu kirjoittaja, epäilisin tuon olevan huumoria/sarkasmia, mutta sinun kohdallasi en olisi lainkaan varma asiasta.

- Kuinka pitkän listan haluat vasureista, jotka ovat kyseistä mellakkaa puolustelleet? Riittääkö Anna Kontula ja esim. Dan Koivulaakso, joka pöyristyi siitä että hulinaporukkaa kutsuttiin rosvojoukkioksi? Korostettakoon myös, että en pidä vasureina ainoastaan vasemmistoliiton jäseniä, vaan se toimii yleissanana kaikille vasemmistolaisille. Tuossa yksi esimerkkiuutinen: Vasemmisto-opiskelijat mainosti vielä itsenäisyyspäivän aattona - Kotimaa - Verkkouutiset Uutisesta siteerattua: "Vasemmisto-opiskelijat mainosti "kiakkokuumetta" vielä itsenäisyyspäivän aattona", Sitoutumaton vasemmisto (Sitvas) on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan punavihreä riippumaton opiskelijajärjestö, joka on edustajistovaaleissa ollut vaalirenkaissa vihreiden kanssa. Sitvas kuuluu valtakunnalliseen Vasemmisto-opiskelijoihin, joka tekee yhteistyötä vasemmistoliiton kanssa., "Siellä on nyt julkaistu useita Tampereen tapahtumia puolustavia meemejä." Yksittäisiä tapahtuneita puolustaneita vasureita löytyy pilvin pimein ympäri nettiä, enkä näe heidän kaikkien listaamista tähän millään muotoa järkevänä. Myönnettäköön samalla, että suurin osa tavallisista vasemmistolaisista tuomitsee tämän hihhuloinnin ja varsinkin tavan jolla se tehtiin. Suomen lipun polttaminen, poliisien kimppuun hyökkääminen ja hevosten hakkaaminen saivat esim. mummoni raivon partaalle. Hän on entinen SKDL:n kannattaja, mutta samalla isänmaallinen vasuri.

- Tiedän, että olet demari. Olet siis vasemmistolainen ja näin ollen sanon sinua vasuriksi. Se ei ole haukkumasana, vaan käytän sitä yksinkertaisesti lyhenteenä sanasta vasemmistolainen.

- En tiedä kuinka tyypillinen persu olen, mutta jos sinä kerran niin sanot, niin kai se sitten on totta. Myönnän äänestäneeni persuja parissa viime vaaleissa, mutta tähän mennessä useammin olen äänestänyt esim. Kokoomusta. En tykkää hirttäytyä kiinni mihinkään puolueeseen, vaan äänestän aina tilanteen mukaan, myös henkilöt vaikuttavat. Tyypillisenä persuna myös opiskelen humanistisella puolella yliopistossa (toki täytyy muistaa Halla-Aho) :D Samalla opiskelen myös kauppatieteitä ja valtio-oppia, joten miten ikinä voisin mahtua stereotyyppiseen persukuvaasi?

- Luitko edellisestä kommentistani ainoastaan tuon "lässyn lässyn"- kohdan? Tarkempisilmäinen olisi varmaan huomannut, että myös sen jälkeen tuli tekstiä. Retoriikallani vain pyrin kanssasi samalle tasolle, vai mitä mieltä olet näistä lukuisista "olet vajaa", "olet pihalla"- kommentoinneistasi. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, enkä aina itsekään jaksa pysyä täysin asialinjalla jos vastapuolen kommentointi on tuon tyylistä. Toki vikaa löytyy varmasti osaksi molemmilta puolilta. Lopun pyllerökommentti sitten taas jatkaa tätä samaa linjaa... Noh, tämä alkaa jo menemään sivuraiteille itse aiheesta, joten jääköön kommentointini tältä osin tähän.

Loppuun sitten vielä kevennyskuva: http://facepalm.naurunappula.com/org/fc/9d/fc9d8563d5035c27/0/1150535.jpg
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös