Ripeä lähtö automaatilla, jos on ensimmäisenä jonossa ja on tarve päästä nopeasti vaihtamaan kaistaa:
D, vasen jalka jarrulla ja oikealla kaasua pari sekuntia ennen kuin valot vaihtuvat ja vasen jalka jarrulta kun valot vaihtuvat.
Näin isot pojat neuvoivat kun olin itse nuori. Harvoin tuota tarvitsee ja parempi harjoitella laina- tai vuokra-autolla.
Manuaalilla tietenkin vaihde vapaalla. Vihreäksi vaihtuminen ei oikeastaan koskaan voi tulla yllätyksenä jos vähän tarkkailee mitä niissä valoissa tapahtuu. Nopeasti lähteminen on ihan hauska harrastus muuten niin tylsistyttävän ajelun lomaan.
Itse tykkään käyttää aika paljon kytkin tuntumaa paitsi alamäessä ja siinäkin on vaihde silmässä. Nämä oman seudun valot kun on suunnilleen oppinut ulkoa niin tietää koska ne vaihtuu,mutta tosiaan kytkin tuntuma on se perus asetus jos auto vaan paikallaan pysyy eikä liiku.
Kytkin pohjassa, vaihde ykkösellä. Tietty jarrua samalla, jos on tarvetta.
Automaatin tarkoitus kai on ettei tarvtse vaihdekeppiin koskea, eli tietty D:llä.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt!Kirjaudu / Rekisteröidy