Samoin on Ässillä roolitus kunnossa, tästä ei moni vaan tiedä koska ison vastuun omaavat esim. nuoret pelaajat (Saarela, Kärki, Ojamäki jne.) joista kaksi ensimmäistä esim tulosvastuussa.Se on kiva kuulla, että Ässät voi pärjätä, kun te uskotte sen pärjäävän, mutta Sport ei, jos me uskotaan siihen. Sport on helvetin hyvin roolitettu jengi. Okei, otettiin isoa hittiä case Gavrusissa, mutta ei yksi mies sotaa tee. Ei ole staroja, ei, mutta vahvuus onkin juuri tuossa roolituksessa.
Neideistä puheen ollen, Ässillä ei niitä pahemmin löydy. Ja Rautakallio sanoi kuulemma Ässien hallituksen vuosikokouksessa, että tällaista joukkuehenkeä hän ei ole koskaan Ässissä nähnyt. Näin hyvää.Ei me maaleja tulla mättämään (ennen ku löydetään maalintekijä jostain), mutta joukkuepelaamisesta me eletään. Onhan se nyt nähty, ettei pelkkllä neideillä mitään voiteta. Jokerit, HIFK ja TPS ovat todistaneet tämän jo aika petkeleen monta kertaa, eikös? Porilaisten pitäisi tuo vielä paremmin tietää ja muistaa. Milläs se teidän mestaruus tulikaan?
Mikä tämä huomattava määrä on? Marjamäki, SBA ("elämänsä kunnossa"), Kuparinen, vielä miltei kenenkään näkemä Gratton? Noita voisin kuvitella sun miettivän, mutta vaikuttavatko he negatiivisesti Ässien peliin kun eivät kuitenkaan elä nopeudesta eikä heidän pelinsä perustu nopeuteen? En usko että kyseisten pelaajien nopeus tulee vaikuttamaan onko Ässät Sportin yläpuolella vai ei. Hoitavat vain roolinsa hyvin niin hyvä on. Nopeita pelaajia kyllä löytyy (Saarela, Ojamäki, Hansen, Kallela, Ahlgren jne.) samalla lailla.Itse pidän Sportia Ässiä edellä monestakin syystä. Ässissä on huomattava määrä hitaita ja raskasjalkaisia pelaajia, meillä nopeita. Puolustus teillä on nimivahva, mutta jos ihan totta puhutaan, ilman Lindeliä se oli aika menneen talven lumia jo viime kaudella. Hyökkäyksessä teillä on enemmän näitä telaketjuosaston kavereita, kun meillä jo mainittuja nopeita ja kevytjalkaisia tulevaisuudentekijöitä.
Itse näen että Ässissä on aivan helvetisti enemmän johtajuutta ja voittamisen kulttuuria kuin Sportissa. Ässien maalivahtiosasto on parempi, jollei muuten niin onhan nyt toi Bernard ainakin varmempi valinta kuin muuan Timo Niemi.
Ässien puolustuksessa ei ole enää Lindelliä, mutta kaksi nuorta omaa kiekollista pakkikasvattia tulee todennäköisesti kokoonpanoon täksi kaudeksi. En tiedä mitä meinaat että oli menneen talven lumia tuo puolustus jos ei Lindelliä lasketa. Ässät päästi viime kaudella 43 maalia vähemmän kuin Sport. Toki jokainen on ensi kaudella samassa vaiheessa vuoden vanhempi, mutta eipä tuo nyt pahemmin näkynyt muissa kuin Sammalkankaassa. Puolustuksessa on edelleen neljä Suomen mestaria, arvokasta kokemusta siis.
Nuorten kehityksen varaan on laskettu paljon, mutta eiköhän Saarela ala lunastaa jo niitä odotuksia vähän jos ehjänä pysyy, ja Kärki iskee sen +15 maalia toivon mukaan. Näen, että Ässien pelaajat ovat yksinkertaisesti laadukkaampia kokonaisuutena kuin Sportin vastaavat. Tietysti Bertrandin nyt ottaisin suoraan ykkösketjuun Ässiin, mutta muita en juurikaan. Maalivahtipeli, johtajuus, fyysisyys, yksilöt rooleihinsa (pl. Bertrand), kokoonpanon leveys, valmennus parempia mun mielestä Ässillä kuin Sportilla. Näistä nyt voi miekkailla vaikka kuinka pitkään, mutta näin itse asian näen. Erot eivät ole isoja, mutta nähtäviä kuitenkin.
Mutta, nämä ovat vain tekstiä ja itse konkretia alkaa 11. syyskuuta. Mitä vain voi tapahtua, mutta ennakkoon asian näen näin. Mielipiteet selkeästi risteävät, joten on hyvä lopetella tähän. Peli näyttäköön miten on.
Viimeksi muokattu: