Liigan verkkosivut – liiga.fi

  • 1 001 349
  • 4 458

JoharinCrosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HIFK Fotboll
Jos tämä on liigan tapa saada naisia katsomoon, niin ei jumalauta. Kannattaisiko saada itse peli ja tuote kuntoon? Ei mitään väkinäistä tytöt ja pojat erottelua. Kannattaa ottaa mallia jenkeistä. Ei sieläkään kohdella naisia mystisinä satuolentoina, jotka saapuvat vain vaniljantuoksuiseen halliin.
 

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu
Bloggareita nyt on joka lähtöön, tämä "kohubloggari" haluaa oikeasti vittuilla nille Perähikiän vanhoille pojille, jotka näitä homo-mamu-feministivihervassari sössötyksiä vihaavat. Varmasti joku yleisen lynkkausmielialan lisäksi on miettinyt tätä?

Tai sitten bloggari on oikeasti kyseisen alalajin edustaja ja pilasi juuri imagonsa.

Lisäksi tämä julkaistiin jossain Liigan sivuilla eikä Hesarissa, Aamulehdessä ymsyms. joiden blogeilla nyt oikeasti onkin naamaraja.
 

Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Suomen maajoukkue
Ainoa oikea ratkaisu liigan puolesta olisi pyytää saman tien anteeksi tuota kirjoitusta ja toivottaa kaikki naiset ja lapset tervetulleiksi jääkiekko-otteluihin. Käsittämätöntä miten voidaan tappaa tämä nuorien jääkiekkoilijoiden hype juuri nyt kun suurta osaa pelaajista pääsisi nyt katsomaan liigamatseihin, niin sitten ammutaan itseään jalkaan. Ja vielä niin suomalaisittain tyypillisesti, kun mokataan niin poistetaan kirjoitus ja mennään takaisin koloon ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Huh hei mikä meininki. Toinen asia minkä voisi laittaa kuntoon on tuo otteluiden tulosseuranta...
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Sama kristillisellä radiokanava Deilläkin työskennellyt Kaipiainen kirjotti sen "Homot keppihevosina" Liigan sivuille vuosi takaperin. Ehkä jo sillon olis pitänyt havahtua, ettei hakemansa tyylilaji välttämättä sovi ison urheilusarjan brändiin ja viestintään.
Pärnäsen mukaan Kaipiaiselle on sopimus Liigan kanssa voimassa kauden loppuun. Näytöt ovat kyllä sitä luokkaa että saatetaan myydä kesken kauden KHL:än.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Turhaahan tässä naiset vedettiin mukaan kritiikkiin. Olisivat toteuttaneet tuon tasa-arvovittuilun ilman naisia, niin tuo olisi mennyt paremmin läpi. Suuttunut olisi vain demarit ja muut vassarit.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Turhaahan tässä naiset vedettiin mukaan kritiikkiin. Olisivat toteuttaneet tuon tasa-arvovittuilun ilman naisia, niin tuo olisi mennyt paremmin läpi. Suuttunut olisi vain demarit ja muut vassarit.
Kritiikkiin mitä vastaan? Minulle ei ainakaan auennut mikä kirjoituksen pointti oli. Tähän mennessä ainoat jotka tuosta tuntuu olevan innoissaan on jokunen iltapäivälehtien kommentoija. Ja sinä, kenties.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kritiikkiin mitä vastaan? Minulle ei ainakaan auennut mikä kirjoituksen pointti oli. Tähän mennessä ainoat jotka tuosta tuntuu olevan innoissaan on jokunen iltapäivälehtien kommentoija. Ja sinä, kenties.

Juu, innoissaan ollaan. Kännykällä kun näppäilee niin ei jaksa kirjoitella niitä kaikkia pahastumisia ja loukkaantumisia uudelleeen ja uudelleen, kun ne on tänne jo moneen kertaan kirjattu. Sitäpaitsi palstan sääntö (muistaakseni kohta 4, en jaksa tarkistaa kun kännyllä näpyttelen) edellyttää viesteiltä jotain uutta sisältöä.

Mutta itse asiaan: jos luet tuon tekstin, ymmärrät tasa-arvokritiikin, ehkä. Vinkki: kiinnitä huomio samanhintaisiin paikkoihin ja olikohan se sarjataulukkoon. Ulkomuistista nuo, en jaksa tarkastaa, koska... no, kyllä sä tiiät.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mutta itse asiaan: jos luet tuon tekstin, ymmärrät tasa-arvokritiikin, ehkä. Vinkki: kiinnitä huomio samanhintaisiin paikkoihin ja olikohan se sarjataulukkoon. Ulkomuistista nuo, en jaksa tarkastaa, koska... no, kyllä sä tiiät.
Olen lukenut tekstin, mutta mielestäni se on imaginäärisiä olkiukkoja vastaan taistelua - mikä toki uppoaa kuin veitsi voihin joihinkin kansan osiin, mutta ei liene fiksuinta virallisen Liigan taholta. Etenkin, jos tarkoituksena on yrittää saada lisää katsojia. Ei minulla mitään satiiria vastaan ole, mutta vaadin että se on oivaltavaa ja/tai hauskaa, tuo räpellys ei ollut kumpaakaan.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen lukenut tekstin, mutta mielestäni se on imaginäärisiä olkiukkoja vastaan taistelua - mikä toki uppoaa kuin veitsi voihin joihinkin kansan osiin, mutta ei liene fiksuinta virallisen Liigan taholta. Etenkin, jos tarkoituksena on yrittää saada lisää katsojia. Ei minulla mitään satiiria vastaan ole, mutta vaadin että se on oivaltavaa ja/tai hauskaa, tuo räpellys ei ollut kumpaakaan.


Jos multa kysytään, ei Liigan sivuilla pitäisi julkaista mitään blogeja, jätetään ne iltapävälehdille. Tuo kirjoitushan oli aikamoinen räpellys, ja liian överiksi vedetty. Kun järkytyksestä alkaa selviämään ja tutkii tekstiä, voi sieltä löytää ihan mielenkiintoisia oivalluksiakin. Tulkintani mukaan kirjoittaja halusi esimerkiksi sanoa sen, ettei urheiluun voi tuoda yhteiskunnasta tuttua positiivista syrjintää, vaan urheilusta menee maku, jos siellä ei päde ns. vahvimman laki. No, ymmärrät, jos haluat.

Huonosti muotoiltu teksti pilasi tällä kertaa kaiken tekstin sanoman. Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei naisia olisi pitänyt sotkea tähän.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tulkintani mukaan kirjoittaja halusi esimerkiksi sanoa sen, ettei urheiluun voi tuoda yhteiskunnasta tuttua positiivista syrjintää, vaan urheilusta menee maku, jos siellä ei päde ns. vahvimman laki. No, ymmärrät, jos haluat.
Tulkintahan tuokin, ja siitä yhtä mieltä, että naiset oli ihan turha vetää mukaan tuohon "kritiikkiin" (en edelleenkään näe tuota mitenkään kritiikkinä, vaan olkiukkoiluna). Mutta miten pitäisi tulkita vaikka tätä:
Toimari tilittää: "Aavistamme kyllä, että houkuttelisimme naisia luomalla perhehinnoiteltuja paketteja ja monipuolistamalla tapahtumaa, ei vain naisia, vaan kaikkia kiinnostavaksi. Mutta kun on tämä aate patriarkaalisuuden ja äijäilyn juurimisesta, niin me tehdään nyt näin. On tää, hei, ihan kivaa näinkin". Mies hymyilee väkinäisesti. Silmäkulmassa häilähtää kyyneleen tapainen pisara.
En tiedä miten itse tuon tulkitset, mutta mielestäni tuossa sanotaan että nk. "perhepäivät" on ihan turha juttu. Niin että mitä vittua. Yritän kovasti omaa tytärtäni opettaa että kiekko on hieno juttu - tuossahan se on vieressä, katsoo tabletilta Netflixiä kun Ruudun lähetys ei kiinnosta. Olen kysellyt josko käytäisiin joskus hallilla, mutta hankalaa se on saada onnistumaan (eikä toki ole pakkokaan, eihän sitä ole pakko tykätä). Paljon todennäköisemmin se onnistuisi, jos olisi myös mukana jotain lapsiystävällisempää ohjelmaa. Ei tietenkään tarvitse olla joka ilta, pe ja la illat pyhitettäköön oluelle ja perkeleen huutamiselle kovaan ääneen. Mutta tuon "satiirin" mukaan ilmeisesti sunnuntain perhetapahtumat on huono juttu, jos naiskritiikki jätetään pois. Ja tämä on sitä vahvemman lakia? En ymmärrä, en.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta miten pitäisi tulkita vaikka tätä:

Nyt heititkin pahan, sillä tuo viimeinen kappale on varsin kryptinen. Kaivoin koneenkin esiin, kun arvelin alkuperäisestä tekstistä löytyvän jotain viitteitä tuohon, mutta ei - tuohan oli oma kappaleensa. Noh, tuo vain vahvistaa väitettäni huonosti muotoillusta tekstistä. Jos tuota nyt jotenkin pitää tulkita, niin tulkitsen sitä siten, että halleihin saataisiin lisää väkeä, jos sinne tuotaisiin lisää ulkopelillisia elementtejä, johon kirjoittaja vinkkaa, että eikö pelin pitäisi riittää?

Tuokin on varsin ajankohtainen aihe, mutta jälleen kerran se muotoiltiin huonosti. Katsoin pikkuleijonien finaalin avovaimoni kanssa, jota jännitti pelin lopputulos vähintään yhtä paljon kuin minua, vaikka hän ei yleensä kiekosta juuri välitäkään. Hän syttyi pelistä itse pelin takia, eikä esimerkiksi siksi, että Hartwall Arenalle oli hommattu hieno projektori, joka heijastaa kuvaa jäähän ennen peliä. Perhehinnoittelua vastaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, enkä ymmärrä, että miksi se piti tuoda mukaan tekstiin. En myöskään pahastu, jos perhematsissa toisella erätauolla jäällä seikkailee Nalle Puh. Vahvemman lakia on se, että tilanteet ratkaistaan kamppailemalla, taidolla, tunteella, voimalla jne jne. Sen pitäisi olla myös se tekijä, mikä houkuttelee väkeä hallille: miehiä, naisia, lapsia ja kaikkia siltä väliltä. Lohdutuksena voin kuitenkin sanoa, että perhepäivien tulevaisuus on varsin valoisa, kun ajatellaan, että jatkossa pääsemme nauttimaan Liigassa esimerkiksi: HPK - Jukurit, KooKoo - Jyp ja Blues - Ilves kaltaisista herkkupaloista, joihin tuskin kukaan suostuu menemään ilman kunnon perhepakettia, ja vähintään kahta Puuha-Peteä jakamassa ilmapalloja.

Toivottavasti saat tyttäresi kiinnostumaan kiekosta, sillä nuorten kiinnostuminen on välttämättömyys lajin tulevaisuuden kannalta täällä Suomessa. Sen verran täytyy kehaista nyt Jokereita, että täällä on saatu halliin kiitettävästi lapsia ja nuoria onnistuneella hinnoittelulla.

Jos palataan tekstiin, niin eihän Liiga voi kun syyttää itseään tästä kohusta. Kaikki olivat jo unohtaneet tyrväiset ja bluesit, mutta jostain kai se paska pitää lapioida omaan tuulettimeen, ja mikäs sen parempaa kuin vittuilla omille asiakkailleen...
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tuokin on varsin ajankohtainen aihe, mutta jälleen kerran se muotoiltiin huonosti. Katsoin pikkuleijonien finaalin avovaimoni kanssa, jota jännitti pelin lopputulos vähintään yhtä paljon kuin minua, vaikka hän ei yleensä kiekosta juuri välitäkään. Hän syttyi pelistä itse pelin takia, eikä esimerkiksi siksi, että Hartwall Arenalle oli hommattu hieno projektori, joka heijastaa kuvaa jäähän ennen peliä. Perhehinnoittelua vastaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, enkä ymmärrä, että miksi se piti tuoda mukaan tekstiin. En myöskään pahastu, jos perhematsissa toisella erätauolla jäällä seikkailee Nalle Puh. Vahvemman lakia on se, että tilanteet ratkaistaan kamppailemalla, taidolla, tunteella, voimalla jne jne. Sen pitäisi olla myös se tekijä, mikä houkuttelee väkeä hallille: miehiä, naisia, lapsia ja kaikkia siltä väliltä. Lohdutuksena voin kuitenkin sanoa, että perhepäivien tulevaisuus on varsin valoisa, kun ajatellaan, että jatkossa pääsemme nauttimaan Liigassa esimerkiksi: HPK - Jukurit, KooKoo - Jyp ja Blues - Ilves kaltaisista herkkupaloista, joihin tuskin kukaan suostuu menemään ilman kunnon perhepakettia, ja vähintään kahta Puuha-Peteä jakamassa ilmapalloja.
(Näin sivuhuomiona katselin tässä juuri JYP-KooKoo -pelin, eihän tuo kieltämättä mitään jääkiekon riemujuhlaa ollut. Tulipahan vilkuiltua sivusilmällä. Pointtisi ymmärrän kyllä tuon suhteen - ja näin Suomen Manchesteriin hyvin kotiintuneena, harvoin sitä Hippokselle pääsisikään. Ja tämä mitään pois ottamatta KooKoolta, ehdottoman positiivinen ilmestys tällä kaudella, tämänpäiväinen oli vain aika tylsää puolin ja toisin.)

OK, no nyt aletaan pääsemään asian ytimeen. Olen täysin yhtä mieltä siitä, että kaukalossa tilanteet pitää ratkaista kuin ennenkin. Toki pelaajien turvallisuus kunniaan, ja tässä kurinpito on tehnyt tällä kaudella sekä hyviä että huonoja asioita, mutta jos vaikka jos sattuu joskus joku spontaani nyrkkihippa sattumaan, niin mikäs siinä, anti mennä vain. Iltapäivälehdet varmasti jaksaa repiä otsikoita, mutta niinhän ne tekee joka tapauksessa ja joka asiasta.

Eri kysymys mielestäni on, jos ottelutapahtumasta tehdään vetävämpi muillekin kuin jo valmiiksi faneille, olisiko se huono juttu? Sehän kuva tuosta blogiaivopierusta tulee. Faktahan on, että Liiga (jos ei Jokeritkin - tämä ei oikeasti ole mitään kuittailua, ei ole mitään käsitystä millainen yleisö-ka Jokereilla on) tarvitsisi lisää katsojia. Sitä ei pidä tehdä muuttamalla itse peliä. Mutta jos asenne on että "iik, tyttöbakteereja!", niin eipä satunnainen katsoja (kenties miespuolinenkaan, saatika lapset) välttämättä jääkiekkopeliä viihteeksi valitse. Myöskin lippujen hintojen kohtuullistaminen ("naisen euro", kuten tuossa kirjoituksessa kovin fiksusti ilmaistaan) voisi olla vaihtoehto. Tämän ei tarvitse muuttaa itse peliä mihinkään suuntaan.

Tuon blogikirjoituksen anti tuntuu olevan, että on annettu paholaiselle pikkusormi, ja sitten 30v päästä ne kuuluisat vihervassarisuvakkifemmakkomitkävielä on vienyt miehisen viihteen syvimmän olemuksen. Onhan sekin toki mahdollista. Itse näkisin, että jos ei ole katsojia, lajiakaan ei välttämättä ole 30v päästä. Ei ole tarvetta muuttaa tapahtumia kaukalossa, tuomarointi toki erikseen (ja hymiö, värilasein varustettuna). Tapahtuman kehittäminen kaukalon ulkopuolella ei lainkaan ole lajista pois, päin vastoin, ja melkein elinehto. Eikä sitä pidä pelkäämän.
 
Yritän kovasti omaa tytärtäni opettaa että kiekko on hieno juttu - tuossahan se on vieressä, katsoo tabletilta Netflixiä kun Ruudun lähetys ei kiinnosta. Olen kysellyt josko käytäisiin joskus hallilla, mutta hankalaa se on saada onnistumaan (eikä toki ole pakkokaan, eihän sitä ole pakko tykätä). Paljon todennäköisemmin se onnistuisi, jos olisi myös mukana jotain lapsiystävällisempää ohjelmaa. Ei tietenkään tarvitse olla joka ilta, pe ja la illat pyhitettäköön oluelle ja perkeleen huutamiselle kovaan ääneen.

Faktahan on se, että siellä jäähallilla yleisö on keskimäärin ihan helvetin junttia porukkaa, oli kyseessä sitten maanantai, keskiviikko tai lauantai. Tyttäresi kannalta tuskin on kovin huono asia, jos hän ei opi pitämään sellaisesta juntti-ilmapiiristä vaan viettää mieluummin vapaa-aikansa esim. oopperassa, sinfoniaorkesterien konserteissa, taidenäyttelyissä ja teattereissa. Siellä todennäköisesti tutustuu hieman sivistyneempiin ihmisiin kuin JYPin peleissä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Faktahan on se, että siellä jäähallilla yleisö on keskimäärin ihan helvetin junttia porukkaa, oli kyseessä sitten maanantai, keskiviikko tai lauantai. Tyttäresi kannalta tuskin on kovin huono asia, jos hän ei opi pitämään sellaisesta juntti-ilmapiiristä vaan viettää mieluummin vapaa-aikansa esim. oopperassa, sinfoniaorkesterien konserteissa, taidenäyttelyissä ja teattereissa. Siellä todennäköisesti tutustuu hieman sivistyneempiin ihmisiin kuin JYPin peleissä.
Sori, mutta mua ei sun hassunhauska tyyli saa innostumaan laisinkaan, edes vapaan puolellaakaan. Todennäköisesti käytäisiin katsomassa pelejä joko Tapparaa tai Ilvestä vastaan, eikös ne nyt täynnä ole sivistyksen kulminoitumia? Ja kyllä käymme silloin tällöin myös konserteissa, näyttelyissä ja teattereissa. Ei joku harrastuneisuus ole pois toisesta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tokihan tääkin tapaus menee överiksi ja niin edelleen, mutta Liigan lähiajankin historian ja tavan hoitaa viestintä sekä kriisit, saavat kuta kuinkin mitä tilasivat.

Loppukaneettina Ässäluudan kommentit asiaan twitteristä
 

Liitteet

  • veke.png
    veke.png
    41,4 KB · kertaa luettu: 632
Todennäköisesti käytäisiin katsomassa pelejä joko Tapparaa tai Ilvestä vastaan, eikös ne nyt täynnä ole sivistyksen kulminoitumia?

Ei. Ihan jokaisella liigapaikkakunnalla yleisö on keskimäärin erittäin junttia. Minulle se passaa, koska olen juntti itsekin, mutta jos lapsista haluaa kasvattaa sivistyneitä ja kulturelleja kansalaisia, se ei ole ainakaan mikään haittatekijä, jos muksuja ei jääkiekko kiinnosta.

Ja kyllä käymme silloin tällöin myös konserteissa, näyttelyissä ja teattereissa. Ei joku harrastuneisuus ole pois toisesta.

Ihmisen vapaa-ajan määrä on rajallinen, ja minä ymmärrän ainakin hyvin sen, jos laajalti sivistyneeseen ja korkeakulttuuriin petehtyneeseen ihmiseen ei oikein iske lätkäkatsomoiden neandertal-meininki.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ei. Ihan jokaisella liigapaikkakunnalla yleisö on keskimäärin erittäin junttia. Minulle se passaa, koska olen juntti itsekin, mutta jos lapsista haluaa kasvattaa sivistyneitä ja kulturelleja kansalaisia, se ei ole ainakaan mikään haittatekijä, jos muksuja ei jääkiekko kiinnosta. Ihmisen vapaa-ajan määrä on rajallinen, ja minä ymmärrän ainakin hyvin sen, jos laajalti sivistyneeseen ja korkeakulttuuriin petehtyneeseen ihmiseen ei oikein iske lätkäkatsomoiden neandertal-meininki.
Menee nyt kyllä kovin ohisektoriin, mutta allekirjoittaneelle ei ole ikinä auennut, mitä tällä "kirjoittelullasi" oikein ajat takaa? Kyllähän muhun iskee jääkiekko, miksi sitä muuten seuraisin. Enkä pidä sitä lainkaan neandertalina, kuten asian ilmaiset. Jos tyttö tykkäisi, syötäisiin poppareita yhdessä, mutta ei väkisin. Käytän tytärtä katsomassa ns. korkeakulttuuria silloin tällöin, koska miksei sitä lapselle näyttäisi kaikkea, että keksii sitten mistä itse pitää. Klassista musiikkia ajoittain, koska soittaa itsekin (kuten myös itse, joskus muinoin). Ei tämä tee minusta yhtään sen sivistyneempää, harrastus muiden joukossa. Sinulla sen sijaan tuntuu olevan tarve... en edes tiedä mitä. Mutta menee tosiaan niin offtopiciksi että voinemme jatkaa vapaan puolella, jos on jotain kommentoitavaa Liigan verkkosivuihin niin jatka toki.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kovasti ihmettelen, että liigan sivuilla annetaan tuollaista paskaa julkaista. Ehkä piti olla satiirinen, mutta surkeaksi tekeleeksi jäi. Lätkä ja kaikki maailman stereotypiat naiseudesta oli yritetty ympätä yhteen. Siihen päälle sanaleikittelevä ja muka-älykäs kirjoitustyyli, niin johan oli raskas pätkä lukea.

Kirjoittajaa en syyllistä. Jokainen tuottaa tekstiä niillä edellytyksillä mitä on. Sen sijaan Liigan julkisena organisaationa tulisi omata hieman arvostelukykyä siitä mitä haluaa viestiä.
 
miksei sitä lapselle näyttäisi kaikkea

Mm. siksi, että on jo ihan ajankäytöllisesti mahdotonta näyttää lapselle kaikkea, koska erilaisia vapaa-ajan aktiviteetteja löytyy tästäkin maasta niin jumalaton määrä.

Klassista musiikkia ajoittain, koska soittaa itsekin (kuten myös itse, joskus muinoin). Ei tämä tee minusta yhtään sen sivistyneempää, harrastus muiden joukossa.

Olet siis ilmeisesti sitä mieltä, että erilaisia harrastuksia ei voida mitenkään luokitella enemmän ja vähemmän sivistäviin? Eli emme voi esim. tractor pullingin ja oopperan välille tehdä mitään rajanvetoa sen suhteen, kumpi on sivistyneempien ihmisten harrastus.
 
Viimeksi muokattu:

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Faktahan on, että Liiga (jos ei Jokeritkin - tämä ei oikeasti ole mitään kuittailua, ei ole mitään käsitystä millainen yleisö-ka Jokereilla on) tarvitsisi lisää katsojia. Sitä ei pidä tehdä muuttamalla itse peliä. Mutta jos asenne on että "iik, tyttöbakteereja!", niin eipä satunnainen katsoja (kenties miespuolinenkaan, saatika lapset) välttämättä jääkiekkopeliä viihteeksi valitse.

Myöskin lippujen hintojen kohtuullistaminen ("naisen euro", kuten tuossa kirjoituksessa kovin fiksusti ilmaistaan) voisi olla vaihtoehto. Tämän ei tarvitse muuttaa itse peliä mihinkään suuntaan.

Tuskinpa millään joukkueella Suomessa (mukaanlukien Jokerit) on liikaa yleisöä. Jokerit tosin järjestää silloin tällöin esimerkiksi Veikkauksen kanssa yhteistyössä kampanjoita, joissa otteluun pääsee kaksi katsojaa yhden hinnalla, ja tällaisia tempauksia usein käytänkin hyväkseni. Myös opiskelijakausari on varsin edullinen, vain n. 120€. Toki Arenan kapasiteetti on aivan eri kuin muilla seuroilla täyttää noita yläkatsomoita noinkin edullisilla lipuilla.

Jos nyt jotenkin palataan vielä itse ketjun aiheeseen ja tuohon kirjoitukseen, niin oli tyhmä veto kritisoida lippujen hintojen laskemista. Katsomoissa on kuitenkin tyhjää tilaa, eikä suomalaisten taloustilanne ole liian hyvä. Eikä siinä ole oikeastaan mitään ylpeyden aihetta, että "meidän Saipan peleihin maksaa lippu ihan törkeesti" (toisin kuin esim. se, että kaukalossa vahvin voittaa, mistä kannattaakin pitää kiinni).


Tapahtuman kehittäminen kaukalon ulkopuolella ei lainkaan ole lajista pois, päin vastoin, ja melkein elinehto. Eikä sitä pidä pelkäämän.

Mun mielestä ottelutapahtumissa on sijaa pelin ulkopuoliselle lisälle/viihteelle, jotta halliin saataisiin lisää väkeä. Kuitenkaan mikään ulkopelillinen tekijä ei vedä hallia illasta toiseen täyteen, vaan peli ratkaisee. Eihän näiden asioiden tarvitse tietenkään olla toistensa vastakohtia, vaan molempia voidaan kehittää samaan aikaan.

Antti Pärnäsestä (Liigan viestintä- ja PR-päällikkö) haluan sanoa vielä muutaman sanan. Mies on aiheuttanut lyhyessä ajassa jo aika paljon harmaita hiuksia. Itseäni ainakin kovasti ärsyttää Pärnäsen twiitit, joita hän twiittailee "yksityishenkilönä", vaikka profiilissa lukee, että hän on Liigan viestintä- ja PR-päällikkö.

Jotenkin täytyy kuitenkin arvostaa sitä, että heti kohun ilmennyttyä ei lähdetä älyttömään anteeksipyytelyyn, jos kyse on jostain tietoisesta valinnasta (kuten tästä blogikirjoituksen julkaisusta). Nythän Liiga Pärnäsen johdolla pyyteli anteeksi väärinymmärrystä, muttei itse blogin sisältöä. Lisäksi kirjoittaja saa jatkaa kirjoittelua Liigan blogiin. Pisteet kuitenkin siitä, että pysytään sanojen takana, vaikka sisältö ei muita miellyttäisikään. Se on sitten eri asia, onko se hyvää bisnestä vaiko ei (luultavasti ei). Tuo blogikirjoitushan muuten poistettiin Liigan sivuilta, joten siinä mielessä ei pysytty sanojen takana. Noh, ehkä Pärnäsestä lisää tuossa toisessa ketjussa sitten...
 

Nynoamous

Jäsen
Säälittävä blogikirjoitus. Säälittävästi hoidettu tapahtumaketju Liigalta. Säälittävästi hyödynnetty junnuleijonien nostattama lätkähype. Säälittäviä ihmiset, jotka jaksavat pahoittaa mielensä kaikesta. Ennen sentään oltiin miehiä ja purettiin oma ahdistus aamuyön snägärijonoissa, oi niitä aikoja. Internet on pilannut maailman.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tietääkö kukaan mikä on Pärnäsen suhde ex-kolleegoihinsa IS:llä? Jotenkin twitterin kommennoinin perusteella tullut sellainen kuva että kovin korkealle eivät ex-kolleegat arvosta, oli havaittavissa jo ennen tätä viimeistä perseilyä jonka osalta Pärnänen hoiti damage controllin todella surkeasti. Toki hän oli ko. blogin editoinut ja hyväksynyt ennen julkaisua eli ehkä siksikin oli oma lehmä ojassa eikä voinut piiloutua kenenkään selän taakse.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietääkö kukaan mikä on Pärnäsen suhde ex-kolleegoihinsa IS:llä? Jotenkin twitterin kommennoinin perusteella tullut sellainen kuva että kovin korkealle eivät ex-kolleegat arvosta, oli havaittavissa jo ennen tätä viimeistä perseilyä jonka osalta Pärnänen hoiti damage controllin todella surkeasti.
Ainakin videotuomarit Rantanen ja Nyholm jossain jaksossa aikoja sitten vittuilivat Pärnäselle, kun vaihteeksi jotain Liigan epäkohtaa puivat.
En yhtään aihetta muista, mutta jotain kuittailua se oli tyylillä "Liigallahan on nyt uusi mediavastaavakin. Terveisiä vaan sinne, miten meni noin niin kuin omasta mielestä?" tai "Liiga palkkasi nyt huippukovan ammattilaisen hoitamaan tätä roolia".
Ei äänensävystä ja herrojen elkeestä kyllä saanut muuta kuvaa, kuin että puhdasta vittuilua se kommentti kuitenkin oli, vaikka aihetta en enää muista.

Twitterin kautta myös saman huomannut, joten kai siellä jotain kismaa oli/on taustalla.
Ei sillä että Rantanen, Nyholm, Paasi ja kumppanit mitään kivenkovia ammattilaisia ole mutta olihan Pärnänen huomattavasti heikoin siitä porukasta. Oli myös vituttavaa kuunnella, kun oli joka helvetin asiasta niin saatanan negatiivinen. Ikinä ei mitään positiivista löytynyt mistään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös