Molemmat te jaatte ilmaislippuja kuin leipää, toista kopioimalla tämä toimij.
Yhteenkään peliin en tälläkään kaudella maksanut vaikka täällä todettiin ettei Ilves jaa ilmaiseksi. Vouchereita molempien joukkueiden peleihin saa kun vähän tutkii.
Jos näin on ollut, niin on kyllä täysin naurettavaa itkeä SM-liigan lipputulojen jakopolitiikasta muutamien pelien osalta. Koko kausi on aikaa tehdä tulosta. Myynti on helvetin laiskaa, jos koko ajan on käynnissä ilmaiskampanjaa ja mahdollisuus maksuttomiin lippuihin. Eihän näiden erilaisten kohdennettujen kampanjien osalta tarvitse olla mikään Einstein, että selvittää ilmaislippuun oikeuttavan kampanjakoodin Lippu.fi-sivustolla.
Jokainen voi toki halutessaan käpertyä omaan kuplaansa ja teeskennellä lipunmyynnin toimivan, kun katsojalukuja pumpataan jatkuvilla ilmaiskampanjoilla. Kerttulan Apu-lehden jutussa todetaan mielestäni se, mikä Suomessa on erona moneen maahan:
"Örebron vuosina opin, että ottelujen irtolippujen myyntejä johdetaan toiminnanohjausjärjestelmän avulla.
Aftonbladetin toimitusjohtajan paikalta jääkiekkopomoksi siirtynyt
Pontus Gustafsson vaati, että ottelun jokainen irtolippu on myytävä pois. Myyjät tarttuivat puhelimiin, jos datasta pääteltiin, että vaikkapa kuukauden päässä häämöttävä peli ei generoi luonnollista kiinnostusta.
Ruotsissa ei odoteta, että ottelut myyvät itse itsensä; sen sijaan organisaation tehtävä on myydä ne. Suomessa ottelut avataan myyntiin ja katsotaan, kuinka moni tulee paikalle. Kyse on kulttuurierosta. Örebro pelasi vielä kaudella 2008–09 kolmostasolla. Nykyisellään on menossa 11. kausi pääsarjassa. Areenan täyttöaste on ollut kaikki nämä vuodet yli 95 prosenttia."
Suljettu sarja oli kuin väljähtänyt olut muovituopissa – mutta KKV:n kartellitutkinta ja pelaajien rohkeus palauttivat kilpailuun sen, mikä sinne kuuluu: kilpailun. Tommi Kerttula avaa, miksi kaudesta 2024-25 tuli mielenkiintoisin vuosiin, mutta paljastaa myös rakenteelliset ongelmat, jotka...
www.apu.fi