Huutosakki
Jäsen
Pitäisi tietää vähän enemmän tuosta SHL:n tilanteesta, tuliko pääsylippuihin halvennusta jne ja voisit laittaa vaikka yleisökeskiarvoja tuolta SHL:stä vaikka 5 vuotta ennen televisioinnin aloittamista ja sen jälkeen.No tämä on kyllä hieman kyseenalaista, sillä Elitserien (nyl SHL) aloitti maksukanavilla jo 2003 ja silti yleisömäärät jatkoivat kasvuaan (ja SM liiga polki paikallaan).
Samoin jo ysärillä kun Allsvenskanin (ruotsin futis) alkoi näkymään maksukanavilla, niin yleisömäärät kaksinkertaistuivat stadioneilla seitsemässä vuodessa 5k ->10k.
Eli näyttäsi vaikuttavan juurikin päinvastaiseen suuntaan?..
Tai siis muut tekijät vaikuttavat huomattavasti enemmän kuin se televisiointi.. se sarja ja sen rakenne ja markkinointi jne.
Mutta voitte jatkaa ikuisuuskeskustelua sen ympärillä, että sarjan avaaminen tai muu räjäyttää katsojamäärät,eikä televisiointi ole vähentänyt katsojamääriä. Vain minä olen jäänyt kotisohvalle. Mielestäni on aivan järjen vastainen väite, etteikö televisionti olisi vähentänyt yleisömääriä, varsinkin koronatauon jälkeen, kun ihmiset on totutettu seuraamaan kotona otteluita.
Nuo markkinointi,sarja ja sen rakenne ovat mielestäni liirumlaarumia. Helpointa on verrata tietenkin yleisökeskiarvoja ajalta jolloin sarja oli avoin aikaan jolloin sarja on ollut suljettu. Olen aivan varma, että suljetun sarjan aikana on ollut suuremmat yleisökeskiarvot.
Viimeksi muokattu: