Zabo tuntuu jotenkin täydelliseltä pelaajalta SaiPaan. En tiedä miksi, mutta jotenkin vaan natsaa. Tulee todennäköisesti tekemään erittäin kovaa tulosta.
Onko kenelläkään scouting reportia DeSousasta?
Tohdin tulla tänne vieraisiin pöytiin huutelemaan, sillä kuulun siihen tällä palstalla luultavasti melko harvalukuiseen joukkoon, joka DeSousan pelejä on kuluneella kaudella useita nähnyt. Tällä hetkellä asustelen Wienissä ja toki lätkäfanina tulee silloin tällöin täälläkin hallille vääntäydyttyä, vaikka eihän se paikallisen liigan taso mikään päätähuimaava ole. Olkoonkin, että RB Salzburghan eteni CHL:ssä aina välieriin asti.
Mutta mitä tulee DeSousan otteisiin, kuten jo aiemmin mainittua, jo yksin pistemäärät kertovat melko hyvin miehen suoriutumisesta EBEL:ssä. Varsin vakuuttava ja varma suorittaja hyökkäyspäähän. Itse näin häneltä 5-10 (en muista oliko joskus loukkaantumisen takia pois kokoonpanosta kun olin katsomassa) ottelua tällä kaudella, ja jäi mielikuva, että oli tehokas pelaaja silloinkin kun ei pelannut parasta peliään. Vähän heikompanakin iltana sai esimerkiksi ylivoimalla jonkun maalin tai syöttöpisteen aikaiseksi.
[...]
Joku täällä kerkesikin pohtia kuinka lyhyehkön miehen liike mahtaa riittää Liigaan. Itse uskaltaisin väittää, että riittää. Olen toki kaukana huippuosaavasta jääkiekkoanalyytikosta, mutta omaan silmään EBEL:n peli muistuttaa kovasti sveitsiläistyyppistä vauhtikiekkoa. Päästä päähän mennään usein melko vauhdikkaasti, eikä esimerkiksi Liigassa harrastettavia viivelähtöjä juurikaan näe. Toki vauhti on aina suhteessa vastustajiin, mutta mielestäni pitkälle luisteluun pohjaavassa EBEL:ssä DeSousa pysyi varsin hyvin vauhdissa.
Tobias Ancicka Lukkoon. Kyseessä 18 -vuotias Saksalainen maalivahtilupaus.
KooKoossa taisi jokunen vuosi aikaa käydä Niklas TreutleSaksalaisia maalivahteja harvemmin Suomessa on nähty, onko Endrasin IFK-visiitin jälkeen ollut muita?
Itse luulen kanssa että "Turtle" viimeisin saksalaiskassari. Tuohan taisi olla sillä kaudella kun kouvolaisten maalinsuulta hajosi ukkoja liukuhihnalta ja siihen mennessä kun lopulta Irvingiin päätyivät, oli puolen tusinaa kaveria jo testattu.KooKoossa taisi jokunen vuosi aikaa käydä Niklas Treutle
Kyllä, juuri se kausi. Täällä ei nähty käyttöä, laitettiin kiertoon ja nyt Saksan liigan parhaita veskoja.Itse luulen kanssa että "Turtle" viimeisin saksalaiskassari. Tuohan taisi olla sillä kaudella kun kouvolaisten maalinsuulta hajosi ukkoja liukuhihnalta ja siihen mennessä kun lopulta Irvingiin päätyivät, oli puolen tusinaa kaveria jo testattu.
Mainitaan nyt tämä vaikka ei sijoitukaan tuohon hakemaasi aikahaarukkaan mutta eli reilu kymmenen vuotta sitten SaiPassa torjui Rob-Zepp. Tosin taisi saada Saksan kansalaisuuden vasta myöhemmin, en ole täysin varma.Saksalaisia maalivahteja harvemmin Suomessa on nähty, onko Endrasin IFK-visiitin jälkeen ollut muita?
Mainitaan nyt tämä vaikka ei sijoitukaan tuohon hakemaasi aikahaarukkaan mutta eli reilu kymmenen vuotta sitten SaiPassa torjui Rob-Zepp. Tosin taisi saada Saksan kansalaisuuden vasta myöhemmin, en ole täysin varma.
Myös Maccelli ja Elorinne 2+1 sopparitLassi Thomson(2+1), Eetu Päkkilä(2+1), Aleksi Elorinne ja Matias Maccelli Ilvekseen.
Monta Ilvespelaajaa varataan ensi kaudella. Saarela, Hatakka, Maccelli, Thomson. Päkkiläkin varattu Devilsiin. Samoin Mäkiniemi varattu.Thomson ainakin varataan kanssa kesällä.
Leevi Teissala?Leevi Toissala TPS:stä
No jaahas, oli uutinen jopa auki toisessa välilehdessä, etten kirjoita nimiä väärin... Korjataan.Leevi Teissala?