Mutta miten pitäisi tulkita vaikka tätä:
Nyt heititkin pahan, sillä tuo viimeinen kappale on varsin kryptinen. Kaivoin koneenkin esiin, kun arvelin alkuperäisestä tekstistä löytyvän jotain viitteitä tuohon, mutta ei - tuohan oli oma kappaleensa. Noh, tuo vain vahvistaa väitettäni huonosti muotoillusta tekstistä. Jos tuota nyt jotenkin pitää tulkita, niin tulkitsen sitä siten, että halleihin saataisiin lisää väkeä, jos sinne tuotaisiin lisää ulkopelillisia elementtejä, johon kirjoittaja vinkkaa, että eikö pelin pitäisi riittää?
Tuokin on varsin ajankohtainen aihe, mutta jälleen kerran se muotoiltiin huonosti. Katsoin pikkuleijonien finaalin avovaimoni kanssa, jota jännitti pelin lopputulos vähintään yhtä paljon kuin minua, vaikka hän ei yleensä kiekosta juuri välitäkään. Hän syttyi pelistä itse pelin takia, eikä esimerkiksi siksi, että Hartwall Arenalle oli hommattu hieno projektori, joka heijastaa kuvaa jäähän ennen peliä. Perhehinnoittelua vastaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, enkä ymmärrä, että miksi se piti tuoda mukaan tekstiin. En myöskään pahastu, jos perhematsissa toisella erätauolla jäällä seikkailee Nalle Puh. Vahvemman lakia on se, että tilanteet ratkaistaan kamppailemalla, taidolla, tunteella, voimalla jne jne. Sen pitäisi olla myös se tekijä, mikä houkuttelee väkeä hallille: miehiä, naisia, lapsia ja kaikkia siltä väliltä. Lohdutuksena voin kuitenkin sanoa, että perhepäivien tulevaisuus on varsin valoisa, kun ajatellaan, että jatkossa pääsemme nauttimaan Liigassa esimerkiksi: HPK - Jukurit, KooKoo - Jyp ja Blues - Ilves kaltaisista herkkupaloista, joihin tuskin kukaan suostuu menemään ilman kunnon perhepakettia, ja vähintään kahta Puuha-Peteä jakamassa ilmapalloja.
Toivottavasti saat tyttäresi kiinnostumaan kiekosta, sillä nuorten kiinnostuminen on välttämättömyys lajin tulevaisuuden kannalta täällä Suomessa. Sen verran täytyy kehaista nyt Jokereita, että täällä on saatu halliin kiitettävästi lapsia ja nuoria onnistuneella hinnoittelulla.
Jos palataan tekstiin, niin eihän Liiga voi kun syyttää itseään tästä kohusta. Kaikki olivat jo unohtaneet tyrväiset ja bluesit, mutta jostain kai se paska pitää lapioida omaan tuulettimeen, ja mikäs sen parempaa kuin vittuilla omille asiakkailleen...