Kyllä joutuu hymähtelemään aika monien jutuille täällä, ihmeellinen on "kateellisten Suomi".
Mä ainakin uskon omien kokemusteni perusteella lätkäpelaajien 140-160kg penkkituloksiin. Olen tuolla ketjun sivulla 6 kertonut omista kokemuksista ja heti kyseisen kommentin jälkeen tuli jokseenkin ihmeellistä kommenttia jossa suoraansanoen syytettiin "paskanpuhujaksi", en nyt muista tarkalleen ja en syytä/kanna kaunaa kenellekään. Mutta kyllähän se saa sapen kiehumaan kun tietää puhuvansa 100% totta omista kokemuksista ja sen jälkeen tullaan päin näköä.
Voin antaa edelleen treeniohjelmat millä itse nostin 120kg penkistä parikymppisenä ja vaati minulta 4-5 kertaa viikossa salikäyntejä sekä paljon monipuolista ruokaa niin koulussa kuin treenin jälkeen kotona. Toki geeneillä on merkityksensä ja olen liki 2 metrinen sekä liki 100 kiloinen. Aivan varmasti mulla on/oli nuorena helpompi nostaa tulosta kuin hentorakenteisella 170 senttisellä aikuisella miehellä jolle ei massaa helposti kerry.
Kaverini josta mainitsin myös aiemmin on luonnollisesti äärettöman lahjakas, harva lahjaton nyrkkeilee sm-mitaleista. Ja samalla kävelevä todiste siitä kuinka aerobisen harrastuksen ohella voi olla todella voimakas. Hän teki vielä penkin suht kapealla otteella ja jalat ylhäällä. Sai kyllä ihailijoita kisahallilla ja moni siellä treenannut hänet sieltä muistaakin. Itse teen jalat maassa mutta perse penkissä.
Itsekin pitkästä aikaa ottanut penkin kuvioihin ja hyvin ollaan taas toisella sadalla vaikka ei montaa kuukautta ole penkkitreeniä takana. Toki olen kuntosalilla pidempiä sarjoja vinopenkkiä tehnyt, dippejä jne lähiaikoina. Mutta en varsinaista penkkiä vuosiin, koska kyllästyin siihen teinivuosien jälkeen.
SM-liigapelaajiin vielä, olen salilla nähnyt sm-liigapelaajia sekä tuon keskusteluissa olevan Nielikäisen vieressä seissyt, monet ovat kyllä aikamoisia kaappeja mun silmissä, Nielikäisen raameillä päinvastoin ihmettelen jos ei 150kg penkistä nouse.
Esimerkiksi kaverini on näiden rinnalla rääpäle jolla on tikkujalat koska painotti jalkatreeneissä vain kestävyyttä.
_