Sport ja Valtonen. En erityisemmin Valtosta pidä minään valmentajista puhuttaessa, mutta jos kerran Sport on hänet halunnut ja palkannut, olisi idioottimaista potkia pois, kun sarjasijoitus on kumminkin se mitä realistisesti saattoi odottaa. Eri asia on sitten kokonaan se, jos ei suhteet toimi enää joukkueen ja johdon välillä. Onko näin Sportissa?
Itse SaiPan kannattajana olen kuulunut maltillisempaan joukkoon, jossa valkulle annetaan työrauha kun tiedostetaan realiteetit sun muut budjetit ja jos sukset eivät ole menneet ristiin mihinkään suuntaan. A-P Selin tästä hyvänä esimerkkinä: pieni, mutta äänekäs kannattajaosa olisi halunnut kengittää moisen, joka ei saanut neljävuotisella urallaan kertaakaan SM-liigan pienimmällä budjetilla operoinutta SaiPaa edes sääleihin (mutta 3/4 kertaa jumbosijalta pois). Veikkaanpa että Sportissa ollaan jota kuinkin näiden samojen asioiden äärellä - ja tämänkin kauden jälkeen, huolimatta miten Valtosen kanssa menetellään.
Mielestäni järjetöntä jos pikkuseuroissa (SaiPa mukaanlukien) alettaisiin antaa fuduja kesken ekan kauden (pelkän sarjasijoituksen mukaan), sellaiset kuviot kuuluu näille (ex-)jokereille ja hifkeille, joiden on voitettava mestaruus joka vuosi.
Lämsä ja Pelicans: samaa mieltä olen kuin Valtosen kohdalla. Ja tässäpä oiva sauma onnitella JYPin Virtasta, jota olen pitänyt täysin pellenä ja epäkelpona yhtään mihinkään: on alkamassa ilmiselvästi saada varmuutta otteisiin. Mediaesiintyminen vielä vähän hakee, mutta tulokset kun ovat hyviä on suht helppo viillellä analyysejä erätaukohaastatteluissakin. Mutta siis että minut positiivisesti yllättänyt, olin suunnilleen sitä mieltä että voi jyppiparkoja kun tuo moppipää siellä huseeraa.
Tappara jos kenkii tulokasvalkkunsa niin terve vaan sinne Manseen. Seuraavan kerran otatte sitten jo jonkun valmiin maailmanmestarin suuren maailman tyyliin (joka karkaa venäjälle ennen ensimmäistäkään matsia).