Sattuikohan kukaan ottamaan sitä tekstiä talteen, kun näkyy nyt olevan poistettu?
Naisvalta jääkiekossa vuonna 2046 | Uutiset | Liiga
siitä joku ottamaan talteen jos haluaa
Sattuikohan kukaan ottamaan sitä tekstiä talteen, kun näkyy nyt olevan poistettu?
Pärnäsen mukaan Kaipiaiselle on sopimus Liigan kanssa voimassa kauden loppuun. Näytöt ovat kyllä sitä luokkaa että saatetaan myydä kesken kauden KHL:än.Sama kristillisellä radiokanava Deilläkin työskennellyt Kaipiainen kirjotti sen "Homot keppihevosina" Liigan sivuille vuosi takaperin. Ehkä jo sillon olis pitänyt havahtua, ettei hakemansa tyylilaji välttämättä sovi ison urheilusarjan brändiin ja viestintään.
Kritiikkiin mitä vastaan? Minulle ei ainakaan auennut mikä kirjoituksen pointti oli. Tähän mennessä ainoat jotka tuosta tuntuu olevan innoissaan on jokunen iltapäivälehtien kommentoija. Ja sinä, kenties.Turhaahan tässä naiset vedettiin mukaan kritiikkiin. Olisivat toteuttaneet tuon tasa-arvovittuilun ilman naisia, niin tuo olisi mennyt paremmin läpi. Suuttunut olisi vain demarit ja muut vassarit.
Kritiikkiin mitä vastaan? Minulle ei ainakaan auennut mikä kirjoituksen pointti oli. Tähän mennessä ainoat jotka tuosta tuntuu olevan innoissaan on jokunen iltapäivälehtien kommentoija. Ja sinä, kenties.
Olen lukenut tekstin, mutta mielestäni se on imaginäärisiä olkiukkoja vastaan taistelua - mikä toki uppoaa kuin veitsi voihin joihinkin kansan osiin, mutta ei liene fiksuinta virallisen Liigan taholta. Etenkin, jos tarkoituksena on yrittää saada lisää katsojia. Ei minulla mitään satiiria vastaan ole, mutta vaadin että se on oivaltavaa ja/tai hauskaa, tuo räpellys ei ollut kumpaakaan.Mutta itse asiaan: jos luet tuon tekstin, ymmärrät tasa-arvokritiikin, ehkä. Vinkki: kiinnitä huomio samanhintaisiin paikkoihin ja olikohan se sarjataulukkoon. Ulkomuistista nuo, en jaksa tarkastaa, koska... no, kyllä sä tiiät.
Olen lukenut tekstin, mutta mielestäni se on imaginäärisiä olkiukkoja vastaan taistelua - mikä toki uppoaa kuin veitsi voihin joihinkin kansan osiin, mutta ei liene fiksuinta virallisen Liigan taholta. Etenkin, jos tarkoituksena on yrittää saada lisää katsojia. Ei minulla mitään satiiria vastaan ole, mutta vaadin että se on oivaltavaa ja/tai hauskaa, tuo räpellys ei ollut kumpaakaan.
Tulkintahan tuokin, ja siitä yhtä mieltä, että naiset oli ihan turha vetää mukaan tuohon "kritiikkiin" (en edelleenkään näe tuota mitenkään kritiikkinä, vaan olkiukkoiluna). Mutta miten pitäisi tulkita vaikka tätä:Tulkintani mukaan kirjoittaja halusi esimerkiksi sanoa sen, ettei urheiluun voi tuoda yhteiskunnasta tuttua positiivista syrjintää, vaan urheilusta menee maku, jos siellä ei päde ns. vahvimman laki. No, ymmärrät, jos haluat.
En tiedä miten itse tuon tulkitset, mutta mielestäni tuossa sanotaan että nk. "perhepäivät" on ihan turha juttu. Niin että mitä vittua. Yritän kovasti omaa tytärtäni opettaa että kiekko on hieno juttu - tuossahan se on vieressä, katsoo tabletilta Netflixiä kun Ruudun lähetys ei kiinnosta. Olen kysellyt josko käytäisiin joskus hallilla, mutta hankalaa se on saada onnistumaan (eikä toki ole pakkokaan, eihän sitä ole pakko tykätä). Paljon todennäköisemmin se onnistuisi, jos olisi myös mukana jotain lapsiystävällisempää ohjelmaa. Ei tietenkään tarvitse olla joka ilta, pe ja la illat pyhitettäköön oluelle ja perkeleen huutamiselle kovaan ääneen. Mutta tuon "satiirin" mukaan ilmeisesti sunnuntain perhetapahtumat on huono juttu, jos naiskritiikki jätetään pois. Ja tämä on sitä vahvemman lakia? En ymmärrä, en.Toimari tilittää: "Aavistamme kyllä, että houkuttelisimme naisia luomalla perhehinnoiteltuja paketteja ja monipuolistamalla tapahtumaa, ei vain naisia, vaan kaikkia kiinnostavaksi. Mutta kun on tämä aate patriarkaalisuuden ja äijäilyn juurimisesta, niin me tehdään nyt näin. On tää, hei, ihan kivaa näinkin". Mies hymyilee väkinäisesti. Silmäkulmassa häilähtää kyyneleen tapainen pisara.
Mutta miten pitäisi tulkita vaikka tätä:
(Näin sivuhuomiona katselin tässä juuri JYP-KooKoo -pelin, eihän tuo kieltämättä mitään jääkiekon riemujuhlaa ollut. Tulipahan vilkuiltua sivusilmällä. Pointtisi ymmärrän kyllä tuon suhteen - ja näin Suomen Manchesteriin hyvin kotiintuneena, harvoin sitä Hippokselle pääsisikään. Ja tämä mitään pois ottamatta KooKoolta, ehdottoman positiivinen ilmestys tällä kaudella, tämänpäiväinen oli vain aika tylsää puolin ja toisin.)Tuokin on varsin ajankohtainen aihe, mutta jälleen kerran se muotoiltiin huonosti. Katsoin pikkuleijonien finaalin avovaimoni kanssa, jota jännitti pelin lopputulos vähintään yhtä paljon kuin minua, vaikka hän ei yleensä kiekosta juuri välitäkään. Hän syttyi pelistä itse pelin takia, eikä esimerkiksi siksi, että Hartwall Arenalle oli hommattu hieno projektori, joka heijastaa kuvaa jäähän ennen peliä. Perhehinnoittelua vastaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, enkä ymmärrä, että miksi se piti tuoda mukaan tekstiin. En myöskään pahastu, jos perhematsissa toisella erätauolla jäällä seikkailee Nalle Puh. Vahvemman lakia on se, että tilanteet ratkaistaan kamppailemalla, taidolla, tunteella, voimalla jne jne. Sen pitäisi olla myös se tekijä, mikä houkuttelee väkeä hallille: miehiä, naisia, lapsia ja kaikkia siltä väliltä. Lohdutuksena voin kuitenkin sanoa, että perhepäivien tulevaisuus on varsin valoisa, kun ajatellaan, että jatkossa pääsemme nauttimaan Liigassa esimerkiksi: HPK - Jukurit, KooKoo - Jyp ja Blues - Ilves kaltaisista herkkupaloista, joihin tuskin kukaan suostuu menemään ilman kunnon perhepakettia, ja vähintään kahta Puuha-Peteä jakamassa ilmapalloja.
Yritän kovasti omaa tytärtäni opettaa että kiekko on hieno juttu - tuossahan se on vieressä, katsoo tabletilta Netflixiä kun Ruudun lähetys ei kiinnosta. Olen kysellyt josko käytäisiin joskus hallilla, mutta hankalaa se on saada onnistumaan (eikä toki ole pakkokaan, eihän sitä ole pakko tykätä). Paljon todennäköisemmin se onnistuisi, jos olisi myös mukana jotain lapsiystävällisempää ohjelmaa. Ei tietenkään tarvitse olla joka ilta, pe ja la illat pyhitettäköön oluelle ja perkeleen huutamiselle kovaan ääneen.
Sori, mutta mua ei sun hassunhauska tyyli saa innostumaan laisinkaan, edes vapaan puolellaakaan. Todennäköisesti käytäisiin katsomassa pelejä joko Tapparaa tai Ilvestä vastaan, eikös ne nyt täynnä ole sivistyksen kulminoitumia? Ja kyllä käymme silloin tällöin myös konserteissa, näyttelyissä ja teattereissa. Ei joku harrastuneisuus ole pois toisesta.Faktahan on se, että siellä jäähallilla yleisö on keskimäärin ihan helvetin junttia porukkaa, oli kyseessä sitten maanantai, keskiviikko tai lauantai. Tyttäresi kannalta tuskin on kovin huono asia, jos hän ei opi pitämään sellaisesta juntti-ilmapiiristä vaan viettää mieluummin vapaa-aikansa esim. oopperassa, sinfoniaorkesterien konserteissa, taidenäyttelyissä ja teattereissa. Siellä todennäköisesti tutustuu hieman sivistyneempiin ihmisiin kuin JYPin peleissä.
Todennäköisesti käytäisiin katsomassa pelejä joko Tapparaa tai Ilvestä vastaan, eikös ne nyt täynnä ole sivistyksen kulminoitumia?
Ja kyllä käymme silloin tällöin myös konserteissa, näyttelyissä ja teattereissa. Ei joku harrastuneisuus ole pois toisesta.
Menee nyt kyllä kovin ohisektoriin, mutta allekirjoittaneelle ei ole ikinä auennut, mitä tällä "kirjoittelullasi" oikein ajat takaa? Kyllähän muhun iskee jääkiekko, miksi sitä muuten seuraisin. Enkä pidä sitä lainkaan neandertalina, kuten asian ilmaiset. Jos tyttö tykkäisi, syötäisiin poppareita yhdessä, mutta ei väkisin. Käytän tytärtä katsomassa ns. korkeakulttuuria silloin tällöin, koska miksei sitä lapselle näyttäisi kaikkea, että keksii sitten mistä itse pitää. Klassista musiikkia ajoittain, koska soittaa itsekin (kuten myös itse, joskus muinoin). Ei tämä tee minusta yhtään sen sivistyneempää, harrastus muiden joukossa. Sinulla sen sijaan tuntuu olevan tarve... en edes tiedä mitä. Mutta menee tosiaan niin offtopiciksi että voinemme jatkaa vapaan puolella, jos on jotain kommentoitavaa Liigan verkkosivuihin niin jatka toki.Ei. Ihan jokaisella liigapaikkakunnalla yleisö on keskimäärin erittäin junttia. Minulle se passaa, koska olen juntti itsekin, mutta jos lapsista haluaa kasvattaa sivistyneitä ja kulturelleja kansalaisia, se ei ole ainakaan mikään haittatekijä, jos muksuja ei jääkiekko kiinnosta. Ihmisen vapaa-ajan määrä on rajallinen, ja minä ymmärrän ainakin hyvin sen, jos laajalti sivistyneeseen ja korkeakulttuuriin petehtyneeseen ihmiseen ei oikein iske lätkäkatsomoiden neandertal-meininki.
miksei sitä lapselle näyttäisi kaikkea
Klassista musiikkia ajoittain, koska soittaa itsekin (kuten myös itse, joskus muinoin). Ei tämä tee minusta yhtään sen sivistyneempää, harrastus muiden joukossa.
Faktahan on, että Liiga (jos ei Jokeritkin - tämä ei oikeasti ole mitään kuittailua, ei ole mitään käsitystä millainen yleisö-ka Jokereilla on) tarvitsisi lisää katsojia. Sitä ei pidä tehdä muuttamalla itse peliä. Mutta jos asenne on että "iik, tyttöbakteereja!", niin eipä satunnainen katsoja (kenties miespuolinenkaan, saatika lapset) välttämättä jääkiekkopeliä viihteeksi valitse.
Myöskin lippujen hintojen kohtuullistaminen ("naisen euro", kuten tuossa kirjoituksessa kovin fiksusti ilmaistaan) voisi olla vaihtoehto. Tämän ei tarvitse muuttaa itse peliä mihinkään suuntaan.
Tapahtuman kehittäminen kaukalon ulkopuolella ei lainkaan ole lajista pois, päin vastoin, ja melkein elinehto. Eikä sitä pidä pelkäämän.
Ainakin videotuomarit Rantanen ja Nyholm jossain jaksossa aikoja sitten vittuilivat Pärnäselle, kun vaihteeksi jotain Liigan epäkohtaa puivat.Tietääkö kukaan mikä on Pärnäsen suhde ex-kolleegoihinsa IS:llä? Jotenkin twitterin kommennoinin perusteella tullut sellainen kuva että kovin korkealle eivät ex-kolleegat arvosta, oli havaittavissa jo ennen tätä viimeistä perseilyä jonka osalta Pärnänen hoiti damage controllin todella surkeasti.
Mykistävää tekstiä ja nimenomaan negatiivisessa mielessä. Kaiken kruunasi Pärnäsen myötähäpeää herättänyt ulostulo liittyen tähän Kaipiaisen kirjoitukseen, mikä vain pahensi tätä kohua.