Jeesustelua...
Voi helvetti, että piti tähänkin ketjuun eksyä. Osa on täällä onneksi keskittynyt siihen, mitä tuloksia lätkäpelaajat ovat tehneet, ja hyvä niin, mutta osa on eksynyt aika vitun pahasti sivuraiteelle. Itsetäkin tulee nyt hieman off-topicia, mutta silläkin uhalla...
Heitän nyt sellaisen pointin, että ei kannata sitten luulla, että automaattisesti nämä täällä luetellut tulokset olisivat vertailukelpoisia virallisissa kisoissa. Syy on yksinkertaisesti se, että ns. salipenkit eroavat kisoissa tehdyistä suorituksista täysin. Säännöt ovat penkkipunnerruksessa helvetin tarkat.
Joku nyt sitten tietysti viisastelee tähän (kuten ex jo ehti viisastelemaan), että niillähän on ne penkkipaidat. Näin on. Mutta pitää niilläkin oppia nostamaan, eikä se paita nosta itekseen mitään. Ja sanoisin näin, että pitää olla hyvä nostaja, jotta oppii paidalla ottamaan hyötyä. Yleisesti ottaen voisi sanoa, että raw-penkki (joka ei ole sama kuin "salipenkki") ja IPF-penkki ovat eri lajeja. Freddi voinee tämän vahvistaa. :) Tunnen itse henk. koht. mm. Pullisen Samin (alle 110kg SE-mies), ja hän toki treenaa raakapenkkiäkin, mutta ei varsinaisesti kokeile raw-tulosta penkkipunnerrussäännöillä, koska se on eri laji, eikä varsinaisesti palvele hänen päälajiaan. Siis se testaaminen. Sarjojen teko kyllä. Tuskinpa Usain Boltkaan 110m aitoja testailee, näin vitusti kärjistettynä.
En ymmärrä sitäkään, että heti, kun joku nostaa vitusti, niin ollaan epäilemässä, että ei ole puhdas. Ja jos sitten kertoo, että on testattu vitun usein, niin sitten joku siihen, että no, mutta oothan sä voinut vetää vuotta ennen mömmöjä. Olen itse voimaillut yli 10 vuotta, ja viimeisen vuoden puolitosissani. Olen toki yksi maailman lahjattomimmista voimanostajista :), ja takuulla puhdas, mutta voin sanoa, etten jaksa miettiä, kuka on puhdas, ja kuka ei. Vaikka vetäisin mitä saatanan myrkkyjä, en takuulla ikinä nosta lähellekään 300kg:a penkistä. Se pistää väkisinkin arvostamaan heitä korkealle, kuten myös arvostamaan huippulätkäpelaajaa. Enhän minä pystyisi hullulla treenillä lähellekään SM-liigapelaajan tasoa.
Pidetäänhän täällä jotain Selännettäkin puolijumalana, ja se on ihan ok, mutta miksi esim. hänen huikeaa tulokasennätystä, 76 reppua yhdessä kaudessa, ei ole kommentoitu tyyliin: "Se on saatana ihan myrkyissä!" Eikö voisi vain ajatella, että perkele, se on joutunut tekemään vitusti duunia siihen saavutukseen. Oli sitten kyseessä 300kg:n penkkaaja, lätkän pelaaja tai taitouimari. Trust me, työtä on tehtävä, vaikka vetäisikin myrkkyjä.
Kiitos ja anteeks!