Sen sijaan että esität vaatimuksia ja kysymyksiä, niin haluaisitko esittää myös ehdotuksia asioiden edistämiseksi?
Kaikkihan me tässä ketjussa halutaan ihan samoja asioita, mutta asiat eivät ratkea sillä, että vain vaaditaan, ihmetellään ja kysellään. Tarvitaan konkreettisia ehdotuksia ja tekoja.
Ei tämä mulle ollut mutta vastaanpa parilla kohdalla itsekin.
Ihan ensimmäisenä haluaisin että pelkästään keskustelukulttuuri saataisiin positiivisemmaksi. Tiedän, paljon on omituisuuksia tapahtunut ja Suomalaiseen tapaan, negatiivisista asioista on helppo jauhaa. Ja sitä kun aikansa tekee niin aivan varmasti se on pian muuttunut vieläkin negatiivisemmaksi ja muuttaa myös ihan ok:n negatiiviseksi. Esim. lippujen hinnat, ja puhun nyt Tepsin lippujen hinnoista kun en ole muihin kiinnittänyt huomiota.. mutta kaikkialla puhutaan lippujen aivan törkeän korkeista hinnoista, tuo keskustelu työpaikan kahvihuoneessa saa sellaisen joka suunnittelee vaikka lähtevänsä ensimmäisen kerran hallille ajattelemaan että kannattaako sinne lähteä kun liput on ihan "törkeän kalliita". Tepsin matsiin pääsee vähän yli kahdellalympillä sisään ja paikka pelin katsomiseen on sillä rahalla loistava. Väitän että työssäkäyvälle tuo raha ei ole paljon, mutta kun sitä luukutetaan siellä ja täällä että se on kallista niin silloinhan sen täytyy olla kallista.
Perhepaketteihin itse kiinnittäisin huomiota ja sen hintaan. 2+2 hinta pitäisi olla minun mielestäni jopa vähän "hävettävän edullinen". Niissä on potentiaalia tähän hetkeen ja lapsien kautta myös tulevaisuuteen.
Toinen on pelin taso ja tunnelma. Tunnelma jättää jäljen lähes jokaiseen joka käy hallilla. Taas Turku esimerkkinä. Viime kevät oli hetkellisesti aikaa kun Turussa taas viihdyttiin hallilla ja siitä puhuttiin työpaikoilla, kahviloissa, busseissa, harrastuksissa... Hitto että oli mukava kuunnella kun puhuttiin miten siistiä oli olla matsissa ja miten hieno tunnelma siellä oli. Valitettavasti se puhe ehtii muuttua taas eri aiheineen negatiiviseksi kesän aikana. Nyt on taas normaalisti kaikki paskaa.
Pelin tasosta puhutaan myös ja puhutaan hyvinkin negatiiviseen sävyyn. Taas esimerkki Turusta. Viime keskiviikon peli TPS-HPK. Tasollisesti peli ei tietenkään hivellyt meidän silmiä täällä Jatkoajassa kun ollaan kuitenkin jokainen lähes ammattitasoa siinä analysoinnissa ja osa jopa parempia kuin ammattilaiset. Mutta miten mahtoi ajatella sellainen joka käy harvoin matsissa ja osui nyt paikalle. Maaleja tehtiin kymmenen ja lopulta kotijoukkue vei matsin. Mukavaa olisi kuulla tällaiselta että mitä piti itse pelistä? Luulen että viihtyi koska tuli maaleja ja pisteet jäi kotiin. Mutta kun media kirjoittaa negatiiviseen sävyyn ja sit vielä se aktiivi matseissa kävijä jutteli siinä vieressä miten paska peli oli niin täytyyhän se siis olla paska matsi.
Vaikeita juttuja kääntää positiiviseksi.