Liigan varmistuneet siirrot

  • 4 250 695
  • 9 611

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Zabo tuntuu jotenkin täydelliseltä pelaajalta SaiPaan. En tiedä miksi, mutta jotenkin vaan natsaa. Tulee todennäköisesti tekemään erittäin kovaa tulosta.

Joukkueen ylivoimaisena ykköstähtenä on helppo erottua, kun vastuu tulee olemaan luultavasti suurta ja joukkue on Zaborskyn varaan rakennettu. Tapparassa kun oli lähes 3 kentällistä Liigan huippupelaajia, niin selvää on ettei jokainen 30 maalia siellä tee.

Zaborskyn merkitys SaiPalle tulee olemaan samaa luokkaa mitä Malten KooKoolle. Toivon mukaan miehen rinnalle saadaan kaveri joka lättyä osaa jakaa oikeassa paikassa, jotta SaiPa tosissaan viimekautista sijoitusta pääsee parantamaan. Lähivuosien ulkomaalaiset ovat niin kovia ollut, etten usko tälläkään kertaan pettymystä Kisapuistoon saapuvan.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ässäkasvatti Zaborsky elää aina porilaisten sydämissä. Hienoa oli nähdä jopa 2-vuotinen soppari suoraan!
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Zabo tuntuu jotenkin täydelliseltä pelaajalta SaiPaan. En tiedä miksi, mutta jotenkin vaan natsaa. Tulee todennäköisesti tekemään erittäin kovaa tulosta.

Zabo ei enää viime vuosina ole ollut niin nopeassa kunnossa kuin silloin kun teki Ässissä sen 35 kaappia. Paljon maaleja tuli kun hän karkasi laidasta läpi. Silti edelleen todella laadukas pelaaja Liigaan ja potentiaalinen 20 maalin ja 40 pinnan mies jos kaikki menee putkeen ja löytyy hyvät ketjukaverit
 

HaZekki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans,Suomi
Propsit täältä rakkaalle vihulaiselle Zabon hankinnasta, Keskitason seuralta oikein hyvä ja nimekäs hankinta.
@Jugger77 otetaanko uusiksi sama veto kun viimekaudella? ;)
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Onko kenelläkään scouting reportia DeSousasta?

Nimimerkki nabaloo kirjoitti Sportin osioon omia havaintojaan DeSousasta. Lainaan hieman lyhennettynä tänne.

Tohdin tulla tänne vieraisiin pöytiin huutelemaan, sillä kuulun siihen tällä palstalla luultavasti melko harvalukuiseen joukkoon, joka DeSousan pelejä on kuluneella kaudella useita nähnyt. Tällä hetkellä asustelen Wienissä ja toki lätkäfanina tulee silloin tällöin täälläkin hallille vääntäydyttyä, vaikka eihän se paikallisen liigan taso mikään päätähuimaava ole. Olkoonkin, että RB Salzburghan eteni CHL:ssä aina välieriin asti.

Mutta mitä tulee DeSousan otteisiin, kuten jo aiemmin mainittua, jo yksin pistemäärät kertovat melko hyvin miehen suoriutumisesta EBEL:ssä. Varsin vakuuttava ja varma suorittaja hyökkäyspäähän. Itse näin häneltä 5-10 (en muista oliko joskus loukkaantumisen takia pois kokoonpanosta kun olin katsomassa) ottelua tällä kaudella, ja jäi mielikuva, että oli tehokas pelaaja silloinkin kun ei pelannut parasta peliään. Vähän heikompanakin iltana sai esimerkiksi ylivoimalla jonkun maalin tai syöttöpisteen aikaiseksi.

[...]

Joku täällä kerkesikin pohtia kuinka lyhyehkön miehen liike mahtaa riittää Liigaan. Itse uskaltaisin väittää, että riittää. Olen toki kaukana huippuosaavasta jääkiekkoanalyytikosta, mutta omaan silmään EBEL:n peli muistuttaa kovasti sveitsiläistyyppistä vauhtikiekkoa. Päästä päähän mennään usein melko vauhdikkaasti, eikä esimerkiksi Liigassa harrastettavia viivelähtöjä juurikaan näe. Toki vauhti on aina suhteessa vastustajiin, mutta mielestäni pitkälle luisteluun pohjaavassa EBEL:ssä DeSousa pysyi varsin hyvin vauhdissa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tobias Ancicka Lukkoon. Kyseessä 18 -vuotias Saksalainen maalivahtilupaus.

Saksalaisia maalivahteja harvemmin Suomessa on nähty, onko Endrasin IFK-visiitin jälkeen ollut muita?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
KooKoossa taisi jokunen vuosi aikaa käydä Niklas Treutle
Itse luulen kanssa että "Turtle" viimeisin saksalaiskassari. Tuohan taisi olla sillä kaudella kun kouvolaisten maalinsuulta hajosi ukkoja liukuhihnalta ja siihen mennessä kun lopulta Irvingiin päätyivät, oli puolen tusinaa kaveria jo testattu.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse luulen kanssa että "Turtle" viimeisin saksalaiskassari. Tuohan taisi olla sillä kaudella kun kouvolaisten maalinsuulta hajosi ukkoja liukuhihnalta ja siihen mennessä kun lopulta Irvingiin päätyivät, oli puolen tusinaa kaveria jo testattu.
Kyllä, juuri se kausi. Täällä ei nähty käyttöä, laitettiin kiertoon ja nyt Saksan liigan parhaita veskoja.
 

redpecka

Jäsen
Iloinen olen Saaris-Jepen puolesta. Jossain vaiheessa ura meinasi jo hyytyä johonkin Tsekkeihin, mutta nyt 33-vuotiaana vetää parasta hokiaan posket lommolla. Ja tuollaisella luistelulla on vielä paljon vuosia jäljellä, on varaa vähän hidastuakin joskus nelikybäsenä.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mainitaan nyt tämä vaikka ei sijoitukaan tuohon hakemaasi aikahaarukkaan mutta eli reilu kymmenen vuotta sitten SaiPassa torjui Rob-Zepp. Tosin taisi saada Saksan kansalaisuuden vasta myöhemmin, en ole täysin varma.

Pitää paikkansa. Oli paljasjalkainen kanukki vielä tuolloin. Mun mielestä saanut Saksan kansalaisuuden vasta 2010-luvulla. Rob Zepp oli aikanaan omia suosikkejani Liigasta, lähinnä hauskan nimensä johdosta.
 

444

Jäsen
Eikös tuo Maccelli ole nyt kesällä varattavissa NHL:ään? Saa nähdä, kuinka pitkään tuosta 2+1 vuodestaan pelaa Ilveksessä. Hienoa kuitenkin nähdä, miten hyvin pärjää aikuisten seassa, joten täysin itsekkäistä syistä toivoisin, että pelaa ainakin yhden kauden Liigassa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Thomson ainakin varataan kanssa kesällä.
Monta Ilvespelaajaa varataan ensi kaudella. Saarela, Hatakka, Maccelli, Thomson. Päkkiläkin varattu Devilsiin. Samoin Mäkiniemi varattu.

Melkoista duunia Ilves tekee kun näin monta Ilvesläistä varattu/ tullaan varaamaan. Hyvää duunia.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Maccelli pelasi omassa sarjassaan todellisen tykkikauden (72 pistettä) ja menee kesän draftissa viimeistään kakkoskierroksella. Jotain puhetta oli jossain vaiheessa kautta, että Maccelli voidaan varata peräti ensimmäisellä kierroksella, mutta siihen en ihan usko. Thomson ja Saarela varataan myös varmasti kesällä. Päkkilä on New Jerseyn varaus viime kesältä.

Nhl-peikko tietysti on aina olemassa näidenkin kavereiden kohdalla, mutta ehdottomasti selkein se on Thomsonin ja Maccellin kohdalla. Luultavasti pelaavat kuitenkin ainakin ensi kauden Ilveksessä.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Laitetaas tännekin, kun KooKoo kuppasi tänään pienempiään.

Jere Friberg Lukosta, Leevi Teissala TPS:stä ja Karri Kapanen KalPasta Kouvolaan. Linkki KooKoon uutiseen. Kaksi jälkimmäistä A-junioreihin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös