Liigaseurojen taloudelliset tulokset

• 1 945 370
  • 7 502

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Mikään mukaan liigaseura ei tuollaisia viiden miljoonan summia ole pelaajiin käyttänyt. Pienet tässä vain kitisevät maailman epäreiluutta ja lyövät tiskiin poskettomia väitteitä isojen budjeteista.
Me pienet pelaillaan pudotuspelejä ja haetaan menestystä, kun se raha istuu jo kotona kasvamassa korkoa.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kärppien ilmoitettu pelaajabudjetti oli 3.25 miljoonaa euroa. UTJ Myllykoski on sanonut useammassa haastattelussa, että budjetin yli ei olla menty.
Eikös tämä sama kaveri viime vuonna tiennyt kertoa @McTorso :lle, että Tampereen joukkueet, erityisesti Ilves käytti yli 4m pelaajiin ja paskaa jauhoi silloinkin.

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jyrki Louhi puheli HPK:n osakastapahtumassa viikko sitten, että Liigassa pelaa kuluvalla kaudella kolme liki 5M€:n pelaajistolla operoivaa seuraa. Mikäli pitää paikkansa, niin Kärpät, HIFK ja Ilves/Tappara(?) nuo lienevät. Tappara lienee ainakin, mikäli valmennus menee tuonne budjetin alle (onko näin yleisesti?). Pelicans sitten kaiketi +3M€

Tämä on sinänsä jännä kommentti, koska onhan liigassa nähty useasti huomattavasti kovempia nippuja. Vähän tuntuu nyt siltä, että näistä ulkomaiden jättämistä laatumurusista käydään niin kovaa liigan sisäistä kamppailua, että hinnat nousseet pilviin.

Yleisellä tasolla tuo on huono homma, koska eihän se sarjan yleistä tasoa paranna. Sama soppa, mutta kalliimpi hinta.

Etra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikös tämä sama kaveri viime vuonna tiennyt kertoa @McTorso :lle, että Tampereen joukkueet, erityisesti Ilves käytti yli 4m pelaajiin ja paskaa jauhoi silloinkin.
No tämähän on kyseisen käyttäjän kertomaa tietoa eikä virallisia Myllykosken sanoja. Ihan turha vastaus minun faktapohjaiseen kommenttiin.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mitä vikaa siinä on joukkueeseen laitetaan rahaa palamaan jos sitä löytyy? Mahtavaahan se on jos isot pystyy operoimaan noilla budjeteilla.

Esim.Lukon kuviohan on kadehdittavan hieno ja toivoisin sieltä vielä kovempaa panostusta, koska miksi ei.

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Mitä vikaa siinä on joukkueeseen laitetaan rahaa palamaan jos sitä löytyy?
No selvästi joku alemmuuskompleksi ainakin tuolla Tampereen keltavihreällä puolella on, kun muiden seurojen rahan käyttö aiheuttaa hirveää ulinaa vuodesta toiseen ja samalla itse yritetään epätoivoisesti larpata jotain amatöörijoukkuetta, jossa suurin piirtein pelataan talkoilla. Minä ainakin toivoisin, että Kärpät laittaisi vaikka pari miljoonaa vielä lisää joukkueeseen, varaa ainakin olisi.

Viimeksi muokattu:

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä vikaa siinä on joukkueeseen laitetaan rahaa palamaan jos sitä löytyy? Mahtavaahan se on jos isot pystyy operoimaan noilla budjeteilla.

Esim.Lukon kuviohan on kadehdittavan hieno ja toivoisin sieltä vielä kovempaa panostusta, koska miksi ei.
Juurikin näin. Jos joku tai jotkut tekevät asiat hyvin ja pystyvät laittamaan rahaa millä hankkia korkean statuksen pelaajia, niin se on hyvä asia. Mielelläni näkisin oman jengin operoivan 5 miljoonan jengillä. Toki silloin vaatimustasonkin pitää olla korkea.

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
On kyllä helvetin huvittavaa että kun yksi nimimerkki levittää omia paskapuheitaan ympäri palstaa toistuvasti ja sitten kun tästä asiasta mainitaan niin se käännetään joksikin "ulinaksi".

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@GNR , luokkaa neljä miljoonaa ei ole sama asia kuin yli neljä miljoonaa. En ole myöskään sanonut uskottavan lähteen olleen Mikko Myllykoski. Ihan @puuntakaa nimimerkin omia höpinöitä nuo.

Kyllä teillä on hankala päästää irti. Ihan naurettavista lillukanvarsista jaksatte kuukausi tolkulla ammentaa. Vielä on teillä opeteltavaa siihen, että olette nykyään ison budjetin seura.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
@GNR , luokkaa neljä miljoonaa ei ole sama asia kuin yli neljä miljoonaa. En ole myöskään sanonut uskottavan lähteen olleen Mikko Myllykoski. Ihan @puuntakaa nimimerkin omia höpinöitä nuo.

Kyllä teillä on hankala päästää irti. Ihan naurettavista lillukanvarsista jaksatte kuukausi tolkulla ammentaa. Vielä on teillä opeteltavaa siihen, että olette nykyään ison budjetin seura.
Kai tämäkin puheenvuoro on tulkittavissa ulinaksi? Mutta asiaan, muistelen sinun sanoneen lähteesi olevan Kärppien urheilujohdossa, mutta et Myllykoskea nimennyt, näinhän se on. Tuskin olisit kuitenkaan paljastanut, vaikka olisi ollutkin.

Kyllä tästä pitkään on puhuttu, mutta kyllähän se jää mieleen, kun joku aivan käsittämättömän väitteen esittää ja sitä vielä tarmokkaasti puolustaa vastoin kaikkea logiikkaa. Minä voin tämän asian jättää, mutta varaan oikeuden palata siihen, jos jatkossa tällaista vastaavaa BS:ä Ilveksestä tuot esille.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta asiaan, muistelen sinun sanoneen lähteesi olevan Kärppien urheilujohdossa, mutta et Myllykoskea nimennyt, näinhän se on.
Olen puhunut uskottavasta lähteestä.
Kyllä tästä pitkään on puhuttu, mutta kyllähän se jää mieleen, kun joku aivan käsittämättömän väitteen esittää ja sitä vielä tarmokkaasti puolustaa vastoin kaikkea logiikkaa.
Ei se mikään käsittämätön väite ollut. Aika lailla yhtä lähellä Ilveksen ilmoittamaa toteumaa kuin ilvesläisten nimimerkkien väite siitä, ettei Risto Jalon Ilves ylitä budjettia.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Olen puhunut uskottavasta lähteestä.

Ei se mikään käsittämätön väite ollut. Aika lailla yhtä lähellä Ilveksen ilmoittamaa toteumaa kuin ilvesläisten nimimerkkien väite siitä, ettei Risto Jalon Ilves ylitä budjettia.
Ehkä sinun mielestäsi ei ollut käsittämätön väite, mutta Ilves-yhteisön mielestä oli ja sellaisena se otettiin vastaan muidenkin joukkueiden fanien joukossa.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä sinun mielestäsi ei ollut käsittämätön väite, mutta Ilves-yhteisön mielestä oli ja sellaisena se otettiin vastaan muidenkin joukkueiden fanien joukossa.
Voi olla, mutta lopputulema kertoo, että kyseessä ei ollut käsittämätön väite, vaan se antoi hyvin suuntaa.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Voi olla, mutta lopputulema kertoo, että kyseessä ei ollut käsittämätön väite, vaan se antoi hyvin suuntaa.
Se oli sen 600 k pielessä ja antoi hyvän ohjenuoran sinun sekä luotettavan lähteesi arviointiin, eli sinulta kuultuna etelän seurojen pelaajakulut -600 k, niin ollaan lähellä totuutta. Kärppien tapauksessa taas + 1m.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se oli sen 600 k pielessä ja antoi hyvän ohjenuoran sinun sekä luotettavan lähteesi arviointiin, eli sinulta kuultuna etelän seurojen pelaajakulut -600 k, niin ollaan lähellä totuutta. Kärppien tapauksessa taas + 1m.
Eikös Ilveksen pelaajakuiut olleet heidän oman ilmoituksen mukaan ~3,5miljoonaa, eli budjetin yli mentiin joitakin satojatuhansia.

Minä puhuin etelänseurojen pelaajakuluista luokkaa neljä miljoona. Tappara ja HIFK sinne pääsivätkin. Tuosta on tainnut kirjoittaa myöhemmin myös valtakunnallinen lehdistö. Ei, väitteeni ei ollut käsittämätön. Mulla oli hyvät lähteet näille.

Edit. Kärppien pelaajabudjetti oli viime kaudella lopulta hitusen yli kolme miljoonaa.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Eikös Ilveksen pelaajakuiut olleet heidän oman ilmoituksen mukaan ~3,5miljoonaa, eli budjetin yli mentiin joitakin satojatuhansia.

Minä puhuin etelänseurojen pelaajakuluista luokkaa neljä miljoona. Tappara ja HIFK sinne pääsivätkin. Tuosta on tainnut kirjoittaa myöhemmin myös valtakunnallinen lehdistö. Ei, väitteeni ei ollut käsittämätön. Mulla oli hyvät lähteet näille.

Edit. Kärppien pelaajabudjetti oli viime kaudella lopulta hitusen yli kolme miljoonaa.
Joo hyvin meni, jos mittatarkkuuden alin yksikkö on hehtaari. Sama juttu niiden kausiennakoidesi kanssa :).

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo hyvin meni, jos mittatarkkuuden alin yksikkö on hehtaari. Sama juttu niiden kausiennakoidesi kanssa :).
Määrittelykysymys. Mun mielestä meni ihan hyvin tuo väite viime kauden neljän miljoonan luokassa olevista etelän seuroista. Mitä voimasuhdearviooni tulee, niin eilen on julkaistu lopputulema. Hyvää ja huonoa siinäkin oli. Sellaista se tuppaa epätäydellisessä maailmassa epätäydellisillä ihmisillä oleman.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy