Liikennevaloissa vaihde vapaalla vai kytkin pohjassa?

  • 24 723
  • 83

Vaihteella vai vapaalla valoissa?

  • Manuaali: Vaihde vapaalla

    Ääniä: 112 31,7%
  • Manuaali: Pykälä silmässä

    Ääniä: 187 53,0%
  • Automaatti: N tai P

    Ääniä: 5 1,4%
  • Automaatti: D

    Ääniä: 99 28,0%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 9 2,5%

  • Äänestäjiä
    353

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Neuvon myös muita autoilijoita. Ruuvaan valoissa ikkunan auki ja kerron.
Näissä liikenteen neuvomistilanteissa minulla on tapana siteerata isoisääni: "oletko sä poliisi? ai et? painu vittuun."
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tunnustan, että äsken valehtelin. En neuvo kuljettajia, etenkään toisten autojen kuljettajia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ripeä lähtö automaatilla, jos on ensimmäisenä jonossa ja on tarve päästä nopeasti vaihtamaan kaistaa:

D, vasen jalka jarrulla ja oikealla kaasua pari sekuntia ennen kuin valot vaihtuvat ja vasen jalka jarrulta kun valot vaihtuvat.
Näin isot pojat neuvoivat kun olin itse nuori. Harvoin tuota tarvitsee ja parempi harjoitella laina- tai vuokra-autolla.
 
Manuaalilla tietenkin vaihde vapaalla. Vihreäksi vaihtuminen ei oikeastaan koskaan voi tulla yllätyksenä jos vähän tarkkailee mitä niissä valoissa tapahtuu. Nopeasti lähteminen on ihan hauska harrastus muuten niin tylsistyttävän ajelun lomaan.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Vaihde kakkosella, kytkintä hellästi liu'uttamalla liikkeelle.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Itse tykkään käyttää aika paljon kytkin tuntumaa paitsi alamäessä ja siinäkin on vaihde silmässä. Nämä oman seudun valot kun on suunnilleen oppinut ulkoa niin tietää koska ne vaihtuu,mutta tosiaan kytkin tuntuma on se perus asetus jos auto vaan paikallaan pysyy eikä liiku.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kytkin pohjassa yleensä. Sitten voi sählätä kaikkea muuta samalla käsillään eikä tarvitse etsiä vaihdetta.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kytkin pohjassa, vaihde ykkösellä. Tietty jarrua samalla, jos on tarvetta.
Automaatin tarkoitus kai on ettei tarvtse vaihdekeppiin koskea, eli tietty D:llä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös