Pasi Räty on täällä mainittu ja itse muistelin, että oli ihan ok molari, mutta tilastot kertovat muuta. Patahistoryn mukaan Räty pelasi kaudella 90-91 3 ottelua, joissa T% 79,4. Eliteprospectin mukaan otteluita oli tuona kautena 5 ja päästettyjen maalien ka 6,46.
Itse olen tuolta kaudelta nähnyt Rädyltä 2 peliä. Rädyn eka peli oli Tepsiä vastaan Turussa ja ottelu näkyi PTV.n kanavalta. Räty pelasi ihan hyvän ottelun ja oli torjua voiton pelistä. TPS tasoitti ottelun melko lopussa Reijo Mikkolaisen toimesta, mutta maali olisi pitänyt hylätä, koska Mikkolainen löi Rädyn torjunnasta kimmoneen kiekon kädellä maaliin. Maali kuitenkin hyväksyttiin ja ottelu päättyi lukemiin 4-4.
Seuraava Rädyn peli oli paljon murheellisempi niin Rädylle kuin Ässille. Tapparaa vastaan kotipelissä Rosenberg aloitti maalissa, mutta vaihdettiin ekan erän jälkeen Rätyyn, Tapparan johtaessa peliä 0-3. En muista kuinka monta maalia Rädylle meni, mutta 1 maali jäi elävästi mieleen. Tappara purki kiekon omasta päästä ja Räty tuli vastaan kiekkoa B-pisteiden väliin syöttääkseen kiekon omalle pakille. Tilanne oli melko vaaraton, mutta jotenkin Räty onnistui lyömään ohi kiekosta. Tapparan Kari Heikkinen haistoi paikan ja kävi laittamassa kiekon tyhjään maaliin. 2 erän jälkeen Tappara johti peliä 1-9, jonka jälkeen lähdimme kaverin kanssa pois pelistä. Ottelu päättyi Tapparalle 2-13 ja on edelleen Ässien suurin tappio kotona.