Mainos

Liigan yleisömäärät kaudella 2022–2023

  • 246 016
  • 1 543

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ei siinä ole mitään outoa. Markkinointiosasto ei vaan tee työtään.

Eli yritystä johdetaan päin helvettiä, tai, ollaan vaan muuten laiskoja/suojatyöpaikassa, ettei tarvitse tehdä mitään.
Olisiko Tepsi neljänneksi eniten nostanut yleisömääriä tällä kaudella? En ihan tarkkaa muista. Tekeminen voisi olla parempaa, mutta hyvää liigatason kuitenkin.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Niin kyllä mää ainakin itse ihmettelen miksi TPS ei tee enempää yleisömääriensä eteen.
Ilveksellä ja Tapparalla on varmaan puolissa kotipeleissä jotain kissanristiäistä tai teema peliä. Sitten niihin ei niin kiinnostaviin peleihin myydään alennus lippuja ja yhteistyökumppanit ostaa kokonaisia katsomolohkoja ja jakaa lippuja ilmaiseksi.
Kun tampereella molemmat seurat näkee aivan h*lvetisti vaivaa sen eteen, että yleisömäärät on hyvät niin jotenkin tuntuu oudolta, että TPS ei tee näin.

No siis kyllähän tepsi toki yrittää jotenkin saada ihmisiä halliin. On erilaisia teema ja juhlapelejä, ja kaikennäköistä kuhinaa ottelutapahtumaan. Yritystä nykyään on.

Mutta tepsi onnistui karkottamaan isoja massoja pois tuossa 10vuotta sitten, eikä uusia massoja ole saatu tilalle (vielä). Turussa on myös jo legendaksi noussut ilmiö, että jos on tulossa kuuma viikonloppupeli ja vihdoinkin on ihmisiä tullut katsomaan matsia, niin lopputuloksena on täydellinen persraiskaus mikä hävitään 6-0. En tiedä, onko tästä oikeasti faktaa, mutta tämä mielikuva on juurtunut aika syvälle.

Nykyinen tepsi siis on vasta pikkuhiljaa elpymässä 10vuoden takaisista traumoista ja nyt kun ottelutapahtuma olisi ihan mielekäs, niin peli on tylsää läpsyttelyä josta ihmiset eivät halua maksaa, vaan jäävät kotisohvalle töllöttää. Huono yhtälö.

Toki tälle juhlakaudelle annan markkinoinnille miinuksen. Rummutuksen olisi pitänyt alkaa jo vaikka kaksi vuotta sitten, mutta ei mitään. Finaalijoukkue 2x putkeen, 100-vuotias tepsi. Ei voisi antaa markkinoinnille helpompaa syöttöä lapaan koko kesäksi, mutta ei.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän Turussa pitäisi pystyä ainakin lähelle samanlaisiin lukemiin, kuin Tampereella. Heillä kuitenkin vain yksi joukkue siellä ja väkeä melkein yhtä paljon, kun Tampereen seudulla, joten ihmisiä pitäisi riittää. En tiedä voiko pelkkä hallin sijainti Turussa sitten syödä niitä katsojia niin paljon. Joukkue kuitenkin pärjää, eikä ole mikään heittopussi sarjassa.
 

PronssiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & KOOVEE
Toki tälle juhlakaudelle annan markkinoinnille miinuksen. Rummutuksen olisi pitänyt alkaa jo vaikka kaksi vuotta sitten, mutta ei mitään. Finaalijoukkue 2x putkeen, 100-vuotias tepsi. Ei voisi antaa markkinoinnille helpompaa syöttöä lapaan koko kesäksi, mutta ei.
Niin siis tämä on juurikin se mihin omilla viesteilläni pyrin. 2x hopealla ja 100v. juhlakausi niin luulisi markkinoinnin olevan helppoa.

Joo näin Ilves kannattajana tiedän kyllä miltä tuntuu kun asiat hoidetaan niin pitkään niin päin vittua kun olla ja voi. No kohta uusi Ilves täyttää 6 vuotta, että ehkä nää shortsipoikien jättämät haavat kohta parantuu... Viimeistään mestaruus sen sitten tekee.
 

PronssiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & KOOVEE
Ei siinä ole mitään outoa. Markkinointiosasto ei vaan tee työtään.

Eli yritystä johdetaan päin helvettiä, tai, ollaan vaan muuten laiskoja/suojatyöpaikassa, ettei tarvitse tehdä mitään.
Niin ja kun sugardaddyt kuittaa tappiot niin mikä edes pakottais yrittämään kaikkensa ja kääntämään kaikki kivet.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Kyllähän Turussa pitäisi pystyä ainakin lähelle samanlaisiin lukemiin, kuin Tampereella. Heillä kuitenkin vain yksi joukkue siellä ja väkeä melkein yhtä paljon, kun Tampereen seudulla, joten ihmisiä pitäisi riittää. En tiedä voiko pelkkä hallin sijainti Turussa sitten syödä niitä katsojia niin paljon. Joukkue kuitenkin pärjää, eikä ole mikään heittopussi sarjassa.
Ehkä Turku nimenomaan kaipaisi vakavasti otettavaa paikallisvastustajaa uuden pöhinän aikaan saamiseksi. Sääli vaan ettei sitä ole näköpiirissä, ellei sitten joku sheikki innostu jääkiekosta ja TuTosta.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Itseä kiinnostasi kovasti mikä on lajin siirtymisen lähes kokonaan maksukanaville vaikutus koko seuraajaporukkaan. Ennen vanhaan liigaa pyöri ilmaiskanavilla ja kenestä tahansa saattoi tulla fani. Nyt näkyy kyllä kaikki pelit mutta jos perheessä ei jo katsota lajia niin todennäköisyys lienee aika pieni että tulisi faniksi. Mielipiteitä?
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51
Itseä kiinnostasi kovasti mikä on lajin siirtymisen lähes kokonaan maksukanaville vaikutus koko seuraajaporukkaan. Ennen vanhaan liigaa pyöri ilmaiskanavilla ja kenestä tahansa saattoi tulla fani. Nyt näkyy kyllä kaikki pelit mutta jos perheessä ei jo katsota lajia niin todennäköisyys lienee aika pieni että tulisi faniksi. Mielipiteitä?

Varmaan ainakin liigapaikkakuntien ulkopuolella tällä on vaikutusta, mutta liigapaikkakuntalaisille tuskin ainakaan niin isosti. Pienistä puroista syntyy se suuri joki ja tämä tässä tapauksessa on varmasti yksi näistä pienistä puroista. Itsekin olen alun perin paikkakunnalta, jossa ei omaa Liigajoukkuetta ole n. 40km säteellä ja "todellinen seuraaminen" ja kannatus alkoikin vasta kun muutti paikkakunnalle, jossa matseja pääsi katsomaan ja näkemään joukkuetta enemmän tai vähemmän katukuvassa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Joukkuekohtainen väliaikatilanne kertyneistä yleisö- ja euromääristä suhteessa budjetoituun.

JOUKKUEKOTIOTTYL.TOT.YL.BUDJ.ERO +/-B/€/KAT.BUDJ./€TOT./€ERO/€
HIFK17116676115600+107613.9716149321629963+15031
HPK185497162100-712910.63660123584341-75782
ILVES1511860497500+2110420.5119997252432568+432843
JUKURIT174034447600-725611.90566440480093-86347
JYP175369151000+269114.11719610757580+37970
KALPA175411445900+821413.46617814728374+110560
KOOKOO164456752800-82338.59453552382830-70722
KÄRPÄT167378381600-781712.751040400940733-99667
LUKKO185925661200-194412.75780300755514-24786
PELICANS174961051000-139012.00612000595320-16680
SAIPA164411848000-388212.22586560539121-47439
SPORT164298954400-1141118.32996608787558-209050
TAPPARA15103204103500-29615.5316073551602758-4597
TPS178624688740-249411.8810542311024602-29629
ÄSSÄT166331748000+1531715.00720000949755+229755

JOUKKUE: Sepä se
KOTIOTT: Pelatut kotiottelut kuluvalla kaudella
YL.TOT.: Toteutunut yleisömäärä
YL.BUDJ.: Budjetoitu yleisömäärä
ERO +/-: Budjetoidun ja toteutuneen erotus
B/€/KAT.: Budjetoitu euromäärä per katsoja
BUDJ./€: Budjetoitu kokonaiseuromäärä
TOT./€:
Toteutunut kokonaiseuromäärä
ERO/€:
Budjetoitun ja toteutuneen erotus

Hienoa infoa. Mistäs nämä budjetoidut lipunhinnat tulee?
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Hienoa infoa. Mistäs nämä budjetoidut lipunhinnat tulee?
Liigaseurojen budjetoidut pääsylipputulot jaettuna budjetoidulla yleisömäärällä. Lähteenä Aamulehden jutun "Tällaisia rahoja liigajoukkueet käyttävät kaudessa - Tappara ja Ilves budjettikärkinä" tilasto. Juttu vain tilaajille.
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
jos perheessä ei jo katsota lajia niin todennäköisyys lienee aika pieni että tulisi faniksi. Mielipiteitä?

Tässä on kilpailuasetelmien Tps-Jokerit Tappara-Ilves etu. Niistä puhutaan. Osalliseksi joutuvat kaikki, olivatpa he entuudestaan lajissa sisällä tai ei.

Tampereella jokaisen ihmisen aikuiseksi kasvamiseen liittyy se vaihe elämässä, kun on otettava kantaa siihen, kumpaa joukkuetta kannattaa. Kaikkien on vastattava tähän kysymykseen, sillä kysyminen ei lopu koskaan, ellei vastausta ole. Jos et tule jääkiekon luokse, se tulee sinun luoksesi. Tämä ei tarkoita, että puolensa valitsemaan pakotetuista syntyisi maksavia asiakkaita, useimmista ei, mutta se lisää todennäköisyyttä, että näin tulee elämänkaaren aikana vielä käymään. Vähintään kaikki tietävät mistä on kyse. Kiekkoa täysin seuraamaton avaa television ja siellä näkyy ILV-TAP, hän tietää heti, mistä on kyse. Ihmiset tiedostavat asuvansa kiekkokaupungissa, kiakko puhuttaa ihmisiä, kilpailuasetelma tuottaa potentiaalista yleisöä.

Jos kiekko ei ole ihmisten puheissa eikä näy heidän arjessaan, se pitää saada sinne markkinoinnin, ilmaislippujen yms kampanjoiden ja valovoimaisten tähtien kautta. Suomen maajoukkuetta kuitenkin seuraavat useimmat, joten Saku Koivu sitä kautta ohjaa katsojia myös kotiseuransa äärelle, etenkin jos markkinointiosasto on hereillä. Tässä tarkoituksessa tämän vuotinen TPS on niin tasapaksu joukkue kuin olla saattaa. Vaikea markkinoida yksilöidenkään kautta, vaikka kokonaisuus on, kuten yleensä, hyvällä tasolla.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tässä on kilpailuasetelmien Tps-Jokerit Tappara-Ilves etu. Niistä puhutaan. Osalliseksi joutuvat kaikki, olivatpa he entuudestaan lajissa sisällä tai ei.

Tampereella jokaisen ihmisen aikuiseksi kasvamiseen liittyy se vaihe elämässä, kun on otettava kantaa siihen, kumpaa joukkuetta kannattaa. Kaikkien on vastattava tähän kysymykseen, sillä kysyminen ei lopu koskaan, ellei vastausta ole. Jos et tule jääkiekon luokse, se tulee sinun luoksesi. Tämä ei tarkoita, että puolensa valitsemaan pakotetuista syntyisi maksavia asiakkaita, useimmista ei, mutta se lisää todennäköisyyttä, että näin tulee elämänkaaren aikana vielä käymään. Vähintään kaikki tietävät mistä on kyse. Kiekkoa täysin seuraamaton avaa television ja siellä näkyy ILV-TAP, hän tietää heti, mistä on kyse. Ihmiset tiedostavat asuvansa kiekkokaupungissa, kiakko puhuttaa ihmisiä, kilpailuasetelma tuottaa potentiaalista yleisöä.

Jos kiekko ei ole ihmisten puheissa eikä näy heidän arjessaan, se pitää saada sinne markkinoinnin, ilmaislippujen yms kampanjoiden ja valovoimaisten tähtien kautta. Suomen maajoukkuetta kuitenkin seuraavat useimmat, joten Saku Koivu sitä kautta ohjaa katsojia myös kotiseuransa äärelle, etenkin jos markkinointiosasto on hereillä. Tässä tarkoituksessa tämän vuotinen TPS on niin tasapaksu joukkue kuin olla saattaa. Vaikea markkinoida yksilöidenkään kautta, vaikka kokonaisuus on, kuten yleensä, hyvällä tasolla.

Juuri näin. Oulussakin auttaisi pirusti nyt tervehenkinen paikalliskamppailu, tuohon tämän hetken sisäsiittoisuuteen nähden.

Mitään uhkaa ei siellä suunnalla Kärppien asemalle ole, niin johtoportaassa saa loikoilla lupsakkaasti vailla oikeata vastuuta ja uhkaa aseman menettämisestä.

Puhakat, Päkkilät ja Rädyt ei katselisi etelään, vaan siirtyisi siihen paikallisvihulaiseen jne.
 
Viimeksi muokattu:

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Itseä kiinnostasi kovasti mikä on lajin siirtymisen lähes kokonaan maksukanaville vaikutus koko seuraajaporukkaan. Ennen vanhaan liigaa pyöri ilmaiskanavilla ja kenestä tahansa saattoi tulla fani. Nyt näkyy kyllä kaikki pelit mutta jos perheessä ei jo katsota lajia niin todennäköisyys lienee aika pieni että tulisi faniksi. Mielipiteitä?
Eikös nykyään tule ihan yhtä paljon pelejä ilmaiskanavilta, kuin silloin Hockey nightin aikoina jolloin tuli yksi peli sunnuntaisin. Vai puhutaanko nyt jostain vielä vanhemmasta?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös nykyään tule ihan yhtä paljon pelejä ilmaiskanavilta, kuin silloin Hockey nightin aikoina jolloin tuli yksi peli sunnuntaisin. Vai puhutaanko nyt jostain vielä vanhemmasta?

Olisiko jopa isompi ottelumäärä tuo nykyinen yhden ottelun näyttäminen viikossa kun aikoinaan (pelattiinko joka sunnuntai). Päälle vielä aika monesti eri kanavapaketit on tietyn ajan vapaassa katselussa ym..
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jyväskylässä kauden ennätysyleisö 4390 Ässiä vastaan
Varmaan ennätysyleisömäärään vaikutti se, että peli oli katsojille ilmaispeli. Hieno tempaus kyllä Jypin sponsoreilta. 5-0 voitto siihen päälle, niin saattaa vaikka joku ilmaislipulla tullut satunnaiskatsoja tulla uudelleenkin ihan maksavana asiakkaana.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itseä kiinnostasi kovasti mikä on lajin siirtymisen lähes kokonaan maksukanaville vaikutus koko seuraajaporukkaan. Ennen vanhaan liigaa pyöri ilmaiskanavilla ja kenestä tahansa saattoi tulla fani. Nyt näkyy kyllä kaikki pelit mutta jos perheessä ei jo katsota lajia niin todennäköisyys lienee aika pieni että tulisi faniksi. Mielipiteitä?

Kyllähän se nyt on suht. helppoa ja halpaa seurata pelejä kotona. Cmore tais olla karvan alle 35 €/kk. Sillä summalla näet
- Liigan
- Mestis
- SHL
- Sveitsin liiga
- Jääkiekon mestareiden liigan

Päälle vielä
- NFL
- Ralli
- La Liiga
- Serie A
- Jalkapallon mestareiden liiga

Kynnys lähteä peliin on isohko, etenkin lapsiperheellä, koska paikan päällä se on "julmetun" kallista.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Nostellaas Tampereen joukkueiden pelipäiviin painotettua yleisömääräseurantaa, kun kerran molemmilla on puolet runkosarjan kotipeleistä suoritettuna.

Vertailen Tapparan ja Ilveksen yleisömääriä suhteessa budjetoituun pelipäiviin perustuvien vertailulukujen avulla. Nämä vertailuluvut on suhteutettu budjetoituun kokonaisyleisötavoitteeseen. Vertailuluvut eivät huomioi vastustajaa pl. paikallispelit.

Olen seurantaa helpottaakseni ja selvyyden vuoksi antanut itselleni vapauden suhteuttaa molempien joukkueiden kokonaisyleisötavoitteen pelipäiviin kolmessa kategoriassa.


1. Arkipelit (ma-to)
2. Viikonloppupelit (pe&la)
3. Paikallispelit (viikonpäivästä riippumatta).


Tapparan budjetoitu kokonaistavoite 207 000 katsojaa (6900/peli) jakautuu seuraavasti:

1. Arkipelit (16) Tavoite 5500/peli (yht. 88 000)

2. Viikonloppupelit (11) Tavoite 7682/peli (yht. 84 500) (faktisesti 84 502) (sisältää Tapaninpäivän ottelun)

3. Paikallispelit (3) 11500/peli (yht. 34 500)


Ilveksen budjetoitu kokonaistavoite 195 000 katsojaa (6500/peli) jakautuu seuraavasti:

1. Arkipelit (15) Tavoite 5100/peli (yht. 76 500) (sisältää yhden su-ottelun)

2. Viikonloppupelit (12) Tavoite 7000/peli (yht. 84 000)

3. Paikallispelit (3) 11 500/peli (yht. 34 500)


Olen tietoinen alkukauden yleisömäärien olevan pienempiä kuin loppukaudesta. Tiedostan myös vastustajien eriarvoisuuden kiinnostavuudessa.

Tämä on vajavainen malli, joka ei täydellisesti huomio joka muuttujaa, mutta antaa selkeämmän kuvan yleisömäärien kehityksestä kuin reaaliaikainen, pelipäiviä huomioimaton keskiarvo.

Ottelukohtaiset tavoiteluvut ovat itseni määrittämiä eivätkä täten ole Tapparan tai Ilveksen virallisesti budjetoimia. Näiden tavoitelukujen summasta toki kertyy molempien organisaatioiden ilmoittama kokonaisyleisötavoite.

Tämä ei ole "paremmuusmittari" kahden itseäni eniten kiinnostavan seuran välillä. Tämä on erillisseuranta suhteessa budjetoituun kahden sinänsä vertailukelpoisen organisaation osalta, jotka pelaavat kotiottelunsa samassa Areenassa.

TAPPARA 2022-2023

PVMKotiottelutYleisöm.BudjetEro/BudjKertymäKert./ott.Yleisöka.Ennuste
Ti 13.9.TAPPARA-TPS63315500+831+831+83163317731
To 15.9.TAPPARA-HIFK44205500-1080-249-12553766775
Ke 21.9.TAPPARA-HPK41045500-1396-1645-54849526352
La 24.9.TAPPARA-JUKURIT62227682-1460-3105-77652696124
Ke 28.9.TAPPARA-KOOKOO43635500-1137-4242-84850886052
Pe 30.9.TAPPARA-ÄSSÄT54177682-2265-6507-108551425815
Pe 7.10.TAPPARA-ILVES1260011500+1100-5407-77262086128
La 8.10.TAPPARA-SAIPA56227682-2060-7467-93361345967
Ma 17.10.TAPPARA-SPORT110355500+5535-1932-21466796686
To 17.11.TAPPARA-KÄRPÄT80585500+2558+626+6268176962
La 3.12.TAPPARA-JYP83827682+700+1326+12069597020
La 10.12.TAPPARA-KALPA64517682-1231+95+769176907
Pe 16.12.TAPPARA-KÄRPÄT77597682+77+172+1369816913
Ma 19.12.TAPPARA-PELICANS50645500-436-264-1868446882
Ma 26.12.TAPPARA-HPK73767682-306-570-3868806862

PVM: Päivämäärä
Kotiottelut: Kotona pelattu ottelu
Yleisöm.: Toteutunut yleisömäärä
Budjet: Viikonpäiviin suhteutettu yleisömääräbudjetti
Ero/Budjet: Ottelukohtainen ero suhteessa budjetoituun yleisömäärään
Kertymä: Liukuva +/- kertymä suhteessa budjettiin
Kert./ott.: Liukuva +/- kertymä suhteessa budjettiin jaettuna pelatuilla otteluilla
Yleisöka.: Ottelun jälkeinen faktinen yleisökeskiarvo
Ennuste: Budjetoitu yleisötavoite +/- ottelukohtainen kertymä (Kert./ott.)

ILVES 2022-2023

PVMKotiottelutYleisöm.BudjetEro/BudjetKertymäKert./ott.Yleisöka.Ennuste
Ke 14.9.ILVES-ÄSSÄT54935100+393+393+39354936893
La 17.9.ILVES-HIFK72447000+244+637+31963686819
Pe 23.9.ILVES-TAPPARA1174411500+244+881+29481606794
Ti 27.9.ILVES-KÄRPÄT67025100+1602+2483+62177957121
La 1.10.ILVES-HPK72267000+226+2709+54276817042
La 8.10.ILVES-JYP68417000-159+2550+42575416925
Ti 18.10.ILVES-LUKKO92035100+4103+6653+95077797450
La 19.11.ILVES-SPORT85477000+1547+8200+102578757525
Pe 25.11.ILVES-PELICANS74917000+491+8691+96578327465
Su 27.11.ILVES-SAIPA71035100+2003+10694+106977597569
Ti 29.11.ILVES-KALPA64445100+1344+12038+109476397594
Pe 9.12.ILVES-TAPPARA1270011500+1200+13238+110380617603
La 10.12.ILVES-JUKURIT75687000+568+13806+106280237562
Ti 20.12.ILVES-KOOKOO61505100+1050+14856+106178907561
Ti 27.12.ILVES-PELICANS81835100+3083+17939+119579097695

PVM: Päivämäärä
Kotiottelut: Kotona pelattu ottelu
Yleisöm.: Toteutunut yleisömäärä
Budjet: Viikonpäiviin suhteutettu yleisömääräbudjetti
Ero/Budjet: Ottelukohtainen ero suhteessa budjetoituun yleisömäärään
Kertymä: Liukuva +/- kertymä suhteessa budjettiin
Kert./ott.: Liukuva +/- kertymä suhteessa budjettiin jaettuna pelatuilla otteluilla
Yleisöka.: Ottelun jälkeinen faktinen yleisökeskiarvo
Ennuste: Budjetoitu yleisötavoite +/- ottelukohtainen kertymä (Kert./ott.)

 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Näkökulmia aiempaan sähkö/polttoaine/inflaatio ja lippujen menekki keskusteluun. Ilotulitemyynti nousi kaikkien aikojen ennätykseen tänä vuonna. Vaikka tulitteita on koitettu vähentää jos jonkinlaisella addressilla. On vedottu luontoon, eläimiin. On ollut valoshowta korvaajaksi, jossa joku kaupunginjohtaja heiluttelee taskulamppua torilla. Ei, se ei ihmisiä kiinnosta. Kun he haluavat oikeasti viihtyä, rahaa kyllä löytyy. Jos ilotulitteisiin, niin takuuvarmasti myös rakkaan kotijoukkueen pelilippuihin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kyllähän se nyt on suht. helppoa ja halpaa seurata pelejä kotona. Cmore tais olla karvan alle 35 €/kk. Sillä summalla näet
- Liigan

Kynnys lähteä peliin on isohko, etenkin lapsiperheellä, koska paikan päällä se on "julmetun" kallista.

Tämähän se on.

Ja korona-aika opetti ihmiset katsomaan pelejä kotona, kun vaihtoehtoa ei ollut. Monesta entisestä hallilla kävijästä tuli kotoa katsoja.

Jossain Oulussa pitkillä etäisyyksillä (polttoainehommat + kauempaa matkustavan säästämä aika) efekti on varmasti merkittävin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tämähän se on.

Ja korona-aika opetti ihmiset katsomaan pelejä kotona, kun vaihtoehtoa ei ollut. Monesta entisestä hallilla kävijästä tuli kotoa katsoja.

Jossain Oulussa pitkillä etäisyyksillä (polttoainehommat + kauempaa matkustavan säästämä aika) efekti on varmasti merkittävin.

Itselle kustantaa yhden kotipelin paikan päällä katsominen n. 40 €, ( polttoaine + parkki ) tämän hetken polttoainehinnalla. Siihen päälle kausikortti sekä mahdollisia hallissa ostettuja tuotteita. Yhteen pelimatkaan menee aikaa n. 5½ - 6 tuntia.

Jos käy katsomassa kaikki 30 + mahdolliset playoffpelit ( myös sinne oma kausari ), päästään varsin sopivaan kustannukseen tästäkin kaudesta.
Sit kun tuote on välillä Saipa vs Tappara pelin tasoista niin ajan ja rahan voisi käyttää toisellakin tavalla

Mutta vian ja vamman ei tarvitse olla iso, riittää kun se on päässä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös